2021-04-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Var det allt du hade att komma med? Ja, tappade tålamodet med dig och dina fula trick. So what?
Det är väl snarare jag som ska ställa den frågan till dig - var det allt du hade att komma med. Men om du aldrig sett framgång kan du ju inte heller bedöma den, var väl min ursprungliga take. Men återkom om du faktiskt har nåt att säga i sak, podcasten går bra på de sätt som går att mäta trots att det hävdas att den ska gå dåligt. Det ser ut som en lögn, för all del, det kanske finns nån hemlig info ni sitter på som ni kan presentera.

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Fortfarande: har du ens satt dig in i hur allt detta började som du nu engagerar dig i, eller tillämpar du också den bekväma "ingen bryr sig"-metoden när det där med självrannsakan och sådana trista saker efterfrågas?
Tidigare var ju storyn att Haveristerna gjort att en person förlorat jobbet. Jag frågade säkert 20 ggr hur det kunde vara så, eftersom ingen av dem hade makten att kicka nån. Frågan fick aldrig nåt svar, och nu verkar den biten inte heller ingå i narrativet. Inte så lätt att hänga med i svängarna således, om frågor aldrig får nåt svar och historien ändras.

Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Tim Fielding kallade mig dement och tyckte jag skulle suga en säck med kukar. "Kränkt dement rassekuk," var hans sammanfattning. I en hel tråd höll Haveristernas stödtrupper på så. Sen gick jag och träffade Axel och han spelade in vårt privata samtal och sände det i podden med de sedvanliga föraktfulla kommentarerna.
Tim hör inte till podden. Vilket alla vet. Bara märkligt att dra in det där. Men med det sagt så antar jag att herrarna J&M absolut är moraliskt ansvariga för alla hangaround-hot som kan landa hos Haveristerna? Är du ansvarig för det hot jag fick i min inbox av herr Extrapris, det verkar vara en Flashback-kompis till dig? Ska du böta till mig för det?

Citat:
Det är bra om de får känna det. Det ska svida. Jag tvivlar på att de lär sig något. Men jag kan inte förstå att man som en vuxen människa stödjer och betalar för mobbningen.
Man kan alltid eskalera och ta konsekvenserna av det, men det blir ju konstigt om man tidigare sagt att man aldrig eskalerar. Vilket jag vet att en person som ingår i den här konflikten sa när han blev inspelad. Det här har pågått ett halvår, likaså förutsägelserna om att podden ska gå under, osv osv. När tycker du det börjar bli pinsamt att ha fel? Om man går ut på ett korståg av det här slaget så gäller det att man har rätt om man ska ta stora ord i sin mun, och så många lögner som redan strömmat från det hållet så blir det liksom löjligt redan innan det lyft.
Senast redigerad av TranasByNight 2021-04-26 kl. 11:56.
Citera
2021-04-26, 12:59
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid

et https://youtu.be/CAJl_BRDg4A tre sätt att svara Haveristerna på:

1. Man svarar inte alls och drar sig undan.
2. Man kommer med ett seriöst svar där man argumenterar sakligt.
3. Man hånar dom och använder samma metoder som de själva använder.

Eftersom du bara sitter och tycker utan att veta så mycket, så kan jag berätta att jag förra omgången, 2019, svarade enligt 2. Vad blev svaret? Tim Fielding kallade mig dement och tyckte jag skulle suga en säck med kukar. "Kränkt dement rassekuk," var hans sammanfattning. I en hel tråd höll Haveristernas stödtrupper på så. Sen gick jag och träffade Axel och han spelade in vårt privata samtal och sände det i podden med de sedvanliga föraktfulla kommentarerna.

Då är förtroendet förbrukat. Samtalet över. Då blir det 3). Och där befinner vi oss nu. Och jag är glad om Henrik upplever en del av det som hans tidigare offer upplevt när Haveristerna förföljt, hånat och hotat dem. Och om Sanna för en del av Haveristerna ska hon också få uppleva följderna av deras agerande mot andra människor.

