2021-12-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad har hans böter i 21/juni med rubriceringen människorov/ mord att göra ?
För att ett utdrag ur belastningsregistret är gjort och detta är den uppgift som står i C:s belastningsregister!
Citera
2021-12-17, 17:47
Bannlyst
Citat:
Vad har hans böter i 21/juni med rubriceringen människorov/ mord att göra ?

Inte ett skit misstänker jag, och det var flera år sen.
Men av nån anledning plockas det alltid ut ett utdrag från belastningsregister när man har en förundersökning.
Och nu så ingår det i förundersökningen.

En förundersökning skall inte bara ta upp nackdelarna mot den misstänkte utan även fördelarna, och just i detta fall så visar ju utdraget från belastningsregister att han inte är dömd för nåt grövre i Sverige, vilket kan ses som en fördel för honom i o med att han nekar ansvaret för hennes död.

Jag vet inte, men det är med i alla fall, och på pappret verkar han skötsam.

PS. Byggbranschen i Sverige idag har minskat svartarbetet rejält i o med den omvända skattskyldigheten och ROT, så idag lönar det sig inte för beställare att fråga om att betala svart eller för företaget att erbjuda svart, för det kostar "lika lite" om man tar det vitt, pluss att beställaren får både kvitto och garantier.
Visst förekommer det svartarbetet, men långt ifrån hur det såg ut förr i tiden.
Omvända moms (vilket Sverige var nästan sist med i Europa) gjorde en stor skillnad, men framförallt ROT.

Sen vet du säkert att en enskild firma är blir din personliga ekonomi och deklareras som inkomst och skall beskattas därefter.
Ett idiotiskt sätt att driva eget på, men många från öst gillar det....

Skit samma Lasse.

Skål och trevlig helg.
Citera
2021-12-17, 17:50
Medlem
Citat:
Kom igen nu.
Hur mycket tror du att byggbolagen redovisar för Skatteverket.
Var realistiskt i tråden.
Byggbolag. Troligen hade han polsk snickarutbildning el annan hantverkarutbildning. Och som sagt, enskild (pytteliten) firma. Ev skattefiffel kan inte uppgått med så många krinor.
Citera
2021-12-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Bara påhitt och smutskastning. Han tömde säkert kontona själv isf för att kunna skylla på B.

Fascinerande vore om han bett Beata tömma kontona veckan innan mordet. Beställt en biljett till Polen i hennes namn med avgång fredag kväll 24 sept.
Citera
2021-12-17, 18:18
Medlem
CottageQueens avatar
Jag har så svårt att förstå vissas agenda när vi faktiskt kommer få facit såsmåningom.
Som rent troll, visst, men gräsmannen här går mycket längre än så.

Min övertygelse, som flera tidigare varit inne på, är att han ströp henne med axelremmen och att den satt kvar runt hennes hals när de hittade henne. Ett riktigt klassiskt man-mördar-sin-kvinna-fall. Tyvärr.

Jag hoppas att bevisen räcker hela vägen så det inte blir som med lastbilschauffören där fallet är polisiärt uppklarat men bevisen inte räckte. Att man inte blir dömd är inte samma sak som att det inte har hänt.
Citera
2021-12-17, 18:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Fascinerande vore om han bett Beata tömma kontona veckan innan mordet. Beställt en biljett till Polen i hennes namn med avgång fredag kväll 24 sept.
Du kan också bli krimnovellförfattare. 😂
Citera
2021-12-17, 18:35
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Enligt tråduppgift gick sonen ut med att Cezary ägde ett stort byggbolag i och Beata tömt kontona.

Det var "framgångsrik" företag som sonen berättade om.. Ja, han har också påstått att B tömde hans konto, både privata och företags, svenska och polska.
Enligt sonen så C skämde bort henne, köpte henne jämt nya bilar ;-)
Citera
2021-12-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Jag har så svårt att förstå vissas agenda när vi faktiskt kommer få facit såsmåningom.
Som rent troll, visst, men gräsmannen här går mycket längre än så.

Min övertygelse, som flera tidigare varit inne på, är att han ströp henne med axelremmen och att den satt kvar runt hennes hals när de hittade henne. Ett riktigt klassiskt man-mördar-sin-kvinna-fall. Tyvärr.

Jag hoppas att bevisen räcker hela vägen så det inte blir som med lastbilschauffören där fallet är polisiärt uppklarat men bevisen inte räckte. Att man inte blir dömd är inte samma sak som att det inte har hänt.
Agendan hos vissa är tydlig, skyll allt på offret!
Detta är ett typiskt mord i nära relation, mannen tror sig äga kvinnan och tar henne av daga då hon vill lämna.
Och hur sedan mordet (inte olyckan) har gått till lär obduktionen visa
Citera
2021-12-17, 18:40
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det var "framgångsrik" företag som sonen berättade om.. Ja, han har också påstått att B tömde hans konto, både privata och företags, svenska och polska.

Kan man läsa den intervjun nånstans?
Har totalt missat att sonen yttrat sig. 😖
Citera
2021-12-17, 18:41
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Kan man läsa den intervjun nånstans?
Har totalt missat att sonen yttrat sig. 😖

Det var i ett program för polsk TV.

Han skrev även i en polsk grupp på fejjan men raderade inläggen efter att man hittat Beatas kropp.
Citera
2021-12-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du kan också bli krimnovellförfattare. 😂

Hehe, men om han planerade det någon vecka i förväg är det väl inte helt otänkbart? Han ber henne plocka ut pengar med hans kontokort med vetskap att hon fotas vid uttagen. Beställer en biljett. Ser ju verkligen ut som hon stuckit med pengarna och lämnat allt.

Hade inte kroppen hittats är jag säker på att några i tråden svalt teorin med hull och hår iaf.
Citera
2021-12-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund

Lite korkat att utrycka sig så när uppgifterna går att kolla up. Vet du om han uttalat sig efter kroppen hittats?

Tycker att kritiken mot Beata som person tystnade efter kroppen hittades. Dock inte på flashback såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in