2021-02-01, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
man undrar ju vad pärmen om henne innehåller egentligen.

Den innehåller förmodligen komprometterande saker från helt nyligen (2017) och chatten där alla nazzar sig som till exempel https://imgur.com/a/gScCZV0 där Myra erkänner att hon dricker lite mycket och kallar Malcom för n*gerboll och Malcom i sin tur kallar Myra cishetkossa! Sprid gärna denna dump då det bevisar att de är nazister och utgör en fara för allmänheten! Obs!
Citera
2021-02-01, 12:12
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Vad Myra tycker är ointressant eftersom hon inte har med skiten att göra.

Men du har rätt, jag är hundseriemördare. You caught me.

det har hon väl visst. du samlade ju ihop swish till henne sa du tidigare? sen råkar du hjälpa hennes polare att hitta smuts på någon hon har en konflikt med men du säger att du inte visste varför.
är ni fortfarande goda vänner undrade jag? finns många runt m som m inte kan ta ansvar för men som ändå verkar vara följare till henne om man läser twittertråden du länkade
Citera
2021-02-01, 12:40
Medlem
Citat:
3) Uthängningarna inför tusentals lyssnare som tjackpundare, autist och psykotisk bland annat.

Har lyssnat på avsnittet och det är ingen som namnges som tjackpundare? Kan du hänvisa till ett direkt citat, eller tog du åt dig ändå?

Citat:
3) Det faktum att det jag först anklagades för, att läcka tlll nazister, visade sig inte ens vara sant men att "det är för jävligt ändå", för jag jobbar ju tydligen som nazisterna efterhandskonstruerade man då.

Var och när anklagades du för att ha läckt till nazister? Har du något belägg?

Det har rensats friskt i den här tråden och det är förståeligt. Skulle vara kul att se dig fortsätta göra ett case i någon tråd/forum för arbetsrätt. Tydligen krävs du ju på pengar trots att du har haft ett frilansgig. Det låter ju helt befängt.
Citera
2021-02-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Han retweetar också sina dumptirader med IRMs konto som om hans privata fejder är IRMs och det här vore nån sorts nyhet och ingen verkar bry sig. Han ser ut att ha tappat det helt faktiskt. https://twitter.com/interasistmen/status/1355513447706931200

Frågan är väl vad han har att göra med vem alla de här personerna umgås med, men den frågan verkar han för psykotisk för att ställa sig. Ärligt talat så ska han inte jobba med ungdoms och jämlikhetsfrågor inom facket när han gör den här typen av hatiska utspel, det är ett skämt.

Ja, det finns ju en anledning till att IRM är dött och att ingen bryr sig om att Henko håller på som han gör. Han har ju i princip inga allierade kvar i vänstern. Han är labil, aggressiv och fullständigt opålitlig och alla vet om det. Som bäst tolererar man en del av hans utspel eftersom de ibland ändå hittar nåt av värde i sina jävla pärmar. Men ingen vill ju ha dåren efter sig, så därför håller folk mest käft för att slippa ha honom flåsandes i telefonen mitt i natten eller komma dragandes med nåt man sa i en IRC-chatt för 20 år sen.

Den där jävla Hatklubben verkar ju ha varit ett riktigt råttbo av vidriga mobbare som aldrig vuxit ifrån högstadiet helt. Har aldrig sett någon nämnas som en "profil" därifrån eller liknande som inte har visat sig vara en drama queen, shitstarter och fuckup av guds nåde.
Citera
2021-02-01, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Kan någon snälla göra en sammanfattning över vad detta bråk handlar om, inklusive en lista över vilka som deltar, vad de menar har hänt och vad de anklagas för. Förstår att mycket är oklart, men det är helt omöjligt att uttolka någon mening av inläggen - och då tror jag ändå att jag är mer insatt än gemene läsare.

Tja, här har du en lista på de viktigaste. Vissa namn är fejkade eftersom de skriver i tråden och Flashback straffar de som outar olika konton. De får outa sig själva i så fall.

I rollerna:

Myra: F d poddare
Henko: Poddare
Axel: Poddare
Martin: Gammal AFA, numera företagsledare för det multinationella konglomeratet Acta Publica
Sancho Panza: Kille från landet som är mycket mycket arj.
Twinaxe: transsexuell våldtäktsman och stalker.
Skeletor/Don Quixote: Den äcklige gamle gubben Jonas Hållén.

Sancho är arg för att Henko ska ha sagt till Martin att "sparka" Sancho från Martins företag. Sancho har dock aldrig varit anställd av Martin utan Martins företag har helt enkelt slutat betala fakturorna som Sancho ställt ut via Frilans Finans. På något sätt är detta poddaren Henkos fel. Hur det hänger ihop begriper bara Sancho. Nu är Sancho skyldig Frilans Finans pengar eftersom han fakturerat utan täckning och tagit ut lön för det. Sancho är mycket arg och hotar med stenkastning och knogjärn på Twitter. Sancho hängde tidigare i poddens FB-grupp men lämnade eller åkte ut när Myra lämnade podden, tillsammans med några andra.