Det är bra om de får känna det. Det ska svida. Jag tvivlar på att de lär sig något. Men jag kan inte förstå att man som en vuxen människa stödjer och betalar för mobbningen. Men där är dina kommentarer om Anna Book (som utgör en stor del av det du skrivit på Flashback) talande: det är människor med egna trauman och problem som dras till konflikt och misär för att få en möjlighet att projicera sin egen ångest. Haveristerna levererar nästa offer till den rituella slaktningen och under Ledarsuggans hejarop kastar sig de andra svinen över den utvalda.

Nu har jag och Magnus lagt upp Henko och Axel på bänken. Det spelar ingen roll om människor anser att vi är rimliga eller inte. Vi är inte ute efter att spela enligt 2) längre. Den chansen/möjligheten förbrukade de för länge sedan.

P.S För övrigt dömdes Anna Books då 15-åriga son ett halvt år efter dina våldsfantasier om honom D.S

I princip allt du skriver är verkligetsfrånvänt dravel där du fritt snedvrider, utelämnar de detaljer som motsäger ditt narrativ och ljuger skamlöst. Det är tydligt att du agerar helt i affekt.
Det är helt absurt att bli såhär butthurt över en sådan relativt mild kränkning som du beskriver. Du hade ju inte överlevt en vecka som flicka/kvinna, din jävla gnällkärring.
Senast redigerad av lilali 2021-04-26 kl. 13:25.
Citera
2021-04-26, 13:01
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Att han ringer till Jonas på det här sättet tyder på brist på kontroll. Han brister ju för fan närnast ut i gråt ibland låter det som. Du kan inte köra gangster-attityden tills den inte fungerar längre för att sedan gola.

Var är Henko nära gråten? Tid i klippen?
Jag hör inget som tyder på det. Låter snarare som att han är lite andfådd, antingen av att skrika eller så har ni ringt han under löprundan.
Citera
2021-04-26, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Det är väl snarare jag som ska ställa den frågan till dig - var det allt du hade att komma med. Men om du aldrig sett framgång kan du ju inte heller bedöma den, var väl min ursprungliga take. Men återkom om du faktiskt har nåt att säga i sak, podcasten går bra på de sätt som går att mäta trots att det hävdas att den ska gå dåligt. Det ser ut som en lögn, för all del, det kanske finns nån hemlig info ni sitter på som ni kan presentera.

Jackass var också framgångsrikt, men det gick mer eller mindre åt helvete för alla inblandade. Verkar vara på väg åt samma håll för Henko, han låter inte så frisk:
https://youtube.com/channel/UCemuyFHyTpmuzF4Lg2RoTUQ
Citera
2021-04-26, 13:06
Medlem
Citat:
Jackass var också framgångsrikt, men det gick mer eller mindre åt helvete för alla inblandade.
Jag tror du har fel i sak, men skitsamma: När? När går det åt helvete? Det har tjatats om det ganska länge. Säg en tid. Lucia? Ska vi säga att om podden med minst två av tre nuvarande deltagare existerar vid lucia 2021, så hade du fel? Eller säg nåt själv.
Citera
2021-04-26, 13:22
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Vems namn nänms i början av avsnitt 107?

Med tanke på hur känsligt det verkar vara för Henko att hans egna privata förehavanden avslöjas så kanske det vore bra om han visade andra respekten att få ha sitt privatliv ifred, för annars blir det ju som det blir. Ett race mot botten, och den som har minst att förlora kan gå längst. Det racet vinner inte Henko.

Fattar verkligen inte att Henko inte förstår det.

Du menar när Axel säger att någon "Fitt-*förnamn*" har läckt länken till deras patreonexklusiva livestream på Flashback...?
Låter inte särskilt specifikt, låter inte som en uthängning, låter inte som privat info om någons privatliv.
Är ALLT ni med hämndstalkersyndrom skriver bara lögn och förbannad dikt?
Citera
2021-04-26, 13:38
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ja jag vet allt det där. Du rabblar ju deras tjafs från 4 år tillbaka ideligen i den här tråden.
Men alltså: det trollar inte bort att Jonas Hållen har varit superäcklig på twitter på senaste tiden, och att det inte är jättekonstigt att Henrik lackar ur på honom.

