2021-11-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Wow! News.com.au! Denna ansedda tidskrift! Du vet att det är Australiens ”the sun” ungefär va?
Om du lyckas länka till en riktig nyhetssida eller myndighetssida eller någon som helst trovärdig källa, så ska jag sluta håna dig.
Tills dess kommer jag fortsätta håna dig för ditt spridande av fake news om coronasituationen i Gibraltar! Hur du ens får in den i en tråd om Covidpass i Sverige är ju bara det helt fantastiskt!
Finns på många nyhetssidor:
https://londonlovesbusiness.com/due-to-exponential-rise-in-cases-gibraltar-cancels-official-christmas-celebrations/
Citera
2021-11-18, 00:21
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Lugna dig! Vaccinet innebär ingen fara för ditt liv, och du blir inte inkluderad i något experiment.
Vad är du och andra så jävla rädda för? Tror ni att någon ska förgifta er eller?
Hmm...så de 4300 fall av allvarliga biverkningar och 253 dödsfall bara av Pfizer låtsas vi bara inte om eller?
Genialiskt...

Säg mig Varför stoppades Moderna i Sverige om det nu skulle vara "säkert" ?
Citera
2021-11-18, 00:22
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ja, mRNA kodar för en del av spikproteinet. Förutom två aminosyror som gör att spikproteinet saknar leadersekvens. De
Detta är välkänt och det finns det definitivt gott om folk som förstår detta och kan bevisa.

Problemet med hela den här covid historian är att transparensen är noll.

Och när man vill ha obestridliga bevis så får man istället bara en motfråga, eller ännu mer ord om försäkran.
Citera
2021-11-18, 00:22
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Detta gäller även Sverige.

Den 27:e januari undertecknade Europarådet resolution 2361, som slår fast att vaccinationer i medlemsländerna inte får vara obligatoriska och att ingen ovaccinerad får diskrimineras på något sätt.

https://pace.coe.int/en/files/29004/html
Det gick fort att sopa undermattan.

I Sverige är man barn tills man är flintskallig och har skägg.
Citera
2021-11-18, 00:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
"Världens alla stater vill ha det så snabbt som möjligt"?
Världens folk låg på rätt hårt om det.
Citat:
Hmm...så dom människor som staterna låtsas bry sig om struntar dom plötsligt i när det kommer till ersättning för vaccinskador och död till följd av "vaccinerna".
Nej, din hopplösa feminist. Jag sade i mitt inlägg att särskilda fonder inrättats som garanterar ersättning åt vaccinskadade. Vilken strålkärring som helst kan dock inte få pengar för upplevda skador, utan skadorna måste undersökas och dokumenteras först.
Citat:
Nä! Staten bryr sig ingenting om sina medborgare, det vet vi båda om.
Du verkar foliehatta om att staten är en enskild entitet, medan vi båda vet om att staten består av dels folket, samt dels av dina och mina grannar och som valt att bli politiker.

Din idé om att "staten är en ond, stor och enhetlig entitet" är planterad i dig av folk som vill se en splittring mellan stat och folk i väst.
Citera
2021-11-18, 00:24
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Finns en hel massa vaccin man måste ha som vård/omsorgspersonal. T.ex TBC och hepatit. På vissa ställen nu också covidvaccin. Borde vara en självklarhet överallt kan jag tycka!
Avtal OCH så kallade avstängningsregler inom kommun och region är en snårig skog reda ut och är inget jag heller har tid med, inte just nu iaf, dessutom talar vi om Covid-19 vaccin här. Grundlagsskyddet gäller, även om DU vill påstå någonting annat.

Citat:
Tack för din länk till fria tiders artikel om att julen ställs in i Gibraltar!
Hittar dock ingen info om detta på Brittiska myndigheters hemsidor, ej heller på brittiska nyhetssidor.
Luktar fake news!
Det tog mig mindre än tre sekunder googla fram dessa nyheter. Så nej, fakenews verkar det inte vara.
https://www.google.com/search?q=lockdown+gibraltar&source=lnms&tbm=nws&sa =X&ved=2ahUKEwjU4o3KvaD0AhWNuosKHVKdCRgQ_AUoAnoECA EQBA&biw=1366&bih=657&dpr=1
Citera
2021-11-18, 00:24
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
var du född när folk blev vaccinerade mot svininfluensan?

