Citat:
Ursprungligen postat av
Haubits77B
Ett litet tips till de tre trevliga damerna i Flashback Forever!
Jag har noterat att de har lite svårt för det här med militära benämningar. Ett tips är att googla när det dyker upp ett användarnamn med kombinationen bokstav-siffror-bokstav eller motsvarande. Ofta finns en militär bakgrund.
T-80U exempelvis är en rysk stridsvagn och utläses Te åttio Uu.
Mitt eget användarnamn utlästes av Scroll-Mia som Haubits sju sju B. Mitt användarnamn är benämningen på en rätt stor artilleripjäs och ska utläsas "Haubits sjuttisju be".
En annan militär användare är Strix m/94. Där ska m:et utläsas "modell" och 94 står för år 1994 etc. etc. (Strix är en inteligent målsökande granat till 12 centimeters granatkastare.)
Ja du min gode man. Det är
väldigt många användarnamn som blivit fullständigt slaktade av trion. Ibland är det ren okunskap - eller korkma som de själva hade sagt - eller så är det
medvetet och är en slags härskarteknik i syfte att förlöjliga en viss användare.
Just vapen har en tendens att uttalas olika dessutom, jag sa M1O till en f d Seal soldat från staterna och han fattade ingenting, och sen sa han "Ohh you mean Mac ten?" Ett annat uppenbart exempel är AK47, som har alla möjliga namn både på arabiska och västerländska.
Sen måste man ju bara älska kreativiteten på vissa användarnamn.