Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-09, 21:34
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Rose S = Robert S Rose?

Detta togs upp för ett år sedan i tråden, men har inte sett någon bekräftelse på det.

I Kvartals artikel står det att personen i fråga är en kvinna. Men det måste väl ändå vara denna Robert?

https://kvartal.se/artiklar/sakerhetspolisens-hemlighet-fran-natten-da-olof-palme-mordades/

Spännande teori.
Det är lite svårsmält att KP skulle förfalska pronomen i ett förhör 2018, så tills vidare utgår jag från att det är en hon. Och jag har en bra kandidat.
Citera
2021-11-09, 22:01
Medlem
Det kom precis till min kännedom att Lisbeth Palme vägrat att bli bandad vid förhör och vid angivning av signalement. Samt att hon skulle få ta del av förhörsanteckningar och redigera dessa. Efter möten med polisen fanns det uppgifter hon ändrade samt strök över eftersom hon inte ansåg de skulle vara med.

Hur är detta normalt beteende för en änka vars man precis blivit skjuten framför hennes ögon? Hon borde väl ha varit så öppen som möjligt med polisen för att hitta gärningsmannen kan man ju tycka.
Citera
2021-11-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Peka galet i alla riktningar utom den det finns mat i. Tror du många går på det?

Du är ju alldeles febrig av oro...

Vilken finns det mat på?

Säpo och polisspåret?
Citera
2021-11-09, 23:06
Medlem
Får medge att jag inte har läst hela tråden, men - skulle någon kunna ge lite färg på Lisbet Palmes beteende såsom bakomliggande orsaker till detta, och framförallt - varför har det undgått dräpande kritik?
Citera
2021-11-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det räcker med att utredningen under lång tid utan framgång försökt binda honom till ett vapen samt övertala vittnen på ett mycket grovt sätt. Typ att när människor har sagt att de inte sett något som indikerat att SE skulle vara inblandad. -Ni kommer att få se vi har bevis... Det mina vänner är ute utredning utan försök att styra och hota vittnen.

Ente ens en tummetott blev kvar. Allt föll som ett korthus med de forensiska bevisen.

SE spåret är stendött sedan dess.

Det har du helt rätt i.

Tycker TP och KP ställt ledande frågor och tjatat sönder vittnen.

Vad är nyttan av att fråga ett vittne efter 34 år?
Citera
2021-11-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deproijouprauve
Får medge att jag inte har läst hela tråden, men - skulle någon kunna ge lite färg på Lisbet Palmes beteende såsom bakomliggande orsaker till detta, och framförallt - varför har det undgått dräpande kritik?

Änka med sorg.

Socialdemokraterna.
Citera
2021-11-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlySundayMorning
Det kom precis till min kännedom att Lisbeth Palme vägrat att bli bandad vid förhör och vid angivning av signalement. Samt att hon skulle få ta del av förhörsanteckningar och redigera dessa. Efter möten med polisen fanns det uppgifter hon ändrade samt strök över eftersom hon inte ansåg de skulle vara med.

Hur är detta normalt beteende för en änka vars man precis blivit skjuten framför hennes ögon? Hon borde väl ha varit så öppen som möjligt med polisen för att hitta gärningsmannen kan man ju tycka.

Sverige var en enpartistat som hade statsapparaten i sin hand.

Tacka Socialdemokraterna.
Citera
2021-11-09, 23:12
Medlem
Kände Victor G och Berisha varandra?
Tog Berisha med sig sin SW 357 från USA?
Berisha var på spelklubben Oxen på mordkvällen

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/oxen-forhor-med-kujtim-berisa.html
Citera
2021-11-09, 23:43
Medlem
Riktiga sanningen kommer aldrig komma fram! Nu valde dom peka ut en död som GM och sen gör en serie där det är vinklat att se ut som att SE sköt! Lätt att säga att det är någon död som gjort det när denne inte kan försvara sig. Majoriteten av dom som visste vem det var är döda. Varför preskriberade dom inte bara fallet i tid så sanningen kunde kommit fram? För någon döljer något. Holmer förstörde utredningen från dag ett och förvirra alla. Är det en ensam galning eller en konspiration? TROR att det var CP som sköt som ensam "galning" men sverige kunde inte acceptera att det var så enkelt att fimpa en statsminister..
Citera
2021-11-10, 05:34
Medlem
I know for a fact that the S&W that Björn Svanberg had came from the USA
I'm sure that the Svanberg family wishes that November 9th would have been the day that the "secret" died.
But fortunately - there were more people that knew about it.
Maybe now is a good time to check that S&W.
Need I say again, Björn is a doppelgänger for CP and VG - especially on a dark night.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kände Victor G och Berisha varandra?
Tog Berisha med sig sin SW 357 från USA?
Berisha var på spelklubben Oxen på mordkvällen

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/oxen-forhor-med-kujtim-berisa.html
Citera
2021-11-10, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarlySundayMorning

Du får med ta del av förhörsanteckningarna om du blir förhörd o rätta fel. Alla får.
Citera
2021-11-10, 08:43
Medlem
OPK123s avatar
Det känns som om datakonsulten Ulf Lingärde visste en hel del saker om palmemordet? Får samtidigt intrycket att han gissat sig till en hel del saker. Tycker det dock pratas alldeles för lite om honom här i tråden. Så jag tänkte ta upp en sak han sagt.

Han nämnde t.ex. att en attentatsman ”frusit till is”. Det tycker jag mycket väl kan passa in i händelseförloppet (även om jag tror han har fel på den avgörande punkten, vem det kan ha varit). Sedan är det ju inget som säger att personen i fråga frös till is just denna kväll (tänker då på en person som lämnade kvar en 38 special i sin felparkerade bil).

Denne polisman betedde ju sig väldigt irrationellt runt mordtillfället; alltså Bror Perä (behöver inte gå igenom allt han gjorde för det finns väl dokumenterat i tråden). Men jag har en fundering kring tiden för när han avled.

Jag har noterat att han och Lasse Lundbergs förhör blev registrerade den 12 oktober 1993. Vad innebär att den blir registrerad? För om jag förstått saken rätt så hittades Bror avliden den 13 oktober 1993? Och detta känns som en mycket märklig omständighet? Eller bara ytterligare en tillfällighet?
Senast redigerad av OPK123 2021-11-10 kl. 08:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in