2021-01-23, 20:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Mitt inlägg kunde misstolkas, så låt mig förklara:

Jag tror inte på en amerikansk folkresning. Vapen passiviserar då det ger en känsla av falsk trygghet. Du har ändå ingen chans när FBI stormar ditt hus för något du skrivit på nätet.

Däremot tror jag att den extremt paranoida minoriteten som på ett illegitimt sätt tillskansat sig all politisk makt drömmer mardrömmar om denna stora vita beväpnade protestantiska majoritet, och historien har lärt oss att detta är ett recept för folkmord.

Kriget mot de oliktänkande gällande mångkulturen måste betraktas i ljuset av beväpnade miliser, inte bara enskilda individer. När den amerikanska försvarsmakten för första gången beordras öppna eld mot de egna medborgarna, då kommer helvetet att braka lös, och försvarsmakten kan klyvas i två delar. En som acceptera att skjuta på egna medborgare, och en del som inte gör det. Då är inbördeskriget ett faktum, och även de beväpnade milisgrupperna kommer att fraktioneras.
Citera
2021-01-23, 21:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Svensk totalmedia har inlett sitt nästa projekt i segerruset efter Trump-skalpen: att fälla Putin.
Hela 2000 personer uppges i Bonniermedia protestera Ryssland över för Navaljny.
Kan det representera 0,10 promille av Rysslands vuxna befolkning, de som kan tänkas gå ur på gatorna.
Beträffande Polen och Ungern ligger svensk totalmedia i avvaktande-läge.
Det har inte gått som planerat då man inte riktigt fått folket i dessa länder att lyssna på utländska lektorer.
Hur lång är svensk totalmedias planering gällande Ryssland?
Och vem är denne Navalnyj egentligen?

Många frågor, som kräver framtiden att besvara för svensk totalmedia, och då allteftersom modifierad.

Fast jag såg nånstans, om det nu var DN, att de satte frågetecken för att Navalnyj var en riktig demokrat, vilket jag tolkade som att de inte tyckte att han riktigt globalistiskt Stubenrein.

Man kan väl nöja sig med att konstatera att en som busringer till FSB och blottlägger Överrövarens datja inte kan vara så pjåkig ändå. God dekonstruktion finns.
Citera
2021-01-23, 21:37
Medlem
Citat:
De signaler som har kommit från den nya administrationen tyder, föga förvånande, på att prio ett är att slå ner på oppositionen hänsynslöst — och då talar vi inte längre om extremister utan mainstream — vilket jag fruktar kan gå riktigt illa. Bidens insvärning som president såg ut exakt som det brukar göra i polisstater och det är det jag tror USA måste betraktas som nu.
För att underbygga detta påstående:
Citat:
"Even Libertarians": John Brennan Issues 'List' Of Ideologies Biden Intel Community Should Go After

Former CIA Director John Brennan told MSNBC in an interview on inauguration day that the intelligence community under newly sworn in President Biden is "moving in laser-like fashion" to try and uncover dangerous plots against the country.

He said in the MSNBC interview without the least concern for violation of Americans' rights that intelligence agencies should look into "religious extremists, authoritarians, fascists, bigots, racists, nativists, even libertarians...".

https://www.zerohedge.com/political/...hould-go-after
Antirasistiska libertarianer ska alltså jagas med blåslampa under den nya världsordningen eller ”the great reset” som det kallas idag.

Tycker nästan synd om våra regimtrogna svenska libertarianer som Johan Norberg och Mattias Svensson som kanske snart inte kan resa utanför EU pga att de hamnat på någon svart lista komponerad av någon transvestit på amerikanska UD.
Citera
2021-01-23, 21:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kriget mot de oliktänkande gällande mångkulturen måste betraktas i ljuset av beväpnade miliser, inte bara enskilda individer. När den amerikanska försvarsmakten för första gången beordras öppna eld mot de egna medborgarna, då kommer helvetet att braka lös, och försvarsmakten kan klyvas i två delar. En som acceptera att skjuta på egna medborgare, och en del som inte gör det. Då är inbördeskriget ett faktum, och även de beväpnade milisgrupperna kommer att fraktioneras.

Parallelt med miliser, som nog är mera rök än eld, kommer krav på att lämna unionen att bli vanligare. Får se om det kommer att accepteras.

Citat:
För att underbygga detta påstående:

Antirasistiska libertarianer ska alltså jagas med blåslampa under den nya världsordningen eller ”the great reset” som det kallas idag.

