2021-02-03, 21:35
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutsboByNight
När du ställer frågan till nån som faktiskt var med i samma chatt och kunde ta tiden? Jag har ingen jävla aning, hur stor kuk hade Stalin? Såg du den? Kan du svara? Inte? Kejsar Nero då?

Ok, så du bekräftar att Henko var med i chatten. Det räcker. Vad var anledningen till att Henko ville gosa med nazister? Hur kommer det sig att det är en så hemsk grej att Henko retweetar det med sitt interasistmen-twitterkonto, fast han själv satt där?
Senast redigerad av basistensbas 2021-02-03 kl. 21:48.
Citera
2021-02-03, 21:59
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
1. Varför fnaskar Haveristerna mer för pengar än någon annan? För att de pekat ut just dig som vidrig idiot?
2. Det är ju DU SJÄLV som vid samtalet med Axel över pizzan tar upp att han inte kommer att kunna åka till Kanada eller USA för att han har en dom på sig. Du var ju så väldigt bekymrad över det.
3. Exakt hur jävla korkad är du egentligen?

1. Hederligt arbete är inte fnaskande. Att tjäna pengar på att sprida hat och hot ör det.
2. När jag pratade med Axel var hans dom inte ens ett år gammal och inbegrep hot om nackskott. Sånt ses inte med blida ögon av USA.
3. Vi syns på Gullmars så kan vi avgöra det;-)
Citera
2021-02-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
För att han hade skön kuk. Svara nu på frågan istället. Varför är det hemskt att ha suttit i den chatten, när Henko (och Axel, och Myra) själv har gjort det?
Som sagt, jag har redan svarat på frågan. Du kanske kan fråga en vuxen om du har svårt med de flerstaviga orden?
Citera
2021-02-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
2. När jag pratade med Axel var hans dom inte ens ett år gammal och inbegrep hot om nackskott. Sånt ses inte med blida ögon av USA.
Du vet inte vad du pratar om. De bryr sig i princip inte om några bötesbrott. Men du kan säkert plocka fram en påhittad kompis som varit med om motsatsen?

Hur går det med att besvara de frågor jag ställt till dig förresten? Var de lite för svåra?
Citera
2021-02-03, 22:19
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutsboByNight
Som sagt, jag har redan svarat på frågan. Du kanske kan fråga en vuxen om du har svårt med de flerstaviga orden?

Du har inte svarat ärligt. Jag vet att du känner till svaret på frågan.

Så än en gång, varför försöker Henko få det till att det är hemskt att ha suttit i 14/88-chatten, när han själv gjort det. Kom igen nu, aktivera din telepatiska kontakt till Henkos hjärna som du tidigare visat dig besitta.
Citera
2021-02-03, 22:23
Medlem
Citat:
1. Hederligt arbete är inte fnaskande. Att tjäna pengar på att sprida hat och hot ör det.
3. Vi syns på Gullmars så kan vi avgöra det;-)

1. Det var en spännande definition på fnaskande. Huruvida de sprider hat är väl definitionsfråga, men jag tycker inte att de direkt hotar folk.
Vad tycker du att det är du själv och din kompis KomTillGullmars gör? Ni sprider ju hat mot Haveristerna (och du skriver gränslösa tweets som fan gränsar till sexuellt ofredande). Är det bättre för att ni inte tjänar pengar på det?
2. Poängen är att du inte tycks fatta varför folk tar upp det här med Kanada och hur du lyckats åka dit trots dom för faktisk misshandel. Du är så makalöst trög så det är fan inte sant.
Citera
2021-02-03, 22:27
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
1. Det var en spännande definition på fnaskande. Huruvida de sprider hat är väl definitionsfråga, men jag tycker inte att de direkt hotar folk.

Det har postats timestamps till en livesändning på youtube där det förekommer mer eller mindre direkta hot och diverse våldssvammel från både Henko och Axel.

Axel är dock jävligt feg, och kan inte slåss för fem öre. Han är dock kaxig som få och gnäller gärna om anonyma konton, men vad fan ska man göra? Annars blir man ju content i deras äckliga jävla förtalspodd.
Citera
2021-02-03, 23:38
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
För att få lära sig grunderna i Haveristernas satir? Allt jag kan har jag lärt mig av dom. Tack, Axel! Tack, Henko! Jag bjuder på en öl när vi ses på Gullmars.

Mvh

Äcklig gubbe

Alltså jag fattar inte varför du och den så kallade Transkvinnan bara inte kan be Haveristerna om ursäkt? Uppenbarligen (som vi alla hörde i podden idag) har ni betett er väldigt illa. Det är väl bara att säga förlåt och gå vidare eller hur.
Citera
2021-02-04, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
Alltså jag fattar inte varför du och den så kallade Transkvinnan bara inte kan be Haveristerna om ursäkt? Uppenbarligen (som vi alla hörde i podden idag) har ni betett er väldigt illa. Det är väl bara att säga förlåt och gå vidare eller hur.

