2011-01-07, 21:24
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det är du som har bommat vad jag skrev. Jag har ingenstans hävdat att jag skulle vara emot USA!? Jag kan vara emot vissa saker med USA men inte hela landet. Så hur du kan tolka det till detta är ganska obegripligt.

Det gjorde jag inte heller. Jag pratade inte om ditt förhållande till USA, jag pratade om hur du pratade om ElGigantens åsikter om USA. Vilket är helt irrelevant, hans personliga åsikter om landet USA har inget att göra med bevisvärdet för månfärderna.

Citat:
Där har du helt fel..Deras utrikespolitik är ytterst relevant. Hela NASA är princip enbart politik. NASA är kanske till 90% politik och enbart 10% vetenskap. Så vill man veta något om vad som skulle kunna försiggå där. Ja då ska man nog studera politiken och människorna bakom. Det är på detta sätt som man kan lägga sitt pussel och se bakom kulisserna. Ett tydligt exempel på att NASA är politik och styrs som ett politiskt organ är Challenger olyckan. Det framkom senare att de "chefer" som arbetade mer vetenskapligt på NASA inte hade haft makt nog att stoppa saker även att de var missnöjda med projektet. Det blev senare en omorganisation så att nasa kan arbeta mer utifrån tekniken och vetenskapen och inte att det finns någon politik chef som säger att "Det ska funka, det är bara så".

Kom igen, lägg fram en enda bit politik som påverkar bevisvärdet på månfärderna. Helt ärligt. Antalet soldater de har placerade i andra länder, på vilket sätt påverkar det mängden månsten som analyserats av vetenskapsmän världen över. Militärbudgeten, hur får det flaggor att vifta mer eller mindre i vakuum?

Jag kan förvisso hålla med om att det är trist att så mycket av apolloprojektet var en penismätartävling med Sovjet och att inte fler vetenskapsmän fick följa med exempelvis, men det i sig har ingen som helst bäring på bevisen för att de var där.
Citera
2011-01-07, 21:34
Bannlyst
Klart månlandningarna har inträffat. Varför skulle dom inte ha gjort det..
Det verkar inte vara en alltför komplicerad process att ta sig dit med rymdskepp.
Det är en ganska så logisk och trolig händelse som är en viktig del i mänsklighetens utveckling.
Citera
2011-01-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Ehh, det finns grader även i helvetet. Det är väl snarare så att du pallar värme MYCKET bättre i en bastu än vad du gör i vatten. Vilket var exakt vad ElGiganten skrev. Givetvis blir man varmare om värme tillförs, oavsett vilken miljö man befinner sig i. Däremot är effekten väldigt varierande. Frågan som ElGiganten ställde var hur du tror att miljön på månen transporterar värme? Kanske som vatten, eller som luft eller kanske till och med ännu sämre än så. Vad verkar rimligt tycker du?

Självklart drar det åt sig värme. Det avger också värme, har du tänkt på det? För varför skulle värmeenergin på något magiskt sätt stanna i astronauten?

"Vad verkar rimligt tycker du?"
Att du riktigt förstår och svarar på vad ElGiganten egentligen menar?

Nej.
Citera
2011-01-08, 01:13
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red chili
"Vad verkar rimligt tycker du?"
Att du riktigt förstår och svarar på vad ElGiganten egentligen menar?

Nej.

Ditt svar är ganska otydligt. Menar du att du inte begriper hur han menar (själv tyckte jag inte att det var några problem att förstå, han var klar och tydlig) eller att du inte tycker det är rimligt att dräkterna också avger energi? Du får nog specificera hur du menar du...
Citera
2011-01-08, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Kan du inte ens LÄSA och begripa skillnaden mellan att stoppa in handen i 100°C luft och stoppa ner handen i 100°C kokande vatten?
Då är du bortom all räddning och ett troll som är här bara för och sabotera.

Det handlar om olika ämnens förmåga att leda och avleda värme.
Du kan ju slå upp olika ämnens förmåga att leda värme, titta då på vad vakuum har för förmåga.
Att då gå ett steg längre och försöka förklara för dig att kyla inte existerar utan det är avsaknad av värme det är nog meningslöst då du kategoriskt inte klarar av den enklaste fysik.

Sen kanske det är relevant att ta reda på hur dräkterna var konstruerade, men det får du göra själv om du nu är intresserad av detta!

nej, det finns ingen skillnad i att stoppa handen i vatten eller luft som är 100°C

och hur termos funkar och allt det där! men hur kan det vara så varmt på månytan utan att allt annat tar skada? eftersom du verkar så berörd av min okunskap i "enklaste fysik" - varför inte redovisa vad du menar mer "enklaste fysik" - vilka lagar råder nu på månen?
Citera
2011-01-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ditt svar är ganska otydligt. Menar du att du inte begriper hur han menar (själv tyckte jag inte att det var några problem att förstå, han var klar och tydlig) eller att du inte tycker det är rimligt att dräkterna också avger energi? Du får nog specificera hur du menar du...

Jag vet inte, du vet tydligen och har inga som helst problem att förstå....
Citera
2011-01-08, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Med hänvisningar till det man påstår.
Att påstå att 2+2 är 435 321 är idioti.
Detta är inte en diskussion om vilken efterrätt som smakade bäst, vi håller på med ett vetenskapligt ämne, klara du inte av att hålla dig till dess metodik så kan du dra till religonsforumet.

Aktiviteten avgörs inte med antalet inlägg det avgör av innehållet.
Aktiviteten har den intensitet den förtjänar, 40år, 40 år av inga bevis för en konspiration gör att aktiviteten inte är högre.
Första inlägget gjordes för 9 1/2 år sedan, kan nog med säkerhet säga att allt som ni folihattar har kräkts upp alla videos som finns och ni foliehattar har klistrat in här är debunkade för länge sedan. Bara för att ni foliehattar tar upp detta igen gör det inte mer sannt.

