2021-03-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Hembesöket innan Axels grova våldshot live på youtube handlar om att Axel ringde mitt i natten och när han inte fick svar så skickade han ett hotfullt sms, "Svara nästa gång, horunge".

Här har vi väl ytterligare ett utmärkt exempel på hur man försöker fabricera en konflikt med de som ligger bakom podden. Det handlar alltså om ett SMS med ovanstående innehåll med en av poddarna som avsändare.

Alla som lyssnat på podden och säkert de flesta som har kontakt med Axel vet att "horunge" är ett uttryck som används väldigt allmänt, som "nolla" eller "sopa". Det ligger inbakat i den hårda jargong som används i podden generellt. Det finns alltså ingen dold mening med det, det är bara en slapp förolämpning vilken som helst.

Min fråga blir då hur den där meningen kan tolkas som hotfull? Ska det inte finnas ett "annars" eller liknande för att det ska bli hotfullt? Ohyfsad kan man kanske tycka att formuleringen är om man är en gammal småskolefröken, men hotfull? Nej.
Citera
2021-03-19, 10:21
Medlem
Citat:

Henko snackar om tjackpsykos hos den som är och stör Axel på Gullmars kring 85:45.

Detta spelades ju in innan Axel hotade att spräcka skallen osv i livestream 20201123, så jag vet inte vad som föranledde hembesöken vid den här tiden, men nåt var det väl för Axel tror uppenbarligen att man ska kunna sitta och hota folk till höger och vänster utan att det biter en i arslet till slut.

Men nämns det namn? Har inget minne av det alls. Den som hänger ut Dörris som galning är ju han själv.
Citera
2021-03-19, 10:28
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Men nämns det namn? Har inget minne av det alls. Den som hänger ut Dörris som galning är ju han själv.

Nä, men personen hängs samtidigt ut i facebookgruppen och på discord, så "alla"(obs! överdrift) vet ändå vem de menar. Samma grej hände med spritnota och twinax.

Eskalerats och exponerats har det gjorts på båda sidor. Problemet att inte gå publikt med sitt missnöje är att Henko tror att det är en inbjudan till att hänga ut ens konton. Stackars halvårsavstängda farfar har råkat ut för flertalet gånger i Haveristernas olika sociala medier.

Håller med om att långa rants på twitter inte fungerar så bra PR-mässigt, åtminstone gör man det lite för lätt för en casual observer att avfärda personen som tokig.
Citera
2021-03-19, 10:41
Medlem
Citat:
Nä, men personen hängs samtidigt ut i facebookgruppen och på discord, så "alla"(obs! överdrift) vet ändå vem de menar. Samma grej hände med spritnota och twinax.

Är medlem i FB-gruppen. Där kom nog namnet inte upp förrän i februari dvs långt efter att dörris hängt ut sig själv. Ja, och så var han ju medlem tidigare, men kopplingen till twitter-konto gjordes nog inte förrän nyligen. Han har ju bild på sig själv på Twitter-konto + har lagt ut en del grejer under eget namn på FB mm så han har ju "hängt ut" sig själv långt innan.

Spritnotas namn har jag aldrig sett nämnas där, Twinax förnamn har nämnts i gruppen men inte mer och oftast inte ens det.

Stort intresse av att fabricera en konflikt här. Hmmmmm?

Citat:
Stackars halvårsavstängda farfar har råkat ut för flertalet gånger i Haveristernas olika sociala medier.
farfar stängdes av pga ohörsamhet.

Citat:
Håller med om att långa rants på twitter inte fungerar så bra PR-mässigt, åtminstone gör man det lite för lätt för en casual observer att avfärda personen som tokig.

Jo. Därför är det ju viktigt att vara t ex här och överdriva och ljuga för att elda på en konflikt som knappt finns eller åtminstone fått löjliga proportioner.
Citera
2021-03-19, 10:52
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Och varför ska vi bry oss om vad som sagts privat när det som sagts offentligt är så tydligt som du säger? Och stämmer det ens, det verkar ju jättekonstigt att säga privat att någon läcker till nazister och offentligt att han inte gjort det. Om han är ute efter någon sorts rättelse så har han ju fått det i avsnittet.

Inte för att Haveristerna bryr sig om förtal, men det kan ju vara en poäng att vara försiktigare i offentliga sammanhang. Jag kan inte redogöra för detaljerna i turerna om vem som sagt vad privat, men förr dörris det handlar nog mer om upprättelse än en rättelse. Och en rättelse skulle oavsett vara lite mer seriöst framfört än vad är fallet i det där avsnittet.

Citat:
Var inne på hans twitter men man orkar ju inte med. Han verkar ju inte vara frisk. Sitta och spela kriminell dessutom, alla vet ju att det är på twitter kriminella hänger nu när Coronan stängt innerstadsklubbarna!

Ja, det kanske är för mycket detaljer på twitter, man får rätt bra bild av vad han är missnöjd med genom att läsa detta inlägg:
(FB) Haveristerna
Har full förståelse för att man kan se det från andra perspektiv, men avfärda det som enbart nonsens tycker inte jag är seriöst.

Citat:
Jättetråkigt att han har blivit av med jobbet hur det nu än ligger till med den saken men det är väl mest en sak mellan honom och arbetsgivaren som i det här fallet inte är en pod....

