2021-07-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Varje initiativ och plattform för svensk identitetspolitik är väl välkommen och trådföljare kan följa din länk. Vi talade i tråden om jordgubbs-nationalism som det vardagsorganiskt solidariska vi alla kan utöva, så det är aldrig frågan om antingen-eller.

Jag vill nog mena att det finns en påtaglig naivitet här i tråden kring just den där välviljan man projicerar på andra. Det är den blåögdheten identitetspolitiskt medvetna bondfångare utnyttjar.

Det här stämmer inte. Det är totalt felaktigt. Det projiceras inte någon välvilja på andra. Inte i Sverige och inte globalt. Det tas för givet att om det är stridigheter i tredje världen så är det vita västerlänningar som bryr sig och i princip ingen annan. Stridigheter i Sudan för en 15 år sedan som exempel... ingen förväntar sig att andra afrikaner ska bry sig eller visa minsta "välvilja".

Om man börjar prata om jordgubbar vad gäller "identitetspolitik" är man desperat.

Citat:
Vad är det du förnekar, mer specifikt? Är det inte en fördel för individen att ha en etnisk ingrupp i ryggen? Är kollektivt våldskapital-i-olika-valutor inte en grej? Är det mångetniska klansamhället något som bara finns i Orten och inte i styrelserummen?

Det jag skrev att jag förnekar. Och det "mångetniska klansamhället" finns uppenbarligen inte i några styrelserum för börsnoterade företag. Men det var väl en nazistvissling, eller hur?
Citera
2021-07-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det här stämmer inte. Det är totalt felaktigt. Det projiceras inte någon välvilja på andra. Inte i Sverige och inte globalt. Det tas för givet att om det är stridigheter i tredje världen så är det vita västerlänningar som bryr sig och i princip ingen annan. Stridigheter i Sudan för en 15 år sedan som exempel... ingen förväntar sig att andra afrikaner ska bry sig eller visa minsta "välvilja".

Om man börjar prata om jordgubbar vad gäller "identitetspolitik" är man desperat.

Det jag skrev att jag förnekar. Och det "mångetniska klansamhället" finns uppenbarligen inte i några styrelserum för börsnoterade företag. Men det var väl en nazistvissling, eller hur?

Det enda specifika i din post är att det mångetniska klansamhället inte förekommer i styrelserummen.

Med "nazistvissling" menar du "antisemitism". Med "antisemitism" menar du påtalande av judiskt nätverkande/etnocentrism/inflyantde. Judisk identitetspolitik. Du menar att det inte finns något judiskt inflytande över t ex Google, även om det förstås finns individuella judar med inflytande.

Stämmer det?

Vad gäller svenskt önsketänkande och projicering av en ömsesidig omsorg som inte finns där, hänvisar jag till tidigare debatt i tråden om Flam. Denne nazismetar det svenska folket för sin överlevnadsinstinkt, precis som du väl gjorde nu.

Jag såg en länk till ytterligare en militärhistoriker som tidigare kritiserat Flams tendentiösa historiografi, i det här fallet i Aftonbladet:

Citat:
Sverige hade två övergripande mål med den politik som fördes under andra världskriget. Det var dels att hålla Sverige utanför kriget och dels att hålla ihop samlingsregeringen. Alla andra politiska beslut var underordnade dessa.

Det här gjorde att Sverige i flera fall frångick neutralitetspolitiken och fattade några beslut som i sig helt klart kan uppfattas som tvivelaktiga. Men eftersom dessa beslut underordnades de övergripande målen var de i sammanhanget helt riktiga. Det är detta som är realpolitik. Att i stället föra en moralisk utrikespolitik när den aggressiva grannen i söder hette Nazityskland, hade varit lika dumdristigt som när Sverige förklarade Napoleon krig och sedan förlorade halva landet till Ryssland 1809. Fäktandet för en moralisk utrikespolitik är sådant som debattörer kan ägna sig åt 75 år efteråt.

