2021-02-13, 10:48
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Haveristernafansen grinar om att en reporter använder lite hård ton privat. Vilka jävla horungar alltså. Kom till Gullmars för fan.
Jag skiter i vad Nilsson använder för tugg, men kom inte och säg att ett offentligt forum är ett privat forum.
Citera
2021-02-13, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallhytta
Jag skiter i vad Nilsson använder för tugg, men kom inte och säg att ett offentligt forum är ett privat forum.

Nej men man är ju inte alltid sitt offentliga jag. Hursomhelst kan du säkert också hålla isär att publicera privatpersoners chattloggar från chattar man inte själv deltagit i och offentliga samtal och lagarna kring det.
Citera
2021-02-13, 11:54
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Om min poäng med min liknelse hade varit att ledare och granskningar hade varit identiska så hade jag nog inte använt liknelsen, ska du se. Det är alltid lika komiskt när folk missförstår liknelser och jämförelser.

Jag noterar att Haveristerna ännu inte har släppt något avsnitt 103, kan man få hoppas att de i samråd med varandra har kommit till självinsikten att det de gnäller om i denna härva inte är intressant för någon annan än de själva? Det är förstås mycket att hoppas på med tanke på vilken energi de historiskt sett har lagt på andra irrelevanta interna personliga konflikter. Det skulle vara lägligt att nu efter mer än 100 avsnitt döpa om podden till ”Veckans Henko-bryt” eller något ännu bättre beskrivande.

Jag har ändå lite hopp om att de faktiskt kan sitta och överväga att istället pladdra om nån random SD-politikers Twitter-äventyr, eller nåt, och helt enkelt sopa Henkos vecka under mattan som om den inte har hänt. Podden handlar trots allt inte om Henko men det har nog bara råkat bli så att poddens innehåll mer och mer, oavsiktligt, har fasats över till att handla om Henkos interaktioner med sin omvärld. Det har gått över gränsen och mitt sjätte sinne säger mig att Axel och Sanna nu försöker övertala Henko att styra in innehållet i nästa avsnitt till att handla om något som är relevant för andra personer utöver de själva och alla de personer som de har smutskastat senaste månaderna.

Henko har skrivit på Facebook att anledningen till att avsnittet inte lagts upp än är att det har kommit in massanmälningar om dem till de olika plattformarna där de lägger upp sin podd så just nu kan de inte publicera det någonstans.
Citera
2021-02-13, 11:56
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Nej men man är ju inte alltid sitt offentliga jag. Hursomhelst kan du säkert också hålla isär att publicera privatpersoners chattloggar från chattar man inte själv deltagit i och offentliga samtal och lagarna kring det.
En journalist som går på bio med avsikt att bara se en film gör det i egenskap av privatperson. En journalist, dessutom självoutad, som uttrycker sin mening på ett offentligt forum får finna sig i att han gör det som offentligt person, oavsett vad han själv tror om saken. Jag kommenterade Extrapris12354 (och andra i tråden) som inte verkade förstå detta sakförhållande. Privata chattar har jag inte kommenterat mer än att den uttalade journalisten ifråga bör kunna ta frågor om dem, i den mån det finns en koppling till hans arbete.
Citera
2021-02-13, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Henko har skrivit på Facebook att anledningen till att avsnittet inte lagts upp än är att det har kommit in massanmälningar om dem till de olika plattformarna där de lägger upp sin podd så just nu kan de inte publicera det någonstans.

Det behövs bara en anmälan för att någon ska ta ner en bild av dig du inte vill ha uppe. Precis som på Flashback behövs det bara en anmälan om någon bryter mot reglerna för att något ska modereras. Vart känner vi igen det här med att "massanmäla" ifrån? Från 10-talet och diverse idpolbrudar med egon stora som zeppelinare som försökte dramatisera situationen och att de bröt mot reglerna istället för att bara inse att de gjorde fel.

Brukar plattformar berätta hur många anmälningar som kommit in?

Varför är det så lätt att ljuga för en del?
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-13 kl. 12:17.
Citera
2021-02-13, 12:40
Medlem
Citat:

Okej? Låter osannolikt att folk konspirerar och massanmäler proaktivt. Har de bråkat med någon i ”jag är här”-flocken eller vadå?
Citera
2021-02-13, 13:05
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:

Låter inte speciellt trovärdigt. Johannes Nilsson, vad har du gjort?! Har du förstört Haveristerna med EN artikel?
Citera
2021-02-13, 13:18
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Får Haveristerna smaka på Tillbaka-kakan och bli deplattformerade?
Citera
2021-02-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Får Haveristerna smaka på Tillbaka-kakan och bli deplattformerade?

Jag tror snarare att saker och ting inte utvecklades enligt deras prognoser och därför kände sig nödgade att vaska hela skiten om Henkos personliga konflikter och istället göra ett nytt försök med annan vinkel. Men det är ju såklart bara en teori, att någon skulle orka hålla på att anmäla deras trams låter osannolikt men möjligheten finns ju såklart att någon har gjort det med tanke på all äcklig smutskastning som pågår i podcasten.
Citera
2021-02-13, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallhytta

Haveristerna kan sluta lipa oavsett. I motsatta läget skulle de sitta och anmäla och dreva järnet, då de kan ha't.

Har Henko slutat kalla sig journalist när han ringer okända förresten? På tal om vem som får och inte får sammanställa och presentera information i artikelformat och under pressetiska premisser.
Citera
2021-02-13, 14:23
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Jag tror snarare att saker och ting inte utvecklades enligt deras prognoser och därför kände sig nödgade att vaska hela skiten om Henkos personliga konflikter och istället göra ett nytt försök med annan vinkel. Men det är ju såklart bara en teori, att någon skulle orka hålla på att anmäla deras trams låter osannolikt men möjligheten finns ju såklart att någon har gjort det med tanke på all äcklig smutskastning som pågår i podcasten.

Samtidigt sitter Chang Frick i en annan podcast tillsammans med fyra invandrare och berättar att han bara garvar när han och hans tidning blir kallade för rasist och nazist (Sista måltiden).
Citera
2021-02-13, 14:26
Avslutad
Det handlar väl mer om att han har någon knäpp konspirationsteori om att alla är mot honom när han hänger ut privatpersoner som naziledare och tror att han blir massanmäld när folk säger att han är en knäppskalle som hör hemma på psyk. Att han suttit och förtalat Myra är det verkligen ingen som fattat, han försöker lägga det på än den ena och än den andra och Myra själv ids inte. Fan ska hon gegga i det där för.

Om tio år kommer Myra skriva sina moraliserade krönikor för Bonnier och ligga med 10 år yngre muskulösa killar i machoyrken och 1000 högskolepoäng och Henko är som bäst en jävla UFO-jägare med en blogg. De enda som inte fattar ett skit om hur världen funkar är Henko och Axel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in