Citat:
Ursprungligen postat av
MonkMan
Är man verkligen mitt i värmen när man får bilen sönderslagen, 2 gånger, hembesök av nassar, soc-anmälningar etc etc???
Jag menar inte att Haveristerna bokstavligt talat är några makthavare. Även om de förstås har en viss makt genom sin plattform som lyssnas av tusentals människor. Jag menar att de förespråkar en politik som är helt oproblematisk att vara för i de breda lagren i samhället. Men man kryddar sina uttalanden med massa fula ord så det framstår som att de egentligen är lite radikala. Fast de inte står för något radikalt överhuvudtaget. Det skapar illusionen av att deras budskap slår från underläge, vilket jag tror är tilltalande för många sossar som lyssnar på podden. Man får känna sig lite som rebeller trots att budskapet är samma som man får av att läsa Aftonbladets ledarsida.
Sen att man får hembesök och allt sådant. Det är förstås inte OK. Men som jag sa, om man har ett budskap som är helt mainstream, och samtidigt har den angreppsvinkeln man har, då framstår man mest som en mobbare. Det är klart att det kommer sticka i ögonen på dem det berör. Så det är ganska förståeligt att vissa tar till såna knep. Det är inte som att lyssnarna som håller med dem i sak riskerar detta.