2021-05-04, 13:27
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Vem har råd och vem har inte råd att se ut som en fitta som inte besvarar våldshot exempelvis? Du kan ju bara för sakens skull jämföra exempelvis ... ptjaaa ... varför inte en dörrvakt som inte stått i dörren på ett år på grund av Covid-19 med, vad ska vi ta?

Du kanske kan ta och svara på frågan som jag har ställt till dig två gånger tidigare.

I ditt tidigare inlägg lade du ut ett antal dumpar som visade att din arbetsgivare behandlat dig ytterst väl, precis som de själva hävdat. De påstår dessutom att du skickat bluffakturor angående föreläsningar. Frågan jag ställer för tredje och förhoppningsvis sista gången: Hade du föreläst?
Citera
2021-05-04, 17:37
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Dina svar är inga svar. Dina frågor har däremot svar, och de återfinns i den tråd du modererat under stor möda. Respekt för det, för det första, för det kan inte ha varit ett lätt jobb och jag förstår att du måste balansera mellan moderator och åskådare här. Men vad är det exakt du inte förstår, och vad är det du undrar över ungefär? Det förändras säkerligen av vilket perspektiv man har i detta. Är man en Haverist eller en av deras följare, om man är neutral åskådare, eller om man är någon som fallit offer för den podd du själv betalar för. Men vi som tillhör den sistnämnda kategorin har uppenbarligen lite svårt att begripa vad du menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Just nu känns det bara som en stark Streisandeffekt kring det hela. Ingen hade kommit ihåg vad det handlade om från början om man inte hållit liv i konflikten så här länge.
Ja, Haveristerna kallar det "bra content". Jag kallar det bli uppringd mitt i natten en månad efter tystnad, för att därefter få ett SMS av Axel där han ber mig svara nästa gång och avslutar det hela med "horunge". Jonas kallar det att få ett kontaktförbud avslaget mot sig eftersom grunder just saknas, och därefter bli uppringd av Henko som hotar honom efter att ha försökt göra ett case av att Jonas vill skada hans familj som ingen någonsin nämnt först förutom Henko.

Citat:
Enligt Henko så pratar han i 20 minuter med Jonas men vi fick bara höra 4 minuter i podden. Gissar att övriga 16 minuter var lika meningslösa med förolämpningar så som "jag ska knulla dig" och "din fega jävla råtta" konstant upprepandes. Varför lägger man inte bara på luren?
Det kan endast den du och ett par tusen andra som de facto stöttar ekonomiskt svara på. Sannolikheten att den just innehåller de hot Jonas pratar om, men Henko inte vill kännas vid, är dock rätt stor. På samma sätt har exakt en (1) publicering av Haveristerna försvunnit i deras historia, den som numera endast kan sägas "påstås innehöll hot" mot mig i form av att öppna upp med skallen med hammare. Vilken slump!

Och jag klandrar inte ens Patreons, även om det lär låta som det. Det är lugnt, ungefär, men jag får mer och mer känslan av att du förstår allt mindre av allt du skriver i denna tråd. Och är det cirkus och show ni vill ha, gnäll inte när skyddsnätet brister för de ni ändå betalar för att höra på medan de kränker, hotar och förtalar människor på fyllan.

Förmodar att domarna som inte fanns i Acta Publica landat i Martins inkorg igår eller idag, och som upplyser samtliga om vem det är som skickat SMS:et till Henko. Även här finns det enkla valet att ge fan i att gräva upp stridsyxan ständigt och bara hålla käften, men så länge de som "bara ger $1 för att ..." är 3,000 till antalet lär så inte ske.

Axel är inte ensam om att aldrig glömma oförrätter. Vad man faktiskt har att förlora är vad som skiljer sig. Vad som utgör "risk" och "reward" skiljer sig markant också. Alla har inte råd att bara skratta bort det Haveristerna gör mot andra. Ska de göra exempel av vad de anser vara min idioti, kommer jag göra exempel av vad jag anser vara deras idioti. Metoden för att bevisa detta skiljer sig även den markant, och jag bryr mig precis lika jävla lite om påföljderna det får för dem och mig, som de gör om vad deras metoder gör mot andra.
Citera
2021-05-04, 17:40
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Du kanske kan ta och svara på frågan som jag har ställt till dig två gånger tidigare.

