2021-07-22, 22:33
Medlem
2:01:10 in i samtalet med Luai (avsnitt 51) är Myra arg och får ett psykbryt på den omänskligt tålmodiga Luai eftersom han besvarade frågan:

Citat:
Är det rimligt att säga att hederskultur är en viktigare politisk fråga för feminister än att kvinnor ska ha samma lön som män?

Med:

Citat:
Ja, absolut. För att om en kvinna tjänar mindre lön så kommer hon ha det lite mindre ekonomiskt, kan vi säga, men om en kvinna blir våldtagen så förstörs hela hennes liv

Jag håller med Luai. Det är ju så oerhört mycket viktigare att känna sig trygg, som person, ute i samhället, än att löneskillnaderna minimeras. Alltså vadå? Det är ju helt sjukt att påstå något annat! Myra blir rasande för Luai ”är ju faktiskt inte kvinna och han har inte blivit våldtagen”, vrålar Myra. (Oklart hur Myra vet att Luai inte har blivit våldtagen, men men.. )

Jag är helt mållös. Det är bara att lyssna själva på Myras vredesutbrott. Kommentarer överflödiga.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-07-22 kl. 22:38.
Citera
2021-07-22, 22:57
Medlem
2:02:00 in i samtalet med Luai (avsnitt 51), direkt efter Myras utbrott, spårar de osökt lite in på det som jag anser fattas Haveristerna, dvs. det som deras hjärnor tycks sakna, lite normal social kompetens, och det är faktiskt Henko som styr samtalet dit genom att avbryta Luai:

Citat:
Vänta Luai! Du säger väldigt mycket det där ’det är helt sjukt’, ’ni gör så här’.. du berättar aldrig vad det är exakt ”vi gör” - du låter så och utstönar lite läten titt som tätt och tycker att vi är jobbiga och sen inte förklara exakt vad det är som vi säger som .. du vet, det framstår ju bara som att du är en jävla korkad människa som liksom inte har svar på tal! Det är också ett sånt där tips som du kan ta med dig som du kan kasta i sopkorgen, men så länge du aldrig nånsin konkret säger efter dom här stönande uttrycken säger vad det är som vi har sagt och gjort som är så jävla fel, så betyder ju inte det där nånting och _tänkande människor_ kan se skillnad på det. Det är ett tips till dig!

Haha!

Det är Luai som vid detta laget borde vara rejält trött på Haveristerna, men istället misstänker jag att både Myra och Henko har tröttnat på att Luai lyckas hålla sig lugn och sansad i två hela timmar. Axel verkar ha somnat.
Citera
2021-07-22, 23:09
Medlem
2:04:00 in i samtalet med Luai (avsnitt 51) fortsätter Myra ranta loss om hur arg hon är på Luai för att han tycker att det är en viktigare feministisk fråga att fokusera på hederskultur än att fokusera på löneskillnader. Myra börjar kalla hederskultur och kvinnors trygghet i samhället för ”ett minoritetsproblem” eftersom det, enligt Myra, bara drabbar en promille av kvinnorna i Sverige.

Alltså, va? Otryggheten och rädslan för att bli våldtagen drabbar väl 100% av icke-muslimska kvinnor? Är man kvinna utan slöja m.m. och inte rädd för att bli gängvåldtagen av asylsökande islamister när man vistas ensam ute i samhället så är ju den kvinnan bara för dum i huvudet för att vara rädd? Såklart drabbar det alla - även män som är rädda varje gång sin mamma, dotter, syster eller fru rör sig själva ute i samhället - trots att faktiska våldtäkter kanske kan räknas i promille eller mindre. Hur Myras hjärna fungerar är ett mysterium, menar hon på allvar att jag - som man - inte blir drabbad av hederskulturen som har flyttat in i Sverige? Sjuk inhuvudet den människan! Jag som man, med fru, mor och döttrar och mängder av kvinnliga vänner och bekanta blir väl för fan drabbad av hederskulturen 24/7 året om - eftersom JAG BRYR MIG OM ANDRA OCH INTE BARA MIG SJÄLV? Myra är så jvla korkad. Den nivån av intelligensbefrielse som Myra uppvisade provocerar mig oändligt mycket.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-07-22 kl. 23:32.
Citera
2021-07-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Att de egentligen aldrig kommer någon vart, beror nog ytterst på deras komplex: de fattar föga och det smärtar. Vad göra? Jo, kalla alla andra för "idiot" och "dum i huvet". Och sedan ett minimum av argument för att kosmetiskt komma undan själva komplexet.

Det är ändå lite märkligt hur de både hävdar att de argumenterar, de framför till och med sina ”experttips” om hur man ska argumentera till sina gäster, och dessutom hela tiden försöker konstla fram en argumentation ur varenda meningsutbyte i sina samtal - på en så överdriven nivå att det blir löjligt komiskt. De låtsas dessutom som att allt annat de läser och hör är argumentationer. Det är som att deras liv och allt de upplever är argumentationer, två parter som samtalar är enligt deras uppfattning ömsesidiga motståndare såvida motsatsen inte är tydligt deklarerad. Men trots allt detta så är Haveristerna själv ändå så pinsamt värdelösa på att argumentera 😂 .. jag menar, de borde ju ha mer erfarenhet av argumentation än någon annan på denna planet så maniskt som de håller på?