Skeletor är sedan 2019 arg på framför allt Axel eftersom han blev hyfsat ägd i en diskussion som spelades in i smyg. Upprinnelsen till konflikten var att bl a Axel kallade Skeletor dumma saker på internet. Här ser han sin chans att bussa Sancho på poddarna och ge igen för gammal ost. Sancho och Skeletor är tydligen kompisar sedan flera år och har tagit på sig att krossa den podd som bl a Henko och Axel spelar in tillsammans med en tredje tjej som inte är så inblandad. Det återstår väl att se om de lyckas.

Twinaxe har nåt slags historia av att bete sig som ett totalt cp mot både poddarna och andra, hota med "enprocentare", registrera 1000 konton på flashback med mera. Fick kontaktförbud mot sina egna barn och är också dömd för en väldigt rå våldtäkt. Axel och Henko har tidigare varit kompis med Twinaxe men har sagt upp den bekantskapen. Axel var Twinaxe lekmannaövervakare när hen släpptes från fängelset. Ofta omtalad som "stalkern", "våldtäktsstalkern" etc.

Sancho har tidigare tagit fram domar på både Henko och Twinaxe och delat ut till olika personer. Detta har han gjort via sitt frilansarbete där han hade tillgång till databasen "Acta Publica" som är Martins affärsidé. Domarna har sedan hamnat på nätet på olika sätt. Sancho menar dels att Henko utnyttjat detta, men också att Henko är arg för att en dom på Henko har dykt upp. Sancho blev avstängd från Martins databas, Acta Publica, pga detta säger han.

"Kom till Gullmars": En fras som aldrig menats bokstavligt, ofta framsagd av Axel. Ett exempel på detta är när Skeletor kom till Gullmars och åt pizza 2019 och blev inspelad när han sa en massa dumma saker. Nu vill dock Sancho Panza spela ball, så han låtsas att frasen är en uppmaning till att ses och slåss. För då kan han kalla folk för fega om de inte vill träffas. Alla andra begriper att detta är en högst avsiktlig missuppfattning därför att, tja, Sancho är arg och vill slåss.
Citera
2021-02-01, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Ja, det finns ju en anledning till att IRM är dött och att ingen bryr sig om att Henko håller på som han gör. Han har ju i princip inga allierade kvar i vänstern. Han är labil, aggressiv och fullständigt opålitlig och alla vet om det. Som bäst tolererar man en del av hans utspel eftersom de ibland ändå hittar nåt av värde i sina jävla pärmar. Men ingen vill ju ha dåren efter sig, så därför håller folk mest käft för att slippa ha honom flåsandes i telefonen mitt i natten eller komma dragandes med nåt man sa i en IRC-chatt för 20 år sen.

Den där jävla Hatklubben verkar ju ha varit ett riktigt råttbo av vidriga mobbare som aldrig vuxit ifrån högstadiet helt. Har aldrig sett någon nämnas som en "profil" därifrån eller liknande som inte har visat sig vara en drama queen, shitstarter och fuckup av guds nåde.

Det är ju det som blir så löjligt när han öppet erkänner på Twitter att han är inne i den här tråden och ska försöka lägga berättelsen tillrätta. Han tror på allvar att ingen fattar vad han går för. Det är som att han inte fattar att pusslet om honom är lagt för länge sen.
Citera
2021-02-01, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight

Twinaxe har nåt slags historia av att bete sig som ett totalt cp mot både poddarna och andra, hota med "enprocentare", registrera 1000 konton på flashback med mera. Fick kontaktförbud mot sina egna barn och är också dömd för en väldigt rå våldtäkt. Axel och Henko har tidigare varit kompis med Twinaxe men har sagt upp den bekantskapen. Axel var Twinaxe lekmannaövervakare när hen släpptes från fängelset. Ofta omtalad som "stalkern", "våldtäktsstalkern" etc.

Du det är en konstighet i den där berättelsen, Axel säger att "Twinaxe" och hennes BrottsOffer(BO) umgicks efter avtjänat straff i avsnittet "Cissi Wallins ofriska BFF". Om brottsoffret kunde komma över det du kallar för en "väldigt rå våldtäkt", varför sitter Henko och Axel och drar upp det hela tiden? Det är ju tydligt att de inte kontaktat BO? Vidare håller Henko på att dra upp ett besöksförbud som rör ett barn i singular. Inte heller där har han varit i kontakt med den ungen utan allting handlar om att svartmåla "Twinaxe" till vilket pris som helst. Vad tror du det beror på?
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-01 kl. 15:12.
Citera
2021-02-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Du det är en konstighet i den där berättelsen, Axel säger att "Twinaxe" och hennes BrottsOffer(BO) umgicks efter avtjänat straff i avsnittet "Cissi Wallins ofriska BFF". Om brottsoffret kunde komma över det du kallar för en "väldigt rå våldtäkt", varför sitter Henko och Axel och drar upp det hela tiden?
Beskrivningen att det var en rå våldtäkt baserar jag på det som står i domen. Den låg ju ute här. Är domen förfalskad eller felaktig på nåt sätt, korrigera gärna för all del.

