2021-11-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Haha håller med, nu får dom tillfälligt inte gå på stora events och dom börjar direkt dra kopplingar till Soviet och att demokratin förstörs.

Det stannar där, med dom nya restriktioner och lagar?
Tänk på inskränkningarna vi som Folk fått se under knappt två år:

1. Förbjudits träffa våra gamla
2. Ta på oss munskydd
3. Hålla minst en meters avstånd till andra
4. Sett företag efter företag raderas
5. Ta en spruta du inte vet långvarig reaktion på
6. Stängt nattklubbar och barer
7. Se vården decimeras

Allt skulle bara vara en kort tid, håll ut, snart är vi fria igen?
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Men snälla vännen, varför skulle du få cancer eller autoimmun sjukdom om 5,6,7 år av en vaccinspruta?
Är det sånt här ni anti-vaxxers går runt och oroar er för? Tycker synd om er.

Angående att hoppas på fullständigt övertydliga tecken på att vaccinen är verkningslösa eller farliga, så lär du och ni andra som hoppas på det få vänta länge.
För faktum är att vaccinen är effektiva och säkra.
Gör som 85% av svenskarna! Hoppa på vaccintåget du med! Så slipper vi snart den här vidriga sjukdomen och alla jobbiga restriktioner och Covidpass och skit.
Du har tyvärr blivit hjärntvättad av MSM.

Jag påstår mig inte veta om "vaccinen" är farliga eller ej, men jag vågar påstå att ingen annan heller kan veta det innan man gjort seriösa långtidsstudier. Fas 3-studierna är färdiga någon gång vintern 22-23, och om tidsaspekten är onödig så undrar jag varför det över huvud taget görs långtidsstudier om man kan bestämma att medicinska preparat är "effektiva och säkra" efter blott några månader.

Sedan kan det mycket väl vara så att jag har fler vaccinationer än du. Det kanske är du som bör kallas anti-vaxxer? Eller är det just preparat som fortfarande är i testfasen man helt okritiskt måste ställa upp som försöksperson för om man vill slippa att få det epitetet kastat efter sig av diverse antidemokrater?

Naturligtvis står det dig fritt att hoppa på vilka tåg du vill, men just det här tåget är ett lämmeltåg som ingen djävel vet vart det är på väg. Det enda vi vet är att det inte är på väg emot att råda någon som helst bot på smittspridningen. Ni som är vaccinerade kommer att infekteras med viruset ni också, och känner ni rädsla för det så har jag förståelse för att ni tagit "vaccinen".

Problemet uppstår när ni tycker er äga rätten att tvinga er på andra människors kroppar. Hela den här vaccinationskampanjen innebär ett flagrant brott mot Nürnbergkonventionen, men det kanske inte känns som ett problem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja vi får väl se om era expertprognoser om att alla som tar vaccinet kommer dö om 2-3 år slår in

Skillnaden är att nu har vi ett dödligt virus och inte nån maktgalen diktator. Vi hade restriktioner förra året som sedan togs bort i sommras, samma sak här. Regeringen följer bara rekommendationerna från dom riktiga experterna, ta av foliehatten nu.
Berätta. Vem är experterna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veritassen
Jaa du ,,, fake news ? https://www.news.com.au/world/coronavirus/global/most-vaccinated-place-on-earth-told-to-cancel-holiday-plans-amid-exponential-rise-in-covid-cases/news-story/1954572a25f48e39b7825e562129b9bc
Wow! News.com.au! Denna ansedda tidskrift! Du vet att det är Australiens ”the sun” ungefär va?
Om du lyckas länka till en riktig nyhetssida eller myndighetssida eller någon som helst trovärdig källa, så ska jag sluta håna dig.
Tills dess kommer jag fortsätta håna dig för ditt spridande av fake news om coronasituationen i Gibraltar! Hur du ens får in den i en tråd om Covidpass i Sverige är ju bara det helt fantastiskt!
Citera
2021-11-18, 00:13
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Vad kodar mRna'et väl inne i kroppen? Ja, det är ingen som vet, å ingen kan bevisa det heller.

För allt vad jag vet så kan mRNA'et ge instruktioner till kroppen att tillverka spikprotein, covid.

Ja, mRNA kodar för en del av spikproteinet. Förutom två aminosyror som gör att spikproteinet saknar leadersekvens. De
Detta är välkänt och det finns det definitivt gott om folk som förstår detta och kan bevisa.
Citera
2021-11-18, 00:13
Medlem
Tidpunkten för när detta kommer på tapeten är vältajmad.

Stefan leder just nu en övergångsregering och ser ut att göra det ett tag till då vänstern lite passande vill föra en utdragen förhandling med Magdalena. En övergångsregering har iofs mandat att fatta alla normala beslut utom att utlysa extraval men man har ändå valt att gå ut med att man kommer ta frågan om vaccinpass via Riksdagen.