Du bör snabbast bege dig tillbaka till ämnet i tråden och hålla dig till den.
Det finns ett antal frågor DU INTE besvarat ännu. Undrar varför.
Debattsabotage är det du håller på med. Ta tag frågorna som staplar sig efter dina trosupplevelser börja växa snabbt nu.
Svarar du inte på frågorna kommer jag att anmäla varje inlägg där du inte håller dig till ämnet.

Din avdankade skit, jag har läst flashback sedan papper fanns till och aldrig har sett IDIOTEN till åsikter, du är den siste som skall berätta vart och vad folk skall skriva eller inte! detta ämne är inget vetenskapligt, och inte ens din ensak att sätta i ett fack. BESVARA DINA EGNA FRÅGOR, ELLER HÅLL DIG TILL ÄMNET, själv!
Citera
2011-01-08, 03:36
Moderator
Citat:
nej, det finns ingen skillnad i att stoppa handen i vatten eller luft som är 100°C

och hur termos funkar och allt det där! men hur kan det vara så varmt på månytan utan att allt annat tar skada? eftersom du verkar så berörd av min okunskap i "enklaste fysik" - varför inte redovisa vad du menar mer "enklaste fysik" - vilka lagar råder nu på månen?
Jag tycker du ska prova det där med luft och vatten och se om det är någon skillnad i verkligheten.
Fast se till att utföra experimentet med endast 50°C istället för 100°C. Annars kommer det att sluta illa.
Citera
2011-01-08, 08:03
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Då gör vi ett experiment. Ta och koka upp vatten i en kastrull. Medan det kokar upp gå in i en bastu där temperaturen är 100°C.
Inga problem där inte.
Ta sen och stoppa ner huvudet i kastrullen och sen rapportera till oss vad som händer.
Jag tror inte vi får den rapporten direkt, utan det kommer nog ta en tid innan du kan rapportera detta till oss.

En möjlighet till att du klarar dig är att du anammar estone(d) teori.
För om du inte tror på detta så kan det bara ta lite tid att mogna. Så se till att hålla huvudet ett bra tag under det kokande vattnet.

http://4.bp.blogspot.com/_kTApizVmKKs/SYOjCNFiSdI/AAAAAAAAAFs/pqKj4fIEMXA/s400/idiot_test.jpg
Senast redigerad av ElGiganten 2011-01-08 kl. 08:11.
Citera
2011-01-08, 08:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Din avdankade skit, jag har läst flashback sedan papper fanns till och aldrig har sett IDIOTEN till åsikter
Konstigt, det första papperet kom till i Kina runt år 100 e.Kr. Flashback startade som papperstidning 21 februari 1983.
Nätdelen startade 25 juni 1995.
Så det är konstigt att DU som är så noga med fakta skall slänga ur detta.

Citat:
du är den siste som skall berätta vart och vad folk skall skriva eller inte! detta ämne är inget vetenskapligt, och inte ens din ensak att sätta i ett fack. BESVARA DINA EGNA FRÅGOR, ELLER HÅLL DIG TILL ÄMNET, själv!

Inte vetenskapligt, hur skall man förklara för en frisk person att det är skillnad på att stoppa kroppsdelar i en 100°C bastu mot att stoppa kroppsdelar i 100°C vatten.
Vill du att vi skall ta det i "kändisskvaller" ???
Skall JAG svara på MINA frågor? Jisses hur full var du när du skrev detta inlägg?
Ta nu och nyktra till och utför experimentet så vi kan få se lite fysik i verkliga livet.
Citera
2011-01-08, 08:40
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
eftersom du verkar så berörd av min okunskap i "enklaste fysik" - varför inte redovisa vad du menar mer "enklaste fysik" - vilka lagar råder nu på månen?
Du skriker och gnäller som den värsta ungen om att alla har fel och är kassa på detta. Men du vet inte ens förutsättningarna! Det är ju ganska anmärkningsvärt.

Ja, innan du stoppar ner skall i kokande vatten så kanske du kan snegla in på ordet värmeledningsförmåga. Eftersom det rent fysiskt inte finns kyla så är det bara att utgå ifrån hur bra/dåligt olika media leder värme!
Värme kan bara förflytta sig på 3 olika sätt.
Strålning, Konduktion (ledning), konvektion (borttransport).
Hemläxan för dig blir att vi kan ta bort lite av värmens sätt att förflytta sig på eftersom vi har vakuum på månen.
Jag tror inte att du kommer göra denna läxa utan vänta tills nästa gång du blir full och skriva något "insiktsfullt" igen!!!
Citera
2011-01-08, 14:25
Medlem
Citat:
Kom igen, lägg fram en enda bit politik som påverkar bevisvärdet på månfärderna. Helt ärligt. Antalet soldater de har placerade i andra länder, på vilket sätt påverkar det mängden månsten som analyserats av vetenskapsmän världen över. Militärbudgeten, hur får det flaggor att vifta mer eller mindre i vakuum?
Jag kan förvisso hålla med om att det är trist att så mycket av apolloprojektet var en penismätartävling med Sovjet och att inte fler vetenskapsmän fick följa med exempelvis, men det i sig har ingen som helst bäring på bevisen för att de var där.
Min personliga teori om projektet finns postad i denna tråden. Jag anser inte att ingen har varit där. Enbart att allt inte riktigt gick till som det har sagts. Detta pga rädslan för ett misslyckande. Om det är något som en amerikan inte tål så är det ett nederlag. Det är viktigt för dem att alltid vara no1. Och det år framför allt viktigt för politikerna att så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in