2021-11-18, 22:10
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods

Ta ett djupt andetag, luta er tillbaka och tänk igenom detta en gång till, snälla ni, som skriker efter vaccin-apartheid och restriktioner.
Låt oss tillsammans sätta ner foten och ta bestämt avstånd från vad som nu håller på att ske, att det som faktiskt fortfarande var väldigt fint med vårt land nu är på väg att tas ifrån oss.
Det kan gå fortare än ni tror, och även om ni faktiskt tycker det är bra om man pressar folk att injicera substanser de ej önskar i sina kroppar, så kommer det förr eller senare vara något som ni själva inte vill ha statens inblandning i där de börjar peta.

Tror att du överdriver en aning. Ett gäng antivaxxarfundamentalister på Flashback poserar som en utsatt grupp vars rättigheter ´staten´har varit med om att kvadda. Gå inte på det narrativet.

Det är en liten minoritet som har förstorat diskussionen att handla mellan ont och gott, David mot Goliat, förövare och offer. Alla ingredienser för en metadiskussion finns med, och det personliga självupptagna perspektivet också.

Detta lättkränkta folk finns i varje befolkning . Det görs stora liknelser och grandiosa slutledningar och det blir till slut en stor påse beska och salta karameller som bara blir tjatigt och tröttsamt att bli bjuden på hela tiden.

Nu är det bra att ´staten´har satt ner foten . Och indignationen är stor. Det är mycket roande rentav underhållande att se hur olyckskorparna kraxa sin klagosång. Oj, vad jag trivs. Man har läst antivaxxarfundamentalistisk evig olycka sedan pandemin startade, och det har blivit en enda orgie i bekräftelsebias och antivetenskaplig dynga.

Håll till godo, antivaxxarsekten. Tids nog så sadlar ni om och kanske dammar av Chem-Trails spåret igen när det blir för tråkigt att agera flashbackfrihetskrigare Fram tills dess får ni kanske börja inse att kampen om vaccinet är förlorat och alla förhoppningar om att folk ska ta och dra en gräns, bara är ännu en ouppnåbart mål i raden av konspiratorisk paranoisk smörja ni brukar leverera
Senast redigerad av Opaque 2021-11-18 kl. 22:18.
Citera
2021-11-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Skilj på målsättning och val mellan 2 olika ej önskvärda utgångar, så ska du se att det klarnar. Det blir t.om självklart om man tänker färdigt.
Vi hade inga restriktioner år 2020. Svensken åkte skidor och festade loss. Inte fan ska svensson missa sommarvärmens uteserveringar. När det blir kallt och grått så vill man stanna hemma och sjukskriver sig. Svenska folket är världsmästare på att planera in ledighet.
Citera
2021-11-18, 22:13
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Falskt vaccinpass är enkelt ordnat. Nu jävlar blir det några för många stora event, bara för att kräma ut så mycket smitta som möjligt och pissa på FHM.
Sådana kommentarer bevisar bara att vissa antivaxxers inte bara är samhällsfarliga utan dessutom fullständiga idioter. Önskar dig och dina anhöriga all olycka och hoppas att ditt DNA dör ut i pandemin.
Citera
2021-11-18, 22:13
Medlem
Dumt att det ska börja gälla redan om 2v. Att bli fullvaccinerad tar ju ca 5-7v. Hur blir det då med ovaccinerade som jobbar på stora event mm blir de arbetslösa? Får band ställa in spelningar? Sen man får ingen återbetalning på köpta biljetter. Det borde börja gälla från 1 Januari hursom! Smittan kommer inte att minska markant ändå
Citera
2021-11-18, 22:15
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Jag är faktiskt genuint ledsen över att polariseringen ser ut som den gör, och jag kan inte förstå varför det skall vara så förblästrat viktigt att tvinga sig på andras kroppar.
Varför i helvete kan inte bara de som vill ta sina årliga sprutor få göra det, jag är så gärna med och betalar i solidarisk anda. Sedan kan vi alla ta varandra i händerna, sjunga We Shall Overcome, och be globalistsvinen köra upp sina vaccinpass i stolgången.

Visst finns det väl ganska många bland er som valt att gå vaccin-vägen som ändå tycker att vad som rullas ut nu är början på en oerhört farlig utveckling? Det tycker jag mig se här i tråden, och är det någonstans man bör kunna hitta de som inte helt okritiskt litar på regering och myndigheters bedömningar av situationen så är det väl ändå här på vårt favoritforum?