Många historiker som exempelvis nyligen avlidne Paul A Levine (som var en god vän till mig) har konstaterat att Sverige var det land som gjorde mest för att rädda och hjälpa judar under andra världskriget trots alla tvivelaktiga balansakter. Den svenska regeringens realpolitiska hållning under kriget möjliggjorde detta. Realpolitiken räddade alltså liv. Tusentals liv.

Notera att detta kommer från en "förste stipendiat av Micael Bindefelds stiftelse till minne av Förintelsen 2015 för filmen ”Min farmor och Förintelsen” och ägnar sig åt just den sorts argumentation som hade varit tveksam om det kom från en svensk partisan. Att rädda judiska liv var en biprodukt av det svenska agerandet som till fullo är legitimt eftersom det räddade svenska liv.

Det går att läsa Flams replik på Romins originaltext och förundras över den aggressiva tonen och trollbeteendet som ju är det sämsta med många föregivna Sverigevänner, inte minst när de försvarar Israel och angriper svensk socialdemokrati.

Här behövs det folkbildning, i dubbla bemärkelser. Att lära ut historiska sanningar för att balansera den ständigt pågående revisionismen kring svenska folkets historia. Och skapa en reflexmässig kollektiv sammanhållning mot påhopp utifrån.
Citera
2021-07-09, 13:34
Medlem
Citat:
Nej, det här stämmer inte. Det finns ingen som någonsin intalat sig att t.ex. muslimer ska bjuda på "identitära gentjänster", detta oavsett om de kör med "Yes we are all individuals!". Det finns heller ingen som förväntar sig att ens judar ska hålla på med "identitära gentjänster". Det är oyto som fabulerat ihop allt detta.

Modellen oyto har byggt upp är fullkomligt felaktig. Och som du märker kan han inte försvara den.

Citat:
Det enda specifika i din post är att det mångetniska klansamhället inte förekommer i styrelserummen.

Nej. Jag citerar det jag skrev ovan. Du svarade på det inlägget men behagade inte läsa det.

Citat:
Med "nazistvissling" menar du "antisemitism". Med "antisemitism" menar du påtalande av judiskt nätverkande/etnocentrism/inflyantde. Judisk identitetspolitik. Du menar att det inte finns något judiskt inflytande över t ex Google, även om det förstås finns individuella judar med inflytande.

Stämmer det?

Det är exakt det jag menar. Teorier om global judisk konspiration. D.v.s nazism. D.v.s när du tog upp "styrelserum" så var det en vissling till nazister vilket du bekräftar här. Vi kan tydliggöra det här på en gång så att diskussionen inte fortsätter i det spåret: Med judiskt inflytande menas att inte vara nazist.

Vi tar en paus här och noterar att när oytos modell förkastats totalt så går han tillbaka till ursprunget: nazistteorier.

Citat:
Vad gäller svenskt önsketänkande och projicering av en ömsesidig omsorg som inte finns där, hänvisar jag till tidigare debatt i tråden om Flam. Denne nazismetar det svenska folket för sin överlevnadsinstinkt, precis som du väl gjorde nu.

Jag såg en länk till ytterligare en militärhistoriker som tidigare kritiserat Flams tendentiösa historiografi, i det här fallet i Aftonbladet:

Notera att detta kommer från en "förste stipendiat av Micael Bindefelds stiftelse till minne av Förintelsen 2015 för filmen ”Min farmor och Förintelsen” och ägnar sig åt just den sorts argumentation som hade varit tveksam om det kom från en svensk partisan. Att rädda judiska liv var en biprodukt av det svenska agerandet som till fullo är legitimt eftersom det räddade svenska liv.

Det går att läsa Flams replik på Romins originaltext och förundras över den aggressiva tonen och trollbeteendet som ju är det sämsta med många föregivna Sverigevänner, inte minst när de försvarar Israel och angriper svensk socialdemokrati.

