2021-10-10, 01:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Jag har ingen aning om dom har knackat på hos någon här i Göteborg eller inte. Jag är framförallt inte kränkt av något jag inte ens vet om. Det har inkommit ett antal underliga och intetsägande tweets från några haverister som jag finner smått roande eftersom dom är helt obegripliga. Högst oklart vad det hela handlar om men jag är inte inblandad.
Exakt24 har publicerat sitt reportage om Henko:
https://exakt24.se/lo-ombudsmannen-henrik-johansson-hotar-ungdomar-pa-natet/

Det känns som att det som tjafsades om förr i tiden mellan AFA och NMR i några forum och bloggar, har spridit sig till sossarnas och AfS i alternativmedier och sociala medier. Extremisterna blir mer synliga i samhället.
Citera
2021-10-10, 01:43
Medlem
HejaFinlands avatar
Otroligt barnsliga människor.
Citera
2021-10-10, 01:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Han Henko verkar ganska rik med sitt hus och bil.
Citera
2021-10-10, 02:06
Medlem
MrMarios avatar
lol, skrattade gott åt klippet på exakt24. Karln verkar verkligen på randen till sammanbrott, så mycket fula ord & invektiv, otroligt dålig självkontroll
Är det verkligen sant att han bråkar med 15åringar nu? Man visste ju att han sjunkit rejält lågt, men inte hälsosamt alls att en 40+ gris bråkar med tonåringar. Inte friskt
Citera
2021-10-10, 11:07
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
lol, skrattade gott åt klippet på exakt24. Karln verkar verkligen på randen till sammanbrott, så mycket fula ord & invektiv, otroligt dålig självkontroll
Är det verkligen sant att han bråkar med 15åringar nu? Man visste ju att han sjunkit rejält lågt, men inte hälsosamt alls att en 40+ gris bråkar med tonåringar. Inte friskt
Både Henko och Axel samt deras svans är väldigt selektiva med vilka de ger sig på. Bara att skumma igenom deras Twitterhistorik. Kvinnor, yngre förmågor och andra de tror är riskfritt att ge sig på. Fega horungar? You bet.
Citera
2021-10-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Både Henko och Axel samt deras svans är väldigt selektiva med vilka de ger sig på. Bara att skumma igenom deras Twitterhistorik. Kvinnor, yngre förmågor och andra de tror är riskfritt att ge sig på. Fega horungar? You bet.

Unga kvinnor som Aron Flam, till exempel. Ja usch.
Citera
2021-10-10, 13:27
Medlem
FoxHounds avatar
Hahaha såg klippet när exakt24 åkte hem till han. Vilken jävla tönt han är, blir sugen på att åka dit själv och se om han är lika kaxig då
Citera
2021-10-10, 13:27
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Ger man sig in i leken får man väl leken tåla, varför gråter tramspellen på twitter hela tiden?
Det där med horungar hit och horungar dit, de tror de är 17 bast och uppväxta i rinkeby?
Citera
2021-10-10, 15:38
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Unga kvinnor som Aron Flam, till exempel. Ja usch.
Vad riskerar de genom att ge sig på Aron Flam? Sitt anseende? Att hamna i gipsvagga? Nej, nej, nej, det gör de inte. Det är riskfritt för små fjollor som gömmer sig bakom sin skyddade id, sin familj och/eller låser in sig på skithuset.

Kan du förresten berätta hur man ska konfrontera Henko utan att bli klassad som feg? Ska man göra som pojkvännen Fredriksson och supa till sig mod och sedan använda sig av batong? Eller mordbrand kanske? Eller göra som Axel och hota med våld via Twitter, alla dessa kuksugares favoritkommunikationsmedel? Jävla modiga hjälte.
Senast redigerad av Knalltorsk 2021-10-10 kl. 15:47.
Citera
2021-10-10, 20:46
Medlem
Citat:
Vad riskerar de genom att ge sig på Aron Flam? Sitt anseende? Att hamna i gipsvagga? Nej, nej, nej, det gör de inte. Det är riskfritt för små fjollor som gömmer sig bakom sin skyddade id, sin familj och/eller låser in sig på skithuset.
det är en podd, inte en gladiatormatch. Känns hyfsat lämpligt att man inte ska "riskera gipsvagga" för att man poddar. Fråga Alex&Sigge eller nån. Börja leka på motorvägen istället om du vill ha spänning. Återigen en fullkomlig självklarhet.

Citat:
Kan du förresten berätta hur man ska konfrontera Henko utan att bli klassad som feg?
man kan delta i podden antar jag. Han har ju kallat Flam för feg eftersom han inte vill vara med. Haken är nog att man ska kunna formulera sammanhängande meningar och ha nåt att säga, så det är nog inte en framkomlig väg för dig.
Citera
2021-10-11, 00:04
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
det är en podd, inte en gladiatormatch. Känns hyfsat lämpligt att man inte ska "riskera gipsvagga" för att man poddar. Fråga Alex&Sigge eller nån. Börja leka på motorvägen istället om du vill ha spänning. Återigen en fullkomlig självklarhet.

man kan delta i podden antar jag. Han har ju kallat Flam för feg eftersom han inte vill vara med. Haken är nog att man ska kunna formulera sammanhängande meningar och ha nåt att säga, så det är nog inte en framkomlig väg för dig.
Alex & Sigge brukar sitta och kalla folk för okvädinsord och hota med öppna skallar och grejer? Din jämförelse haltar…
Citera
2021-10-11, 03:27
Medlem
Spritnotas avatar
Som inte personligt påverkad i detta sjuka som händer nu, är detta min tolkning.

