2022-01-04, 19:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Okej, men jag sammanfattar då.

Du tror att typ allt angående rymdfärder, Nasa, ISRO, Jaxa och Kosmicheskaya programma SSSR är fejk.

Citat:
Ursprungligen postat av estone
Du tänker inte tillräckligt stort. ALLT är feljkat även resultaten.
Citat:
Det blir bara en kross om man som du tror på alla lögner från media och NASA. Gör man det så är det klart. Vi har inte fått något bra alls från dessa sk resor.

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Även de Japanska och Indiska satelliternas foton över landningsplatserna?
Citat:
Ja

Samtidigt tror du att månlandningar har genomförts - av USA.

Citat:
[…]
1. Jag hävdar att dom var där, (fick med sig stenar)
2. Måndamm är inget speciellt. Kan man fixa här och lägga i vakum kammare o filma.
3. foton, klart att dom tog foton, säger jag inget annat, men vem tog dom
När allt gick bra släpptes fotona.
[…]

Man samlade in material och tog bilder, (av någon anledning oklart vem som tog dessa). Neil Armstrong promenerade på månen.

Citat:
[…]Därför är det inte Neil Armstrong som var först på månen, då han var i en studio. Men han fick åka senare så han har varit på månen i alla fall.

Men att någon placerat ut reflektorer på månytan, det kan du inte tro på.

Citat:
[…]Reflektorer? Dessa är något som jag personligen har svårt att tro på. Varför skulle det ens behövs några reflektorer? Som vi kan se så lyser månen starkt från ljus från solen. Dvs den reflekterar. Hur bred laser stråle behöver man för att träffa dessa speglar? Måste vara tusentals kvadrat mil bred stråle.

Är dessa dina åsikter även idag?
Citera
2022-01-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Detta är vad jag tror ja. Du tror något annat. Det är väl då det finns utrymme för en diskussion?

Hittills har du inte kommit med ett enda konkret argument.
Jaså, det säger du. Jag vet nu vad du är, och tack o hej.

Citat:
Vad i beskrivningen ovan av avståndsmätningen till månen är felaktig?
Du inser att allt kan vara fejk även om det skulle kunna göras i praktiken? Alla era argument är cirkelargument. Lite som när en tidning citerar en annan tidning. De kan citera varandra o sen påstå att "det finns flera källor". Så ni kan citera en källa som i sig är fejk. Det kan vara svårt att se först, men det är så illa. Det finns tex flera gånger som personer har sett något live, och sen när de läser i tidningen så står det något helt annat. Sen försöker de ringa tidningen för att "fixa felen" men media är inte det minsta intresserade av sanningen. Och med rymden är allt 100x värre. Där har du ofta bara en källa på saker, nasa. Sen kan NASA påstå lite vad de vill. Ingen kan ändå kolla om det stämmer. För det är rymden och det går inte kolla privat.
Citera
2022-01-04, 21:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jaså, det säger du. Jag vet nu vad du är, och tack o hej.

Du inser att allt kan vara fejk även om det skulle kunna göras i praktiken? Alla era argument är cirkelargument. Lite som när en tidning citerar en annan tidning. De kan citera varandra o sen påstå att "det finns flera källor". Så ni kan citera en källa som i sig är fejk. Det kan vara svårt att se först, men det är så illa. Det finns tex flera gånger som personer har sett något live, och sen när de läser i tidningen så står det något helt annat. Sen försöker de ringa tidningen för att "fixa felen" men media är inte det minsta intresserade av sanningen. Och med rymden är allt 100x värre. Där har du ofta bara en källa på saker, nasa. Sen kan NASA påstå lite vad de vill. Ingen kan ändå kolla om det stämmer. För det är rymden och det går inte kolla privat.

Fast du tror själv att Neil Armstrong var på månen?
Citera
2022-01-04, 21:31
Medlem
Citat:
Nej inte han. Har jag skrivit det så tror jag annorlunda nu.
Citera
2022-01-04, 22:59
Medlem
Citat:
Citat:
Nej inte han. Har jag skrivit det så tror jag annorlunda nu.
Varför har du ändrat uppfattning?
Citat:
Citat:
Som jag skrev.... Apollo 11 åkte och det var folk med till månen. Bara det att samtidigt så filmades hela spektaklet från en studio. Som jag skrev, då har man fördelen av realtime censur.
Citat:
Därför är det inte Neil Armstrong som var först på månen, då han var i en studio. Men han fick åka senare så han har varit på månen i alla fall.
Citat:
Just han, var nog inte på månen.