Här behövs det folkbildning, i dubbla bemärkelser. Att lära ut historiska sanningar för att balansera den ständigt pågående revisionismen kring svenska folkets historia. Och skapa en reflexmässig kollektiv sammanhållning mot påhopp utifrån.

Han nazistsmetar svenska folket på grund av överlevnadsinstinkt? Överlevnadsinstinkt? Jag gissar att du inte tänker förklara dig. Det skulle kunna se riktigt illa ut men gör det ändå. Visa dina kort. Flams överlevnad. Säg det rakt ut.

Så som har gåtts igenom tidigare har Flam misslyckats fullständigt om nu detta var hans avsikt. Sossar skojar med Flam på twitter. Det är inte många som diskuterar innehållet i Flams bok annat än någon vänsterfigur som nedgjort den tillsammans med andra vänsterfigurer. Han är en icke-faktor men ändå tar du upp honom. Vad kan det möjligen bero på?

Och det behövs ingen folkbildning gällande detta. Att det Flam säger har betydelse är något du fantiserat ihop. Likaledes med svensk "skuld" för vad det nu är för någonting idag. Det är sådana som du som pratar om svensk "skuld". Ingen annan i samhällsdebatten. Och varför gör du och sådana som du det? Därför att du och sådana som du vill få det till att andra (gissa vilka?) skapat denna "skuld" och som hämnd för det så ska... ja, vad var ordet du använde om Flam? Överlevnad? Detta är mer subtilt än det "trådgiganter" såsom Droidlife, 167-steg-kvar och SvenskOpposition sysslar med men det är fortfarande genomskinligt.

Inget du skrev om Flam här har något med "omsorg" att göra annat än att det bekräftar det jag sagt: Att ingen förväntar sig någon "omsorg" kommandes från Flam.
Senast redigerad av experten10 2021-07-09 kl. 13:36.
Citera
2021-07-09, 14:53
Medlem
Citat:
Nej. Jag citerar det jag skrev ovan. Du svarade på det inlägget men behagade inte läsa det.

Det är exakt det jag menar. Teorier om global judisk konspiration. D.v.s nazism. D.v.s när du tog upp "styrelserum" så var det en vissling till nazister vilket du bekräftar här. Vi kan tydliggöra det här på en gång så att diskussionen inte fortsätter i det spåret: Med judiskt inflytande menas att inte vara nazist.

Vi tar en paus här och noterar att när oytos modell förkastats totalt så går han tillbaka till ursprunget: nazistteorier.

Han nazistsmetar svenska folket på grund av överlevnadsinstinkt? Överlevnadsinstinkt? Jag gissar att du inte tänker förklara dig. Det skulle kunna se riktigt illa ut men gör det ändå. Visa dina kort. Flams överlevnad. Säg det rakt ut.

Så som har gåtts igenom tidigare har Flam misslyckats fullständigt om nu detta var hans avsikt. Sossar skojar med Flam på twitter. Det är inte många som diskuterar innehållet i Flams bok annat än någon vänsterfigur som nedgjort den tillsammans med andra vänsterfigurer. Han är en icke-faktor men ändå tar du upp honom. Vad kan det möjligen bero på?

Och det behövs ingen folkbildning gällande detta. Att det Flam säger har betydelse är något du fantiserat ihop. Likaledes med svensk "skuld" för vad det nu är för någonting idag. Det är sådana som du som pratar om svensk "skuld". Ingen annan i samhällsdebatten. Och varför gör du och sådana som du det? Därför att du och sådana som du vill få det till att andra (gissa vilka?) skapat denna "skuld" och som hämnd för det så ska... ja, vad var ordet du använde om Flam? Överlevnad? Detta är mer subtilt än det "trådgiganter" såsom Droidlife, 167-steg-kvar och SvenskOpposition sysslar med men det är fortfarande genomskinligt.

Inget du skrev om Flam här har något med "omsorg" att göra annat än att det bekräftar det jag sagt: Att ingen förväntar sig någon "omsorg" kommandes från Flam.

