2022-01-12, 11:52
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vilka är "gänget kring dörris"?
Jag tror det innefattar ca Jonas, Peter, Loan, sen nån annan tjomme som väl hängde med till Avesta?
Citera
2022-01-12, 12:49
Medlem
Jag är i vanliga fall emot vandalism, men kan göra ett undantag när det kommer till haveristhenens bil.
Citera
2022-01-12, 14:10
Medlem
Jag tycker att Haveristerna-podden ibland är helt OK. Det är kul att höra när man bryter ned vad något stolpskott gjort och sagt steg för steg. Allt verkar dock vara patreon-exklusivt, och jag tycker inte det är så värt.

Om vi ser lite längre ser jag dock att Haveristerna fyller en funktion för ett visst segment i det svenska samhället. Det är så att alla dessa sossiga normies behöver få utlopp för att få känna sig lite edgy, trots att man inte är några rebeller överhuvudtaget.

Haveristerna slänger sig med fula ord och öknamn och kan vid första anblick verka radikala, men när man kollar rent politiskt så tycker de allt som etablissemanget tycker. Det är klimathotet, Greta är jättecool, det är patriarkatet och att män som grupp förtrycker kvinnor, det är HBTQ, det är att allt med invandringen är bra, och även när det inte fungerar så måste vi ändå behålla den av mEdMäNsKlIgHeT, det är att det inte finns några skillnader mellan könen.

Allt detta är åsikter som lever och frodas i de breda massorna i Sverige. Det pumpas ut i de stora kvällstidningarna, det stödjs av alla styrande partier, det är den härskande uppfattningen på universiteten.

När man håller på och propagerar för dessa åsikter samtidigt som man slänger runt med fula ord och hån så är man inte edgy. Man är bara en mobbare, den stora gruppen som förtrycker minoriteten. Ja, Eddie Råbock framstår som väldigt patetisk, men det blir bara fel när man attackerar honom från sina höga hästar.

För att det ska vara klädsamt att använda sig av Haveristernas angreppsmetoder så måste man slå från underläge, och det gör inte Haveristerna. Man är verkligen mitt i värmen.

Det är precis den funktionen man fyller. Medelklassmänniskor som aldrig skulle avvika från normen erbjuds illusionen av att man är radikal, fast man bara matas med samma svammel som kvällstidningarna pumpar ut, varvat med lite svordomar.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2022-01-12 kl. 14:24.
Citera
2022-01-12, 15:20
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag tycker att Haveristerna-podden ibland är helt OK. Det är kul att höra när man bryter ned vad något stolpskott gjort och sagt steg för steg. Allt verkar dock vara patreon-exklusivt, och jag tycker inte det är så värt.

Om vi ser lite längre ser jag dock att Haveristerna fyller en funktion för ett visst segment i det svenska samhället. Det är så att alla dessa sossiga normies behöver få utlopp för att få känna sig lite edgy, trots att man inte är några rebeller överhuvudtaget.

Haveristerna slänger sig med fula ord och öknamn och kan vid första anblick verka radikala, men när man kollar rent politiskt så tycker de allt som etablissemanget tycker. Det är klimathotet, Greta är jättecool, det är patriarkatet och att män som grupp förtrycker kvinnor, det är HBTQ, det är att allt med invandringen är bra, och även när det inte fungerar så måste vi ändå behålla den av mEdMäNsKlIgHeT, det är att det inte finns några skillnader mellan könen.

Allt detta är åsikter som lever och frodas i de breda massorna i Sverige. Det pumpas ut i de stora kvällstidningarna, det stödjs av alla styrande partier, det är den härskande uppfattningen på universiteten.

När man håller på och propagerar för dessa åsikter samtidigt som man slänger runt med fula ord och hån så är man inte edgy. Man är bara en mobbare, den stora gruppen som förtrycker minoriteten. Ja, Eddie Råbock framstår som väldigt patetisk, men det blir bara fel när man attackerar honom från sina höga hästar.

För att det ska vara klädsamt att använda sig av Haveristernas angreppsmetoder så måste man slå från underläge, och det gör inte Haveristerna. Man är verkligen mitt i värmen.

Det är precis den funktionen man fyller. Medelklassmänniskor som aldrig skulle avvika från normen erbjuds illusionen av att man är radikal, fast man bara matas med samma svammel som kvällstidningarna pumpar ut, varvat med lite svordomar.