Jag såg inte "separatister" uppräknade där. Om det är ett förbiseende, eller om man redan nu förbereder för att klistra nån annan etikett på separatister återstår att se.

Man vill ju hellre ha önskefiender som man kan hokus pokus filioka mot, än reella fiender i den verkliga världen som kan vara högst besvärande nyanserade.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-01-23 kl. 21:46.
Citera
2021-01-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Min stora oro har hela tiden varit att vi européer, i synnerhet oppositionella européer, låter oss amerikaniseras, vilket skulle tillintetgöra den verkliga mångfald av berättelser och irrationella traditioner som är vårt starkaste vapen.
Som vanligt en fröjd att läsa dina tankar. Det citerade är högst relevant när man förvånat noterat att BLM (menar ej Bonniers litterära magasin) och slavhandelsskuld framställs som de stora svenska frågorna i vår tid. Jag känner ingen svensk eller invandrare som tycker det, men vi ska tvingas att internalisera de amerikanska konflikterna och tankesätten.

Notera hur tidigare generationer svenskars kamp för sina intressen och rättigheter är helt passé idag, medan historerna om vad som samtidigt hände f.d. slavar på andra sidan Atlanten röner högsta intresse i medierna. Häri ligger förstås också det faktum att dåtidens legitima krav på rättigheter och fördelning av tillgångar var sådana som inte är förenliga med den goda värdegrunden av idag, men jag tror att de flesta svenskar ännu tycker att sådant som ”Gör din plikt, kräv din rätt” är en helt adekvat ståndpunkt.
Citera
2021-01-23, 22:30
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Tveksamt dock vad det amerikanska hjärtlandet har att sätta emot. Hela den kulturen är marinerad i liberalt rättighetstänkande. Beväpnad är den bara så länge regimen är bekväm med det. Religion värd namnet saknas också. Protestantismen uppstod ur maktstrider mellan kyrka och krona, men USA har aldrig haft någon krona, och utan monarkism blir protestantism bara en konstig teologisk anarkism (jmf. svensk protestantism som i praktiken helgade kyrkor åt Engelbrekt, Gustav Vasa och Gustav II Adolf - det är religion). USA har ingen inhemsk illiberal tradition, så det krävs att Europa kliver upp och vinner diverse strider innan någonting kan hända där.

Som vanligt svepande påståenden från dig. Du säger att det arbetande folket i "middle America"är marinerat i liberalt rättighetstänkande. Så är det ju inte. De vet inte vad det är eftersom de inte gått på progressiva college utan i livets hårda skola där det är arbete,skötsamhet och duglighet som gäller. Ja det är Trumps folk kan man väl säga. Eller 50-60-talens USA som var helt opåverkat av postmodernism och rättighetstänkande. Jag vet eftersom jag bodde där då. Jag begriper inte vad du menar. Kan du förklara?
Senast redigerad av stevenstills 2021-01-23 kl. 22:34.
Citera
2021-01-23, 22:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Statligt finansierade universitet får betalt för att de förmedlar samhällsstrukturen till nya generationer makthavare. De behöver därför inte vara vetenskapliga på samma sätt som forskare inom industrin som utvecklar en produkt.

Universiteten i västvärlden startade under medeltiden med syftet att utbilda präster. Man filosoferade också kring "orubbliga sanningar" som skrivits av antika författare, Platon, Aristoteles, Euklides etc. Att prioritera egna observationer av verkligheten högre än auktoriteter började man med under 1500-talet. Länge färgades dock vetenskapen av kristendomen, som när Carl von Linné trodde att landhöjningen berodde på att vattnet fortfarande sjönk undan efter Syndafloden.

Idag är det inte längre kristendomen och antika författare som genomsyrar västvärldens tänk. Många amerikaner betraktar konstitutionen som en helig skrift, medan svenskar gör detsamma med FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna. Att betala för HBT- och genuscertifiering är inte konstigare än att medeltidsmänniskan betalade kyrkan för avlatsbrev.
Visst, men vid medeltidens universitet kunde man även studera de fria konsterna, dit bl.a. matematik, retorik, musik och astronomi räknades. Universitetet i Paris hade svenska studenter inskrivna vid ett par av fakulteterna redan på 1300-talet. Då som senare var universitetsutbildning ett privilegium för de mest välbärgade i samhället. Så är det ju inte längre.

