2022-01-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Me detta är ju tråden där vi diskuterar detta, och därför helt perfekt för din redogörelse för hur du vet att

• "ALLT är feljkat även resultaten"
• Det inte rådde en rymdkapplöpning, utan i stället "ett tätt samarbete kring rymden mellan länder"
Du får väl ställa relevant frågor då? Det är INTE heller så att jag ska redovisa för dig, eller bevisa för dig , mina slutsatser. Jag redogör för mig och vad jag anser. Det brukar dock vara så att folk slutar svara på mina frågor och eller kommer med 100 nya frågor till mig, Men själva svarar de aldrig mig.
Sen när man börjar prata om saker på djupet så "orkar de inte längre". Ställ relevanta och bra frågor, samt kom men egna bra saker. Annars blir det inga svar från mig.
Citera
2022-01-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så Apollo existerade

Då får du länka till den roboten.
Men fattar du inte? ALLT är fejkat, därmed KAN man inte länka till något på internet för att bevisa något. Länkar och det som står på internet är också fejk. Det finns massor som är borta.
Citera
2022-01-04, 16:35
Medlem
Citat:
Prismorna har diskuteras flera gånger i den här tråden redan.. Deras existens kan vem som helst påvisa med en stark och precis laser samt en detektor.
Så hur gör solen när den ska studsa sina solstrålar från månen tillbaka till oss? Nej ,några prismor behövs inte.
Citera
2022-01-04, 16:37
Medlem
Citat:
Så Apollo existerade

Då får du länka till den roboten.
Att förbereda är väl inte samma sak som att göra? Eller har jag fel?
Citera
2022-01-04, 16:47
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Så hur gör solen när den ska studsa sina solstrålar från månen tillbaka till oss? Nej ,några prismor behövs inte.

Man får tillbaka i storlek 100x mer fotoner när man riktar lasern mot den där kvadratmetern där prisman står.

Du är fri själv att utföra det experimentet.
Citera
2022-01-04, 16:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du får väl ställa relevant frågor då? Det är INTE heller så att jag ska redovisa för dig, eller bevisa för dig , mina slutsatser. Jag redogör för mig och vad jag anser. Det brukar dock vara så att folk slutar svara på mina frågor och eller kommer med 100 nya frågor till mig, Men själva svarar de aldrig mig.
Sen när man börjar prata om saker på djupet så "orkar de inte längre". Ställ relevanta och bra frågor, samt kom men egna bra saker. Annars blir det inga svar från mig.

Hur du kan veta att det inte pågick en rymdkapplöpning är en mycket relevant fråga.

Du skriver hur det 'brukar vara' så jag roade mig med att kolla i tråden hur det brukar vara för dig.

Det första som slår mig är att du brukade skriva att månlandningarna genomfördes.

Citat:
[…]
Min egen teori om detta är som följer:
Dom åkte till månen, ja.
[…]

Citat:
[…]
Som jag skrev.... Apollo 11 åkte och det var folk med till månen.
[…]

Citat:
[…]
1. Jag hävdar att dom var där, (fick med sig stenar)
2. Måndamm är inget speciellt. Kan man fixa här och lägga i vakum kammare o filma.
3. foton, klart att dom tog foton, säger jag inget annat, men vem tog dom
När allt gick bra släpptes fotona.
[…]

Stämmer inte detta längre?
Senast redigerad av Clay Allison 2022-01-04 kl. 16:58.
Citera
2022-01-04, 17:06
Medlem
Citat:
Man får tillbaka i storlek 100x mer fotoner när man riktar lasern mot den där kvadratmetern där prisman står.

Du är fri själv att utföra det experimentet.
Tror du på den grejen själv? Du inser att kunna träffa en specifik kvadratmeter på månen är absolut omöjligt. Det vore som att kunna träffa en punkt efter en mening i en bok i New York. Du behöver en exakthet av hubble teleskopet. Och det hade inte funkar på jorden ändå. Du måste själv tillåta dig att kunna tvivla.
Det kan också finnas 100 andra förklaringar. Så vi lämnar detta.
Citera
2022-01-04, 17:20
Medlem
Citat:
1.Hur du kan veta att det inte pågick en rymdkapplöpning är en mycket relevant fråga.

Du skriver hur det 'brukar vara' så jag roade mig med att kolla i tråden hur det brukar vara för dig.

