2021-10-11, 10:20
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Jag vet inte så mycket om honom. Du kan kanske fråga honom själv?

Hur tänkte du annars att en poddare skulle riskera att hamna i gipsvagga? Snubbla på mickstativet? Förklara gärna vad du menade med "riskera att hamna i gipsvagga" om det inte var snack om fysiskt våld?

Eller så kan du ju fortsätta yra och skita i att make sense eller svara på frågor om du vill se ut som en total clown och gangsterposör.
Skrev jag att jag skulle försätta någon i gipsvagga eller att det var något jag förespråkade? Jag menade att Haveristerna och deras svans endast ger sig på dem som är riskfria att ge sig på. Du läser det jag skriver som Fan läser Bibeln, Henko läser lagboken eller T*m läser Twitter.
Citera
2021-10-11, 10:34
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Jag tycker man får motivera den kritik man framför oavsett vem man kritiserar. Är det ett problem för dig?

Såvitt jag vet är han en bekant till poddarna, men är inte 100 på om han är tillfrågad om att nämnas i podden. Det tror jag han är. Han har synts ibild ideras livesändning nån gång, och verkade inte ha problem med det. Det tror jag vi kan se som nåt slags samtycke. Din omsorg om T*ms integritet är f ö rörande. Mer sånt!

Du får försöka läsa det jag faktiskt skriver. Det var inget hot. Du får väl kasta dig själv utför nån trappa, som jag skrev. Ingen bryr sig tillräckligt för att kasta dig utför nån trappa och jag tycker det vore en vedervärdig handling att utföra. Det är du som förespråkar våld, inte jag. Om du tycker att fysisk skada är ett lämpligt straff för hårda ord borde du väl tillämpa det på dig själv? Eller är du undantagen från dina egna regler? Eller är det OK att håna en anhörigs självmord, tycker du?

Tycker inte du Henko är dum i huvudet?
Citera
2021-10-11, 10:46
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Alex kallade en person för "stendum" och "avskyvärd", så... Ja? Det där med "öppna skallar" har diskuterats i den här tråden sen ett år tillbaka. Det är en jargong, ett uttryck, som man inte ska ta bokstavligt. De flesta begriper det men om du tror att det är ett riktigt mordhot så ska du naturligtvis anmäla det till polisen.

Men det här handlar ju bara om nån fake gangstermentalitet där man ska hålla på och "göra upp" a la Jimmie Åkessons "KALLA DU MEJ NAZIST????". Normala människor skiljer på ord och handling och använder ord tillbaka. Det där med att hota eller misshandla folk för att dom sagt nåt elakt eller dumt är inget vuxna håller på med. Det har alla fattat utom du. T o m Aron Flam har fattat det. I Flams fall uppmuntrar de ju t o m Flam att svara - med ord.

Din gangsterlogik kan du lämna på förskolan där den hör hemma. Det enda som behöver gipsvagga här är din stackars hjärna. Du har ju t ex själv suttit och hånat en annan persons mamma som begått självmord här. Det är en rätt grov förolämpning. Om du tycker att ett lämpligt straff för det är stryk, varför kastar du dig inte utför en trappa då? Eller är det OK när du gör det, enligt nån retarderad Donnie-Brasco-jag-är-kingpin-logik?
Angående språkbruk, varför ska lyssnare begripa att ”öppna huvudet med en hammare” är ett talesätt och inte ett faktiskt löfte om våld när Henko själv inte begriper att ”knulla din mamma” inte betyder att nån vill sätta på hans gamla mamma bokstavligen? Säger du att Henko inte är normal?
Senast redigerad av Knalltorsk 2021-10-11 kl. 10:50.
Citera
2021-10-11, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Skrev jag att jag skulle försätta någon i gipsvagga eller att det var något jag förespråkade? Jag menade att Haveristerna och deras svans endast ger sig på dem som är riskfria att ge sig på. Du läser det jag skriver som Fan läser Bibeln, Henko läser lagboken eller T*m läser Twitter.
Det var inte svar på frågan, och det var inte heller det jag sa. Hur skulle någon hamna i gipsvagga menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Tycker inte du Henko är dum i huvudet?
Menar du ointelligent? Nej inte påfallande.