Jaha, jag skrev nåt för 5 år sen om Anna Books son? Var det före eller efter han dömdes för våldtäkt mot barn?
Poängen var nog snarare att du önskade slå någons unge i ansiktet. Hur är hans dom relevant?

Dessutom skrev du det innan han dömdes för det, om det nu är relevant enligt dig.

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2021-04-26, 13:42
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Var är Henko nära gråten? Tid i klippen?
Jag hör inget som tyder på det. Låter snarare som att han är lite andfådd, antingen av att skrika eller så har ni ringt han under löprundan.
Ridlektionen, menar du.

Lyssnar du på hans redigerade klipp låter det säkert jättebra. Du har aldrig frågat dig varför man klipper bort de "komprimerande" delarna?

Eller varför man i just detta fall bokstavstolkar "knullar" när det så uppenbart är av samma innebörd som de dussintal gånger exempelvis Axel använt det? Eller vill Axel våldta Rashid Musa?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-26 kl. 13:48.
Citera
2021-04-26, 13:42
Avslutad
Citat:
Jag tror du har fel i sak, men skitsamma: När? När går det åt helvete? Det har tjatats om det ganska länge. Säg en tid. Lucia? Ska vi säga att om podden med minst två av tre nuvarande deltagare existerar vid lucia 2021, så hade du fel? Eller säg nåt själv.

Kämpa på! Jag skiter i om podden finns kvar eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Du menar när Axel säger att någon "Fitt-*förnamn*" har läckt länken till deras patreonexklusiva livestream på Flashback...?
Låter inte särskilt specifikt, låter inte som en uthängning, låter inte som privat info om någons privatliv.
Är ALLT ni med hämndstalkersyndrom skriver bara lögn och förbannad dikt?

Det är illa nog för att Fitt-Axel ska ha gjort sig förtjänt av lite smisk på stjärten. Han är helt enkelt lite för kaxig, den lilla fjanten.

Men det har inte så mycket med det jag skriver sen i inlägget att göra. Det i avsnitt 107 är mest kul egentligen.

Betydligt allvarligare hänsynslösa karaktärsmord, förtal och lögner finns det gott om andra exempel på som lätt hittas av vem som helst som besitter lite kritiskt tänkande. Det har det harvats om och om igen om i denna tråd. Enda anledningen att Haveristerna klarat sig från förtal är att det är jobbigt och svårt att driva såna mål.

Därför är det mycket underhållande att höra sadisten darra på läppen i dessa klipp:
https://youtube.com/channel/UCemuyFHyTpmuzF4Lg2RoTUQ
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-04-26 kl. 13:45.
Citera
2021-04-26, 13:44
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Ridlektionen, menar du.

Lyssnar du på hans redigerade klipp låter det säkert jättebra. Du har aldrig frågat dig varför man klipper bort de "komprimerande" delarna?

Jag syftar på hur Henko låter i youtubelänkarna som delats här.
Citera
2021-04-26, 13:45
Medlem
Citat:

Är Sanna redan på väg ut alltså?
Citera
2021-04-26, 13:53
Medlem
lilalis avatar
Citat:

Betydligt allvarligare hänsynslösa karaktärsmord, förtal och lögner finns det gott om andra exempel på som lätt hittas av vem som helst som besitter lite kritiskt tänkande. Det har det harvats om och om igen om i denna tråd.

Det har gnällts oavbrutet i denna tråd, men mycket till bevis har inte framförts. Det jag läst hittills har mestadels varit plockat ur sitt sammanhang, snedvridet, feltolkat, fultolkat, samt rena uppenbara lögner.
Det är inte seriös faktaunderbyggd kritik, det är människor som känner sig kränkta och förorättade för att beteende i det offentliga rummet och/eller på sociala medier har kritiserats och hånats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in