2022-01-05, 12:22
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Nu blev det genast mer intressant här. Vaccintillverkarnas vinster är alltså det enda syftet?
De regeringar som inte har vaccintillverkare i sina länder - varför vill de införa vaccinpass? Jag trodde att allt handlade om kontroll?
det är ju inte för landets skull man gynnar de industrier som utövar lobbying, som det så fint kallas i dessa dagar, det är för personlig vinning. var företag är placerade spelar ingen som helst roll.
Citera
Avslutad
Det är inte hållbart att hålla på och vaccinera och vaccinera och vaccinera. Brukar det inte heta: "Lyssna på experterna"? Men lyssna då!

Citat:
(CNN)A leading expert who helped create the Oxford-AstraZeneca Covid-19 vaccine said Tuesday that giving everyone in the world booster shots multiple times a year is not feasible.

"We can't vaccinate the planet every four to six months. It's not sustainable or affordable," Professor Andrew Pollard, the director of the Oxford Vaccine Group and head of the UK's Committee on Vaccination and Immunization, told The Daily Telegraph in an interview published Tuesday.
https://edition.cnn.com/2022/01/04/health/andrew-pollard-booster-vaccines-feasibility-intl/index.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylskapsnisse
Om jag är ovaxxad hur lång tid tar det för mig att komma ikapp o leva öppet o kynna gå på restaurang o musikebent jämfört med en som är trippelvaxad ock eventuellt bostershottad.
Tar det 6 mån? Är det försent.
Ni som är fullvaxade går ni ut mer bland folk?
Ca 3-4 veckor för första 2 doserna sen är väll boostern minst 6 månader. Finns att läsa på 1177.
Kommer att ta boostern och det är alla i min familj / jobbet också.
Citera
2022-01-05, 12:23
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Så jävla korkat och fascistiskt.

Sprider fel information.

Vem sprider rätt informtion?

Mitt Europa bygger inte murar. Löfven
Corona viruset kommer inte att spridas i Sverige. FHM i en stor Svd artikel

Jämlikhet behöver beaktas innan man stänger ned arbetsplatser. Tegnell i expressen tv.

Du är en idiot om jag vet vilken sida du skulle vara på i Tyskland 1938

Jag har aldrig gillat Tegnell, men de har lärt sig, till slut, efter mycket om och men. Nu har vi i alla fall informationen, men folk lyssnar fortfarande inte.
Citera
2022-01-05, 12:23
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
För att det inte handlar om en smitta utan kontroll av medborgarna.

Exakt, vi bör sluta kalla det för ett vaccinpass, detta är ett kontrollpass det handlar om. Kan inte folk i stort börja fatta det någon gång?

https://nejtillvaccinpass.nu/
Citera
2022-01-05, 12:24
Medlem
Olustigt. Man vet ju att mRNA-vaccinet tar sig förbi blod-hjärn barriären i försöksråttor. Och nu sätter samhället ytterligare press för att ”få ut” dessa injektioner.

https://www.ema.europa.eu/en/documents/assessment-report/spikevax-previously-covid-19-vaccine-moderna-epar-public-assessment-report_en.pdf
Citera
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Det slår mig nu att de flesta antivaxxers här inne tror på inte en, utan två konspirationsteorier.

1) Vaccinet är farligt, till skillnad från vad experterna säger.

2) Världens regeringar vill införa vaccinpass för att kontrollera oss.

Det slår er inte att detta är två separata teorier, som tillsammans blir än mindre sannolik än var och en för sig?

P.S, vägrar många av er vinterdäck också? Tänker då det inskränker på er frihet och det ju egentligen bara handlar om att Transportsstyrelsen vill kontrollera oss.

Tror knappast det stämmer in på majoriteten av oss ovaccinerade. Punkt 2 har jag ingen åsikt om, inte påläst nog för att uttala mig. Punkt 1 skulle jag säga att vaccinet överlag är säkert men att det finns, som med alla läkemedel, risk för biverkningar. Som idrottare så är hjärtmuskelinflammation något jag skulle oroa mig över om jag vaccinerade mig pga hur mycket konditionsträning jag kör varje vecka (tvåsiffrigt antal timmar). Vill inte behöva ta ett break på flera veckor från min träning efter vaccination för att vara säker på att jag inte utsätter mig för en risk.