I ditt tidigare inlägg lade du ut ett antal dumpar som visade att din arbetsgivare behandlat dig ytterst väl, precis som de själva hävdat. De påstår dessutom att du skickat bluffakturor angående föreläsningar. Frågan jag ställer för tredje och förhoppningsvis sista gången: Hade du föreläst?
Nej, för du är ett troll som springer deras ärenden. Kom till Gullmars så svarar jag på alla dina frågor, horunge. Jag kommer ringa snuten på dig för olaga hot och samtidigt öppna skallen på dig med en hammare.

Kommer du inte är du feg.

Bra premiss, va?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-04 kl. 17:51.
Citera
2021-05-04, 17:41
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Det har du aldrig sagt vad jag vet, men det är ändå min uppfattning. Det är inte ovanligt med människor som omedvetet får energi av konflikter och bråk. Det får Haveristerna också men de gör ju åtminstone lite pengar på det. Tror du ett möte kommer förändra något eller bara trappa upp konflikten? Vad ska ni prata om egentligen? Henko och Axel kommer aldrig någonsin säga "Ok, ni har rätt. Vi ber om ursäkt". Såvida inte planen är att ni fysiskt ska slåss vilket skulle vara årets Gubbfight. Men kom igen, ni är för gamla för sånt allihop.

Båda grupper avskyr varandra och ni borde bara släppa det. Det kommer aldrig komma en ursäkt eller någon vinst från något håll. Bara ilska och dålig energi.

Nej, det kommer nog aldrig någon ursäkt eller ens samtal, men Magnus är faktiskt lösningsfokuserad. Det har han visat många gånger. Och det har gjort honom till en respekterad dörrvakt i Tranås. Och en av mina - och många andra människors - vänner.
Citera
2021-05-04, 17:50
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Just nu känns det bara som en stark Streisandeffekt kring det hela. Ingen hade kommit ihåg vad det handlade om från början om man inte hållit liv i konflikten så här länge. Enligt Henko så pratar han i 20 minuter med Jonas men vi fick bara höra 4 minuter i podden. Gissar att övriga 16 minuter var lika meningslösa med förolämpningar så som "jag ska knulla dig" och "din fega jävla råtta" konstant upprepandes. Varför lägger man inte bara på luren?

En stor del av de övriga minuterna gick åt till att hota mig och att jag sa till Henko att han just kommit med ett olaga hot, i precis samma affekt som när han blev dömd som ung (han är medelålders nu) och att hans eget raseri kommer att vara det som till slut sänker honom.

Han ringde flera gånger samma dag utan att jag svarade. När jag till slut svarade lade jag på efter en kort stund, eftersom jag vet att allt spelas in. Då ringde han igen och den gången fortsatte jag prata, mest för att jag var arg över att han fortsatte ringa och inte lät mig vara ifred.

Som ni hör är den en ganska idog person när det gäller att söka kontakt, samtidigt som han söker kontaktförbud.
Citera
2021-05-04, 18:05
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Axel är inte ensam om att aldrig glömma oförrätter. Vad man faktiskt har att förlora är vad som skiljer sig. Vad som utgör "risk" och "reward" skiljer sig markant också. Alla har inte råd att bara skratta bort det Haveristerna gör mot andra. Ska de göra exempel av vad de anser vara min idioti, kommer jag göra exempel av vad jag anser vara deras idioti. Metoden för att bevisa detta skiljer sig även den markant, och jag bryr mig precis lika jävla lite om påföljderna det får för dem och mig, som de gör om vad deras metoder gör mot andra.

ha ha va är det orättvis eller va menar du. de har ju två jobb. hade du varit rädd om ditt rykte hade du väl inte satsat på ett kort för att knekta åt myran och hennes kompis och börja veva mot fredriksson när han frågade vad du syssla med. du skriver ju även att du är sjukpensionär så fatta inte ens vad de skulle förstört. herre gud detta är ju tragiskt. har inte såna som dig rätt till nå daglig verksamhet eller nåt.
du kan väl gå med i nåt aktivitets program där du får arbetsträna och måla ljusstakar eller nåt. ta lite ansvar och ryck upp dig.
Citera
2021-05-04, 18:31
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
En stor del av de övriga minuterna gick åt till att hota mig och att jag sa till Henko att han just kommit med ett olaga hot, i precis samma affekt som när han blev dömd som ung (han är medelålders nu) och att hans eget raseri kommer att vara det som till slut sänker honom.

Han ringde flera gånger samma dag utan att jag svarade. När jag till slut svarade lade jag på efter en kort stund, eftersom jag vet att allt spelas in. Då ringde han igen och den gången fortsatte jag prata, mest för att jag var arg över att han fortsatte ringa och inte lät mig vara ifred.