2. Det första som slår mig är att du brukade skriva att månlandningarna genomfördes.
1. Det är min samlade kunskap i ämnet, blir svaret på den första frågan.2. Var skrev jag inga apollo flygningar? Det kan jag inte minnas. Det mesta är alltid fejk dock
Det är relevant vad jag svarat tidigare , ja. Som jag skrev , när ni i tråden är övertygade om saker så ringer alla varningsklockor. Då har ni köpt information ni fått med hull och går. Det enda vi kan göra är att hålla olika sannolika scenario och se vad man anser kring trolighetsgraden. Jag har tidigt skrivit i denna tråden att jag anser att det mesta var lögn.
Citera
2022-01-04, 17:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Tror du på den grejen själv? Du inser att kunna träffa en specifik kvadratmeter på månen är absolut omöjligt. Det vore som att kunna träffa en punkt efter en mening i en bok i New York. Du behöver en exakthet av hubble teleskopet. Och det hade inte funkar på jorden ändå. Du måste själv tillåta dig att kunna tvivla.

Det är ingen som påstår att laserstrålarna från exempelvis Apache Point Observatory endast träffar en specifik kvadratmeter. Detta har diskuterats tidigare i tråden. Käglan är ca 2 km i diameter, men de fotoner som träffar reflektorn studsar tillbaka till jorden.

Citat:
1. Det är min samlade kunskap i ämnet, blir svaret på den första frågan.2. Var skrev jag inga apollo flygningar? Det kan jag inte minnas. Det mesta är alltid fejk dock
Det är relevant vad jag svarat tidigare , ja. Som jag skrev , när ni i tråden är övertygade om saker så ringer alla varningsklockor. Då har ni köpt information ni fått med hull och går. Det enda vi kan göra är att hålla olika sannolika scenario och se vad man anser kring trolighetsgraden. Jag har tidigt skrivit i denna tråden att jag anser att det mesta var lögn.

Du har ju skrivit att 'ALLT är fejjk'. Men nu har folk alltså varit på månen och hämtat stenar?
Citera
2022-01-04, 17:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ser för övrigt att du och jag haft exakt detta meningsutbyte 2019. Redan då fick du förklarat för dig hur laserstrålarna mot reflektorn fungerar.

Citat:
[…]Reflektorer? Dessa är något som jag personligen har svårt att tro på. Varför skulle det ens behövs några reflektorer? Som vi kan se så lyser månen starkt från ljus från solen. Dvs den reflekterar. Hur bred laser stråle behöver man för att träffa dessa speglar? Måste vara tusentals kvadrat mil bred stråle.

Tar det igen:
Här är en föreläsning där de berör avståndsmätningar till månen från Apache Point Observatory, och där användandet av reflektorerna beskrivs. När de behöver mäta avståndet till månen belyser de månen med laserpulser (20 per sekund). Pga vår atmosfär sprids laserstrålen med en vinkel på 35 hundradelar av en grad.

Detta medför att det laserbelysta fältet på månen får en diameter på 2 km. Och reflektorn är stor som en 'resväska'.

'So most of the light that we send just goes thud on the lunar surface. The light that is lucky enough to hit the reflector starts the return journey, but only one out of a hundred million fotons that we send up to the Moon are lucky enough to hit the reflector.'

Laserstrålen som träffar månytan är oanvändbar, det är bara ljuset som träffar reflektorn som har en chans att kunna mätas på jorden.

Börja kolla vid 23:35 om du inte vill se hela.
Citera
2022-01-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ser för övrigt att du och jag haft exakt detta meningsutbyte 2019. Redan då fick du förklarat för dig hur laserstrålarna mot reflektorn fungerar.

Tar det igen:
Här är en föreläsning där de berör avståndsmätningar till månen från Apache Point Observatory, och där användandet av reflektorerna beskrivs. När de behöver mäta avståndet till månen belyser de månen med laserpulser (20 per sekund). Pga vår atmosfär sprids laserstrålen med en vinkel på 35 hundradelar av en grad.

Detta medför att det laserbelysta fältet på månen får en diameter på 2 km. Och reflektorn är stor som en 'resväska'.

'So most of the light that we send just goes thud on the lunar surface. The light that is lucky enough to hit the reflector starts the return journey, but only one out of a hundred million fotons that we send up to the Moon are lucky enough to hit the reflector.'

Laserstrålen som träffar månytan är oanvändbar, det är bara ljuset som träffar reflektorn som har en chans att kunna mätas på jorden.

Börja kolla vid 23:35 om du inte vill se hela.
Om du inte är det minsta osäker på om detta, stämmer. Då finns det inte mer att diskutera.
Som jag skrev kan finnas 100 olika andra saker , behöver inte bevisa något alls.
Citera
2022-01-04, 17:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om du inte är det minsta osäker på om detta, stämmer. Då finns det inte mer att diskutera.
Som jag skrev kan finnas 100 olika andra saker , behöver inte bevisa något alls.

Va? Detta är vad jag tror ja. Du tror något annat. Det är väl då det finns utrymme för en diskussion?

Hittills har du inte kommit med ett enda konkret argument.

Vad i beskrivningen ovan av avståndsmätningen till månen är felaktig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in