2023-07-26, 17:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Fy satan vad cringe. Bilden på sidan och videon. Givetvis ligger det på SVT. Betalar SVT licensavgift till dem också?

Står på sidan i beskrivningen:

"Komikerna Ina Lundström, Emma Knyckare och Mia Gruffman Cruse har under de senaste åren scrollat sig igenom stora delar av Flashback forum."

Lägg av. Det är selektiv bajs som de letat fram. Jag slutade lyssna för längesen, men garanterat att de inte har pratat om något som spelar roll som integration och invandring, aktuella brott, MENA, politik, SD, konspirationsteorier, Covid, hjärntvätt från staten, etc.

Hur kan man ha "skrollar sig igenom stora delar av Flashback" och helt missat allt om negrer, babbar, Covid, fake news, etc?
Hur underhållande och roligt skulle det vara med segment om babbar och covid Trump, klimatförnekelse osv,? Man får ju skrumphjärna av alla sådana inlägg
Dessa nämns möjligen lite kort när man vill beskriva fb stollen som bor i mammas källare . Och då skrattar man åt dem, inte med dem.
Citera
2023-07-26, 17:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur underhållande och roligt skulle det vara med segment om babbar och covid Trump, klimatförnekelse osv,? Man får ju skrumphjärna av alla sådana inlägg
Dessa nämns möjligen lite kort när man vill beskriva fb stollen som bor i mammas källare . Och då skrattar man åt dem, inte med dem.
Jag hade tyckt det hade varit kul. Men om det är kul spelar ingen roll. Problemet är att de gör anspråk på att "skrolla genom stora delar av Flashback". Och så lyckas de missa föraktet mot politiker, media och invandrare? Vad är det man tänker på när man hör "Flashback"? Och vad ser man direkt när man öppnar "Aktuella ämnen"?
Citera
2023-07-26, 17:59
Medlem
Citat:
Jag hade tyckt det hade varit kul. Men om det är kul spelar ingen roll. Problemet är att de gör anspråk på att "skrolla genom stora delar av Flashback". Och så lyckas de missa föraktet mot politiker, media och invandrare? Vad är det man tänker på när man hör "Flashback"? Och vad ser man direkt när man öppnar "Aktuella ämnen"?
Det var väl egentligen absolut inget från forumet de fick fram i showen.
Citera
2023-07-26, 18:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Fy satan vad cringe. Bilden på sidan och videon. Givetvis ligger det på SVT. Betalar SVT licensavgift till dem också?

Står på sidan i beskrivningen:

"Komikerna Ina Lundström, Emma Knyckare och Mia Gruffman Cruse har under de senaste åren scrollat sig igenom stora delar av Flashback forum."

Lägg av. Det är selektiv bajs som de letat fram. Jag slutade lyssna för längesen, men garanterat att de inte har pratat om något som spelar roll som integration och invandring, aktuella brott, MENA, politik, SD, konspirationsteorier, Covid, hjärntvätt från staten, etc.

Hur kan man ha "skrollar sig igenom stora delar av Flashback" och helt missat allt om negrer, babbar, Covid, fake news, etc?
Jag vet att FBI-agenter som övervakar 4chan får gå i "avprogrammering" med jämna mellanrum. Undrar om det samma gäller för dessa kärringar?
Annars kan dom får problem när dom sitter i sitt samtalskök i Enskede med sina vänner & plötsligt utbrister "Nigger".
Citera
2023-07-26, 18:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Hela den biten finns väl med i den normala gemena uppfattningen utav Flashback framförallt hos rädda ickeanvändare. De tror att det är allt forumet handlar om.
Men här försöker ju tanterna lyfta fram att det finns massa andra guldklimpar utöver dessa.
Citera
2023-07-26, 18:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hej eftersom podden gjorde en så ordentlig genomlysning av böglyftet vill jag passa på att länka till denna bild

https://i.imgur.com/Cn5mIIL.jpeg

Påminner om mitt förhållande med EnochThulin. Vilket är något som FF borde ta upp.
Citera
2023-07-26, 18:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Idioter är alltid roliga oavsett vad de står för. Visst förstår även du detta?
Citera
2023-07-26, 20:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Personen hade väldigt svårt att vara tydlig och verkade nästan paranoid.
Vad är det för osmakligt som de tagit upp?
Klart man får ta upp det men då är det bra att peka ut vad det handlar om.

