2021-12-30, 21:57
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad är det där för tokiga tankegångar du ger uttryck för?

Jag lovordar inte skenhelighet. I min värld är det ynkedom att vara så falsk och feg att man bara är skyldig om man blir påkommen. Som C i detta fallet.
Citat:

Förklara gärna hur du tänker eller inte tänker? 🤔
Om jag inte tänker, kan jag inte förklara. Och om jag tänker och förklarar så fattar du ändå inte, vilket du bevisar i ovanstående scenario om C och olycka.
Senast redigerad av sybel 2021-12-30 kl. 21:59. Anledning: grammatiskt fel
Citera
2021-12-30, 22:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag lovordar inte skenhelighet. I min värld är det ynkedom att vara så falsk och feg att man bara är skyldig om man blir påkommen. Som C i detta fallet.

Om jag inte tänker, kan jag inte förklara. Och om jag tänker och förklarar så fattar du ändå inte, vilket du bevisar i ovanstående scenario om C och olycka.

Oavsett vad du än har för åsikter så går det fortfarande inte att utesluta en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden.

Det spelar inte heller någon roll om det bara var den bortgångna kvinnan som ansökte om ensam vårdnad, paret kan i teorin ha grälat massvis med gånger om vem som skulle ha vårdnaden om det gemensamma barnet efter att skilsmässan gått igenom? Eller hur? 😎
Citera
2021-12-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Hur vet du det att den inte är nedlagd?
De flesta polisanmälningar som kommer efter en vårdnadstvist brukas tas med en nypa salt.
Om det inte finns förstås tydliga bevis.
Det gäller från båda sidor. Att C har foto på att B har slagit honom blodigt kan vara ett försök från hans sida att ta över vårdnaden.
Såna polisanmälningar är inte värda så mycket.
Se mitt inlägg 7809 för en stund sedan. Allt har bakats in i samma förundersökning. Och dessa kommer han åtalas för. Sen vad som håller i TR återstår att se. Men varken misshandelsanmälan, eller annan anmälan, har lagts ned.
Citera
2021-12-30, 22:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Oavsett vad du än har för åsikter så går det fortfarande inte att utesluta en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden.

Det spelar inte heller någon roll om det bara var den bortgångna kvinnan som ansökte om ensam vårdnad, paret kan i teorin ha grälat massvis med gånger om vem som skulle ha vårdnaden om det gemensamma barnet efter att skilsmässan gått igenom? Eller hur? 😎
Jag undrar om C känner igen sig - när han efter dom kan läsa här - i din, med hjälp av Barby, målande beskrivning av honom som en feg, skenhelig, vek och kuvad toffel?
Vad tror du?
Citera
2021-12-30, 23:18
Medlem
Citat:
Jag undrar om C känner igen sig - när han efter dom kan läsa här - i din, med hjälp av Barby, målande beskrivning av honom som en feg, skenhelig, vek och kuvad toffel?
Vad tror du?
Internet är inte tillgängligt vare sig i häkte eller fängelse. Skönt nog. Så det lär dröja innan CR läser här.
Citera
2021-12-30, 23:21
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Internet är inte tillgängligt vare sig i häkte eller fängelse. Skönt nog. Så det lär dröja innan CR läser här.

Han kan inte tillräckligt svenska (tror jag) för att läsa och förstå det.
Citera
2021-12-30, 23:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I häktet visste jag, men i fängelset trodde jag de kunde få tillgång. Alltid något nytt att lära.
Citera
2021-12-31, 02:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vad tror du?

Det där är väl inget svar på min tidigare undran om paret kanske grälade om vårdnaden sista gången de möttes?

Tror du att C kan ha blivit medvetet provocerad av hustruns ovilja att dela vårdnaden om sonen?

Har inte ett barn rätt till både mor och far?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-12-31 kl. 02:45.
Citera
2021-12-31, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Källa på att det var destruktiv relation och på vilket sätt.

Det är ju bara att läsa Barbys inlägg. Du anser kanske att det där låter som en fullkomligt normal relation?

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20
Citera
2021-12-31, 03:16
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Det där är väl inget svar på min tidigare undran om paret kanske grälade om vårdnaden sista gången de möttes?

Tror du att C kan ha blivit medvetet provocerad av hustruns ovilja att dela vårdnaden om sonen?

Har inte ett barn rätt till både mor och far?

Vilket innebär om C är skyldig har han inte gett barnet den rätten.
Senast redigerad av Zicksack 2021-12-31 kl. 03:41.
Citera
2021-12-31, 03:39
Medlem
Citat:
Det är ju bara att läsa Barbys inlägg. Du anser kanske att det där låter som en fullkomligt normal relation?

Jag personligen tror att Barby är ett troll som söker uppmärksamhet, HEN kan inte besvara relevanta frågor.
Citera
2021-12-31, 04:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Jag personligen tror att Barby är ett troll som söker uppmärksamhet, HEN kan inte besvara relevanta frågor.

Vi borde kanske alla visa mer tacksamhet för att vi fått en förhoppningsvis mer rättvis bild av dramats två huvudpersoner?

Du kan inte förneka att Barbys uppgifter är väldigt intressanta och kan bidra till att vi kanske har lättare att bilda oss en uppfattning om vad som kan ha hänt under parets sista möte?

Det är nog dessutom svårt att svara på frågor som är fientliga och inte alls syftar till att bringa klarhet i vad som föranledde kvinnans för tidiga bortgång i det aktuella fallet i Malmö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in