Citat:
Kort och koncist. Det är obegripligt att inte se hur judarna i Sverige överallt stärker sitt grepp över politiska makten och liberala opinionen i landet. Samtidigt som de alinierar sig själva från samhället som ett särskilt utvalt folk som (en synnerligen liten) minoritet bland andra i Sverige.
Löfven talade igår om att "Vi måste stärka den judiska kulturen i Sverige". Som svensk statsminister i Sverige som Löfven är skulle jag som svensk önska att han någon gång sa att "Vi måste stärka den svenska kulturen i Sverige". Den judiska kulturen i Sverige är mycket starkare än den svenska kulturen i Sverige. Den svenska förlorar i intresse för vänsterliberaler och MSM.
Förintelsekonferensen är mestadels ett propagandtrick från sossarna för att behandlas väl av Bonniers alla medier under kommande valår.
Deras religion och kultur och sedvänjor och livsstil är absolut inget svenskar har med att göra tycker de. Men judarna har defintivt att göra med samma yttringar från svenskt perpektiv från svenskarna.
Judiska Centralrådet varnar idag (SvD) för att det kan bli olagligt att starta judiska skolor om något lagförslag genomförs som vill förbjuda religiösa skolor. Räkna med att mäktiga lobbyismen går judarnas vilja till mötes, om problemet för judarna här existerar. Artikeln är låst så kan inte se hur allvarligt förslaget är från skolpolitikerna men kan inte tänka mig att det skulle hota judiska skolor. Eller muslimska. Svenska politiker och deras nystiftade eventuella lagar fungerar inte så på känsliga områden.
Så fort det dyker upp något som uppfattas hota judiska identiteten i Sverige blir det rubriker och artiklar.
Finns det öht skolor på kristen grund i Sverige med rent etniska svenska elever? Här pratas i stället om att bussa elever till skolor för att öka mångfald och mångkultur i svenska skolan.
Judiska Centralrådet varnar idag (SvD) för att det kan bli olagligt att starta judiska skolor om något lagförslag genomförs som vill förbjuda religiösa skolor. Räkna med att mäktiga lobbyismen går judarnas vilja till mötes, om problemet för judarna här existerar. Artikeln är låst så kan inte se hur allvarligt förslaget är från skolpolitikerna men kan inte tänka mig att det skulle hota judiska skolor. Eller muslimska. Svenska politiker och deras nystiftade eventuella lagar fungerar inte så på känsliga områden.
Så fort det dyker upp något som uppfattas hota judiska identiteten i Sverige blir det rubriker och artiklar.
Finns det öht skolor på kristen grund i Sverige med rent etniska svenska elever? Här pratas i stället om att bussa elever till skolor för att öka mångfald och mångkultur i svenska skolan.
Förintelsekonferensen är mestadels ett propagandtrick från sossarna för att behandlas väl av Bonniers alla medier under kommande valår.

Citat:
"inte bör skriva illa"... Inte ens om det är befogat? Gäller samma hänsyn visavi svenskarna?Ditt inlägg vittnar om att jag har rätt. Det är min uppfattning är att man inte bör skriva illa om etniska grupper och det inkluderar även judar. Det finns en tendens i den här tråden från vissa där man skall kalla judar för fula saker eller ge dem ojusta epitet. Det samma gäller muslimer eller svarta - även om det är mindre förekommande. Jag tror att det en sådan ingång är kontraproduktiv.
Jag är trött på den eviga Förintelsen™ och hur världens mäktigaste minoritet framhåller sig som eviga offer och öppet eller förtäckt kräver påminnelser som påtalar vårt förment onda arv och den eviga inre nazisten som ska tuktas. Simpel, genomskådad och kontraproduktiv härskarteknik. F*ck off.