Citat:
Hur kommer det sig förresten att du inte har så bra koll på T*m men verkar ha väldigt bra koll på K*rro och St*nhammar? De två sistnämnda är väl mindre engagerade och mindre öppna med sitt engagemang i Haveristerna än den förstnämnda?

Jag har inte särskilt bra koll på nån av de du nämner, och det har jag inte påstått heller. Det är du som kommer med påståenden om att de ligger bakom olika konton. Säkert är det så att de är olika öppna med sig själva. DINA påståenden betyder inte att JAG har särskilt bra koll. Det vore fint om du kunde besvara frågorna jag ställer, jag svarar ju på dina hur dumma de än är.
Citera
2021-10-11, 10:56
Medlem
Citat:
Angående språkbruk, varför ska lyssnare begripa att ”öppna huvudet med en hammare” är ett talesätt och inte ett faktiskt löfte om våld när Henko själv inte begriper att ”knulla din mamma” inte betyder att nån vill sätta på hans gamla mamma bokstavligen? Säger du att Henko inte är normal?

Det här har vi redan diskuterat, och det har diskuterats längre bak i tråden också.
Citera
2021-10-11, 10:57
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Om en babbe säger "jag ska knulla din mamma" till dig, förväntar du dig att han sitter där vid frukostbordet en morgon när du kommer ut från pojkrummet, eller begriper du att DET är jargong? Uppriktigt nyfiken.
Var det inte ett sånt här ”hot” din idol Henko fick som han polisanmälde och grinar över minst två gånger i veckan? Förstod inte Henko att det var ord? Är han verkligen intelligent som du påstår?
Citera
2021-10-11, 11:10
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Dessutom finns det lagstiftning på plats som ska förhindra förtal. I många fall (alla?) maskerar podden namn på icke-offentliga personer de diskuterar.

Ja, ibland måste kanske någon ny lyssnare fråga vem som avses, tänk så slugt att maska vissa namn just i podden.

Tro inte för fem öre att jag försvarar Henkos metoder bara för att jag försvarar Henkos familjs rätt till sitt privatliv.

Jag är inte intresserad av leka "bevisa det" med dig, och jag saknar kompetens att avprogrammera sektmedlemmar.
Citera
2021-10-11, 11:16
Medlem
Citat:
Var det inte ett sånt här ”hot” din idol Henko fick som han polisanmälde och grinar över minst två gånger i veckan? Förstod inte Henko att det var ord? Är han verkligen intelligent som du påstår?
Ingen aning, det får väl Henko själv svara på. Vad sägs om att svara på några frågor jag ställt direkt till dig om det du skrivit? Eller kan du inte?
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag är inte intresserad av leka "bevisa det" med dig, och jag saknar kompetens att avprogrammera sektmedlemmar.
Detta är alltså en tråd där man kan påstå vad som helst om nån utan att behöva leda det i bevis, utan alla påståenden folk kommer med ska tas för sanna? OK.
Citera
2021-10-11, 11:24
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Ingen aning, det får väl Henko själv svara på. Vad sägs om att svara på några frågor jag ställt direkt till dig om det du skrivit? Eller kan du inte?

Detta är alltså en tråd där man kan påstå vad som helst om nån utan att behöva leda det i bevis, utan alla påståenden folk kommer med ska tas för sanna? OK.
Man var ju nyss dum i huvudet om man inte förstod skillnaden men nu ”vet du inte”. Ska vi inte enas om att Henko är dum i huvudet?
Citera
2021-10-11, 12:57
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Vad var det för frågor du ställt till mig? Du skriver så mycket skit att jag inte uppfattat några specifika frågor.

T*m är nojig över att hans namn nämns så mycket i denna tråd. Han skriver om det i Haveristernas Discord. TranasByNight kanske kan be han chilla.
Citera
2021-10-11, 14:13
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
det beror på kon… nä det beror på vem det riktas mot och vad TranasByNight har för relation till personen.
Citera
2021-10-11, 15:22
Bannlyst
Vidrigt mycket hat i deras slutna facebookgrupp, många där som inte verkar må så bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in