Ber (förgäves såklart) att inte någon sida hakar upp sig på ett ordval eller nån missad detalj, att jag lägger mig i saker bara DE har rätt ha en åsikt om - greppa konceptet att detta är min tolking UTIFRÅN:

Ur Henkos med sällskaps perspektiv är det fakta att sambon har skyddade personuppgifter hon inte fått på rent lall. Klart som satan Henko då upplever röja hans adress som ett hot mot henne och barnen. Orsak, källa, hans del eller någons intention är totalt irrelevant pga helt underordnat det hot han upplever från att fallet för honom nu är så. Fucking efterblivet om man missar det OAVSETT vad som hänt innan.

Från andra sidan låter det bruh, jag hämnas på dig för dina metoder mot meningsmotståndare med samma mynt, _jag_ vill inte din familj något ont, vill se dig ta ditt ansvar så bara sluta själv att dra in dem. Samma som ovan gäller Henko här: hänger du ut en person utan plattform OAVSETT hur mycket horunge i dina ögon, som slår tillbaka med sina begränsade resurser - sluta måla ut som nån som vill mörda dina barn. Du vet mycket väl du misstolkar medvetet, du är it korkad eller ny på nätet.

Då bägge parter agerar impulsivt pga övertron "jag har rätt i sakfråga A, B, D, E, F, H, I, J och dessutom MORALISKT RÄTT" och har sånt fucking tunnelseende så är vi här idag.

Team Haveristerna: Hänga ut anonym eller svag i podden pga horunge: Vi vann!

Team Jonas: Nu backar vi en underdog för 1001 oförrätter överlag mot sååå många, fast/trots han är exakt lika bra på bortse från sammanhanget som du är, för han ÄR den enda som tar kampen enligt de villkor du trott VAR exklusiva för er, då priset spela efter dessa var/är "du förlorar 90-98% på INTE HÅLLA KÄFTEN och låta oss vinna, varför riskera 100%"
___

Konsensus enligt mig:

- Vänner backar inte villfarelser från en vän utan får hen att chilla. /// Bägge tycker att andra sidan hetsar psykisk ohälsa.

- Blanda inte in familjen. /// Bägge tycker andra sidan gör och började.

- Du/ni har 100% fel. /// Du initierade konfilktens eskalering för NUUU är det du skrev kl 02.33 i juni 2016 på PM, eller en GIF kl 10.44 augusti 2017 en upptrappning av våld FÖR JAG ÄR SÅ DUM I HUVUDET jag TROTS min Internetvana är social i några månader/år för både själv väger VARJE sak jag skriver på guldvåg OCH bokstavsmärker, skärmdumpar och tar varje fucking svar på fyllan som att SPRIT är ett sanningsserum, humor existerar INTE på nätet om jag inte skrattar 5 år senare och KOSTA VAD DET KOSTA VILL, denna kamp är nu en kamp om min yttersta heder, moral, säkerhet, framtid - du måste elimineras som straff då du förstört hela mitt fucking LIV.

Konsensus utanför närmaste kretsen:

- Ni är FUCKING galna.

Min take:
- Jag skiter 2021 i att I DENNA KONTEXT börjar med BSS och att IRM började en upptrappning att hänga ut idioter pga anonyma uttalanden som var ren och skär rasism jag i viss mån finner man SKA stå till svars för, mixat några år senare med HELT befogade frågor från människor som IRM hängde ut som dödsnazistrasister - i kontexten 2021 att förhelvete helvete helvete så ni spårat när Henko hämnas ett hembesök från Exakt24 med jaga upp och knacka på hos nån "Glam" som är fel team på Twitter bara DAGAR SENARE.

Ska två HELA falanger som för typ TVÅ år sen gav någon av er en poäng för det var "våran/rätt rätt sida i saken" då, heja på er i detta?

Ni är så spårade, vad fan fan sysslar ni med? Ni är barnfamiljer eller mitt i livet hela högen, vakna upp! Oansvariga lättkränkta egoister! Sluta sälja läktarplatser till er smutsiga brottning.

- LOGGA UT FRÅN MITT INTERNET jävla bakåtsträvare, som tror INTERNET 2021 är Internet 2007. Hämnas oförätter publikt detta år, som började i vänskap via Hatklubben på Facebook är "när JAG VAR LITEN hade vi 7 mil i 25 minusgrader till skolan" är helt enkelt ni som inte fattar man år 2021 HADE DISTANSUNDERVISNING PÅ NÄTET. Jag fattar just HAVERISTERNA fortfarande använder Facebook men helt äääligt, ni vet mycket väl ni är äldsta och sista generationen där.

- Eller fortsätt bara, inte mig emot ni tuggar ihjäl varandra fucking vänsterpack! Men till skillnad från er, tänker JAG på era anhöriga och på att när ni gått sönder ska ni helst fungera i samhället OCH för er själva i minst 30 år till.

tl;dr: Perfekt, läs it, svara it.
Senast redigerad av Spritnota 2021-10-11 kl. 03:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in