Om du inte är medveten om det så finns en satirbild på omslaget till Flams magnum opus. Den föreställer den svenska tigern från andra världkriget, men iförd armbindel med hakkors och med ena frambenet utsträckt i en hitlerhälsning. Detta är att nazifiera det svenska folkets överlevnadsinstinkt och självbevarelsedrift. Av någon outgrundlig anledning verkar detta svårt att förstå för somliga. Sinnebilden för det svenska folket karikeras som nazistiskt, men det är inte det svenska folket som angrips?

Det är just denna skuldmytologi som används som vapen mot europeisk folkrätt. Svenskt eller irländskt eller majoritetsamerikanskt egenintresse är något som gjorts suspekt med den uttalade (se om NYT-artikeln ovan) avsikten att skapa skuld och ångest i varje ny generation vita européer i gamla och nya världen, såväl som t ex Australien och Nya Zeeland. I Sydafrika har utvecklingen kanske kommit närmast fullbordan.

Det är intressant hur du ser på judisk vanmakt och judisk icke-kollektivism. Har du samma kategoriska hållning kring alla sorters etniskreligiösa (icke-)nätverk? Var den italienska maffian inte ett etniskt nätverk som hade en konkurrensfördel av sin sammanhållning gentemot konkurrenter?

Är nepotism ett uttalat icke-judiskt fenomen? Är intressant att förstå hur du tänker. Vad sysslar anställda av judiska lobbygrupper med, egentligen? Vilka är det som finsnsierar deras icke-identitetspolitiska icke-agenda?

Har du några naziteorier om det?
Citera
2021-07-09, 16:00
Medlem
Både Flam och Bindefeld hade varit nulliteter, är så lik förbannat, om de inte hade haft Bonnier i ryggen.
Det är C J Bonnier som styr. Allt. Efter den här senaste röran i riksdagshuset är jag övertygad. Det har jag varit länge förresten. Så jävla galant alla kuggar föll in i den djupa statens maskineri. Men fackbasen, det undersättsiga arslet som slitit ned många stolsitsar i 35 år, hade av sina rådgivare förbjudits att återinsätta Landsbygdsministern. Det är såna här små detaljer som ger hela bilden. Det hade stuckit i osäkra väljares ögon. Det här läggspelet med öra och känsla för detaljers förmodade ekon i folkmassan är sossarnas starkaste vapen och utgör ett mönster som ingen bryr sig om att analysera, Bonnier myser och för det anfrätta Public service finns inget "intresse" att slå sig för pannan. En detalj som Lööf är ett sällan skådat politiskt fenomen i Sverige. På några år har hon gått från allians och borgare till ett stödhjul för Bonniers Makt att hålla 50% av folket utanför. Och så får Busch löpa gatlopp i media. För ett husköp är hon uppe på Mona Sahlins samlade nivå. För mig är allt så glasklart det kan bli.

DN.s och Sydsvenska var dagarna före och under efter omröstningen rena Löfvenska propagandacentraler.

Public service ägnade inte 5 minuter åt att undersöka Björklunds ambassadörspost eller Sjöstedts frus dito eller som senast hur en Liberal ledamot trots riksdagsgruppens svurna lojalitet annnonserad i ett pressutlåtande röstade gult.
Var är de grävande reportrarna från det folkägda mediebolaget?

Förstår inte hur folk härinne i tråden inte ser samma sak eller måste omskriva det till oigenkännlighet.
Fatta. Judarna vill inte ha någon annan regim i Sverige än sossar med stödpartier som nu. Fatta också att media får inte underskattas om ni vill ha en levande demokrati.

Spaning: Sabuni kommer försvinna senast om ett år. Sen börjar Bonnier (den här förfärliga artikeln om Busch i en lokaltidning i Värmland, ägs inte denna tidning av Bonnier?) med restaurering av Liberalerna i eller utanför riskdagen med en vänsterkammad westerberg-typ som ny partiledare, Nylander kanske.

