Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Prideflaggan och regnbågens färger vad det ja. Drar mig till minnes att en av profetiorna i Bibelns gamla testamente anger att innan folket ska styra världen och frälsaren ta över i samband med templets återuppbyggnad, så ska något ske med regnbågen som samlar folken.
Kanske missledande övertolkning av apokryfisk kunskap, men Edgerton kanske kan klargöra regnbågens symboliska betydelse. Armén ska ju inte försvara Sveriges flagga utan regnbågens flagga så någon typ av djupare innebörd måste den ju ha.
Regnbågsflaggan symboliserar även de sju noakidiska lagarna. Icke-judarna skall underkasta sig dessa judiska lagar om de önskar att leva.
https://www.youtube.com/watch?v=9edV7ta-r-Y
Men om prideflaggan var tänkt som en symbol för detta, det tror jag inte riktigt på. Anledningen till det är att den officiella skaparen av flaggan inte var jude och att det är de ortodoxa judarna som tror på lagarna och jag tror inte han befann sig i en sådan miljö när han skapade den. Möjligtvis liberala judar som visste om detta kan ha påverkat hans val, men jag har inte sett några sådana bevis.
https://en.wikipedia.org/wiki/Noahidism
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Just, varför har just bögar och transor valts ut som alibi, spjutspets (och nyttiga idioter) för att kunna genomdriva och befästa skärandet emellan i den globaliserade världens myriad av pengaflöden?
Kanske är ord som "kanonmat", "offeranod", "målvakt" eller "mänsklig sköld" lika passande som alibi och nyttig idiot i sammanhanget. Nån som får ta smällen när det brister?
Eller bara söndra och härska, något starkt känsloladdat som suger upp hela utrymmet i det offentliga samtalet så att inget blir över till väsentligheter. Maskirovka i mediakriget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nix-registret
Bögar har allt en globohomoelit kan önska: barnlöshet/brist på investering i framtiden, extrem individualism, småsinthet/villighet av skvallra på värdegrundsbrottslingar, oförmåga att fungera väl i övrigt och därmed beroende av att systemet upprätthålls. Bögen är den perfekta nyliberalen och den perfekta hantlangaren åt en fientlig elit.
Transorna är lite annorlunda och kan ha flera förklaringar. Dels kan de fungera som gasvarnare (i en dubbel metafor) likt kanariefåglar i äldre tiders gruvor: om till och med nåt så uppenbart stört tolereras sitter regimen säker. Dels är de en logisk konsekvens av idén om individuella rättigheter: ju mer dysfunktionell någon är desto viktigare är det att den lyfts upp så att alla kan få samma förutsättningar. Och dels är det en logisk konsekvens av den gnostiska dualism som finns i alla millenaristiska projekt. Idén att det är något fel med hur världen är skapad, hur människan är funtad och hur alla samhällen och sociala interaktioner fungerar gör det rimligt att tro att ett subjekt kan vara fött i fel kropp. Att tro på transsexualism är att förkasta den fysiska världen och bara acceptera själslivet som källa till sanning - vilket också är vad upplysningsprojektet handlar om, när det utgår från det inre livets rationella tänkande i stället för den oöverskådliga yttre världen.
Har du mer kunskap eller kan länka till kunskap om det fetade? Jag tycker du gör en korrekt bedömning om att bögar är elitens kelgrisar. Jag tror att hypersexualiseringen är ett sätt för eliten att kontrollera massan och därför stödjer de även de homosexuella, transsexuellas och snart även öppet pedofilernas perversioner. Mig veterligen har inte Federley blivit utkastad från Centern för att han bögar med en våldtäktspedofil.
E. Michael Jones har pratat mycket om detta och skrivit en bok
https://www.goodreads.com/book/show/...bido_Dominandi
När han pratar nämner han människor som juden Wilhelm Reich.
Citat:
As an adult Reich wrote extensively, in his diary, about his sexual precocity. He maintained that his first sexual experience was at the age of four when he tried to have sex with the family maid (with whom he shared a bed), that he would regularly watch the farm animals have sex, that he used a whip handle sexually on the horses while masturbating, and that he had almost daily sexual intercourse from the age of 11 with another of the servants. He wrote of regular visits to brothels, the first when he was 15, and said he was visiting them daily from the age of around 17. He also developed sexual fantasies about his mother, writing when he was 22 that he masturbated while thinking about her.
Jones nämner även att Israel började sända ut porr till palestinierna i de erövrade områdena. Judiska teologer hävdar att de kristna har fel att Eva skapades från Adams revben.
https://en.wikipedia.org/wiki/Adam_and_Eve#Judaism
Citat:
It was also recognized in ancient Judaism that there are two distinct accounts for the creation of man. The first account says "male and female [God] created them", implying simultaneous creation, whereas the second account states that God created Eve subsequent to the creation of Adam. The Midrash Rabbah – Genesis VIII:1 reconciled the two by stating that Genesis one, "male and female He created them", indicates that God originally created Adam as a hermaphrodite,[37] bodily and spiritually both male and female, before creating the separate beings of Adam and Eve. Other rabbis suggested that Eve and the woman of the first account were two separate individuals, the first being identified as Lilith, a figure elsewhere described as a night demon.
Om denna teologiska tradition har gett upphov till judars stöd för transsexuella vet jag inte.