Att utsättas för ett grovt brott och sen umgås med gärningsmannen låter iofs konstigt men det innebär ju inte att det grova brottet aldrig hänt, det finns inget motsatsförhållande däremellan.

Om du inte var på plats själv kan jag knappast tro att du kan ge en bättre redogörelse för våldtäkten än vad domstolen gjorde, eller?

Citat:
Vidare håller Henko på att dra upp ett besöksförbud som rör ett barn i singular. [...] Vad tror du det beror på?
Det får du väl fråga Henko om? Är det jag skrivit inte sant, korrigera gärna.
Citera
2021-02-01, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Beskrivningen att det var en rå våldtäkt baserar jag på det som står i domen. Den låg ju ute här. Är domen förfalskad eller felaktig på nåt sätt, korrigera gärna för all del.

Att utsättas för ett grovt brott och sen umgås med gärningsmannen låter iofs konstigt men det innebär ju inte att det grova brottet aldrig hänt, det finns inget motsatsförhållande däremellan.

.

Det är Axel själv som säger det i det avsnittet då han träffade BO tillsammans med "twinaxe" efter avtjänat straff och en postare till i den här tråden som säger sig ha identifierat BO. Om BO tycker att Henko och Axel är vidriga svin som använder ett övergrepp på henne för sin privata fejd, vad säger du då? Att vad Henko håller på med är OK? Det är en 14 år gammal händelse.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-01 kl. 15:49.
Citera
2021-02-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Det är Axel själv som säger det i det avsnittet då han träffade BO tillsammans med "twinaxe" efter avtjänat straff och en postare till i den här tråden som säger sig ha identifierat BO. Om BO tycker att Henko och Axel är vidriga svin som använder ett övergrepp på henne för sin privata fejd, vad säger du då? Att vad Henko håller på med är OK? Det är en 14 år gammal händelse.
Jag gjorde inlägget för att någon annan frågade efter ett persongalleri. Alla fakta är sådant som stått att läsa här eller på andra sociala media där bl a Skeletor och Sancho Panza är högst verksamma. Är det felaktiga uppgifter, korrigera gärna. Finner du det ointressant, scrolla vidare för all del.

Eller så kan du kanske ringa upp dem och göra en liten intervju och lägga ut ljudfilen här, så kan väl Axel och Henko själva svara på varför istället för att vi ska sitta här och spekulera.
Citera
2021-02-01, 17:00
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterwa
Har lyssnat på avsnittet och det är ingen som namnges som tjackpundare? Kan du hänvisa till ett direkt citat, eller tog du åt dig ändå?

Var och när anklagades du för att ha läckt till nazister? Har du något belägg?

Det har rensats friskt i den här tråden och det är förståeligt. Skulle vara kul att se dig fortsätta göra ett case i någon tråd/forum för arbetsrätt. Tydligen krävs du ju på pengar trots att du har haft ett frilansgig. Det låter ju helt befängt.
Ja, det finns dumpar på allt i form av bevis som jag postat denna tråd. Kolla min posthistorik, jag har enbart postat i denna tråd.

"Tjackpundare från Tranås" är i någon livestream när de "dricker sprit och svarar på frågor", slutet av andra timman nånstans vill jag minnas. Det var här jag hotas med att få skallen spräck också. Jag kallas även för "tjackpsykos" och mitt förnamn är det i avsnittet med Martin om jag inte minns fel där heller. Jag fixar det senare om det tagits bort eller om du inte hittar.
Citera
2021-02-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, det finns dumpar på allt i form av bevis som jag postat denna tråd. Kolla min posthistorik, jag har enbart postat i denna tråd.

"Tjackpundare från Tranås" är i någon livestream när de "dricker sprit och svarar på frågor", slutet av andra timman nånstans vill jag minnas. Det var här jag hotas med att få skallen spräck också. Jag kallas även för "tjackpsykos" och mitt förnamn är det i avsnittet med Martin om jag inte minns fel där heller. Jag fixar det senare om det tagits bort eller om du inte hittar.

Det är ganska kul att Henrik, som jobbar som samordnare för ungdom och jämlikhet inom facket, har ett fritidsprojekt som går ut på att gnälla om "oanställningsbara", "labila missbrukare", "tjackpundare" och folk med div. funktionsnedsättningar.

Det ser inte bra ut.
Senast redigerad av Kafkatrap 2021-02-01 kl. 17:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in