Fan vilket hat som man kan känna till det på papperet enda oberoende mediet vi har i Sverige (Schibsted har mer än gärna anslutit sig till Bonnier då samma etniska tillhörighet styr båda koncernerna) - Public Service.
Den sista resten av hopp om neutral position därifrån slogs i kras i SR när Benkö gav sitt eget bolag, i praktiken sig själv, rätten att granska hur den hemska propagandan om islam i P1 kunde få förekomma genom en anställd i knullhistoria med den klassade terroristen.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-07-09 kl. 16:21.
Citera
2021-07-09, 17:38
Medlem
Droidlifes avatar
Senaste memkultursnytt!

En gäng cheeky fags ifrån San Fransicos Gay mens quire har klivit över gränsen genom publicerandet av en publik version av ett "anthem" som främst var menat som en humoristisk "bit" i deras egna, och liberala kretsar. Tänk: Steven Colbert "conservatives are stupid" vibes. Klippet sprids nu bland Q-tards och liknande segment av populasen i främst USA.

https://www.youtube.com/watch?v=atmaYQ_lU-s

Det som är viktig med krass, enkel och folklig memkultur är att den påverkar KRETI OCH PLETI. De som styr vill behålla fasaden av godhet genom uppräthållandet av demokrati. Så alla får vara med! Smällfeta Shaniqua! Bajsätande Steven! Twitch thots! Kattkärringar! Mentalsjuka! Rasfrämlingar av alla de sorter! Här är den folkliga memkulturen viktig eftersom den är ett påverkansinstrument vad gäller väljarskarorna. En Marvelfilm med fantasier om kvinnlig överhöghet är memekultur (Black Widdow). En affish på din busshållplats med en neger hållandes en vit kvinna i famnen är memkultur.

Så ser det ut "nere på banan".

Om det blir spärr eller strike skall avgöras av denna process. Så länge vi ej har Fuhrers och masspsykos bubblande fram ur blod och jord så handlar bataljen om att förflytta sina pjäser i den match av "gentlemans fisticuffs" som demokratin utgör. Här är det viktigt om en BÖG som slickar stjärt och suger kuk och dricker sperma och är allmänt losskopplad ifrån livets fundamentala spelregler, har ett inflytande över YNGRE GENERATIONER, eller om en grodmaskot med en yid i sitt sikte, har det.

https://i.imgur.com/yD8cayJ.jpg

Vad som sker inom den redan cementerade hierarkin och speluppställningen är intressant och fascinerande, men det är knappast ur den sfären som förändring lär komma. Förändringen kommer när BARBARERNA river ner din skit och iscensätter FYSISKT AVLÄGSNANDE. Vi bör jobba på att dessa barbarerna är våra barbarer.

Där är memkulturen viktig.
Senast redigerad av Droidlife 2021-07-09 kl. 17:49.
Citera
2021-07-09, 18:12
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Finns flera skäl för Bonniermedias ständiga attacker mot Kristdemokraterna. Den blonda valkyrian konkurrerar med Fjamåt om yngre kvinnors röster. Om man lyckas tillintetgöra henne så kan Fjamåt dra till sig några välbehövliga röster och det "konservativa blocket" faller sönder. Sverigedemokraterna växer sig starkare genom den ständiga kritiken, men om man kan tillintetgöra den svagaste i blocket så kan Socialdemokraterna behålla sitt maktinnehav.

Sedan ligger det väl kvar ett hat och mal mot kristna som inte är uttalat kristna sionister. Kristdemokrater antas stå för sådant som sammanhållna kärnfamiljer, abortmotstånd och traditionella värden etc.

Empress Ebba...
Finns det någonting hetare än en sur och arg Ebba Busch, ha-galen efter SITT! hus? Jag hoppas att hon får blomma ut till en rasande Galadriel! De hatar henne eftersom hon är ett fokus för en subkulturell rörelse bland skärpta brudar med självmedvetenhet och förståelse för våra livsbetingelser. Kristen tradition. Trad living. Därmed anti-jude. Samma med Nick Fuentes som fokus för en framväxande Deus Vult variant av kristenheten bland unga killar. Till tonläget och "memvärdet" alltså.
Citera
2021-07-09, 18:48
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:

I'm gonna say it....