Ännu på 1700-talet var våra svenska ämbetsverk proppade med ädlingar och andra som köpt sig en titel och en tjänst med tillhörande ränta och pension. Vid samma tid blev det möjligt för ynglingar utan förmögenhet att studera tack vare rekommendationer, etc. Hade man tur kunde därefter få anställning som skrivare i något verk. Våra prästseminarier var redan i praktiken plantskolor för statstjänstemän, på den tid som kyrkan utgjorde en integral del av statsapparaten. Så det här med utbildningsväsendet som ingång till en karriär i statens tjänst är inget nytt. Den stora skillnaden i dag är väl att de massor som går ut med examen i ett eller annat humanistiskt ämne inte fyller någon mer central funktion än den ideologiska.
Citera
2021-01-23, 23:30
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Som vanligt svepande påståenden från dig. Du säger att det arbetande folket i "middle America"är marinerat i liberalt rättighetstänkande. Så är det ju inte. De vet inte vad det är eftersom de inte gått på progressiva college utan i livets hårda skola där det är arbete,skötsamhet och duglighet som gäller. Ja det är Trumps folk kan man väl säga. Eller 50-60-talens USA som var helt opåverkat av postmodernism och rättighetstänkande. Jag vet eftersom jag bodde där då. Jag begriper inte vad du menar. Kan du förklara?
"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness."

https://www.archives.gov/founding-do...ion-transcript

Detta är en helig skrift för "Middle American radicals". Dina polare i USA var säkert hyggligt folk, men deras ideologi är exakt det som har satt oss i klistret idag. Rättigheter ses som uppenbarelser från Gud, i stället för något praktiskt som stater delar ut för att uppnå harmoni, så varje människas rättigheter anses stå över alla andra angelägenheter. Kollektiva projekt, t.ex. nationella intressen, blir snabbt rena kätterier med den samhällssynen.

Vad ska vi med arbete, skötsamhet och duglighet till om det är sånt här dravel vi lever under? Jag vill inte betraktas som skötsam av en ordning som inte tillåter oss att säga nej till afghaner, eftersom deras individuella rättigheter står över våra nationella intressen.
Citera
2021-01-24, 00:54
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
"We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness."

https://www.archives.gov/founding-do...ion-transcript

Detta är en helig skrift för "Middle American radicals". Dina polare i USA var säkert hyggligt folk, men deras ideologi är exakt det som har satt oss i klistret idag. Rättigheter ses som uppenbarelser från Gud, i stället för något praktiskt som stater delar ut för att uppnå harmoni, så varje människas rättigheter anses stå över alla andra angelägenheter. Kollektiva projekt, t.ex. nationella intressen, blir snabbt rena kätterier med den samhällssynen.

Vad ska vi med arbete, skötsamhet och duglighet till om det är sånt här dravel vi lever under? Jag vill inte betraktas som skötsam av en ordning som inte tillåter oss att säga nej till afghaner, eftersom deras individuella rättigheter står över våra nationella intressen.
Tocquevilles beskrivning är fortfarande den bästa som gjorts av den amerikanska liberala demokratin, samt dess praktiska effekt, kapitalismen. Han beskriver väl dessas förtjänster samtidigt som han ser vad som kommer att leda till undergången. En annan bra, inhemsk amerikansk, beskrivning är Deneens Why Liberalism Failed. Liberalismen startade tåget mot utopin. Även om den har satt sig i en kupé i mitten av tåget så fortsätter den resan i progressiv riktning. Det är därför som JBP o dyl aldrig kommer längre än till nästan kompletta problembeskrivningar. De är kvar på tåget.
Citera
2021-01-24, 09:08
Medlem
Citat:
Vi är inte längre medborgare i nationen Sverige utan slavar under global hegemoni. Tror inte random medelsvenne ens har snuddat vid din tanke, det är väl självklart att en Afghan ska ha samma rättigheter som hens nyfödda dotter. Personligen tycker jag din mening är allt som behöver sägas, det sammanfattar rubbet.
Citera
2021-01-24, 10:36
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnorre
Vi är inte längre medborgare i nationen Sverige utan slavar under global hegemoni. Tror inte random medelsvenne ens har snuddat vid din tanke, det är väl självklart att en Afghan ska ha samma rättigheter som hens nyfödda dotter. Personligen tycker jag din mening är allt som behöver sägas, det sammanfattar rubbet.

