2021-11-18, 00:01
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Haha håller med, nu får dom tillfälligt inte gå på stora events och dom börjar direkt dra kopplingar till Soviet och att demokratin förstörs.

Märks att bitterheten av att inte få flyga på den årliga Thai-resan sitter kvar.
Ni fåntrattar har inte fattat att vaccinpassen är global agenda och inte tillfällig. Det kommer ALLTID skyllas på de ovaccinerade oavsett hur många som vaccinerat sig. Läs boken 1984 så förstår man hur totalitära kontrollsamhällen byggs.
Citera
2021-11-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Har inte läst alla inlägg i tråden så jag är förmodligen tvåa på bollen.. Men FHM backar på testning. Nu ska alla dubbelvaccinerade med symtom kolla sig.

I övrigt är jag inte alls någon antivaxxer, kan t o m överväga att vaccinera mig när vi ser en korrelation mellan hög vaccinationsgrad och låg smittspridning.
Vi såg även en hög korrelation vad gäller vaccinerade och avlidna i Covid.

Vecka 42: 23 avlidna i Covid, 20 var vaccinerade.
Citera
2021-11-18, 00:03
Medlem
Veritassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Tack för din länk till fria tiders artikel om att julen ställs in i Gibraltar!
Hittar dock ingen info om detta på Brittiska myndigheters hemsidor, ej heller på brittiska nyhetssidor.
Luktar fake news!

Jaa du ,,, fake news ? https://www.news.com.au/world/coronavirus/global/most-vaccinated-place-on-earth-told-to-cancel-holiday-plans-amid-exponential-rise-in-covid-cases/news-story/1954572a25f48e39b7825e562129b9bc
Citera
2021-11-18, 00:03
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Lars Bern har haft rätt hela tiden. Det är uppenbart att fler borde lyssna till denna ytterst kloka man.
https://swebbtv.se/w/6AhuYT6bWz9RZBFvvYcUyh

Lars Bern ör så totalt okunnig när det handlar om Covid-19 och sars-cov-2 i allmänhet.
Han har inte haft rätt särskilt många gånger. Det enda han gör är att repetera antivaxxpropaganda han lurats av.
Det är väl ingen som tar honom på allvar.
Citera
2021-11-18, 00:05
Medlem
Citat:
Dum i huvudet kan du vara själv!
Fattar du inte att vi behöver vaccinera bort den här jävla skiten?
Ta det där jävla vaccinet så vi kan börja leva normalt igen, utan massa konstiga vaccinbevis och restriktioner och skit. Herregud, hur svårt ska det vara

Nej, varför i helvete ska jag göra det? Jag tänker inte spela rysk roulette med mitt liv och ingå i nåt medicinskt experiment för ett virus som i princip har 0% dödlighet hos majoriteten. Det är absurt.

Vi behöver inte ens ha vaccinbevis och restriktioner. Det är hela min poäng. Det borde vara upp till riskgrupperna att ta sitt ansvar. Om Covid var så jävla dödligt skulle det inte finnas en människa kvar i Afrika och andra fattiga länder nu, men så är det uppenbarligen inte. Samtidigt målas det upp som en sån enorm katastrof i västvärlden.

Det råder masspsykos, där har du svaret. Det är inte ens rationell fakta som styr, utan folk agerar utifrån känslor och politik. Jag är inte ett dugg rädd för Covid. Jag har långt värre saker att oroa mig för, som cancer, hjärtsjukdomar, att vi får våra friheter fråntagna, att världen blir allt mer totalitärt vänster…
Citera
2021-11-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
det finns grundläggande vetenskapliga fakta kring "vaccinet" ( jag använder inte det ordet om detta preparat)

Äh. Om pandemin bevisat något så är det att det knappt finns några fakta längre när det gäller något politiserat. Folk har en åsikt och hittar fakta efter det som bevisar den egna linjen. Man har sett folk från alla möjliga läger som pratar om sina fakta. Fullkomligt omöjligt att avgöra vad som är korrekt. Känns som att man lika gärna kan gå och tro i kyrkan faktiskt. Det enda man ska veta är att man antagligen inte vet och att sanningen ligger någonstans i mitten. Som det här med masker. Tror säkert det kan hindra ett partiklar, men om det nu vore så viktigt så borde det rimligtvis gå skitbra för alla länder med maskmandat.

Över huvud taget är dödligheten för låg och det mesta med viruset för outforskat för att man ska dra så många slutsatser. Det är bara skita i allt nu, det är lika bra.
Citera
2021-11-18, 00:06
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Aha. Det är något annat eller?
Upplys mig och alla andra olärda som tror att Covidvaccinet faktiskt är ett vaccin och inget annat! Vad är det egentligen? Berätta för oss!

Vad kodar mRna'et väl inne i kroppen? Ja, det är ingen som vet, å ingen kan bevisa det heller.

För allt vad jag vet så kan mRNA'et ge instruktioner till kroppen att tillverka spikprotein, covid.
Citera
2021-11-18, 00:06
Medlem
Rodrigos avatar
Tänk när första mutationen trillar in framavlad via kontakt mellan vaccinerade som tar sig obemärkt förbi, sen nästa som dodgar ett annat vaccin, kul att hålla koll på den datan.

såhär lär frågeställningarna gå nere på mottagningarna om 2 år - "ja men du har tagit pfizer - första generationen, då är det dax för denna mixen om du ska överleva x y z mutationerna... hmm vi får nog välja vaccindildo till dig ändå, den kommer att ligga och pulsera i ditt anus och stöta ut rätt mängd vaccin varje timme, fördelarna är att du både får handla i butik och gå på evenemang om du väljer denna kombinationen"
Citera
2021-11-18, 00:09
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Vi får helt enkelt vara nöjda så länge antalet sjukhusinläggningar och dödsfall minskar tack vare vaccinen!
Smittospridning i form av positiva coronatest lär vi nog dock få leva med.
Men så länge folk inte blir sjuka och dör i covid-19 i samma utsträckning längre så gör ju vaccinet sitt jobb.
Typiskt svar för de som inte kan räkna eller förstått någonting. Vaccinpassen är verkningslösa för smittspridningen som synes t.ex i grannlandet Norge som har högre vaccinationsgrad än Sverige. Ändå sprids smittan där som aldrig förr. Vaccinen stoppar inte smittan och staten kommer konstant skylla på "de ovaccinerade" för att frånta dig och andra fler och fler rättigheter.
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Varför skriver du på denna tråd? Vad är ditt syfte?

Jag startade tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Det är så kul att läsa gråt-inläggen från alla som är mot vaccinet om hur demokratin håller på att förgöras på grund av att man inte får gå på någon hockeymatch. Herregud vilka bäbisar ni är. Ta vaccinet eller håll käften.

Det är en överhängande risk att detta är ett sluttande plan, med tanke på hur det ser ut i många andra västländer. Metodiken beskrivs bra här:

https://youtu.be/09maaUaRT4M?t=615
Citera
2021-11-18, 00:10
Medlem
RonPaul2008s avatar
1:a December 2021 var dagen då svenskarna fick plocka bomull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in