Som ni hör är den en ganska idog person när det gäller att söka kontakt, samtidigt som han söker kontaktförbud.

kan man få lyssna på din inspelning?
Citera
2021-05-04, 19:13
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid

Det är lite det här som är grejen också. Lek med tanken att jag faktiskt varit den tjackpsykotiska, autistiska och respektlösa idiot till hycklande fegis som trampar på andra och därför förtjänar vad det nu är jag förtjänar enligt knarkluder, våldtäktsmän och otrogna män.

Sen kör vi "Life as a bouncer" med dold kamera och Axel och Henko i dörren helgen efter att jag har stått i den. Jag är game så fort det här förbannade viruset slutar vara en noja bland folk som inte är lungsjuka (så Henko kanske får stanna hemma, på grund av det där trycket över bröstet).

Sen samlar de som vill till blommorna, och så kommer de som ens orkar att gå på deras begravningar och efter att ha mimat spastiskt till de psalmer ingen bryr sig om och därför heller inte kan, så dricker man kaffe och äter smörgåstårta. Sen var ännu en idiot ur världen som "had it coming" ungefär.

Detsamma gäller säkerligen mig, skall tilläggas. Men ...

Om folk på allvar tror att den attityd jag har gentemot Henko och Axel just nu är den jag har rent allmänt, kom och stå ett pass i dörren en helg och se om det stämmer. Därefter kör Axel fredagen och Henko lördagen där de tillämpar sin totalt oskyldiga och för andra aldrig skadliga satiriska take på livet inför vem fan det nu är som får för sig vad i helvete som helst. Jag lovar att ringa 112 när det går för långt, eller bara gå emellan och förklara att han är en "vän", sluta sparka in hans ansikte -- vilket fungerar oftast om man just inte är ett as som är respektlös på andras bekostnad. Därefter säger jag vilket håll han ska springa för att slippa mötas av snuten, och så hjälper jag idiotfan som inte fattade bättre upp. Sen är oftast passet slut, och så kör jag nästa helg igen.

Vad tror folk egentligen det här är för något blir alltid min fråga i detta?

Eller kom till Tranås, Gullmars, Vega, Avesta eller vart fan ni vill. Jag bjuder på första bärsen. Vill ni ha skyndsam hantering av ert ärende, hota med att spräcka min skalle inför tusentals människor medan jag mest försöker göra det jag gör utan att folk tar sig för många friheter gentemot mig för de tycks tro min tillvaro också består av online-gaming, programmering och politiska ambitioner.

Vad den lilla skäggiga ex-huliganen OH från casual-kretsar i Linköping lyckades att "gräva fram" bland mina IRL-vänner tycker jag i sig talar sitt tydliga språk, trots hans försök att med sina "frågor" få dem att säga exakt vad de ville höra. Det är absolut att "blow my own horn", men jag såg det samtidigt i en prövande tid, som detta utan tvekan är, som ett kvitto på hur jag ses av de som ändå vet vem jag är. Principfasthet, en strävan efter att göra rätt framför fel i slutet av dagen, men också att vara den jag garanterar är precis det fanskap du själv skulle vilja ha hållandes din rygg om du får principlösa små äckel som dessa efter dig.

Hur många här inne, ärligt nu, tror att Haveristerna och deras följare i fler än enstaka fall kommer ha varandras rygg i slutändan? Vi såg hur det gick i fallet med splittringen. Den lär ske igen, och det kommer se ut precis likadant då.

Jag är, om det faktiskt har skadat på riktigt, redo att be om ursäkt personligen till de jag ovan kallar knarkluder, våldtäktsman och otrogen. Tid och plats, nitar ni mig om det är era motiv golar jag i alla fall inte. Mitt motiv har mest varit att prata, från början. Jag är hittills ostraffad även om åtal i massor tyvärr är ett faktum snart, men enligt den logik som ofta tillämpas enligt Haveristerna själva borde jag med det sagt bli den minst riskfria att möta upp med.

