2022-01-27, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Men Ina vill du gifta dig med mig? Jag vet att du redan har en annan musiker men jag är bättre på att laga mat! T om bättre än Dofterna.
*Bump*
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Deras vänsterpolitiska åsikter och arbetarklass-lajvande är känt för allmänheten. Men har inte fått intrycket av de analyserar inläggen med särskilt mycket politik som utgångspunkt. De hade inte kunnat tilltala så många människor där ute om de gjort det för det går 13 på dussinet av politiskt analyserande poddar där ute.

Ibland har Emma förlöjligat vissa användare hon inte håller med genom att läsa upp deras inlägg med mongoloidröst, men det tycker jag hon slutade med rätt fort. Att framför allt Emma skulle klara sig så pass bra från att inte politisera sin podd trodde jag faktiskt inte.
Ja där håller jag helt med dig, förstår vad du menade nu. Det roliga med Emma och politik är att man ibland kan höra hur det riktigt kliar i henne men hon får nypa sig i skinnet.
Citera
2022-01-28, 18:32
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ett litet tips till de tre trevliga damerna i Flashback Forever!

Jag har noterat att de har lite svårt för det här med militära benämningar. Ett tips är att googla när det dyker upp ett användarnamn med kombinationen bokstav-siffror-bokstav eller motsvarande. Ofta finns en militär bakgrund.

T-80U exempelvis är en rysk stridsvagn och utläses Te åttio Uu.

Mitt eget användarnamn utlästes av Scroll-Mia som Haubits sju sju B. Mitt användarnamn är benämningen på en rätt stor artilleripjäs och ska utläsas "Haubits sjuttisju be".

En annan militär användare är Strix m/94. Där ska m:et utläsas "modell" och 94 står för år 1994 etc. etc. (Strix är en inteligent målsökande granat till 12 centimeters granatkastare.)
Senast redigerad av Haubits77B 2022-01-28 kl. 18:34. Anledning: Tillägg
Citera
2022-01-29, 14:37
trodde showen skulle börja nu i jan men verkar blivit uppskjuten till mars eller? Skulle vara kul att höra rapporter ifrån den
Citera
2022-01-29, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ett litet tips till de tre trevliga damerna i Flashback Forever!

Jag har noterat att de har lite svårt för det här med militära benämningar. Ett tips är att googla när det dyker upp ett användarnamn med kombinationen bokstav-siffror-bokstav eller motsvarande. Ofta finns en militär bakgrund.

T-80U exempelvis är en rysk stridsvagn och utläses Te åttio Uu.

Mitt eget användarnamn utlästes av Scroll-Mia som Haubits sju sju B. Mitt användarnamn är benämningen på en rätt stor artilleripjäs och ska utläsas "Haubits sjuttisju be".

En annan militär användare är Strix m/94. Där ska m:et utläsas "modell" och 94 står för år 1994 etc. etc. (Strix är en inteligent målsökande granat till 12 centimeters granatkastare.)
Ja du min gode man. Det är väldigt många användarnamn som blivit fullständigt slaktade av trion. Ibland är det ren okunskap - eller korkma som de själva hade sagt - eller så är det medvetet och är en slags härskarteknik i syfte att förlöjliga en viss användare.

Just vapen har en tendens att uttalas olika dessutom, jag sa M1O till en f d Seal soldat från staterna och han fattade ingenting, och sen sa han "Ohh you mean Mac ten?" Ett annat uppenbart exempel är AK47, som har alla möjliga namn både på arabiska och västerländska.

Sen måste man ju bara älska kreativiteten på vissa användarnamn.
Citera
2022-01-30, 10:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Att framför allt Emma skulle klara sig så pass bra från att inte politisera sin podd trodde jag faktiskt inte.
Emma lyckas t.o.m i aktuella ämnen hitta lite fittfolks-hat (hästarna på idrottsgalan) hennes filter är fantastiskt

Min fula lilla kuk var kul, G-punkten mellan pattarna var rolig satir över den genomsnittlige idiot-mannen, en drule med turkey-neck fick äntligen ett namn, stram kurs
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-30 kl. 10:25.
Citera
2022-01-30, 19:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Mia är ganska söt när hon gör sitt ""Uääääääää!!" äcklade ljud https://soundcloud.com/rally-kalle-7...-01-30-192112a hon är som en litet kvinnobarn som behöver få chansen att tillvänjas

Nej andra män ska inte bekräfta din kuk, du ska inte ens visa din kuk för andra män som vuxen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-30 kl. 20:06.
Citera
2022-02-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
trodde showen skulle börja nu i jan men verkar blivit uppskjuten till mars eller? Skulle vara kul att höra rapporter ifrån den
Japp, uppskjuten till minst 1 mars. Sen får vi se om restriktionerna tillåter turnéstart då. Bara att hålla tummarna. Ska gå 25 mars, så har en del marginal fortfarande.
Citera
2022-02-01, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Japp, uppskjuten till minst 1 mars. Sen får vi se om restriktionerna tillåter turnéstart då. Bara att hålla tummarna. Ska gå 25 mars, så har en del marginal fortfarande.

du får ge en rapport om vad som togs upp , vilka användare , betyg recension
Citera
2022-02-01, 19:04
Medlem
Enmansdemos avatar
I senaste avsnitte kalla Ina en okänd kvinna för fitta! i podden
Det finns inget mer eggande än kvinnor som kallar andra kvinnor för just kvinnor

Varför måste Ina säga "ronka" låter det mindre vulgärt och mer classy att säga ronk istället för runk?

Kan Mia sluta tjata om ekonomi med mig!
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-02-01 kl. 19:30.
Citera
2022-02-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
du får ge en rapport om vad som togs upp , vilka användare , betyg recension
Gissar att oerhört många här kommer gå på ett tidigare datum och skriva massor, men skriver efteråt om något råkar vara annorlunda
Citera
2022-02-01, 22:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Bra avsnitt idag, rent generellt.

Fast två intressanta fel:

- Nej Emma, Bollnäs ligger INTE i Värmland. Det ligger i Hälsingland.
- Nej Mia (???) Gromguten har INTE Ola-Conny som avatar...
Citera
2022-02-02, 11:18
Medlem
Qaas avatar
Haha delen om kundtjänsten för städfirman och entreprenaden som satt på Flashback o krigade va sjukt ballt 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in