2022-01-17, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi vet att maken orsakat hennes död på eftermiddag/kväll 24 sept, och att han väntade två månader med att ev berätta vart han gömde henne.

Tack men hur vet DU att hon avled den 24 september? Vilka är VI?

Citat:
Allt utöver det är pusselläggning med dom ledtrådar vi har.

Det är inte speciellt många ledtrådar.....

Citat:
Tex pusselbiten att hon ansökte om skilsmässa veckorna innan hon dödades.

Vad är det bevis för?

Citat:
Eller att hon pratade med både vänner och släkt om att förhållandet var dåligt och att maken slog henne.

Maken har väl å andra sidan berättat för Barby att han blev slagen? I ett bra förhållande blir väl inte heller maken slagen?

Citat:
Remmen till hennes väska som hittades i Ystad är en knepig pusselbit. Hur tror du själv den hamnade där?

Hon var kanske på väg till Polen-färjan i Ystad men väskan gick sönder på vägen dit?

Citat:
Tycker Barby sjönk i trovärdighet efter han lanserade teorin om älskaren som spred ut kroppsdelar från sin helt vanliga cykel.

En teori är en teori. Så länge vi inte vet vad som hänt så är väl rätt många teorier fullt möjliga?
Citera
2022-01-17, 02:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Du vill gärna vrida perspektivet till att det inte ska vara mannens fel att kvinnan är död.

Tack för ditt fortsatta engagemang men eftersom vi inte vet vad som hände så vet vi rimligen inte vems fel det var att dramat slutade som det gjorde?

Citat:
Olyckshändelse. Provokation.

Hypoteserna är trots allt flera just nu eftersom vi inte vet vad som hänt, du är knappast i position att du kan förbjuda människor att spekulera?

Citat:
Det måste vara otroligt svårt för dig att föreställa dig scenarion där mannen inte har något att skylla på förutom sitt testosteron.

Det måste vara otroligt svårt för dig att föreställa dig att även maken kan ha blivit slagen? Det märks att du inte vet vad du pratar om, destruktiva relationer där båda parter troligtvis är delaktiga i allt det dåliga som inträffar verkar vara ett okänt territorium för dig?

Citat:
du anser att det måste finnas förmildrande omständigheter visar att du ändå tror att han dödade henne.

Tack men om det hela handlar om självförsvar eller rentutav en tragisk olyckshändelse så finns det väl förmildrande omständigheter?

Citat:
Det spelar faktiskt ingen roll om B så skulle ha varit en tvättäkta satmara.

Är det en teori eller ett påstående?
Citera
2022-01-17, 03:51
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Varsågod. Alla meningar som avslutas med ett frågetecken är en fråga. Du har inte ställt en fråga, du har ställt fyra.

Du vill gärna vrida perspektivet till att det inte ska vara mannens fel att kvinnan är död. Olyckshändelse. Provokation. Allvarlig psykisk störning. Dålig dag på jobbet. Det måste vara otroligt svårt för dig att föreställa dig scenarion där mannen inte har något att skylla på förutom sitt testosteron. Samtidigt lyser desperationen igenom i dina påståenden, att du anser att det måste finnas förmildrande omständigheter visar att du ändå tror att han dödade henne.

Det spelar faktiskt ingen roll om B så skulle ha varit en tvättäkta satmara. Hon förtjänar ändå inte att dö, det gör ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
...
...
Citat:
Det spelar faktiskt ingen roll om B så skulle ha varit en tvättäkta satmara.
Är det en teori eller ett påstående?
Du fortsätter med din oärliga debatteknik. Återigen citerar du andra genom att välja delar och ta dem ur sammanhanget.
Jag citerar hela inlägget som du valde att citera en enstaka mening ifrån, utan att markera det!
Jag tolkar SmurfStorm's mening som ett konstaterande eller åsikt. Absolut inte som en en 'teori'.
Jag börjar misstänka att du har en egen definition på teori.

För att tillföra något innan FUP anländer så ger jag dig boktips:
Citera
2022-01-17, 08:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Du fortsätter med din oärliga debatteknik. Återigen citerar du andra genom att välja delar och ta dem ur sammanhanget.
Jag citerar hela inlägget som du valde att citera en enstaka mening ifrån, utan att markera det!
Jag tolkar SmurfStorm's mening som ett konstaterande eller åsikt. Absolut inte som en en 'teori'.
Jag börjar misstänka att du har en egen definition på teori.