Ni har ju aldrig tidigare varit rädda för att ifrågasätta det officiella mainstream-narrativet, och personligen har jag er flashbackare att tacka för mitt eget lilla uppvaknande. Utan er hade jag säkert inte omprövat och omvärderat flera av mina egna uppfattningar som var ganska annorlunda innan jag började delta i debatten här på forumet.

Ta ett djupt andetag, luta er tillbaka och tänk igenom detta en gång till, snälla ni, som skriker efter vaccin-apartheid och restriktioner.
Låt oss tillsammans sätta ner foten och ta bestämt avstånd från vad som nu håller på att ske, att det som faktiskt fortfarande var väldigt fint med vårt land nu är på väg att tas ifrån oss.
Det kan gå fortare än ni tror, och även om ni faktiskt tycker det är bra om man pressar folk att injicera substanser de ej önskar i sina kroppar, så kommer det förr eller senare vara något som ni själva inte vill ha statens inblandning i där de börjar peta.

När det väl är ni som drabbas kommer jag att stå upp för er frihet, även om jag inte håller med er i sak, men det är just här vi måste säga ifrån. Det går inte att vänta, för det är här de börjar montera ner det som fanns kvar av vår frihet. Det kommer alltid vara en liten minoritet man ger sig på som ett första steg. Tänk på det.
Jag har tagit 2 doser frivilligt. Tror inte på några galna konspirationsteorier är inte anti vaccin. Men denna häxjakt och människor som fullständigt tappat det. de skrämmer mig. Jag kommer inte ta några fler sprutor i solidaritet med dom som inte vill tvångsmedicinering är horribelt. Med hot och utpressning nä.
Citera
2021-11-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Du verkar läsa dåligt innan du kommenterar.

QR-koder i mobilen för detta syfte är blott en temporär lösning som "brukarna" kommer vilja se en enklare lösning på. Därför är vägen mot ett litet chip under huden redan utstakat. Ingen som helst tvekan om detta. Så nej, det är inte alls "långt borta". Det blir verklighet inom ett par, tre år.
Argument vi kommer att få är tex;
"QR-koder kan förfalskas", vilket är sant.
"Det blir enklare för dig med ett chip", sant igen.
"Ett chip kan laddas med fler priviligier för dig", vilket absolut kan ske.

En annan lösning är NFC el BT men även dessa kan förfalskas.

Låt det gå något år och folket kommer att se den som vägrar att chippas som potentiellt kriminell, som en rättshaverist, någon som vill DIG och samhället illa.

Om det blir Sverige eller "EU" som lanserar detta först blir intressant att se. Utanför EU är UK en kandidat. Och när det är stipulerat på EU-nivå så kan inga stater gå en annan väg, inte ens de som ej är medlemmar för de blir isolerade.
Pff, vi kan återkomma till den här tråden om tre år så får vi se vem som har rätt. Jag vågar dock påstå redan nu att du ligger helt off.
Citera
2021-11-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Här kan du se att smittspridningen är lika stor i länder oavsett hur stor del av befolkningen som vaccinerats.

https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Nej det kan jag inte direkt se.
Citera
2021-11-18, 22:21
Medlem
Sommarvikingens avatar
Hur blir det med personal som jobbar i en kyrka? Måste personalen också ha covidpass? Eller gäller det bara besökande/publik? Jag är kyrkvaktmästare och ibland kan det vara spelningar där det kommer över 100st. Mässor, begravningar och vigslar brukar det bara vara mellan 40-90st. Är jag körd?
Citera
2021-11-18, 22:24
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Tror att du överdriver en aning. Ett gäng antivaxxarfundamentalister på Flashback poserar som en utsatt grupp vars rättigheter ´staten´har varit med om att kvadda. Gå inte på det narrativet.

Det är en liten minoritet som har förstorat diskussionen att handla mellan ont och gott, David mot Goliat, förövare och offer. Alla ingredienser för en metadiskussion finns med, och det personliga självupptagna perspektivet också.

Detta lättkränkta folk finns i varje befolkning . Det görs stora liknelser och grandiosa slutledningar och det blir till slut en stor påse gott och blandat som bara blir tjatigt och tröttsamt att bli bjuden på hela tiden.