Det var inget fel på nazismen.

Vi har haft nytta av yidsen iofs. De har bidragit stort till västvärldens framgång iom sitt ekonomiska tänk osv, men nu har vi nått en punkt där världen är knuten samman, inga vilda djungler eller främmande arktiska vidder finns kvar att utforska eller erövra, så vi måste ta paus, avveckla judetänk och inför en ny syn på människa och ekonomi. En arisk syn. Skapelsens krona, den vita människan, måste styra, ofjättrad av genetiska avarter och skräp. Kapitalism med judetänk som nerv hotar att bli det "the great filter" som rymdforskare talar om gällande civilisationers utveckling.

VARM vit överhöghet!
En VARM vit filt som lägger sig över situationen.
En fadersgestalt, en modersgestalt. Allt detta kan säljas in till packet med mördande reklam.
Synd att det är zigenska judetattare som sitter vid de stora mem-reglagen i västvärlden.

Vibes: https://www.youtube.com/watch?v=bnjCyNe8XWE
Citera
2021-07-09, 19:33
Medlem
Droidlifes avatar
Den där "We'll convert your children, it happens bit by bit" osv verkar begravas. Inget som Tucker tar upp. Det beror väl på att det finns så många fudge packers i alla läger. Jag tror att bögar är den mest skyddade gruppen, och den som är mest älskad av NWO. Bögar konsumerar. De avlar ej barn. De är "creative" *jazz hands* och kan sprida tingel tangel över globohomos olika visioner.

När en bög träder fram så föds en villig konkubin till NWO/The great reset. Ett landskap som utlovar gränslöst
självförverkligande under global kapitalism.

Vi klipper denna igen om någon har missat den.
Den förklarar homo-delen i "globohomo".

https://www.youtube.com/watch?v=9dyVruyNoN0
Citera
2021-07-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Senaste memkultursnytt!

En gäng cheeky fags ifrån San Fransicos Gay mens quire har klivit över gränsen genom publicerandet av en publik version av ett "anthem" som främst var menat som en humoristisk "bit" i deras egna, och liberala kretsar. Tänk: Steven Colbert "conservatives are stupid" vibes. Klippet sprids nu bland Q-tards och liknande segment av populasen i främst USA.

https://www.youtube.com/watch?v=atmaYQ_lU-s

Det som är viktig med krass, enkel och folklig memkultur är att den påverkar KRETI OCH PLETI. De som styr vill behålla fasaden av godhet genom uppräthållandet av demokrati. Så alla får vara med! Smällfeta Shaniqua! Bajsätande Steven! Twitch thots! Kattkärringar! Mentalsjuka! Rasfrämlingar av alla de sorter! Här är den folkliga memkulturen viktig eftersom den är ett påverkansinstrument vad gäller väljarskarorna. En Marvelfilm med fantasier om kvinnlig överhöghet är memekultur (Black Widdow). En affish på din busshållplats med en neger hållandes en vit kvinna i famnen är memkultur.

Så ser det ut "nere på banan".

Om det blir spärr eller strike skall avgöras av denna process. Så länge vi ej har Fuhrers och masspsykos bubblande fram ur blod och jord så handlar bataljen om att förflytta sina pjäser i den match av "gentlemans fisticuffs" som demokratin utgör. Här är det viktigt om en BÖG som slickar stjärt och suger kuk och dricker sperma och är allmänt losskopplad ifrån livets fundamentala spelregler, har ett inflytande över YNGRE GENERATIONER, eller om en grodmaskot med en yid i sitt sikte, har det.

https://i.imgur.com/yD8cayJ.jpg

Vad som sker inom den redan cementerade hierarkin och speluppställningen är intressant och fascinerande, men det är knappast ur den sfären som förändring lär komma. Förändringen kommer när BARBARERNA river ner din skit och iscensätter FYSISKT AVLÄGSNANDE. Vi bör jobba på att dessa barbarerna är våra barbarer.

