2021-11-17, 23:51
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag tycker att det är mycket intressant att detta beslut tas under en övergångsregering.

Varken Löfvens eller Magdalenas regering kommer att ta ansvar för de långsiktiga effekterna av införandet av ett vaccinpass.
Du är nånting på spåret.. Vem fan kommer vilja ta på sig ansvaret för detta i framtiden efter alla ytterligare inskränkningar av vår frihet som kommer efter detta.. Vaccinpasset kommer ses som "startskottet" i stölden av vår frihet... Och ingen behöver hållas ansvarig... Genialiskt!
Citera
2021-11-17, 23:52
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Såg det på SVT som jag motvilligt besökte. De börjar lite lätt med sånna evenemang, tror dock inte att det slutar där tyvärr.

Tyvärr sett till utvecklingen i andra länder där folket har mer stake, tex. Frankrike där ännu hårdare covidpass regler införts, så lär Sveriges politiker inte möta något särskilt hårt motstånd här.

Trots att en del anhöriga vaccinerats så ser jag som enda lösning till denna psykos att de som vaccinerats blir sjuka, både av vaccinet samt av smittan som dom tror sig vara skyddade ifrån, tack vare sin spruta.

Ja, tyvärr.

Tänk att det finns människor som är tokiga nog att ta genterapi preparat där dom långsiktiga farorna är helt okända.
Citera
2021-11-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Tyvärr är det nog så att fullständigt övertydliga tecken på att "vaccinen" är nästan helt verkningslösa eller rejält farliga är vad som krävs för att få stopp på detta vansinne.
Vaccinfanatikerna har ju redan bestämt sig för att det gått tillräckligt lång tid sedan vaccinationskampanjen började att man nu kan utesluta fler biverkningar än de vi redan sett. Om folk skulle börja drabbas av en massa mystiska, autoimmuna sjukdomar och cancer efter boosterdos 5, 6 eller 7 så kommer de antagligen att skylla detta på viruset. Ungefär som när kedjerökare ligger på lungkliniken och kippar efter luft och inbillar sig att emfysem får man såklart av vägdamm, inte av cigarettrökning.
Men snälla vännen, varför skulle du få cancer eller autoimmun sjukdom om 5,6,7 år av en vaccinspruta?
Är det sånt här ni anti-vaxxers går runt och oroar er för? Tycker synd om er.

Angående att hoppas på fullständigt övertydliga tecken på att vaccinen är verkningslösa eller farliga, så lär du och ni andra som hoppas på det få vänta länge.
För faktum är att vaccinen är effektiva och säkra.
Gör som 85% av svenskarna! Hoppa på vaccintåget du med! Så slipper vi snart den här vidriga sjukdomen och alla jobbiga restriktioner och Covidpass och skit.
Citera
2021-11-17, 23:54
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Åh fan! Kanske får tänka om då. Här har jag gått och trott att målet var att bekämpa viruset! Så tokigt! Tur att vi har sådana som dig som tänker några varv extra och kan upplysa oss andra om hur det faktiskt ligger till med saker och ting.
Ja, saknar man helt analysförmåga att se att länder som har extremt hög vaccinationstäckning, men ändå sprids smittan som aldrig förr förstår att 1+1=2. Blir dessa vaccinpass implementerade i samhället så kommer staten konstant att flytta fram målstolparna till full övervakning av medborgarna. Det kommer hela tiden skyllas på "de ovaccinerade" trots att som skrivet länder med hög vaccinationsgrad sprids smittan som aldrig förr.
Citera
2021-11-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Mrna terapi är INTE ”vaccin” schlomo.
Aha. Det är något annat eller?
Upplys mig och alla andra olärda som tror att Covidvaccinet faktiskt är ett vaccin och inget annat! Vad är det egentligen? Berätta för oss!
Citera
2021-11-17, 23:57
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Det är så kul att läsa gråt-inläggen från alla som är mot vaccinet om hur demokratin håller på att förgöras på grund av att man inte får gå på någon hockeymatch. Herregud vilka bäbisar ni är. Ta vaccinet eller håll käften.
Hahahaha vi får hoppas du inte får allvarliga biverkningar av din nästa booster! Är visst inte många som får ersättningen som staten utlovat.
Citera
2021-11-17, 23:57
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Det är så kul att läsa gråt-inläggen från alla som är mot vaccinet om hur demokratin håller på att förgöras på grund av att man inte får gå på någon hockeymatch. Herregud vilka bäbisar ni är. Ta vaccinet eller håll käften.

Haha håller med, nu får dom tillfälligt inte gå på stora events och dom börjar direkt dra kopplingar till Soviet och att demokratin förstörs.

