Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det är du som har bommat vad jag skrev. Jag har ingenstans hävdat att jag skulle vara emot USA!? Jag kan vara emot vissa saker med USA men inte hela landet. Så hur du kan tolka det till detta är ganska obegripligt.
Det gjorde jag inte heller. Jag pratade inte om ditt förhållande till USA, jag pratade om hur du pratade om ElGigantens åsikter om USA. Vilket är helt irrelevant, hans personliga åsikter om landet USA har inget att göra med bevisvärdet för månfärderna.
Citat:
Där har du helt fel..Deras utrikespolitik är ytterst relevant. Hela NASA är princip enbart politik. NASA är kanske till 90% politik och enbart 10% vetenskap. Så vill man veta något om vad som skulle kunna försiggå där. Ja då ska man nog studera politiken och människorna bakom. Det är på detta sätt som man kan lägga sitt pussel och se bakom kulisserna. Ett tydligt exempel på att NASA är politik och styrs som ett politiskt organ är Challenger olyckan. Det framkom senare att de "chefer" som arbetade mer vetenskapligt på NASA inte hade haft makt nog att stoppa saker även att de var missnöjda med projektet. Det blev senare en omorganisation så att nasa kan arbeta mer utifrån tekniken och vetenskapen och inte att det finns någon politik chef som säger att "Det ska funka, det är bara så".
Kom igen, lägg fram en enda bit politik som påverkar bevisvärdet på månfärderna. Helt ärligt. Antalet soldater de har placerade i andra länder, på vilket sätt påverkar det mängden månsten som analyserats av vetenskapsmän världen över. Militärbudgeten, hur får det flaggor att vifta mer eller mindre i vakuum?
Jag kan förvisso hålla med om att det är trist att så mycket av apolloprojektet var en penismätartävling med Sovjet och att inte fler vetenskapsmän fick följa med exempelvis, men det i sig har ingen som helst bäring på bevisen för att de var där.