Skön liknelse, svininfluensan dödade inte fler än vanlig influensa totalt. Covid ligger redan 15 gånger högre och hade dödat betydligt fler om det inte var för restriktioner och vaccinet
Citera
2021-11-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Du har tyvärr blivit hjärntvättad av MSM.

Jag påstår mig inte veta om "vaccinen" är farliga eller ej, men jag vågar påstå att ingen annan heller kan veta det innan man gjort seriösa långtidsstudier. Fas 3-studierna är färdiga någon gång vintern 22-23, och om tidsaspekten är onödig så undrar jag varför det över huvud taget görs långtidsstudier om man kan bestämma att medicinska preparat är "effektiva och säkra" efter blott några månader.

Sedan kan det mycket väl vara så att jag har fler vaccinationer än du. Det kanske är du som bör kallas anti-vaxxer? Eller är det just preparat som fortfarande är i testfasen man helt okritiskt måste ställa upp som försöksperson för om man vill slippa att få det epitetet kastat efter sig av diverse antidemokrater?

Naturligtvis står det dig fritt att hoppa på vilka tåg du vill, men just det här tåget är ett lämmeltåg som ingen djävel vet vart det är på väg. Det enda vi vet är att det inte är på väg emot att råda någon som helst bot på smittspridningen. Ni som är vaccinerade kommer att infekteras med viruset ni också, och känner ni rädsla för det så har jag förståelse för att ni tagit "vaccinen".

Problemet uppstår när ni tycker er äga rätten att tvinga er på andra människors kroppar. Hela den här vaccinationskampanjen innebär ett flagrant brott mot Nürnbergkonventionen, men det kanske inte känns som ett problem?
Aj då, har jag blivit det är det väl inte mycket att göra åt det då. Vilken massmedia har jag blivit hjärntvättad av? Vilken ska jag undvika fortsättningsvis för att inte bli ännu mera hjärntvättad?

Att ta vaccin är givetvis frivilligt, men tar man det inte under en pågående pandemi får man helt rättvist räkna med lite begränsade valmöjligheter vad gäller att vistas i folksamlingar. Känns rimligt tycker jag!
Skönt iallafall att sjukhusinläggningar och dödsfall minskar här i Sverige.
Citera
2021-11-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
var du född när folk blev vaccinerade mot svininfluensan?
Ja, fick mig en spruta av det med
Citera
2021-11-18, 00:26
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Så du menar att syftet med Covidpassen inte är bromsad smittspridning?
Utan någon sorts dold agenda med att frånta folk sina rättigheter och… ja vad mer? Ska vi bli förslavade sen eller vad händer? Vilka rättigheter tas bort? Vad ska hända med oss? Vem dr.Evil bakom denna ondskefulla plan?
Vaccinen stoppar inte smittan. Det syns klart och tydligt på statistiken. Kommer inte dröja länge innan ditt pass lyser rött i scannern för att du inte gjort som staten sagt åt dig....vänta några år till bara.
Systemet är redan i full gång i Kina med social credit systemet. Uppför du dig inte så är du begränsad till vad du får göra. Total kontroll.
Citera
2021-11-18, 00:27
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Lugna dig! Vaccinet innebär ingen fara för ditt liv, och du blir inte inkluderad i något experiment.
Vad är du och andra så jävla rädda för? Tror ni att någon ska förgifta er eller?

Vad är det som gör dig så rädd för viruset att du uppsöker närmaste vårdcentral och tar sprutor?
Tror du att du kommer att dö i covid-19?
Citera
2021-11-18, 00:27
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Wow! News.com.au! Denna ansedda tidskrift! Du vet att det är Australiens ”the sun” ungefär va?
Om du lyckas länka till en riktig nyhetssida eller myndighetssida eller någon som helst trovärdig källa, så ska jag sluta håna dig.
Tills dess kommer jag fortsätta håna dig för ditt spridande av fake news om coronasituationen i Gibraltar! Hur du ens får in den i en tråd om Covidpass i Sverige är ju bara det helt fantastiskt!

Gibratar har 140 % vaccintäckning och mycket hög smittspridning just nu, enligt den ansedda nyhetsbyrån Reuters:
https://graphics.reuters.com/world-coronavirus-tracker-and-maps/countries-and-territories/gibraltar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in