Det vägen är redan försökt om du läst tidigare i tråden så du är helt fel ute. Det slutade med att Henko istället eskalerade konflikten. Det är bara att läsa vad kontot Kyle.Rittenhouse och ännu längre tillbaka har postat.

Dessutom har ju tydligen Myra iaf fått en ursäkt. Men hon har ju inte heller hållt på och postat domar eller gjort poddavsnitt om någon och dragit in någons barn och familjeangelägenheter i det här.

Är inte sanningen istället att Haveristerna sitter fast i sitt eget ältande och det är halva showen. De är inte intresserade av ursäkter.

Numera spelar det ju ingen roll eftersom det förtal Haveristerna gjort sig skyldiga till är så pass omfattande så vad skulle ske vid en ursäkt, att de sa oj vi ljög om den här personen och tog bort allt det materialet eller nyanserade sig?

Haveristerna får nog leva med att de själva gått så pass långt att det är nog bara deras fans och de själva som inte fattar att vad de håller på med gör den typen av mellanmänsklig konfliktlösning omöjlig och att det i slutändan kanske är de själva som står med dumstrut. Det verkar ju så om man tittar på reaktionerna hos den bredare Twitter-allmänheten efter Nilssons artikel.

Vill man ha ursäkter reducerar man inte människor till karikatyrer och eskalerar en konflikt. Haveristerna får helt enkelt leva med att de kommer aldrig få den respekten av människor de beter sig så mot. Det är väl sånt man lär sig i sandlådan?
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-04 kl. 01:55.
Citera
2021-02-04, 06:46
Medlem
Citat:
Nähä, varför brydde de sig då om min gamla dom? Men vi redde ut det.
En annan lögn som framförs i det ökända avsnittet är att Axel inte skulle kunna jobba på dagis. Den typen av brott räknas inte där heller. Bara ganska grova våldsbrott och sexualbrott syns på utdraget. Jag ser en människa som tar sig fram med lögner och påhittade anekdoter/låtsaskompisar till vardags, antagligen kände väl amerikanerna på sig att de hade att göra med en mytoman.
Citat:
Kom till Gullmars, så svarar jag på ALLA dina frågor.
Corona, gränsen är stängd så jag kan inte ens om jag ville. Plus att det är lång resa oavsett. Det är uppenbart att dina lögner blivit synade och att du inte har ett svar som inte får dig att se ut som en idiot. Då använder du Gullmars som en ursäkt för ingen orkar ta sig dit för att förhöra ett mytomant cp om saker den kommer ljuga om ändå.
Citera
2021-02-04, 06:48
Medlem
Är inte Haveristerna blott ett lakmustest för talesättet och uppmaningen ”Brottas aldrig med en gris! Ni blir båda lortiga och grisen gillar det.”?

Man förvånas över hur få det är som går rakt i fällan och sänker sig själva till deras nivå. Om personer som Jonas Hållén et al (är det många fler som gått i fällan på sistone?) bara slutar ge Haveristerna uppmärksamheten de söker så kan de få sitta och gapa och skrika i sin podd avsnitt efter avsnitt bäst de vill. Johannes Nilsson valde i och för sig att ge dem uppmärksamhet men han förvandlades inte till en 5-åring som skulle brottas med Haveristerna på deras nivå för den sakens skull.

Hur svårt kan det vara att sluta spela töntarna i händerna? Nåja, en viss procent av befolkningen kommer väl förstås alltid att nappa på krokarna och fortsätta mata trollen.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-04 kl. 07:16.
Citera
2021-02-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Är inte Haveristerna blott ett lakmustest för talesättet och uppmaningen ”Brottas aldrig med en gris! Ni blir båda lortiga och grisen gillar det.”?

Man förvånas över hur få det är som går rakt i fällan och sänker sig själva till deras nivå. Om personer som Jonas Hållén et al (är det många fler som gått i fällan på sistone?) bara slutar ge Haveristerna uppmärksamheten de söker så kan de få sitta och gapa och skrika i sin podd avsnitt efter avsnitt bäst de vill. Johannes Nilsson valde i och för sig att ge dem uppmärksamhet men han förvandlades inte till en 5-åring som skulle brottas med Haveristerna på deras nivå för den sakens skull.

Hur svårt kan det vara att sluta spela töntarna i händerna? Nåja, en viss procent av befolkningen kommer väl förstås alltid att nappa på krokarna och fortsätta mata trollen.

Verkligen. En viss promille av befolkningen kommer säkert också ockupera en FB-tråd i ämnet och sida upp och sida ner bara för att påpeka hur usel och irrelevant podden är. Hur svårt ska det vara att sluta ge töntarna uppmärksamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in