Nu är det bra att ´staten´har satt ner foten . Och indignationen är stor. Det är mycket roande rentav underhållande att se hur olyckskorparna kraxa sin klagosång. Oj, vad jag trivs. Man har antivaxxarfundamental evig olycka sedan pandemin startade, och det har blivit en enda orgie i bekräftelsebias och antivetenskaplig dynga.

Håll till godo, antivaxxarsekten. Tids nog så sadlar ni om och kanske dammar av Chem-Trails spåret igen när det blir för tråkigt att agera flashbackfrihetskrigare
Du tycker alltså att man skall utmålas som "antivaxxerfundamentalist" om man inte tar de sprutor just du anser vara välbehövliga? Det är mycket möjligt att jag har fler vaccinationer än vad du har, min bäste herre, och ändå tycker du det är adekvat att kalla mig "antivaxxerfundamenalist"?
Det tycker jag är snudd på häpnadsväckande och det belyser precis det som oroar mig, nämligen inskränkningen av människors självbestämmande över sina egna kroppar.

Det är mycket möjligt att vaccinen är harmlösa, jag gör icke anspråk på att bestämt kunna veta att massvaccinationen är en dålig idé. Men du tycker alltså inte det är en grundläggande rättighet att själv få avgöra vad som skall in och vad som inte skall in i den egna kroppen? Tack, då vet vi. Och jo, jag vet att jag inte får tillföra min kropp exakt vad jag vill, jag tycker att även det är fel, men det är ändå på något vis inte en lika stor inskränkning som att tvinga i folk saker de inte vill ha.
Citera
2021-11-18, 22:27
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Ja tyvärr har du rätt farbror Sven. Jag önskar förstås att jag har fel och att ni får leva till hundra år.

Min ovilja att ta dessa vacciner kommer mycket ifrån att jag inte gillar alla hemligheter, påtryckningar, censureringar, mutor mm kring de här sprutorna.

Vilka hemligheter, påtryckningar, cencureringar och mutor.
Känsloargument räknas inte. Ge mig fakta och bevis!
Citera
2021-11-18, 22:29
Medlem
Ni som tycker Alex Jones är en shill kan ju kolla på denna videon där han redan 2010 varnade via sina informatörer om vaccinet och restriktionerna. 6min in https://freeworldnews.tv/watch?id=619548cf269aa852508b7d97

.
Citera
2021-11-18, 22:36
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt genuint ledsen över att polariseringen ser ut som den gör, och jag kan inte förstå varför det skall vara så förblästrat viktigt att tvinga sig på andras kroppar.
Varför i helvete kan inte bara de som vill ta sina årliga sprutor få göra det, jag är så gärna med och betalar i solidarisk anda. Sedan kan vi alla ta varandra i händerna, sjunga We Shall Overcome, och be globalistsvinen köra upp sina vaccinpass i stolgången.

Visst finns det väl ganska många bland er som valt att gå vaccin-vägen som ändå tycker att vad som rullas ut nu är början på en oerhört farlig utveckling? Det tycker jag mig se här i tråden, och är det någonstans man bör kunna hitta de som inte helt okritiskt litar på regering och myndigheters bedömningar av situationen så är det väl ändå här på vårt favoritforum?

Ni har ju aldrig tidigare varit rädda för att ifrågasätta det officiella mainstream-narrativet, och personligen har jag er flashbackare att tacka för mitt eget lilla uppvaknande. Utan er hade jag säkert inte omprövat och omvärderat flera av mina egna uppfattningar som var ganska annorlunda innan jag började delta i debatten här på forumet.

När det väl är ni som drabbas kommer jag att stå upp för er frihet, även om jag inte håller med er i sak, men det är just här vi måste säga ifrån. Det går inte att vänta, för det är här de börjar montera ner det som fanns kvar av vår frihet. Det kommer alltid vara en liten minoritet man ger sig på som ett första steg. Tänk på det.
Mycket bra inlägg och helt sant. Staten eller andra i maktposition ska inte bestämma över våra kroppar eller vilka mediciner vi ska inta varken med begränsningar av vår rörelsefrihet eller annat. Detta är mycket allvarligt och som kan leda till annat maktmissbruk. Särskilt med tanke på de hemska biverkningar som har rapporterats in bland vissa individer. När det kommer ett bättre vaccin till marknaden ska jag ta det på en gång men det som finns nu. Nej tack!
För individens frihet, förnuftets och rättvisans seger bör vi alla kämpa!
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-18 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in