Låt oss nu prata om fördomar, gott folk ... Om jag säger "knivärrad dörrvakt som är fysiskt stor", vad säger ni då? =)
Citera
2021-05-04, 21:18
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
ha ha va är det orättvis eller va menar du. de har ju två jobb. hade du varit rädd om ditt rykte hade du väl inte satsat på ett kort för att knekta åt myran och hennes kompis och börja veva mot fredriksson när han frågade vad du syssla med. du skriver ju även att du är sjukpensionär så fatta inte ens vad de skulle förstört. herre gud detta är ju tragiskt. har inte såna som dig rätt till nå daglig verksamhet eller nåt.
du kan väl gå med i nåt aktivitets program där du får arbetsträna och måla ljusstakar eller nåt. ta lite ansvar och ryck upp dig.
Trots detta kan jag ändå stava, så kan inte du bara gå en kurs i svenska och sedan återkomma? Att jag har problem med ilska har jag aldrig gjort en hemlighet av. Kan du nu istället berätta varför du tvångsmässigt nämner Myra i precis varenda inlägg du skriver, och vad det i slutändan har med mig att göra? Sedan kan du ta de insikter du kanske får till Henko och Axel. Jag lovar att inte håna dig för dina brister efteråt bara för att det är bra "content".

Filosofisk fråga för din skull, som måste läsa som om det vore Splinter som sade den: "how does one wave against what does not even seem to exist, my son?"

Eftersom du verkar hämmad på riktigt mentalt, förstår du varken att jag driver med dig eller andemeningen i sig. Jag frågar därför inte dig utan andra detta: inser ni att jag faktiskt inte uttalade hot mot Axel, utan att det var motsatta förhållanden som gällde, fram tills typ ... nu? Inser ni att man också lustigt nog klandrar den som aldrig hotat men som möter upp den som har hotat, som den "hotfulla"/"våldsamma" och allt vad det nu är? Då hjälper argument som "MEN HAN HADE JU KNOOOOOGJÄÄÄÄÄRN" utmärkt. Ett knogjärn Henko har sett en (1) gång, skall tilläggas. Den gången han själv inspekterade det under vänskapliga förhållanden vid öldrickande.

Kom till vart fan du vill, ungefär. Vill du veva, kör. Jag önskar vi båda två slipper det dock. När motparten inser det, sätt dig ner, drick lite av ölen. Sen börjar vi prata. Går du hem och hotar mig med samma våld som fick mig att vilja ses, kommer jag utan att ringa nästa gång.

Som sagt, det är faktiskt inte så svårt. Gå till typ Rosengård och kör samma attityd.

"Men det här är ju en podd", kommer många då säga. Ja, en podd som ger sig på folk, ibland andra onlinedebattörer och ibland en dörrvakt som skrivit online. Man kan inte ha en inställning kring hur man "aldrig glömmer oförrätter" och samtidigt utmana precis varenda jävel som kommer i ens väg när man går för att handla mjölk, utan att samtidigt förvänta sig viss friktion. Och man kan heller inte räkna med att "friktionen" kommer bestå av vad som är rimligt i ens egna värld. Gör man då dessutom en grej av att aldrig be om ursäkt, well ...

"Skyll dig själv" brukade det heta redan på dagis, och man förstod även vad som menades såsom dagisbarn. Minns ni när Axel sa i något avsnitt om Israel-Palestina: "won't start nothing, won't be nothing"?

Nej, tänkte väl det. Så passande.
Citera
2021-05-04, 21:54
Medlem
L-Y-Fs avatar
Var Cissi anställd av Expressen när hon gästade Haveristerna? Var väl i kölvattnet där som Cissi gav tillbaka till Henrik. Han är ju också en offentlig person som historiskt sett kapitaliserat på feminism. Att han då är notoriskt otrogen är såklart en plump. Det är väl inte helt orimligt att vilja ge tillbaks då? Det förstår väl två haverister. Sedan är CW bränd men det är en annan fråga. Att Henrik får det till att han blir hotad av Expressenjournalist är litet Allting handlar om Cissi Wallin-varning. Kul att han kan stå för det öppet. Minns att man inte fick diskutera det i gruppen och att han tog timeout utan att kommentera det. Förstår han inte vilket dubbelspel han kör med? Har läst 30 sidor här men hittar inte var JH skulle ha outat hans adress. Just ja, det hade han inte, utan det uttalandet fick Henrik revidera. Vad passande.

I bilderna som lades upp snackas det om en till tjej utöver Myra. Vem är det och ligger det någon sanning i det eller är det påhitt från CW?

Att Henrik blivit full blown asperger och tolkar saker bokstavligt (”hur ska du knulla mig”) när man sminkat över sina egna invektiv gentemot motståndare med kontext och intention är att bevittna en tågkrasch i slow motion. Kontext och intention är väl att JH ska ge igen med samma mynt. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-05-05, 00:02
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Att Henrik blivit full blown asperger och tolkar saker bokstavligt (”hur ska du knulla mig”) när man sminkat över sina egna invektiv gentemot motståndare med kontext och intention är att bevittna en tågkrasch i slow motion. Kontext och intention är väl att JH ska ge igen med samma mynt. Svårare än så är det inte.
Det är skitsvårt om man drivs av de osäkerheter man aldrig tagit itu med. Det försvåras när man ser "ta itu med" som en svaghet i sig, och lurar sig själv att bearbetningen består av att gå tillbaks till något fabriksgolv eller varför inte, som Axel uttryckte det, "trycka i sig en kebabtallrik om dagen för man måste äta". Sen är det över, för så funkar det om man är en äkta man. Det är också så den som våldtagits som barn till slut blir pedofil. Fuck therapy!