Genom att ta detta i Riksdagen tar man punggrepp på alla partierna och tvingar dem att ta ett "av folket bemyndigat beslut". Genialt.. och sedan kan Magdalena tillträda som Statsminister utan personligt ansvar för den skiten.
Citera
2021-11-18, 00:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Vad kodar mRna'et väl inne i kroppen? Ja, det är ingen som vet, å ingen kan bevisa det heller.

För allt vad jag vet så kan mRNA'et ge instruktioner till kroppen att tillverka spikprotein, covid.
mRNA'et är instruktionen, och eftersom det bara finns en begränsad mängd av det så tar det slut ganska kvickt.
Citera
2021-11-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkwotz
Nej, varför i helvete ska jag göra det? Jag tänker inte spela rysk roulette med mitt liv och ingå i nåt medicinskt experiment för ett virus som i princip har 0% dödlighet hos majoriteten. Det är absurt.

Vi behöver inte ens ha vaccinbevis och restriktioner. Det är hela min poäng. Det borde vara upp till riskgrupperna att ta sitt ansvar. Om Covid var så jävla dödligt skulle det inte finnas en människa kvar i Afrika och andra fattiga länder nu, men så är det uppenbarligen inte. Samtidigt målas det upp som en sån enorm katastrof i västvärlden.

Det råder masspsykos, där har du svaret. Det är inte ens rationell fakta som styr, utan folk agerar utifrån känslor och politik. Jag är inte ett dugg rädd för Covid. Jag har långt värre saker att oroa mig för, som cancer, hjärtsjukdomar, att vi får våra friheter fråntagna, att världen blir allt mer totalitärt vänster…
Lugna dig! Vaccinet innebär ingen fara för ditt liv, och du blir inte inkluderad i något experiment.
Vad är du och andra så jävla rädda för? Tror ni att någon ska förgifta er eller?
Citera
2021-11-18, 00:16
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det märks att du inte är svensk.
"Gå på gatan" betyder på svenska "att prostituera sig". Du vill att alla svenskar skall bekämpa vaccinpassen genom att bli horor?

I Sverige råder inget sådant tvång.

Svenska staten har en särskild fond för det. Få dina mutationer dokumenterade av läkare och vips så är du berättigad till ersättning.

För att världens alla stater ville ha leveransen så fort som möjligt, varpå läkemedelsföretagen fick denna dispens för att kunna leverera så tidigt som de gjorde.
I normala fall hade det tagit år att säkerställa att vaccinet är ofarligt nog att kunna massadministreras.

Nope. Du kommer bara att blir experimentpatient för Pfizer om du vill fortsätta slösa din energi på icke essentiella levnadsvanor och kunna fortsätta med att vara en belastning för Moder Jord snarare än bara en tacksam hyresgäst.

Vi alla kommer att dö. Det enda vi kan påverka är När och Hur.

Själv tillhör jag extrem riskgrupp, hatar sjukhus och tog vaxxet enbart för att slippa behöva uppsöka vården i händelse av infektion.

"Världens alla stater vill ha det så snabbt som möjligt"? Hmm...så dom människor som staterna låtsas bry sig om struntar dom plötsligt i när det kommer till ersättning för vaccinskador och död till följd av "vaccinerna".

Nä! Staten bryr sig ingenting om sina medborgare, det vet vi båda om.
Citera
2021-11-18, 00:16
Medlem
Citat:
Lugna dig! Vaccinet innebär ingen fara för ditt liv, och du blir inte inkluderad i något experiment.
Vad är du och andra så jävla rädda för? Tror ni att någon ska förgifta er eller?
var du född när folk blev vaccinerade mot svininfluensan?
Citera
2021-11-18, 00:19
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Wow! News.com.au! Denna ansedda tidskrift! Du vet att det är Australiens ”the sun” ungefär va?
Om du lyckas länka till en riktig nyhetssida eller myndighetssida eller någon som helst trovärdig källa, så ska jag sluta håna dig.
Tills dess kommer jag fortsätta håna dig för ditt spridande av fake news om coronasituationen i Gibraltar! Hur du ens får in den i en tråd om Covidpass i Sverige är ju bara det helt fantastiskt!

Det är ju inte svårt att hitta statistik som visar stor ökning av fall på Gibraltar senaste tiden. Räcker att googla Gibraltar o covid.
Att inte "dina" nyhetssidor tar upp det kan ju bero på att det går emot vaccinationspropagandan.
Citera
2021-11-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Typiskt svar för de som inte kan räkna eller förstått någonting. Vaccinpassen är verkningslösa för smittspridningen som synes t.ex i grannlandet Norge som har högre vaccinationsgrad än Sverige. Ändå sprids smittan där som aldrig förr. Vaccinen stoppar inte smittan och staten kommer konstant skylla på "de ovaccinerade" för att frånta dig och andra fler och fler rättigheter.
Så du menar att syftet med Covidpassen inte är bromsad smittspridning?
Utan någon sorts dold agenda med att frånta folk sina rättigheter och… ja vad mer? Ska vi bli förslavade sen eller vad händer? Vilka rättigheter tas bort? Vad ska hända med oss? Vem dr.Evil bakom denna ondskefulla plan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in