Där är memkulturen viktig.
Du kan inte skriva dina inlägg på ett sätt som även vuxna förstår? Hur som helst så bör detta oroa dig eftersom staten nu sätter ned foten mot dissidenter. Europaparlamentet har röstat i genom en ny lag som skall ge leverantörer av E-post (bland annat Gmail) och sociala medier (så som Facebook, Instagram, Twitter osv.) rätten att läsa människors E-post och chattkonversationer och om de hittar något rapportera illegalt innehåll till polisen. Detta skulle ske automatiskt genom live-scanners. Detta skulle inkludera sådant som "het mot folkgrupp" och sådant som är olagligt i vissa länder så som, "förintelseförnekande". Från Patrick Breyers (Tyska Piratpartiets) hemsida;

Citat:
"Today, the European Parliament approved the ePrivacy Derogation, allowing providers of e-mail and messaging services to automatically search all personal messages of each citizen for presumed suspect content and report suspected cases to the police. The European Pirates Delegation in the Greens/EFA group strongly condemns this automated mass surveillance, which effectively means the end of privacy in digital correspondence. Pirate Party MEPs plan to take legal action.

In today’s vote, 537 Members of the European Parliament approved Chatcontrol, with 133 voting against and 24 abstentions.[1] According to police data, in the vast majority of cases, innocent citizens come under suspicion of having committed an offence due to unreliable processes. In a recent representative poll, 72% of EU citizens opposed general monitoring of their messages.[2] While providers will initially have a choice to search or not to search communications, follow-up legislation, expected in autumn, is to oblige all communications service providers to indiscriminate screening.

(...)

The European Commission has already announced a follow-up regulation to make chat control mandatory for all email and messaging providers. Previously secure end-to-end encrypted messenger services such as Whatsapp or Signal would be forced to install a backdoor. There is a considerable backlash against these plans: A public consultation carried out by the EU Commission revealed that 51% of all respondents oppose chat control for e-mail and messaging providers. 80% of respondents do not want chat control to be applied to encrypted messages. [4] Due to the resistance, EU Commissioner for Home Affairs Ylva Johannson has postponed the proposal until September 2021.

https://www.patrick-breyer.de/en/cha...J4FAlUe2rLhq4g

EU-parlamentet har motiverat detta med att bekämpa brottslighet. Naturligtvis har det inte så mycket med detta att göra. De enda som har varit kritiska och som röstade nej var Greens/EFA (Miljöpartiet) och GUE/NHL (Vänsterpartiet). Ytterligare lagstiftning skall vara på plats men först 21 september. Om jag var dig skulle jag genast upphöra med "rasistiskt" trollande.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-09 kl. 19:47.
Citera
2021-07-09, 20:02
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Du kan inte skriva dina inlägg på ett sätt som även vuxna förstår?

Dina textväggar har ingen betydelse ställda vid sidan om ett bonnigt meme som når ut till tusentals, tiotusentals, och hundratusentals. Om du ej är bekant med "memkulturen" så har du en stor blind fläck i din politiska analys.

Vi har generationer nu som bevistar tummelplatser som 4chan, vilka ser å ena sida /b/, vilket är ett näste för pedofiler, idioter och allehanda runkare. (Runkandet är viktigt för globohomo, de promotar det i allt)

Du kan betrakta flödet här:

https://boards.4chan.org/b/catalog

Spara och bevista i en vecka så får du ett nytt perspektiv på tillvaron.

Detta är faktiskt kruxet i min kritik emot sådana som dig. Ni är ej medvetna om hur det ser ut i verkligheten. Ni ser inte sammanställningar av neger/vit kvinna reklam. Ni ser ej tusen filmer av downs-nivå negrer som bråkar i hooded. Ni hör ej ifrån unga spänn-judar och hur de ser på sin roll i civilisationskriget. Ni ser ej azteker eller incas skära huden av varandra, så ni greppar inte underströmmen i det som sker i vår värld.