Retoriska knep och slag under bältet, framförallt ad hominem och andra fallasier, är de däremot vässade på (eller tja, de har i alla fall ett stort självförtroende på att de är skarpa på den fronten). Synd bara att de t.ex. ständigt blandar ihop sårbarhet med svaghet hos sina ”motståndare”; en blottad sårbarhet är ju en styrka medan en svaghet inte är det. Haveristerna slår vilt omkring sig utan någon känsla överhuvudtaget för vad som är vad. Det är som att de släpps ut på en gräsmatta och ska vinna ”spelet” (som bara existerar i deras huvud) till varje pris, motståndarna ska förgöras, medan de som ses som motståndare inte ens har uppfattat att det pågår en tävling, de känner inte till reglerna och de blir bara chockade när Haveristerna kommer springandes och tacklar ned dom till synes helt utan anledning. Som en dålig komedi-film i vilken Haveristerna spelar rollen som det tokiga gänget som är helt insnöade på sin egna sjuka socialt missanpassade uppfattning om situationen.

Jag syftar främst på Henko och Myra. Axel och Sanna har väl stundvis fler än en enda idé om kommunikation med andra och livet i stort.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-07-23 kl. 12:12.
Citera
2021-07-23, 11:49
Medlem
TheJackets avatar
Nu har jag inte lyssnat på avsnittet men av det som finns återberättat här så måste jag säga att jag fått mer respekt för Luai
Citera
2021-07-23, 12:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu har jag inte lyssnat på avsnittet men av det som finns återberättat här så måste jag säga att jag fått mer respekt för Luai
Det är nästan så att jag vill säga att det verkar som att Haveristerna fick på tafsen men kände att dom hade vunnit.
Citera
2021-07-23, 12:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är nästan så att jag vill säga att det verkar som att Haveristerna fick på tafsen men kände att dom hade vunnit.

Dom känner nog alltid att dom har vunnit
Citera
2021-07-23, 12:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Dom känner nog alltid att dom har vunnit
Det är klart att dom gör.
Citera
2021-07-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är klart att dom gör.

Most def - tvivlar de söker de bekräftelse bland sina simps i gruppen, och skulle någon kritisera dom så gräver de fram något personligt jobbigt och håller det över folks huvuden. På det viset följer de sekters utveckling, det handlar mer och mer om att rensa ut dåliga, ej rena, element. Intressant att dessa "antirasister" internt funkar fascistiskt. Kolla bara språkbruket och vilka de ger sig på.

Gamla mobboffer och fd huliganer som inte kan få utlopp för sina hämnd/revanschbegär på annat vis än genom podden och dess olika drev, där man kan måla ut andra som mer misslyckade, oanställningsbara hjon, psykfall, missbrukare, med mera.
Senast redigerad av media876 2021-07-23 kl. 13:10.
Citera
2021-07-23, 13:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Most def - tvivlar de söker de bekräftelse bland sina simps i gruppen, och skulle någon kritisera dom så gräver de fram något personligt jobbigt och håller det över folks huvuden. På det viset följer de sekters utveckling, det handlar mer och mer om att rensa ut dåliga, ej rena, element. Intressant att antirasisterna internt funkar fascistiskt. Kolla bara språkbruket och vilka de ger sig på.

Gamla mobboffer och fd huliganer som inte kan få utlopp för sina hämnd/revanschbegär på annat vis än genom podden och dess olika drev, där man kan måla ut andra som mer misslyckade, oanställningsbara hjon, psykfall, missbrukare, med mera.
Lite så. Jag var med i Bookface-gruppen ett tag men där blev det så klart tjära och fjädrar så fort man inte gick i åsiktskorridoren.
Citera
2021-07-23, 16:23
Moderator
Carlboms avatar
Lyssnat på del 1 & 2 (Del 2 på patreon) av avsnitten "Olof K. Gustafsson är en skorpion". Tycker det är en intressant genomgång av personen och det hedrar Haveristerna att de ger cred till Flashbacks användare som stått för mycket av bakgrundsmaterialet för avsnitten. De kunde ju lika gärna låtsats som de grävt fram allt själva.

Spännande att se om Olof kommer kasta sig in i en konflikt med trion. Why not liksom
Citera
2021-07-23, 17:28
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Lyssnat på del 1 & 2 (Del 2 på patreon) av avsnitten "Olof K. Gustafsson är en skorpion". Tycker det är en intressant genomgång av personen och det hedrar Haveristerna att de ger cred till Flashbacks användare som stått för mycket av bakgrundsmaterialet för avsnitten. De kunde ju lika gärna låtsats som de grävt fram allt själva.

Spännande att se om Olof kommer kasta sig in i en konflikt med trion. Why not liksom

Olof är en perfekt person för dom att gräla med och passar deras format bättre av de "intervjuer" jag har sett med dåren. Detta hoppas vi på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in