2021-11-17, 22:59
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Det handlar i ett första steg om att etablera "vaccinpass" och därmed principen att du inte kan röra dig fritt i samhället du bor i utan att uppfylla vissa krav överheten ställer. Vaccineringen är i sig ointressant, den är bara inkörsporten. Vad de verkligen vill tvinga oss att göra får vi se senare när "kravlistan" steg för steg utökas. Jag vet inte exakt hur det kommer att se ut, men trevligt blir det inte.
Den öppna förtryckets förlovade land Kina med bland annat social credit system, är en förlaga som eftersträvas. Mänskliga slavroboten ska bara tiga still, blint lyda och underkasta sig eller se sig frihetsberövad alternativt en nattlig bilfärd och ett kvävetillskott i storskogen. Det går ganska fort nu, för det är dit vi allt hastigare graviterar mot.

Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Antar att de kommer skylla på att barnen inte är vaccinerade då? För något fel på vaccinet kan det ju inte vara, nej nej. Varför vaccinerade är livrädda för ovaccinerade då begriper jag inte.
Ja, det måste i många fall hos enskilda individen föreligga en inte så lite inre konflikt aka kognitiv dissonans här. Käsnlostyrning tar vid när rationella och underbyggda argumenten tar slut. Hursomhelst, mer är att vänta, mycket mer.
Citera
2021-11-17, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Har du missat att Riksdagen nyligen beslutat om ersättning för de som skadats av vaccinen med 10 miljoner? Samma som de gav de som blivit livslångt skadade av t.ex Pandemrix (Svininfluensan). Sedan så har det förekommit 253 dödsfall bara av Pfizers vaccin.
https://www.lakemedelsverket.se/4abc65/globalassets/dokument/behandling-och-forskrivning/coronavirus/misstankta-biverkningar/comirnaty-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-11-10.pdf

Att vaccinet orsakar biverkningar och i vissa fall allvarliga sådana har jag känt till länge. Jag kommer aldrig ta vaccinet, men det är främst för att jag inte behöver det och för att man utpressar folk att ta det. Sån skit accepterar inte jag.
Citera
2021-11-17, 23:00
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Som om polisen skulle ha kapacitet att upprätthålla det här ändå? Eller låt mig gissa, staten kommer skita i alla invandrargäng och fokusera som vanligt på svenskarna?

Du förstår väll att det är arrangörerna som får ta smällen inte individen...
Citera
2021-11-17, 23:01
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Känns bra i magen att vara vaccinerad! Och kunna njuta av ett fritt liv efter alla tråkiga restriktioner.
Hahahaha Vänta lite till bara när dessa passen blir implementerade världen över vilka fler friheter du kommer behöva ge efter på i framtiden. Lyder du inte så blinkar ditt pass rött.
Citera
2021-11-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Folk som påstår sig tagit vaccin för att hjälpa samhället, samtidigt som man röstar för massinvandring🤭
Samma idioter.
Citera
2021-11-17, 23:02
Medlem
Mailmanss avatar
Varför vill sossarna plötsligt ha hårda regler mot något som dödar folk? Dialogpoliser eller armband borde väll räcka som vanligt?
Citera
2021-11-17, 23:02
Medlem
https://www.expressen.se/gt/agnes-wold-har-svangt-valkomnar-coronapassen/

Agnes Wold är trött på alla ovaccinerade skit i dom säger hon.
Citera
2021-11-17, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tja, antikroppar mot vad? En stor del av den sprutade befolkningen har bara antikroppar/skydd mot alfa-C19, och det kommer att ta tid innan de också blivit smittade, för alla, precis alla, kommer att få någon variant av C19, om inget mirakel sker inom medicin/vaccin-industrin. Det kommer att ta ett flertal år, viruset muterar, endast de som haft det har bra skydd och mer generella antikroppar även mot mutanter.....

Äh. Tror man har ett visst skydd mot allting av vaccinet. Det är aldrig lika mycket som förespråkarna säger och aldrig lika lite som motståndarna säger. Men med tanke på hur ofarlig sjukdomen är utan vaccin så är det bara gasa på nu som sagt. Det är vad jag tror i alla fall.
Citera
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tja, antikroppar mot vad? En stor del av den sprutade befolkningen har bara antikroppar/skydd mot alfa-C19, och det kommer att ta tid innan de också blivit smittade, för alla, precis alla, kommer att få någon variant av C19, om inget mirakel sker inom medicin/vaccin-industrin. Det kommer att ta ett flertal år, viruset muterar, endast de som haft det har bra skydd och mer generella antikroppar även mot mutanter.....
mRNA vaccinet skulle ju vara så lätt att anpassa till nya mutationer hette det. Mig veterligen har det ännu inte skett? Rätta mig gärna någon.
Citera
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Kommer garva läppen av mig när det visar att passet inte kommer hjälpa ett skit mot smittspridningen.

Det kommer ju att skyllas på de ovaccinerade som vanligt. Är själv totalt ointresserad av större sammankomster, så det blir ju skönt att veta vilka man slipper umgås med.
Citera
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.expressen.se/gt/agnes-wold-har-svangt-valkomnar-coronapassen/

Agnes Wold är trött på alla ovaccinerade skit i dom säger hon.
Hon inser att hon kommer gå lottlös om hon inte stryker globalisterna medhårs.
Citera
Avstängd
Glossuss avatar
Så jävla skönt att vara ovaxxad men för vaccinpass. Hela det här vrickade samhället måste utsättas för kaos, på riktigt, innan vi kan bygga upp något som är bra för medborgarna. BBB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in