2021-11-18, 13:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
År 2020 hade Sverige 0,42% beläggning på IVA. Den lägsta på 10 år. Om år 2021 är högre än 0.42%, så vet vi hur effektivt denna injektion är
En källa på den tack.

Jag hoppas du inte kommer med påstående utan att kunna styrka dem.
Citera
2021-11-18, 13:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Varför tror du att länder som Danmark och Norge slår rekord efter rekord trots hög vaccintäckning? Borde man inte se en minskning, inte ökning? Varför tror du att Gibraltar har 20X högre smittspridning än Sverige trots 100% vaccintäckning? Vilken nettoeffekt tror du massvaccinering utanför riskgruppen har på folkhälsan om vaccinet inte stoppar smittspridningen? Har du hört talas om att ineffektiv massvaccinering ökar risken för att resistens får fäste och sprids? Tror du verkligen att ett vaccin som förlorar effekt efter fyra månader är lösningen? Vet du att vaccinerade som då smittas med nästan dubbelt så stor sannolikhet smittas av en resistent mutation som de för vidare bland andra vaccinerade?

Om du har bra svar på frågorna kan du kalla mig nöt.

Har du fått några bra svar ännu? Delar din åsikt till 100%.
Citera
2021-11-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Ett nytt parti borde bildas med denna fråga i fokus. Skulle lätt komma över riksdagsspärren.
Jag tror att vaccinpassen är den absolut viktigaste frågan för ovaccinerade inklusive mig själv.

Personligen så känner jag två nära släktingar som inte tagit vaccinet.
Ingen av dessa kommer att rösta på något annat parti än det som de har tänkt hela tiden..SD i dessa fall.
Jag tror att du i stundens hetta blåser upp frågans betydelse.
Det kommer ju att vara grå vardag för alla ovaccinerade framgent kan man förmoda.
Citera
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Där kom den också..enligt dagens industri kan vaccinpass kanske även krävas på gym och krogar.

En läskig utveckling.. undrar hur kroppen mår efter 7e sprutan

Allt sådant kommer snart kräva pass, utan tvekan.

Läste någonstans att man i Slovenien inte ens får beställa hämtmat utan vaccinpasset. Men kan vara skitsnack.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Nej. Men OK. Då erkänner du alltså att du riskerar att dra på dig en otäck sjukdom, som i så fall kommer att göra att du konsumerar vårdresurser helt i onödan. Det finns ju vaccin, tror du inte på vetenskapen?
Med den retorik covidioterna använder så bör du såklart tvingas att betala för ditt eventuella vårdbehov ur egen ficka. Dessutom måste vi införa TBC-pass på kulturevenemang så att du inte riskerar att smitta alla andra som också är ovaccinerade.

Vården finns där för att vi skattebetalare finansierar den. Den finns även för de som inte har finansierat den. Behöver vi den ska vi ha den. Inget snack om annat. För isåfall ska vi snabbt skattebefrias och använda resurserna till att köpa försäkringar för.

Man frapperas alltjämt hos vaccinations-medlöparna vilka totalitärt lagda skitstövlar de är. Det finns inga gränser. Och de/du verkar inte begripa ekonomi heller. Ni tror att räcker inte skatterna ökar man bara lånen.

Svensk sjukvård är förresten kannibaliserad på för länge sedan av makthavarna. Resurserna går till allt annat (särskilt till invandringen). Det är inte starka vaccinerade som stjälper sjukvården.
Citera
Bannlyst
de är så ironiskt! för en månad sen satt ni och kallade alla för foliehattar.

och nu kommer vaccinpassen som alla varnat om....

trots det fortsätter galningarna med sitt trams.

den som tror att det handlar om covid och allas bästa....jobbigt läge.
Citera
2021-11-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Men då diskuterar vi ju saker som inte hänt. Skulle de kräva pass på arbetsplatser skulle jag hålla med dig om att det vore brott mot människors grundläggande rättigheter.
Ja, jag hoppas att det inte sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Ingen kommer i framtiden att vilja rösta på partier som ståt bakom medicinska experiment, dvs samma metoder som nazi tyskland en gång i tiden genomförde.