I vilket fall håller du uppenbarligen med om att Apollo 11 förde människor till månens yta.
Citat:
Citat:
De landa men inget material sändes live därifrån. Det filmade var allt från en studio.
Citat:
Jag anser inte att ingen har varit där.
Citat:
Jag tror att det har hämtats sten osv från månen.
Citat:
Har jag påstått att vi inte har varit på månen? Nej.
Citat:
Som jag skrev.... Apollo 11 åkte och det var folk med till månen.

Citat:
Allt leder tillbaka till det som hände i Kina år 1943. Då hitta man mycket gamla delar från ett UFO. Detta var före Roswell. Vad som hände sedan, är att både USA, Kina, Ryssland mfl. (Som efter WWII var ganska nära varandra). Började samarbeta globalt kring detta..
Du kan kolla denna video. http://www.youtube.com/watch?v=hwwtxHEI0Wc för lite mer kött på benen.

Sedan fick de teknik efter crachen i Roswell 1947. Så hela Apollo projektet, var ett försök att börja med rymdteknik. Naturligtvis så var de riktiga resorna till månen en blandning mellan traditionell teknik och UFO teknik. Samt naturligtvis så var det inget rymdrace på riktigt. Nej, USA och Ryssland samarbetade redan från början om detta.
Jaha, alienteknik...

Citat:
Jag är en skeptiker för jag tycker det är så mycket som är konstigt. Tex som med att det fattas en krater under landaren. Och ni som är övertygade om att detta är ett riktigt foto. Varför kan ni inte då förklara för MIG varför så inte är fallet?
De kanske hade alienteknik i landaren och därför blev det ingen krater?
Citat:
Citat:
de har skapat en antigravitationsmotor.
Citat:
De använde också teknik som fortfarande är hemligstämplad. Så som antigravitation mm

Citat:
Nej, Black delta är utvecklat av USA och kan nå månen på 12 minuter. Använder antigrav teknik. Det är ett svart skepp, trekantigt och har tre lysande punkter. Utvecklat av "skunks works" i samarbete med de grå aliens mellan 1960 och 1970.
Oki 👍
Citera
2022-01-04, 23:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men fattar du inte? ALLT är fejkat, därmed KAN man inte länka till något på internet för att bevisa något. Länkar och det som står på internet är också fejk. Det finns massor som är borta.

Wow. Vet inte var jag ska börja, men i alla fall. I klippet nedan länkar du till just ’något på internet’. Trots att ’det som står på internet är också fejk’.

Citat:
Om du vill veta lite om motiven bakom. Jag kan naturligtvis inte veta om det stämmer. För jag har inga bevis eller har forskat om det. Jag håller mig dock till detta som troligt just nu.

Allt leder tillbaka till det som hände i Kina år 1943. Då hitta man mycket gamla delar från ett UFO. Detta var före Roswell. Vad som hände sedan, är att både USA, Kina, Ryssland mfl. (Som efter WWII var ganska nära varandra). Började samarbeta globalt kring detta..
Du kan kolla denna video. http://www.youtube.com/watch?v=hwwtxHEI0Wc för lite mer kött på benen.

Sedan fick de teknik efter crachen i Roswell 1947. Så hela Apollo projektet, var ett försök att börja med rymdteknik. Naturligtvis så var de riktiga resorna till månen en blandning mellan traditionell teknik och UFO teknik. Samt naturligtvis så var det inget rymdrace på riktigt. Nej, USA och Ryssland samarbetade redan från början om detta.

Detta med ’UFO teknik’ är mer sant än den mer normala historiebeskrivningen kring Apolloprogrammet - pga vad?
Citera
2022-01-05, 00:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag kan inte avgöra vad som är fejkat och vad som är sant, men en sak är dock säker de var inte på månen 1969 i alla fall i den där dammfria staniol-burken. Det finns hundratals saker som talar för det. En bil? Golfklubbor? Datakapacitet motsvarande en 386:a? Ingen större tidsfördröjning när de "ringer" från månen? Van Allenbältet? Den fullständigt befängda presskonferensen/intervjun efteråt - såg man stjärnor eller ej? Jordens storlek på fotografierna? Fotavtryck gjorde i fuktig sand när månen saknar vatten? Alla originalnegativ förstörda/borttappade? Månstenen som Nederländerna fick vilken den senare efter analyser kom fram till var en förkolnad träbit?

