Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Har du exempel på identiteter som inte maskats i dokument nu på senare tid?
De första veckorna och månaderna efter presskonferensen upplevde jag en mer "generös" förhållning till personuppgifter (adresser m.m.). Men allt eftersom och vid anställning av flera jurister så har man blivit allt mer restriktiv.
Ett och annat misstag görs ju dock fortfarande, samt att maskningen skiljer sig från gång till annan för samma dokument.
Men i flera fall är det ju hela stycken som maskas bort och i dessa fall undrar jag vad mer än OSL som kan åberopas? I svaren från polisen så har jag i majoritet sett just OSL.
Jag undrar om detta är lagligt egentligen att PoPo anställer jurister som " Naggar " insynen i kanten
JK ( Fet tant utnämnd av partiet så klart ) som skulle sköta detta hamnar typ i finkan själv som Lambertz
Om man delar det i 2 delar
a ) Inte hänga ut hyggligt folk som har hjälpt till --sätta dessa i klistret
b ) Skydda den egna organisationen och / eller partiet
I en fungerande demokrati hade valmanskåren röstat väck underpresterare av detta radikala slaget
För en 30 år sedan " House Cleaning "
Dom hade aldrig getts mandatet / möjligheten maska bort sina egna misslyckanden.
Man minns talesättet " Förtroende är bra men Kontroll är Bättre "
Då är det principiellt fel att den som kanske fått sparken med komplett premissmängd ." Äger " den kontrollen i termer av " Censuren " av vad medborgaren får veta .. Det är ju inte heller så att PoPo har spets i grenen
" Lösandet Skjutningar på stan " idag heller .Det är ju inget för Mainstream media att sticka under stol med
" FIASKO "
Med reporterns första fråga till Partiet ...
" POLITRUK hörs det från SD Jimmie --- Varför har du inte kickat Polisledningen .. Dom har ju tappat det ...hyr folk för censur i stället för att haffa buset ---Nu igen Nya krafter behövs rätta upp detta sjuka Gruppjaget Självkritiken NÄR kommer den Pudla för de kassa resultaten ?? "