Framförallt är det många inom den så kallade boomergenerationen som fortfarande lever kvar i föreställningen om Sverige som ett självbestämmande land. Där man ideligen misstolkar svenska politikers och byråkraters målmedvetna anpassning till den globala hegemonin såsom inkompetens, och där man tror att en röst på SD kommer att hjälpa. Som om den svenska regeringen och det svenska parlamentet på allvar skulle kunna sätta sig upp mot den globala hegemonin.

Här finns det en extremt viktig utbildningsinsats att göra om vi någon gång ska kunna frigöra oss. Frågan rörande invandring ser jag som stendöd. Massinvandringen har redan skett, och detta är en fråga som svenskarna förlorade för kanske 30 år sedan. Skadan är redan skedd och ett idisslande kring pågående invandring är blott slöseri med tid. Likaså är AfS mantra om "återvandring" meningslöst att driva innan vi är befriande från den globala hegemonin. Vi kommer aldrig tillåtas att driva en massiv återvandring ens om AfS hade egen majoritet - den globala hegemonin skulle bomba oss sönder och samman.

När den globala hegemonin väl är borta så kommer den etniska rensningen att lösa sig utan större problem. Men egen media - som kan pumpa etniska ideal och propaganda 24/7 - självständiga banker och avsaknaden av hegemonins övervakande krigsmaskineri så har vi åter fria händer. Tänk er ett media-, underhållnings- och reklamflöde där det underliggande budskapet är "svenskar är vita och landet är vårt", till skillnad mot de underliggande budskap om rasblandning, klimat och Gud vet vad som genomsyrar dagens flöde. Det är så man skapar opinion.

Kampen måste stå mot globalismen (och globalism betyder precis det som Expo, SKMA och ADL säger att det betyder). En växande och brett förankrad antisemitism är det enda som kan hjälpa oss ur den bur vi idag är inlåsta i.
Citera
2021-01-24, 11:13
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Tveksamt dock vad det amerikanska hjärtlandet har att sätta emot. Hela den kulturen är marinerad i liberalt rättighetstänkande. Beväpnad är den bara så länge regimen är bekväm med det. Religion värd namnet saknas också. Protestantismen uppstod ur maktstrider mellan kyrka och krona, men USA har aldrig haft någon krona, och utan monarkism blir protestantism bara en konstig teologisk anarkism (jmf. svensk protestantism som i praktiken helgade kyrkor åt Engelbrekt, Gustav Vasa och Gustav II Adolf - det är religion). USA har ingen inhemsk illiberal tradition, så det krävs att Europa kliver upp och vinner diverse strider innan någonting kan hända där.
...
Min stora oro har hela tiden varit att vi européer, i synnerhet oppositionella européer, låter oss amerikaniseras, vilket skulle tillintetgöra den verkliga mångfald av berättelser och irrationella traditioner som är vårt starkaste vapen.

Det har skett en stor kulturrevolution i USA i det tysta. Den långa och i stort sett lyckade epoken med WASP kultur som riktmärke och med representanter från WASP samhället som ledare är totalt bruten i USA. Protestantismens arbetsmoral och människosyn är nu avskaffad. Istället är det minoriteternas huggsexa som införs. Ledd av en liten inflytelserik grupp med osunt stort inflytande långt över sin egna grupps andel.
I Bidens kabinett finns det knappt någon som är äkta WASP. Kanske Trump blev den sista WASP på presidentposten i USA?
WASP epoken är död. Nu har vi fått en ny epok, en allians mellan väldigt spretande intressen som inte kommer att hålla då de alla kräver absolut jämlikhet i utfall.

Det är en stor skillnad mot till exempel UK där andra grupper tolereras men inte får makten. Ännu.

Det ankommer precis som du säger Europa och Européer att skärpa sig och ta sin rättmätiga plats i världen på sina egna villkor. Inte bli en blek kopia av USA.
Mina förhoppningar finns särskilt i att de europeiska protestantiska regionerna tar mer plats.

Inte för religionens skull utan för religionen format en samhällskultur som i grunden är väldigt bra.
Precis som i USA. Men de där nu i USA avskaffar denna samhällskultur i en enorm kulturrevolution som få identifierat.

Brexit ser jag som en brittisk kontrarevolution mot ett amerikaniserat EU som är ett reellt hot mot Europa.

Europa är mångkulturellt. EU försöker göra mångkulturen generell lokalt och då blir det en amerikaniserad monokultur som ligger ljusår ifrån våra egna kultur och värderingar.

Leve den europeiska mångkulturen. Låt den leva. Sverige, svenskar och svensk kultur är värda att bevaras.
Senast redigerad av longbow4y 2021-01-24 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in