De som fortfarande tror på månlandningen har inte satt sig ner och verkligen läst precis som de som fortfarande tror på "förintelsen". Vi manipuleras av dem som kontrollerar MSM och Hollywood, bland annat.
Citera
2022-01-05, 00:23
Medlem
Citat:
Så hur gör solen när den ska studsa sina solstrålar från månen tillbaka till oss? Nej ,några prismor behövs inte.

Jo prismor behövs. Annars reflekteras inte laserpulsen tillbaka i samma riktning den kom från. Och denna puls är mycket kort så bara enstaka fotoner detekteras. Solen strålar kontinuerligt över halva månklotet.
Citera
2022-01-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag kan inte avgöra vad som är fejkat och vad som är sant, men en sak är dock säker de var inte på månen 1969 i alla fall i den där dammfria staniol-burken. Det finns hundratals saker som talar för det. En bil? Golfklubbor? Datakapacitet motsvarande en 386:a? Ingen större tidsfördröjning när de "ringer" från månen? Van Allenbältet? Den fullständigt befängda presskonferensen/intervjun efteråt - såg man stjärnor eller ej? Jordens storlek på fotografierna? Fotavtryck gjorde i fuktig sand när månen saknar vatten? Alla originalnegativ förstörda/borttappade? Månstenen som Nederländerna fick vilken den senare efter analyser kom fram till var en förkolnad träbit?

De som fortfarande tror på månlandningen har inte satt sig ner och verkligen läst precis som de som fortfarande tror på "förintelsen". Vi manipuleras av dem som kontrollerar MSM och Hollywood, bland annat.

Du sammanfattade det rätt bra inledningsvis...

Kan förklara några grejer för dig (som du hade hittat själv om du faktiskt sökt)

Månstenarna är bekräftade flertalet ggr om, men i ett fall hade det blivet en ihopblandning av material som skickades. En gång.

Att det blir tydliga fotspår i mångruset beror på just frånvaron av vatten, så gruset är inte "polerat runt" som på jorden, utan har mycket kantigare struktur, vilket gör att fotspår och liknande blir tydliga

Övrig info får du fan leta upp själv, men konspirationstomtar som du brukar inte ha den förmågan riktigt, därav att ni är just konspirationstomtar.

Såg en idag som inte trodde att england fanns, och han bodde ändå i scotland....
Citera
2022-01-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Jo prismor behövs. Annars reflekteras inte laserpulsen tillbaka i samma riktning den kom från. Och denna puls är mycket kort så bara enstaka fotoner detekteras. Solen strålar kontinuerligt över halva månklotet.

Det hade i teorin gått med en en riktig herrejösseslaser, men prismor är där för att just slippa det.

Men vissa har svårt för det där med att ta till sig kunskap, därav att de snöar in på sånt här trams och andra saker som platt jord, 5G, rymden är fejk, chemtrails, osv
Citera
2022-01-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Precis allt det där du påstår och undrar över är sedan länge länge extremt grundligt förklarat demonstrerar och bevisat stämma, alltså att du har fel och det inte alls är nåt konstigt med dessa saker.

Förbannat märkligt att vissa nötter klarar att suga i sig allsköns skit och desinformation om saker och ting men konstant missar alla seriösa kontrollerbara fakta som etablerad vetenskap har i samma frågor…..
Citera
2022-01-05, 02:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Haha, 25 och 35 minuter senare kommer påståenden om att allt redan är debunked. Alltid samma visa och för det mesta samma aktörer. Jag vänder mig inte till dem utan alla andra som verkligen vill vakna och bryta sig fria från hjärntvätten.

Att astronauter kör runt i en jävla bil eller spelar golf eller hoppar runt och leker kan enkelt fejkas från jorden. Varför togs inga foton från månen ut på stjärnorna och på planeterna? Varför fotade och filmade man inte jorden från månen när den snurrar? Frågor till de som önskar vakna. Jag kan bevisa att NASA ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in