Märks att bitterheten av att inte få flyga på den årliga Thai-resan fortfarande sitter kvar.
Citera
2021-11-17, 23:59
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Varför tjata om vaccinpass när över 80% av befolkningen redan är fullt vaccinerade?
Vaccinet funkar inte säger någon men ett pass hjälper ju inte om det skulle vara så.
Tänk efter medborgare varför??

Jo för att det uppehåller sig MASSOR av människor i Sverige som inte faller in i den vanliga statistiken.

Kanske bara 50-60% av de du träffar på stan är vaxade och inte 80.

Vaccinpasset är ett sätt att skilja ut dessa människor och få dem att ge sig till känna för myndigheterna.
Citera
2021-11-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Haha håller med, nu får dom tillfälligt inte gå på stora events och dom börjar direkt ta kopplingar till Soviet och att demokratin förstörs.
Du måste försöka se det i ett större perspektiv. En sak ledar till en annan. Att överlämna en för stor del av makten från individen till staten brukar sällan sluta bra.

Öppna en historiebok.
Citera
2021-11-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Ja, saknar man helt analysförmåga att se att länder som har extremt hög vaccinationstäckning, men ändå sprids smittan som aldrig förr förstår att 1+1=2. Blir dessa vaccinpass implementerade i samhället så kommer staten konstant att flytta fram målstolparna till full övervakning av medborgarna. Det kommer hela tiden skyllas på "de ovaccinerade" trots att som skrivet länder med hög vaccinationsgrad sprids smittan som aldrig förr.
Vi får helt enkelt vara nöjda så länge antalet sjukhusinläggningar och dödsfall minskar tack vare vaccinen!
Smittospridning i form av positiva coronatest lär vi nog dock få leva med.
Men så länge folk inte blir sjuka och dör i covid-19 i samma utsträckning längre så gör ju vaccinet sitt jobb.
Citera
2021-11-18, 00:00
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Nej tack! Hellre är jag bäbis, men med livet i behåll.

Det är väldigt konstigt att du skriver på den här tråden. Men jag tror att du är anställd av någon organisation, stämmer det?

Ja vi får väl se om era expertprognoser om att alla som tar vaccinet kommer dö om 2-3 år slår in

Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Du måste försöka se det i ett större perspektiv. En sak ledar till en annan. Att överlämna en för stor del av makten från individen till staten brukar sällan sluta bra.

Öppna en historiebok.

Skillnaden är att nu har vi ett dödligt virus och inte nån maktgalen diktator. Vi hade restriktioner förra året som sedan togs bort i sommras, samma sak här. Regeringen följer bara rekommendationerna från dom riktiga experterna, ta av foliehatten nu.
Senast redigerad av fittslem 2021-11-18 kl. 00:03.
Citera
2021-11-18, 00:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlaraSwe
Ok Sverige, det är dags att gå på gatan.
Det märks att du inte är svensk.
"Gå på gatan" betyder på svenska "att prostituera sig". Du vill att alla svenskar skall bekämpa vaccinpassen genom att bli horor?
Citat:
Den gäller oxå för ”vaxad” eftersom ni kommer bli tvinga att ta tredje, fjärde etc…
I Sverige råder inget sådant tvång.
Citat:
Vem kommer ta ansvar om jag blir påverkad efter vaccin??
Svenska staten har en särskild fond för det. Få dina mutationer dokumenterade av läkare och vips så är du berättigad till ersättning.
Citat:
Varför det står på vaccin flaska att de tar inget ansvar för biverkningar???
För att världens alla stater ville ha leveransen så fort som möjligt, varpå läkemedelsföretagen fick denna dispens för att kunna leverera så tidigt som de gjorde.
I normala fall hade det tagit år att säkerställa att vaccinet är ofarligt nog att kunna massadministreras.
Citat:
Hallo, jag kommer att bli experiment till Pfizer eller moderna efterosm Mr.Billy säger så???
Nope. Du kommer bara att blir experimentpatient för Pfizer om du vill fortsätta slösa din energi på icke essentiella levnadsvanor och kunna fortsätta med att vara en belastning för Moder Jord snarare än bara en tacksam hyresgäst.
Fram tills dess är du bara en experimentpatient för Kinas biovapenindustri.
Citat:
🖕🖕🖕🖕 jag kommer dö men jag kommer inte ta den shit!!!
Vi alla kommer att dö. Det enda vi kan påverka är När och Hur.

Själv tillhör jag extrem riskgrupp, hatar sjukhus och tog vaxxet enbart för att slippa behöva uppsöka vården i händelse av infektion.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-11-18 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in