Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nu ska man inte klumpasamma alla "Konspirationsteoretiker" i en klump. Några tycker att det är ett bevis andra inte och vissa att det eventuellt är lite lustigt. Personlige så har jag svårt att ha en säker uppfattning om saken. Varför jag tog upp fallet var pga att ni prata om mythbusters avsnittet. Och jag menade då att eftersom testen var uppsatt av NASA är det ingen som vet om det var riggat. Eller hur? Det är väl i princip bara NASA som vet hur riktigt måndamm verkligen funkar.
Så det är bara NASA som vet hur riktigt måndamm fungerar säger du?
Det är ju detsamma som att säga att de som hävdar att fotavtryck är omöjliga i måndammet inte vet vad de pratar om.
Citat:
Det var för att det har hävdats av NASA på senare tid att fotavtrycken har fotats nu långt senare och att det fortfarande är helt perfekta.
Nu fabricerar du igen. Ingen från NASA har påstått att fotavtryck har fotograferats nu långt senare och fortfarande är helt perfekta.
Citat:
Men jag har läst att det förkommer elektriska processer på månen och ser man bilder på månen är allt väldigt mjukt och utplattat. Så det är också en grej om är lite suspekt. Men som sagt man kan inte vet vilket som är rätt eller fel. Och eftersom de faktiskt var där så, är det bara själva filmerna och bilderna som är fejk.
Varför tror du så säkert att de var där i såna fall?
Citat:
Vilken vetenskap, den från NASA

Det finns fler vetenskapsmän än de från NASA du vet...
http://www.mentallandscape.com/C_Luna21_Horz13.jpg
Lunakhod:ens avtryck ser ju misstänkt lika ut de som kommer från Apollo.
Citat:
Jag men inte lika perfekta som bilderna NASA "tog på månen" Och det är det som jag hävdar. Att vissa delar i de bilderna är "lite för bra"
Vad menas med "perfekta"? Lunakhod:ens avtryck är i princip identiska med astronauternas: skarpa kanter och hela köret. Så antingen är Lunakhod också fejkat eller också så är det möjligt att skapa fotavtryck på månens yta.
Citat:
Du vet detta hur? länk källa? Den kan i allafall blåsa bort atmosfär för en helplanet om den inte har magnetfält.
Nu pratade jag om att blåsa bort fotavtryck inom några timmar, men även om du nu verkade tro att fotavtrycken har fotograferats många år senare, så är det fortfarande omöjligt. En gas består av fria molekyler som har massa i närheten av elementar partiklar som protoner. Även det minsta lilla månpartikel består dock av ofantligt stor massa i förhållande till en proton. Så nej, solvinden kommer inte blåsa bort fotavtryck, speciellt inte under så kort tidsperiod.
Citat:
Ta en påse mjöl. Häll på köksbordet tills det är 2cm tjockt. Ta din hårtork. Och för den mot bordet tills den är 3cm ovan bordet. Börja sanera köket.
Har detta något med månlandningen att göra? Du måste kvantifiera dina påståenden, inte bara hafsa till med något.
Hur stort var trycket från utblåset till månlandaren? Hur långt från marken var det? Svaret på dessa är ganska enkelt att finna och med hjälp av dessa siffror kan en bättre uppskattning göras av hur mycket månlandaren påverkade måndammet och hur väl detta stämmer överens med Apollo.
Citat:
Du får kolla alla filmer osv. som finns i ämnet. jag hinner inte leta efter källor. Det blir mer ett projektarbete av det hela om jag ska sitta o gräva. Det borde finnas massor på nätet.
Det är ditt jobb att göra. Annars drar jag slutsatsen att det inte finns något sådant utan att du bara hittade på.