Vi aspies tenderar vara en aning enklare att ha att göra med i slutändan faktiskt. En svans av främst kränkta kvinnor bakom Henko vittnar bland annat om det (som tystas av främst kvinnliga Haveristföljare). Däremot skriver vi långt som fan, vilket inte folk som delvis sägs jobba för rättigheter för "såna som mig" verkar gilla. Detta vet Haveristerna, deras lyssnare, och jag. Här kommer därför ett långt inlägg för att provocera, och bli därefter Patreons för jag provocerat någon, era bastarder!

Så här: jag har också varit där både Axel och Henko säger de själva en gång befunnit sig -- på botten. Faktum är att jag delvis är där i detta nu. Att de gjorde det till att ha rätten att kränka andra får stå för dem. Jag klandrar fortfarande enbart en handfull personer i detta, inte varenda enskild Patreon. Rätt många Patreons tycks lustigt nog dock klandra mig och de andra som Haveristerna pratar om i podden. Vet de varför? Jag har oftast aldrig ens pratat dessa personer privat, om ens överhuvudtaget. Ändå har en elektriker som inte tycker om "knarkluder" men är okej med "tjackpsykos" författat ett A4 med någon slags psykoanalys som gäller mig, och uttryckt glädje över att jag är på väg mot där jag är sedan länge -- på botten. Men hon skiter samtidigt totalt i mig, viket ständigt påpekas. Jag är ingenting värd. Förstöra för att därefter bygga upp igen, klassisk kvinnomisshandlar-taktik. Du är värdelös, jag skiter i dig och här är alla jävla skäl som jag spenderade en dag att skriva ner varför. Men du behöver hjälp stackars sjuka sate!

Henko lär säkert ha fler upplysningar kring det om sådant intresserar er.

Om jag vore allt man nu måste få mig till att vara vara, är det då rimligt att göra det Henko gör med skyddad identitet på grund av en hotbild mot honom och hans familj, vilket han ständigt återkommer till som ett ok på hans axlar? Är det rätt att utnyttja allt detta för att stärka falsk tillvitelse och grunden till ett kontaktförbud han ansökte om, men som avslogs? Är det logiskt att Henko, såsom anmäld av Make Equal men friad då det saknade grund, beklagat sig just över det faktum att okynnesanmälningar oavsett utgång gör att man ändå anses skyldig? Var det 2017 eller 2018 den jag kallar "knarkluder" fick pris för sitt engagemang för att just sådant inte bör förekomma mot andra för att kränka utan påföljder? Samma person som poängterade att "ingen anmäler någon för ett kontaktförbud om det inte finns grund för det". Om man inte heter Henko, antar jag?

Henko är en vad man på engelska kallar för "fraud". Han är ingenting av det han representerar inför andra, utan en egoistisk idiot som gärna trampar på andra i sin vandring mot det han vill uppnå. Samtidigt har folk ifrågasatt min lämplighet som dörrvakt, "när jag hanterar konflikter så här" ungefär. Gör ni samma sak med hur Henko hanterar konflikter? Han är enligt fastighets.se något så snitsigt som "samordnare facklig-politisk och ungdom och jämlikhet". De glömde att lägga till "och därutöver utsatt för all världens dårar som av en slump tycker han är ett kräk". Om allt Henko säger är sant, vem är det då rimligast att man kräver vänder andra kinden till i en konflikt? Varför uppstod konflikten?

Freakshow? Absolut. På vems bekostnad? Bra fråga, om man ständigt måste rationalisera det faktum att man underhålls av det. För mig är det lugnt, vilka mina fiender i livet har varit klart sedan dag ett, med undantag för ett par tillskott som mer eller mindre insisterat på att göra sig till just min fiende. Så jag klandrar inte Patreons och dylikt såvida de inte ger sig fan på att lägga sig i.

Höjde du din pledge förresten, Carlbom?
Citera
2021-05-05, 00:26
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Var Cissi anställd av Expressen när hon gästade Haveristerna?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in