2021-11-12, 16:34
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Vilka hjärndöda jävla idioter som gillar haveristerna.
På deras Facebookgrupp hånar man Ulf Kristersson för han och SD vill ge gängkriminella dubbelt så långa fängelsestraff.
Hoppas dessa horor våldtas och vänstermän mördas så får vi se om asen är lika förstående för korta fängelsestraff.

Har du länk ?
Citera
2021-11-13, 01:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Som sagt, kul om det stämmer att han försökt wallraffa som en rasifierad kvinna. Men samtidigt ser jag inget problem i det om syftet var att följa vad Cagan skrev i dessa grupper.
"Wallraffa" ...

Handlar Haveristerna främst om tunga reportage eller om att någon sagt emot dem på Twitter?

Jag vet inte turordningen i exemplet, men givet Henkos läggning, kan det lika gärna vara han som försökte infiltrera nämnda käringar, för att beskäftigt styra diskussionen (se "Ladies night" som han införde i sin Facebook-grupp för att slippa hålla vakt när det vankas helg) som att han, efter att ha blivit "förorättad" (han blir ju gärna förorättad), går in för att straffa dem eller göra något Wallraff-artat "reportage". Han verkar ha löjligt svårt för att tillåta andra människor att leva sina liv som de behagar.

Fyfan vilken djävla bitch han är.
Citera
2021-11-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hamid
”Oidipus” har många möjligheter att få en anmälan att leda till en fällande dom. På ett lika systematiskt sätt förtalas just nu den person som Henrik kallar för ”Glam”. Först sprids uppgifter om personen internt till andra inom Haveristerna och andra bifigurer. På något ställe meddelas var han bor, på ett annat vad han arbetar med och på ett tredje avslöjas hans födelsedatum .. på ett fjärde hans namn osv. Till slut är personen utpekad och då går man ut med påståenden om att ”glam” är den ena och den andra och har gjort det ena och det andra, som förmodligen inte ens är sant utan är rena påhitt. Det är alltså förtal redan innan avsnittet om ”glam” har släppts.

Även här är syftet att tjäna pengar, därför också ett grövre och mer prioriterat brott att utreda.

Det mest uppseendeväckande med det här tycker jag ändå är varför personer som Martin Fredriksson, Tim Fielding och Henrik Johansson - som till vardags slukar förundersökningsprotokoll och domar och utredningar om andra personer som om det vore socker - inbillar sig att de kommer slippa undan att bli förhörda bara för att de använder smeknamn på personer istället för att skriva ut deras riktiga namn? När de redan har pekat ut vem som avses?

https://ibb.co/Lh0GwWg
https://ibb.co/zP3b36m

Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Ja, absolut inte mobbing det handlar om med såna här inlägg:
https://imgur.com/a/vC23iWb

Det kanske är spännande förstås och ger nån slags adrenalin-kick av att utgöra biroller i polisutredningar.
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-13 kl. 10:56.
Citera
2021-11-13, 17:49
Medlem
Blondsingels avatar
Citat:
Det mest uppseendeväckande med det här tycker jag ändå är varför personer som Martin Fredriksson, Tim Fielding och Henrik Johansson - som till vardags slukar förundersökningsprotokoll och domar och utredningar om andra personer som om det vore socker - inbillar sig att de kommer slippa undan att bli förhörda bara för att de använder smeknamn på personer istället för att skriva ut deras riktiga namn? När de redan har pekat ut vem som avses?

https://ibb.co/Lh0GwWg
https://ibb.co/zP3b36m

Det kanske är spännande förstås och ger nån slags adrenalin-kick av att utgöra biroller i polisutredningar.

Det här är väl bara ett problem om det är rätt person som de pekat ut som Glam. Och henligt honom själv är det inte det.
Citera
2021-11-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Det här är väl bara ett problem om det är rätt person som de pekat ut som Glam. Och henligt honom själv är det inte det.

Vadå enligt ”honom själv”, har den utpekade personen uttalat sig nånstans? (Och nej, jag menar verkligen inte nåt inlägg från ett flashback-konto så besvära dig inte med det.)

