Man får ändå medge att deras desinformation i form av snaskiga detaljer från domar gällande brott av känslig karaktär och kontaktförbud gentemot gärningsmannens barn gav önskat resultat. Det fungerar även som ett utmärkt exempel för hur det här med tidslinjen i saker och ting är mindre viktigt att ta hänsyn till när Henko minsann är rättmätigt förbannad över att ha blivit ifrågasatt. Han gillar inte att bli provocerad medan han dricker, det vet vi vid det här laget!
Henko bad
så sent som ett dygn sedan Jonas Hållén att sluta kontakta honom på Twitter,
vilket han även gjort med mig. Jag har liksom Jonas konsekvent givetvis gett fan i att tagga honom sedan dess. Ingen av oss önskar åsamka honom det enorma lidande det ju ändå innebär, även om folk suttit och postat saker direkt till mig och från ingenstans taggat in honom. Detta har väl att göra med att han givetvis vill att jag skall "råka" tagga honom i mina svar, eftersom Henko förmodligen samlar till en anmälan för ofredande, olaga hot eller olaga förföljelse. Han vill ju trots allt inte
ha med mig att göra ändå vilket han tvångsmässigt upprepar. Jag undrar om hans handläggare gällande hans skyddade personuppgifter är medveten om hans rätt så frekventa missbruk av det alla anställningsbara skattebetalare på Gullmars och annorstädes i slutändan står för?
Hursomhelst vet vi två saker i och med detta.
Den första är att vi med största säkerhet kan konstatera att
Henko verkligen inte vill ha något som helst att göra med Jonas Hållén någonsin igen.
Den andra är att vi nu för all del måste komma ihåg att där hemma i Avesta finns det en sambo och hennes barn som lider av att Henko bara ägnar sig åt lite oskyldig satir på fritiden. Tänkte det kan vara bra att säga direkt så han slipper göra det för femhundraelfte gången. För det här med att dra in barn (sina egna eller andras) i sina strider, det gör man ju inte om man är en rättskaffens arbetarpåg från Dalarna!
Nu gissar jag att de kommer lägga ut någon rökridå där detaljerna är så pikanta att man drabbas av samma klassiska nyfikenhet som gör att Se & Hör kan existera. Därefter kommer de att skifta fokus, och jag gissar att temat kommer att vara att Henko, som den utövare av raffinerad satir vi numera känner honom som, kommer hävda något i stil med att man minsann måste skilja på det här med privatpersoner och deras åsikter samt vad personen i andra kollektiva avseenden. Jag gissar att en av poängerna också kommer att vara att det där med att inte adressera varandra bara gällde på Twitter ju, och det lär han göra så fort han är klar med att komplettera sin ofredande-anmälan mot mig för att jag just adresserar honom i ett annat forum än det han uttryckligen bad mig att inte tagga honom mer i.
Klassiskt modus operandi för Haveristerna numera.
Med det sagt antar jag att enda sättet att kunna fortsätta att föra en diskussion med Henko och Axel är att jag och Jonas Hållén startar "Gullmarspodden"? På tal om genialiska idéer och rökridåer kan vi gott minnas den lite mer oskyldiga Henko för åtta år sedan
när han fick sin snilleblixt som gjorde att IRM kunde växa fram. Jag vet dock inte om det är känt vilken invandrare som han rimligtvis bör ha skadat för att ha känt sådan skuld att han behövde starta IRM för att kompensera. Det kan säkert mer lokalt förankrade personer förtälja.
Så med det sagt kan vi nu börja diskutera nu senaste poddavsnittet på ett balanserat och neutralt sätt, helt opåverkat av yttre omständigheter som är genant och misskrediterande för den det handlar om.