För att tillföra något innan FUP anländer så ger jag dig boktips:
Jag hade en teori i början om att så kunde vara fallet. Utfallet blev positivt genom hela tråden då den ideligen bekräftades av den ena faktalösa och fantasifulla "teorin" efter den andra. Det framkom dessutom att även ordet hypotes hörde till samlingen av "ord med grästuggardefinition" .
Min hypotes är således att dina misstankar och min teori sammanfaller med flashbackverkligheten.
Ovan nämnda kan då förklara hans sanslösa och otroliga "teorier" och "hypoteser" om B och Cs förehavanden.
Citera
2022-01-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men hur vet DU att hon avled den 24 september? Vilka är VI?

Det är inte speciellt många ledtrådar.....

Vad är det bevis för?

Maken har väl å andra sidan berättat för Barby att han blev slagen? I ett bra förhållande blir väl inte heller maken slagen?

Hon var kanske på väg till Polen-färjan i Ystad men väskan gick sönder på vägen dit?

En teori är en teori. Så länge vi inte vet vad som hänt så är väl rätt många teorier fullt möjliga?

Hon anmäldes försvunnen på eftermiddagen och maken häktades på natten. Så han hade ihjäl henne den 24 sept mellan 17:00-02:00. VI, är alla som har en fungerande slutledningsförmåga.

Jag skrev faktiskt inte bevis utan pusselbit, just för att slippa den frågan av dig.

Tack för att du ansträngde dig med att komma på en förklaring till hur du tror väskan hamnade i Ystad! Utveckla gärna den biten. Varför var hon på väg till Polen-färjan? I vilket sammanhang gick väskan sönder? Varför slängde hon väskan om bara remmen gått sönder? Varför lät hon sina värdefulla saker ligga kvar i den slängda väskan?
Citera
2022-01-17, 10:34
Medlem
Citat:
Hon anmäldes försvunnen på eftermiddagen och maken häktades på natten. Så han hade ihjäl henne den 24 sept mellan 17:00-02:00. VI, är alla som har en fungerande slutledningsförmåga.

Jag skrev faktiskt inte bevis utan pusselbit, just för att slippa den frågan av dig.

Tack för att du ansträngde dig med att komma på en förklaring till hur du tror väskan hamnade i Ystad! Utveckla gärna den biten. Varför var hon på väg till Polen-färjan? I vilket sammanhang gick väskan sönder? Varför slängde hon väskan om bara remmen gått sönder? Varför lät hon sina värdefulla saker ligga kvar i den slängda väskan?
Liten petig rättning: Hon anmäldes försvunnen runt midnatt och han greps vid 02.00. Sista gången hon blev sedd är runt 17.00-17.30.
Citera
2022-01-17, 11:07
Medlem
sybels avatar
Åtalstiden gick ut kl.11. Vad händer nu? Bara förlängd tid, eller kan man förvänta sig datum för slutdelgivning?
Citera
2022-01-17, 11:08
Medlem
Framställan om förlängd åtalstid till den 14 februari 2022

Framställan om förlängd åtalstid:

Misstänkt Cez*ry R*tzman 24 september 2021 i Malmö.

Brottsgrund: Mord mm

Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid eftersom det återstår bl a åtgärder i form av ytterligare förhör samt analysresultat från bl a NFC och RMV vilket väntas ta uppskattningsvis en till två månader.

Förlängning begärs därför till den 14 februari 2022 kl 11.00.

https://docdro.id/QgBVDEi
Citera
2022-01-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Åtalstiden gick ut kl.11. Vad händer nu? Bara förlängd tid, eller kan man förvänta sig datum för slutdelgivning?

Åklagaren har begärt förlängd åtalstid och väntar svar från C, försvarare.
Citera
2022-01-17, 11:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Framställan om förlängd åtalstid:

Misstänkt Cez*ry R*tzman 24 september 2021 i Malmö.

Brottsgrund: Mord mm

Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid eftersom det återstår bl a åtgärder i form av ytterligare förhör samt analysresultat från bl a NFC och RMV vilket väntas ta uppskattningsvis en till två månader.

Förlängning begärs därför till den 14 februari 2022 kl 11.00.

https://docdro.id/QgBVDEi
OJ! Där släcktes det hoppet.
Fler förhör och med fortsatt hårda restriktioner. Jagar de vidare efter en medhjälpare?
Barby sitter kanske på lite inside information i alla fall?
Senast redigerad av sybel 2022-01-17 kl. 11:25. Anledning: tillägg
Citera
2022-01-17, 11:46
Medlem
Dagboksbladet / Uppropslista 17/1-22

Dagboksbladet:

https://docdro.id/qqskYl4

Uppropslista:

https://docdro.id/aflOmgp
Senast redigerad av Doiten 2022-01-17 kl. 11:56.
Citera
2022-01-17, 12:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksbladet:

https://docdro.id/qqskYl4

Uppropslista:

https://docdro.id/aflOmgp
Omhäktning medges ej.
Hoppas de fortfarande på att bevisen inte håller hela vägen månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in