Citat:
Ursprungligen postat av
Gothus
Citat
"Adnan Khashoggi & Jeffrey Epstein och Israels David Kimche som mellanhänder."
Låt oss inte glömma, Karl-Erik Schmidt, Erik Penser och Shlomo Zabludowicz.
Någon slags vapenkartell.
Inte producenter utan mellanhänder.
Gemensamt för dessa, osäker på den sist nämnde, var att de försåg regimen i Iran med moderna och på den tiden avancerade vapensystem.
Jag är övertygad om att David Kimche och Jeffrey Epstein fanns på plats på Sveavägen och Grand tillsammans med Epstein's vapendragare Chip Tatum.
Enligt mig så var det David Kimche som först konfronterade Olof Palme inne i biosalongen och som "sista försök" Jeffrey Epstein utanför på Sveavägen för att nå en överenskommelse om Haubits 77 till Iran.
Olof Palme gick inte med på vidareexport av Bofors-haubitsar till Iran vilket han tidigare nekat Irans handelsminister enligt Göran Bundy .
https://wpu.nu/wiki/Hossein_Kazempour_Ardebili
Intressant är att Irans handelsminister sålde olja till Indien för $10/barrel. Varför?
Den som gav klartecken tror jag var William Colby fd CIA-chef och efter sin pensionering involverad i internationell vapenhandel med kontakter i svenska Stay-behind och militär-komplex. Det är inte vem som helst som tar beslut om att mörda ett lands regeringschef
Vi skall inte heller glömma duon Robert S Rose & Wally Dean Couch, båda med tjänst i Vietnam där William Colby var CIAs stationschef 1971.
Wally Dean Couch blev avförd som misstänkt enligt aktivitetslistan enligt protokoll från Hans Holmérs ledningsgrupp.
Och nej, jag tror inte Mossad var med på Sveavägen. När de mördar någon så skall de ha skriftlig order från Israels premiärminister och vid den tidpunkten så var Shimon Peres premiärminister och han var vänskapligt sinnad gentemot Olof Palme. Han går inte med på något sådant.
Därmed behövde konspiratörerna vända sig till någon för dem pålitlig vilket jag tror var Keith Maxwell med sin terrororganisation "South African Institute for Maritime Research" SAIMR med kontakter som Craig Williamson mfl.