Citat:
Nej, uttrycket "den demokratiska högern" används av de som förkastar den. Ursprungligen var det stevenstills som använde det uttrycket i en sorts positiv mening ("suspekt" enligt dig) och sedan dess används det bara passivtaggressivt i negativ mening.
Du säger självständigt tänkande men jag har demolerat varje uns av nazistdravel som kommit upp på sistone och låter sällan någon lögn, t.ex. den om "imperiet", passera förbi utan patrull. Min sågning av nazisten "Keith Woods" exempelvis - det finns ingen som har något argument att anföra mot denna. Det "självständiga tänkandet" som försiggår här klarar sig inte om någon kritik framförs mot det. Av denna anledning så föreslogs av "trådgiganterna" styrelseskick som hanterar sådana problem utan några diskussioner.
Jag påpekade vad du menade med "överflödande ofjättrad makt som är alltigenom odemokratisk" - du vet vad jag menar - och du säger inte emot.
Du säger självständigt tänkande men jag har demolerat varje uns av nazistdravel som kommit upp på sistone och låter sällan någon lögn, t.ex. den om "imperiet", passera förbi utan patrull. Min sågning av nazisten "Keith Woods" exempelvis - det finns ingen som har något argument att anföra mot denna. Det "självständiga tänkandet" som försiggår här klarar sig inte om någon kritik framförs mot det. Av denna anledning så föreslogs av "trådgiganterna" styrelseskick som hanterar sådana problem utan några diskussioner.
Jag påpekade vad du menade med "överflödande ofjättrad makt som är alltigenom odemokratisk" - du vet vad jag menar - och du säger inte emot.
Du säger ju emot dig själv. Vad är det som animerar dig?
Det suspekta med att kalla sig "en av trådens icke-kriminella romer" ligger alltså i implikationen att medromerna i tråden är kriminella. Detta är dels ofint, men också osolidariskt eftersom det späder på yttre narrativ om romers kriminalitet. Det komiska är ju att "den demokratiska högern" som nominell kategori är ganska identisk med att vara "blåbrun". Alltså M+KD+SD. Det hjälper alltså inte upp den egna rumsrenheten att markera mot "sosseriet" å ena sidan och den "odemokratiska högern". Den kategori du så vackert insinuant kallade "trådens medmänniskor", en stämpel jag accepterar.
Det är ett läskigt hav vi seglar på och sökandet efter trygga hamnar leder ofta fel, vilket får mig att tänka på aktuelle Jack Murphy. Men jag vill inte skriva om det i en konversation med dig som kanske blir raderad på grund av din låga nivå.