2010-01-23, 13:15
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det kommer fortfarande blåsa all värdens väg pga att en raketmotor ger en djävla kraft och strålen lär vara säkert 50 meter lång eller så. Landaren väger många ton.

DU vet väl skillnaden mellan massa och vikt?
Gör du inte det så förstår jag att du skriver som du gör!
Citera
2010-01-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jisses... Innan du börjar skrika på källor så blir det lite humor att du inte ens har koll på skillnaden mellan en jetmotor och en raketmotor.
Du öser inte kunskap om kring dig i alla fall.
klart jag vet. Med "ställa" menar jag när man tar tex JAS och riktar planet helt rakt upp. Dvs man "står" på strålen. Enbart militära plan med mycket kraftiga motorer klarar detta. Plan som tex MIG 29 osv. Men för Landaren behövdes det en stråle som kan ställa 2.5 TON. Men då med en jet motor. Principen är den samma.
Citera
2010-01-23, 13:44
Medlem
Citat:
DU vet väl skillnaden mellan massa och vikt?
Gör du inte det så förstår jag att du skriver som du gör!
SVAR JA. Vad är ditt problem? Jag skulle säga att DU inte öser kunskap omkring dig. Utan ställer mest en massa frågor.
Citera
2010-01-23, 13:53
Medlem
Citat:
Nu ska man inte klumpasamma alla "Konspirationsteoretiker" i en klump. Några tycker att det är ett bevis andra inte och vissa att det eventuellt är lite lustigt. Personlige så har jag svårt att ha en säker uppfattning om saken. Varför jag tog upp fallet var pga att ni prata om mythbusters avsnittet. Och jag menade då att eftersom testen var uppsatt av NASA är det ingen som vet om det var riggat. Eller hur? Det är väl i princip bara NASA som vet hur riktigt måndamm verkligen funkar.
Så det är bara NASA som vet hur riktigt måndamm fungerar säger du?
Det är ju detsamma som att säga att de som hävdar att fotavtryck är omöjliga i måndammet inte vet vad de pratar om.

Citat:
Det var för att det har hävdats av NASA på senare tid att fotavtrycken har fotats nu långt senare och att det fortfarande är helt perfekta.
Nu fabricerar du igen. Ingen från NASA har påstått att fotavtryck har fotograferats nu långt senare och fortfarande är helt perfekta.

Citat:
Men jag har läst att det förkommer elektriska processer på månen och ser man bilder på månen är allt väldigt mjukt och utplattat. Så det är också en grej om är lite suspekt. Men som sagt man kan inte vet vilket som är rätt eller fel. Och eftersom de faktiskt var där så, är det bara själva filmerna och bilderna som är fejk.
Varför tror du så säkert att de var där i såna fall?

Citat:
Vilken vetenskap, den från NASA
Det finns fler vetenskapsmän än de från NASA du vet...

http://www.mentallandscape.com/C_Luna21_Horz13.jpg
Lunakhod:ens avtryck ser ju misstänkt lika ut de som kommer från Apollo.

Citat:
Jag men inte lika perfekta som bilderna NASA "tog på månen" Och det är det som jag hävdar. Att vissa delar i de bilderna är "lite för bra"
Vad menas med "perfekta"? Lunakhod:ens avtryck är i princip identiska med astronauternas: skarpa kanter och hela köret. Så antingen är Lunakhod också fejkat eller också så är det möjligt att skapa fotavtryck på månens yta.

Citat:
Du vet detta hur? länk källa? Den kan i allafall blåsa bort atmosfär för en helplanet om den inte har magnetfält.
Nu pratade jag om att blåsa bort fotavtryck inom några timmar, men även om du nu verkade tro att fotavtrycken har fotograferats många år senare, så är det fortfarande omöjligt. En gas består av fria molekyler som har massa i närheten av elementar partiklar som protoner. Även det minsta lilla månpartikel består dock av ofantligt stor massa i förhållande till en proton. Så nej, solvinden kommer inte blåsa bort fotavtryck, speciellt inte under så kort tidsperiod.

Citat:
Ta en påse mjöl. Häll på köksbordet tills det är 2cm tjockt. Ta din hårtork. Och för den mot bordet tills den är 3cm ovan bordet. Börja sanera köket.
Har detta något med månlandningen att göra? Du måste kvantifiera dina påståenden, inte bara hafsa till med något.

Hur stort var trycket från utblåset till månlandaren? Hur långt från marken var det? Svaret på dessa är ganska enkelt att finna och med hjälp av dessa siffror kan en bättre uppskattning göras av hur mycket månlandaren påverkade måndammet och hur väl detta stämmer överens med Apollo.

Citat:
Du får kolla alla filmer osv. som finns i ämnet. jag hinner inte leta efter källor. Det blir mer ett projektarbete av det hela om jag ska sitta o gräva. Det borde finnas massor på nätet.
Det är ditt jobb att göra. Annars drar jag slutsatsen att det inte finns något sådant utan att du bara hittade på.
Citera
2010-01-23, 14:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
klart jag vet. Med "ställa" menar jag när man tar tex JAS och riktar planet helt rakt upp. Dvs man "står" på strålen. Enbart militära plan med mycket kraftiga motorer klarar detta. Plan som tex MIG 29 osv. Men för Landaren behövdes det en stråle som kan ställa 2.5 TON. Men då med en jet motor. Principen är den samma.

Så när dom landade på månen behövdes en kraft motsvarande 2,5 ton för att få månlandaren att stå still?
Citera
2010-01-23, 14:05
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
SVAR JA. Vad är ditt problem? Jag skulle säga att DU inte öser kunskap omkring dig. Utan ställer mest en massa frågor.