Yes hjärtmuskelinflammation är en risk vid Covid infektion också men det är inte garanterat att jag kommer få Covid. Jag har haft folk runtikring mig som varit sjuka men jag verkar vara immun eller så har jag varit totalt asymtomatisk. Hur som verkar Covid inte vara ett problem för mig. Jag tvivlar starkt på att jag kommer insjunkna när jag trots all min exponering hittills under dessa två år inte gjort det (vad jag vet, men om jag endast blir helt asymtomatisk av Covid varför skulle jag bry mig?).

(hade jag tillhört riskgrupp eller varit 60+ hade jag vaccinerat mig, verkar smart för den gruppen men poänglöst för oss som är vältränade, friska och inte äldre)
Senast redigerad av Stryp-Enok 2022-01-05 kl. 12:26.
Citera
Avslutad
Citat:
Nu blev det genast mer intressant här. Vaccintillverkarnas vinster är alltså det enda syftet?
De regeringar som inte har vaccintillverkare i sina länder - varför vill de införa vaccinpass? Jag trodde att allt handlade om kontroll?

Ja. Därför att alla "regeringar" är med på det. Hur svårt ska det vara för er att ta till er att politiker egengtligen inte har någon makt. De sitter alla i lobbyisters fickor.

Men fortsätt förlöjliga. Fortsätt skam och skuldbellägga om det får dig att må bättre. Allt är en enda lång jävla egotripp för er där ni vill känna er som superhjältar och alla som inte håller med er är galna superskurkar.
Citera
2022-01-05, 12:25
Medlem
Känner inget hopp för vårt system. Känns så konstigt att människor vill förstöra systemet. Samtidigt som forskare skriker att det blir bättre får världen bråttom att införa auktoritära verktyg. Mycket deprimerande. Den 22 januari smäller det.
Citera
2022-01-05, 12:26
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Pfizer och tunga lobbyister kontrollerar världen just nu. Världens regeringar upplever liten nytta med att stå mot grupptrycket.
Så vår regering blir kontrollerad för att kontrollera befolkningen.

Exakt HUR kontrollerar dem dig? Hur har de KONTROLL? De må tjänat storkovan men de kontrollerar oss inte. Låt oss låtsas att vaccinet bara är skit, hur fan får de KONTROLL. Ja, de får dig att åka 10min till en vaccinationslokal och vaccinera dig, de har slösat totalt kanske en halvtimme av din tid? OCH? Hur fan är det ett sätt att kontrollera dig liv? Har de gjort något konkret för att styra ditt liv? Om detta är så kränkande har ni alla problem.

Tror ni att Pfizer plötsligt kommer börja ge order på internet? Försöka ta över jorden? Tvinga er att gå med i deras armé?
Citera
2022-01-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför är du upprörd?

Hade din IQ varit åtminstone 75 hade du förstått att jag jämför ovaccinerade med kriminella eftersom båda i varsitt hänseende frivilligt har valt att ställa sig utanför samhället.

Jösses stackars barn. Hur har ovaccinerade valt att ställa sig utanför samhället? vi pratar om en sjukdom med 0,2% dödlighet.

Och att det inte hjälper ett skit mot smittspridningen det kan inte ha undgått någon levande på jorden

Att folk utanför riskgruppen vaccinerar sig är snudden på patetiskt. Och du anser att bara för att man agerar som en resonabel logiskt tänkande varelse så har man ställt sig utanför samhället?

Så att lyda regeringen som en hund utan att ifrågasätta är nu plötsligt en dygd?

Ett villkorat godkänt vaccin?

Ni måste komma tillbaka till verkligheten. Vi har inte råd att ha medborgare som er i samhället. Om vi vill undvika att leva i Kina eller Nordkorea behöver vi förnuftiga människor. Inte lydiga
Citera
2022-01-05, 12:27
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Så länge det inte är kriminellt att avstå vaccin så faller din jämförelse. Så din slutsats är helt fel.

Vi diskuterar inte vad som är lagligt utan vad som BORDE vara lagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in