Framtiden kommer befolkas av dessa unga människor som memar fram och tillbaka på nätet. Dessa membataljer med Pepe the frog och happy merchant och red pills om kvinnor och män osv kommer utgöra fundamentet för deras verklighetsbild, precis så som sådana som Reinfeldt och liknande skapades av sina subkulturer i ungdomen. Sina libertanska "inhumana" memes osv. Go Gault emot packet.

Man måste stödja och lyfta fram den ungdomliga memkultur som ger uttryck för självbevarelsedrift, även om den i sin pojkaktighet använder sig av provokativa symboler.

https://i.imgur.com/m0wRZ9d.gif
Senast redigerad av Droidlife 2021-07-09 kl. 20:07.
Citera
2021-07-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Dina textväggar har ingen betydelse ställda vid sidan om ett bonnigt meme som når ut till tusentals, tiotusentals, och hundratusentals. Om du ej är bekant med "memkulturen" så har du en stor blind fläck i din politiska analys. Vi har generationer nu som bevistar tummelplatser som 4chan, vilka ser å ena sida /b/, vilket är ett näste för pedofiler, idioter och allehanda runkare. (Runkandet är viktigt för globohomo, de promotar det i allt) Du kan betrakta flödet här:

https://boards.4chan.org/b/catalog

Spara och bevista i en vecka så får du ett nytt perspektiv på tillvaron. Detta är faktiskt kruxet i min kritik emot sådana som dig. Ni är ej medvetna om hur det ser ut i verkligheten. Ni ser inte sammanställningar av neger/vit kvinna reklam. Ni ser ej tusen filmer av downs-nivå negrer som bråkar i hooded. Ni hör ej ifrån unga spänn-judar och hur de ser på sin roll i civilisationskriget. Ni ser ej azteker eller incas skära huden av varandra, så ni greppar inte underströmmen i det som sker i vår värld.

Framtiden kommer befolkas av dessa unga människor som memar fram och tillbaka på nätet. Dessa membataljer med Pepe the frog och happy merchant och red pills om kvinnor och män osv kommer utgöra fundamentet för deras verklighetsbild, precis så som sådana som Reinfeldt och liknande skapades av sina subkulturer i ungdomen. Sina libertanska "inhumana" memes osv. Go Gault emot packet. Man måste stödja och lyfta fram den ungdomliga memkultur som ger uttryck för självbevarelsedrift, även om den i sin pojkaktighet använder sig av provokativa symboler.

https://i.imgur.com/m0wRZ9d.gif
Du får ursäkta mig om jag inte trycker på dina länkar. De här Chansidorna är farliga att besöka. De innehåller en massa öppen rasism, vulgaritet, våld och pornografi. Många av dem inklusive 4chan är också fyllda av illegal pornografi inklusive sådan japansk pornografi som kanske inte är olaglig för amerikaner men är definitivt olaglig för oss boende i Sverige. Vidare har vi en hetslagstiftning i Sverige så om man själv producerar sådana "mems" kan man bli arresterad av polisen.

Jag har argumenterat i en annan tråd om att polisen bör stänga ned de här Chan-sidorna samt alla sidor som länkar till dem. Vidare är "memkulturen" destruktiv. Den förhärligar nihilism, våld och rasism. Den här "memkulturen" är bland annat ansvarig till skolskjutningar och hämndaktioner. Som tur är har vi en hård vapenlagstiftning i Sverige och i de flesta europeiska länder men inte i USA. Jag har skrivit tidigare om den destruktiva "kontra-jihadiströrelsen" som skapade sådana som Brevik. Du har också här våldbejakande nynazisterna så som NMR som också har en tendens att uppmuntra till kriminalitet. Detta inte sagt att MSM och de associerade organisationerna inte är destruktiva. De är också destruktiva. Man bör stå på sidan om och analysera, diskutera och klaga på samhället men inte delta i politiska rörelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in