Är man verkligen mitt i värmen när man får bilen sönderslagen, 2 gånger, hembesök av nassar, soc-anmälningar etc etc???
Citera
2022-01-12, 15:44
Medlem
tenebriss avatar
Bara dagar efter de släppt en granskning av en ensam galning får en i Haveristerna bilen vandaliserad av inte den ensamme galningen, utan någon i den inte så ensamme galningens krets? Eller nassar?
Citera
2022-01-12, 16:10
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Är man verkligen mitt i värmen när man får bilen sönderslagen, 2 gånger, hembesök av nassar, soc-anmälningar etc etc???
Vem i etablissemanget håller inte med Haveristerna om i princip alla deras käpphästar? Det har väl snarare att göra med att denna lilla grupp edgy normies öppet söker konflikt med olika faktiska fringefolk. Man är inte fringe själv bara för att man öppet hänger ut folk och spyr galla över dem på Discord.
Citera
2022-01-12, 16:38
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Vem i etablissemanget håller inte med Haveristerna om i princip alla deras käpphästar? Det har väl snarare att göra med att denna lilla grupp edgy normies öppet söker konflikt med olika faktiska fringefolk. Man är inte fringe själv bara för att man öppet hänger ut folk och spyr galla över dem på Discord.

Är det något du bestämt själv eller är det en vedertagen sanning? Hur hänger man föresten ut någon o-öppet/stängt?? Troll, Idioter, klandervärda as, inkompetenta profeter och annat skräp ska granskas, skrattas åt, ifrågasättas. Det är ytterst få gånger de faktiskt "hängt ut" någon, och då det har hänt har det varit befogat. Enligt mig alltså, du tycker säkert inte det men jaja.
Senast redigerad av MonkMan 2022-01-12 kl. 16:42.
Citera
2022-01-12, 16:56
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Är det något du bestämt själv eller är det en vedertagen sanning? Hur hänger man föresten ut någon o-öppet/stängt?? Troll, Idioter, klandervärda as, inkompetenta profeter och annat skräp ska granskas, skrattas åt, ifrågasättas. Det är ytterst få gånger de faktiskt "hängt ut" någon, och då det har hänt har det varit befogat. Enligt mig alltså, du tycker säkert inte det men jaja.
Vilken tråkig attityd. Om man för sina poddlyssnare hänger ut ett labilt CP är det ju inte konstigt om detta labila CP reagerar som ett labilt CP gör. Det är allt jag menade.
Citera
2022-01-12, 16:59
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Vilken tråkig attityd. Om man för sina poddlyssnare hänger ut ett labilt CP är det ju inte konstigt om detta labila CP reagerar som ett labilt CP gör. Det är allt jag menade.

Så man ska "passa" sig för att granska vissa personer alltså?
Citera
2022-01-12, 17:44
Medlem
Citat:

Jag menar inte att Haveristerna bokstavligt talat är några makthavare. Även om de förstås har en viss makt genom sin plattform som lyssnas av tusentals människor. Jag menar att de förespråkar en politik som är helt oproblematisk att vara för i de breda lagren i samhället. Men man kryddar sina uttalanden med massa fula ord så det framstår som att de egentligen är lite radikala. Fast de inte står för något radikalt överhuvudtaget. Det skapar illusionen av att deras budskap slår från underläge, vilket jag tror är tilltalande för många sossar som lyssnar på podden. Man får känna sig lite som rebeller trots att budskapet är samma som man får av att läsa Aftonbladets ledarsida.

Sen att man får hembesök och allt sådant. Det är förstås inte OK. Men som jag sa, om man har ett budskap som är helt mainstream, och samtidigt har den angreppsvinkeln man har, då framstår man mest som en mobbare. Det är klart att det kommer sticka i ögonen på dem det berör. Så det är ganska förståeligt att vissa tar till såna knep. Det är inte som att lyssnarna som håller med dem i sak riskerar detta.
Citera
2022-01-12, 18:17
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Så man ska "passa" sig för att granska vissa personer alltså?
Nej, men man kanske inte behöver leka Pikachuförvånad när ett labilt CP beter sig som ett labilt CP. Är du trögfattad eller är det jobbigt att du och jag inte ligger i konflikt gällande den frågan?
Citera
2022-01-12, 18:32
Medlem
Gud vad tråkigt att det där slappa hästansiktet fick sin bil vandaliserad, verkligen jättetråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in