Det där tror du inte på själv hoppas jag.
Vid nästa riksdagsval så kommer 98 procent av rösterna att läggas på de redan etablerade riksdagspartierna.
Sådan är verkligheten serru.
Citera
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Inte självklart att kuppmakare anser sig vara rättrogna, däremot att de uppger sig vara det. En liten men ack så viktig skillnad. Sen är jag en sådan som lojalt följer förnuftiga regler men säger emot när det krävs, som en sann svensk.

En sann svensk tiger, ja.
Citera
2021-11-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Eller kanske inför körkort för att få framföra motorfordon? Det är väl en mänsklig rättighet att få röra sig fritt?
Jag är inte helt för det här med vaccinpass men att hävda mänskliga rättigheter är ett ganska vekt argument. Det finns inga mänskliga rättigheter som inte backas upp av vapenmakt som kan säkerställa att de efterlevs (t.ex. av en regering).
Det finns inga universella och okränkbara rättigheter, det är bara tomt prat. Vill man införa vaccinpass så gör man det. Sedan kan du eller någon annan överklaga hela vägen till EU domstolen så får vi se om 7 år om du får rätt i efterhand. Hur det nu skulle hjälpa.
Ett körkort är inte en rättighet, det är ett färdighetsbevis. Körkortet innebär att du är utbildad till att besitta en specialkunskap som krävs för att kunna utföra ett expertmoment. Typ som ett läkardiplom.

Ett vaccinpass är inte en fråga om färdighet. Man fryser ute människor från delar av samhället som är helt orelaterade till covid, för att de inte vill ställa upp på något som de upplever som ett kroppsligt övergrepp.

Det är som att behöva ge en avsugning för att bli insläppt på krogen.
Citera
2021-11-18, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är ju staten som har bestämt att man inte kan ha evenemang?

Det är som att nazisterna stänger alla evenemang och säger att det är "inte säkert" p.g.a. judar, homosexuella och kommunister sprider farliga idéer och sjukdomar i allmänna rum. Sen säger man att det inte är diskriminering att stänga ute judarna "för annars kunde ingen gå på evenemang".

Dessutom ska man "tycka synd" om de stackars nazisterna i volksgemeinschaft som inte längre får gå på evenemenang. "De hålls gisslan av judar, homosexuella och kommunister!"

Släpp offerkoftan nu. Ovaccinerade behandlas inte som judar under 30- och 40-talet och kommer inte göra det.
Citera
2021-11-18, 13:24
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Tack för att du har förmågan att tänka själva, har pratat med mängder av folk som tycker det är jättebra eftersom det "inte drabbar dem själva", snacka om att inte tänka längre än näsan räcker...

Självklart ligger en agenda bakom, kontroll av folket. Detta behövs när vi inser hur grundlurade och rånade vi systematiskt har blivit av korrupta makthavare, de är livrädda för att det ska spåra ur med demonstrationer osv och då måste man ha bra pli på boskapen innan förstås. Alla människor med normal tankeförmåga har sedan länge insett att detta har slutat handla om "smittminskning" sedan länge, logiken är ju rena schweizerosten och INGA s.k. "granskande journalister" klarar ens av att ställa grundläggande frågor... rötan har gått mycket längre än jag trodde redan.

Smittspridning riskerar att öka under vinter ja. Både bland vaccinerade och de som valt bort vaccin med deltan och släppta restriktioner det är uppenbart. Men eftersom som de bara är ovaccinerade i princip som blir vårdkrävande utanför riskgrupper så är denna åtgärd insatt. Onödig vårdbelstning kan skapa flera problem kring ohälsa och död. Så då får man ta sitt samhällsansvar och missa fotbollsmatch eller nattklubb om man är rädd för ett stick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in