Spela inte dum. Hen var tillräckligt tydlig för att det ska vara begripligt vad som avses.

Det är helt enkelt inte moraliskt försvarbart att göra kommersiell humor av t.ex utsatta, instabila, sköra eller otillräkneliga personer som loggar in och skriver av sig här på forumet. Inte heller moraliskt försvarbart att på annat vis nyttja sådant material i något uppsåtligt elakt eller översittaraktigt journalistiskt syfte.

Inte heller är det som beskrivs i citatet nedan försvarbart, och det framgår tydligt vad som åsyftas även här:

Citat:
Ursprungligen postat av speccaan
Någon som utger sig för o vara vän, familj, BROR och har roliga positiva avsikter ger tändare och tändhatt till någon lättantändlig och dokumenterar och gör karikatyr av resultat, humor?
Citera
2023-07-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Spela inte dum. Hen var tillräckligt tydlig för att det ska vara begripligt vad som avses.

Det är helt enkelt inte moraliskt försvarbart att göra kommersiell humor av t.ex utsatta, instabila, sköra eller otillräkneliga personer som loggar in och skriver av sig här på forumet. Inte heller moraliskt försvarbart att på annat vis nyttja sådant material i något uppsåtligt elakt eller översittaraktigt journalistiskt syfte.

Inte heller är det som beskrivs i citatet nedan försvarbart, och det framgår tydligt vad som åsyftas även här:
Kan du ge några exempel på avsnitt när de gjort det?
Jag ser bara avsnitt om troll och tramsare.
Citera
2023-07-26, 22:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Kan du ge några exempel på avsnitt när de gjort det?
Jag ser bara avsnitt om troll och tramsare.

Du vill ha exempel som du också ska avfärda som paranoia eller lättkränkthet osv?

En sådan diskussion leder ingen vart, och riskerar dessutom att gå OT, så jag ser inget behov av den. Dessutom är jag inte precis säker på att tydliggöranden av det slaget ens skulle vara möjliga inom ramen för Flashbacks regelverk. Och som jag tidigare varit inne på så existerar ju podden i en större mediakontext, problematiken handlar till stor del om hur medier i allmänhet förhåller sig till det som skrivs på Flashback och hur de agerar i relation till forumet och en del andra ställen.
Senast redigerad av Yayoi 2023-07-26 kl. 22:07.
Citera
2023-07-27, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Du vill ha exempel som du också ska avfärda som paranoia eller lättkränkthet osv?

En sådan diskussion leder ingen vart, och riskerar dessutom att gå OT, så jag ser inget behov av den. Dessutom är jag inte precis säker på att tydliggöranden av det slaget ens skulle vara möjliga inom ramen för Flashbacks regelverk. Och som jag tidigare varit inne på så existerar ju podden i en större mediakontext, problematiken handlar till stor del om hur medier i allmänhet förhåller sig till det som skrivs på Flashback och hur de agerar i relation till forumet och en del andra ställen.
Jag kan ha missat någonting och kan säkert ha fel. Podden har varit igång några år nu
Vi diskuterar innehållet i en podd i rätt tråd så vilken regel skulle det bryta emot?
Citera
2023-07-27, 08:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:

De tre sk feministerna legitimerar och pushar ju ändå för alla dina åsikter utan att vara explicita. De dominerande narrativen på det politiska Flashback har de hjälpt till att göra mer rumsrena med podcast, show och valprogram. Att du ändå inte visar tacksamhet här är väl bara en del av showen det med, då fortsatt polarisering också är viktigt för att högerpopulismen ska få fäste.
Senast redigerad av Yayoi 2023-07-27 kl. 08:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in