Bevisligen så skriver du inte som att du förstår skillnaden!
Citera
2010-01-23, 14:26
Medlem
Citat:
Så när dom landade på månen behövdes en kraft motsvarande 2,5 ton för att få månlandaren att stå still?
Svar ja. Eller har du en annan teori? Fram med den då.
Citera
2010-01-23, 14:29
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Svar ja. Eller har du en annan teori? Fram med den då.

Så du lever i den föreställningen att jorden och månen har samma dragningskraft?
Kommer det att krävas samma kraft att hålla upp 2,5 ton på jorden som på månen?
Citera
2010-01-23, 14:44
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av kojiro
Så det är bara NASA som vet hur riktigt måndamm fungerar säger du?
Det är ju detsamma som att säga att de som hävdar att fotavtryck är omöjliga i måndammet inte vet vad de pratar om.
Nej det vet de inte, det är därför det kallas konsperations-TEORI.
Citat:
Nu fabricerar du igen. Ingen från NASA har påstått att fotavtryck har fotograferats nu långt senare och fortfarande är helt perfekta.
Jo det har de. Leta på nätet. Det var förra året de fotade dessa avtryck.
Citat:
Varför tror du så säkert att de var där i såna fall?
Politik du vet. Ingen president vill riskera att visa döda astronauter i TV live.

Citat:
Det finns fler vetenskapsmän än de från NASA du vet...
och vad vet de? Inte mycket om det de inte jobbar med...
http://www.mentallandscape.com/C_Luna21_Horz13.jpg
Lunakhod:ens avtryck ser ju misstänkt lika ut de som kommer från Apollo.

Citat:
Vad menas med "perfekta"? Lunakhod:ens avtryck är i princip identiska med astronauternas: skarpa kanter och hela köret. Så antingen är Lunakhod också fejkat eller också så är det möjligt att skapa fotavtryck på månens yta.

Nu pratade jag om att blåsa bort fotavtryck inom några timmar, men även om du nu verkade tro att fotavtrycken har fotograferats många år senare, så är det fortfarande omöjligt. En gas består av fria molekyler som har massa i närheten av elementar partiklar som protoner. Även det minsta lilla månpartikel består dock av ofantligt stor massa i förhållande till en proton. Så nej, solvinden kommer inte blåsa bort fotavtryck, speciellt inte under så kort tidsperiod.
Tidsperioden är från landningen till 2009.

Citat:
Har detta något med månlandningen att göra? Du måste kvantifiera dina påståenden, inte bara hafsa till med något.

Citat:
Hur stort var trycket från utblåset till månlandaren? Hur långt från marken var det? Svaret på dessa är ganska enkelt att finna och med hjälp av dessa siffror kan en bättre uppskattning göras av hur mycket månlandaren påverkade måndammet och hur väl detta stämmer överens med Apollo.
Ja jag undra detta. Och väntar med spänning på svaret för detta av DIG

Citat:
Det är ditt jobb att göra. Annars drar jag slutsatsen att det inte finns något sådant utan att du bara hittade på.
Varför är detta mitt jobb att göra? Du menar att per default är allt rätt och riktigt som sägs från NASA. Och alla andra alternativa förklaringar måste bevisa sin teori först för att ni ska acceptera detta. Ja då kan jag säga dig att du kan förtsätta att sova och leva i din perfekta lilla värld. För det är EXTREMT svårt att bevisa något av detta. varför, gissa hur mycket pengar som det lades ner på att feja bilderna. och gissa hur enkelt det är att bevisa fejket. Även om man har 100% empiriska oemotsägliga bevis så kommer ingen att tro på det i alla fall. det räcker med att någon från NASA säger "hmmm dessa foto egenskaper gäller ej på månen". Hur ska du kunna bevisa motsatsen? Några absoluta bevis kommer bli extremt svårt att skaffa. Jag är en skeptiker för jag tycker det är så mycket som är konstigt. Tex som med att det fattas en krater under landaren. Och ni som är övertygade om att detta är ett riktigt foto. Varför kan ni inte då förklara för MIG varför så inte är fallet? Nu blir det jag som ska förklara för ER, vad som är fel.
Citera
2010-01-23, 14:46
Medlem
Citat:
Så du lever i den föreställningen att jorden och månen har samma dragningskraft?
Kommer det att krävas samma kraft att hålla upp 2,5 ton på jorden som på månen?
Är du dum på riktigt? läs i tråden min beräkning. Och sluta med dina meningar med ??? efter.
Citera
2010-01-23, 14:57
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Är du dum på riktigt? läs i tråden min beräkning. Och sluta med dina meningar med ??? efter.

Jag läste slarvigt, my bad.
Men .. Din krater kan du glömma, detta är en död häst för länge sedan.
DU berättar inte hur tjockt ditt måndamm är!
DU talar inte om vad som finns under dammet!
Varför blir det inte en krater efter ett Hairrer plan landar på asfalt?
Varför har du inte letat efter bilder på landningsplatsen?
Du gör som en sann foliehatt, drar slutsatser slänger ut anklagelser mot NASA utan att tagit reda på fakta först.

Du kan ju söka efter ordet krater i tråden.
Orkar du detta ???
Citera
2010-01-23, 15:00
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Politik du vet. Ingen president vill riskera att visa döda astronauter i TV live.

Det har dött astronauter före och efter månlandningarna.
Varför skulle det vara extra prekärt vid 6 st månlandningar???
Det är väl knappast så att deras liv var mer värt än dom 14 som dött i samband med rymdfärjans uppdrag!
Fast rymdfärjan kanske också är en fejk???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in