Det jag pratade om handlade för den delen om att man inte kommer undan bara för att man använder smeknamn som ”Oidipus” och liknande istället för att skriva ut en persons namn när man påstår saker som inte är sant om personen eller om man hotar personen eller gör något annat.
Citera
2021-11-14, 11:54
Medlem
Knalltorsks avatar
Daniel Friberg förklarar pedagogiskt hur Haveristerna funkar. https://twitter.com/Daniel_Friberg/status/1459824527865782275?s=20
Citera
2021-11-14, 14:05
Medlem
Citat:
Vadå enligt ”honom själv”, har den utpekade personen uttalat sig nånstans? (Och nej, jag menar verkligen inte nåt inlägg från ett flashback-konto så besvära dig inte med det.)

Det jag pratade om handlade för den delen om att man inte kommer undan bara för att man använder smeknamn som ”Oidipus” och liknande istället för att skriva ut en persons namn när man påstår saker som inte är sant om personen eller om man hotar personen eller gör något annat.

När det kommet till Oidipus/Dörris så är det ju han själv som gått ut tämligen öppet med vem han är, med namn, bild, adress, telefonnummer. Han har ju också under eget namn skrivit över hela internet att han ska "knulla Henkos liv" och så vidare. Som med det mesta annat som gått åt helvete i Oidipus liv, verkar det således vara främst Oidipus själv som bär skulden.
Citera
2021-11-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
När det kommet till Oidipus/Dörris så är det ju han själv som gått ut tämligen öppet med vem han är, med namn, bild, adress, telefonnummer. Han har ju också under eget namn skrivit över hela internet att han ska "knulla Henkos liv" och så vidare. Som med det mesta annat som gått åt helvete i Oidipus liv, verkar det således vara främst Oidipus själv som bär skulden.

Men det är ju såklart inte det som är poängen med det jag skriver? Det där har ingen betydelse när det kommer till om Haveristerna ljuger om honom.

Jag fick ett PM om att Malcom Kyeyune har polisanmält, är det sant och är det därför som Henrik tillfälligt har slutat att hetsa mot folk?
Citera
2021-11-14, 16:40
Medlem
Citat:
Men det är ju såklart inte det som är poängen med det jag skriver? Det där har ingen betydelse när det kommer till om Haveristerna ljuger om honom.

Ljuger? De berättar om saker som Dörris gjort helt öppet, med namn och bild.
Citera
2021-11-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ljuger? De berättar om saker som Dörris gjort helt öppet, med namn och bild.

Haha ja, det har blivit en hel del lögner och falsk ryktesspridning om ”Oidipus”/”Dörris” senaste året.

Vad gäller Lerums-bon som enligt Henrik är 40+, född 28 okt, arbetar på en myndighet osv.. (finns säkert JETEmånga sådana ) som Henrik och de andra kallar ”glam” så har det redan hunnit bli en hel del påståenden (lögner?) som t.ex.: han mordhotar folk, sprider känsliga uppgifter om barn, trakasserar familjemedlemmar, röjer skyddade uppgifter, sysslar med identitetsstölder, har massor av twitter-konton och flashback-konton m.m. och han ska enligt Henrik göra allt det här på arbetstid för skattebetalarnas pengar.

Det är sammantaget mycket grova anklagelser mot både en privatperson och mot en myndighet.
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-14 kl. 17:42.
Citera
2021-11-14, 17:47
Medlem
Citat:
Haha ja, det har blivit en hel del lögner och falsk ryktesspridning om ”Oidipus”/”Dörris” senaste året.

Återigen: vad för lögner? Vilken ryktesspridning?
Citera
2021-11-14, 17:55
Medlem
Citat:
Återigen: vad för lögner? Vilken ryktesspridning?

Leta själv, många har redan nämnts i denna tråd. Jag kan ställa upp på att agera som din personliga sökmotor mot ett 6-siffrigt arvode.
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-14 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in