I podden avhandlades just den där 20 år gamla domen, missbruk av tjänsten osv i så nära tid till avslutandet av frilansuppdraget att man nog får se det som inte helt irrelevant. Även om jag också tycker det handlar mer om poddarna än podden.
Citera
2021-03-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Är medlem i FB-gruppen. Där kom nog namnet inte upp förrän i februari dvs långt efter att dörris hängt ut sig själv. Ja, och så var han ju medlem tidigare, men kopplingen till twitter-konto gjordes nog inte förrän nyligen. Han har ju bild på sig själv på Twitter-konto + har lagt ut en del grejer under eget namn på FB mm så han har ju "hängt ut" sig själv långt innan.

Spritnotas namn har jag aldrig sett nämnas där, Twinax förnamn har nämnts i gruppen men inte mer och oftast inte ens det.

Stort intresse av att fabricera en konflikt här. Hmmmmm?

Jo. Därför är det ju viktigt att vara t ex här och överdriva och ljuga för att elda på en konflikt som knappt finns eller åtminstone fått löjliga proportioner.

Håller med. Jag är också medlem i FB-gruppen och hade nog aldrig kunnat lista ut vem dörris är om det inte vore för att han och Jonas så att säga outade honom. Det är ju det, precis som blondsingel skriver, att det här är en privat konflikt som är obegriplig för utomstående, men Dörris och Jonas tar det hela till det offentliga och har nån slags vanföreställning att "alla" känner till hela historien i detalj.
Citera
2021-03-19, 11:02
Medlem
basistensbass avatar
Citat:

Men på discord

Citat:

...och har outats av Henko i facebookgruppen, på instagram och discord.

Citat:

Så löjligt är det inte att bli arg på två gapiga poddare som tror sig ha rätten att konsekvensfritt hota folk med grovt våld. Utöver alla lögner och förtal då.
Citera
2021-03-19, 11:05
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Håller med. Jag är också medlem i FB-gruppen och hade nog aldrig kunnat lista ut vem dörris är om det inte vore för att han och Jonas så att säga outade honom. Det är ju det, precis som blondsingel skriver, att det här är en privat konflikt som är obegriplig för utomstående, men Dörris och Jonas tar det hela till det offentliga och har nån slags vanföreställning att "alla" känner till hela historien i detalj.

Det är en del av taktiken är att vara jobbiga och gå till överdrift. Det har fungerat i viss mån, de skiter i vad ryggdunkarna i Facebookgruppen tycker. De blir åtminstone ett samtalsämne då och då.

I synnerhet att ansöka om kontaktförbud mot Hållén var ju ett stort skämt, Henko kan säkert rättfärdiga det för sig själv, men lite väl löjligt pga lite tweets med tanke på hur efterhängsen han själv kan vara.
Citera
2021-03-19, 11:21
Medlem
Citat:
I podden avhandlades just den där 20 år gamla domen, missbruk av tjänsten osv i så nära tid till avslutandet av frilansuppdraget att man nog får se det som inte helt irrelevant. Även om jag också tycker det handlar mer om poddarna än podden.

Att man pratar om nånting i en podd betyder inte rent principiellt att nån av de inblandade har någon skuld i det. Det här är ett bisarrt guilt-by-association-resonemang som vi gått igenom 20 gånger i tråden redan. Den enda kopplingen du har kunnat visa är att en av poddarna är styrelsesuppleant i bolaget och därmed inte har den typen av inflytande att han kan bestämma vem som anlitas eller inte.

Som sagt, det handlar om att fabricera en konflikt för att man väldigt gärna vill ha en konflikt med poddarna, och det futtiga "han sa tjackis i radio och nån helt annan som inte har med podden att göra slutade betala mina fakturor" håller liksom inte. Inte heller håller det att hålla på och ranta som en galning kl 04 på morgonen på Twitter, så därför tvingas man sitta på Flashback och upprepa samma lögner om och om igen.
Citera
2021-03-19, 11:28
Medlem
Citat:
Men på discord
Möjligt, bevakar inte den. Det är det nog ytterst få som gör.
Citat:
...och har outats av Henko i facebookgruppen, på instagram och discord.

[X]DOUBT

Har inte sett det på Haveristernas FB, Instan ligger ju öppen, kan ha missat det där men det låter inte rimligt och Discord har nog en ganska liten följarskara. Säger inte att du har fel men det låter skumt.
Citat:
Så löjligt är det inte att bli arg på två gapiga poddare som tror sig ha rätten att konsekvensfritt hota folk med grovt våld. Utöver alla lögner och förtal då.
Om man tror att det är på allvar så är det klart att man blir arg. Dörris hade uppenbara problem med hur man interagerar med människor då han var med i gruppen. Om man tar "Svara nästa gång, horunge" som hotfullt så kan man nog dra slutsatsen att personen ifråga antingen är sugen på att skapa beef eller helt enkelt inte är särskilt bra på att tolka sin omvärld. Den skulden ska dock knappast läggas på poddarna.
Citera
2021-03-19, 11:57
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Att man pratar om nånting i en podd betyder inte rent principiellt att nån av de inblandade har någon skuld i det. Det här är ett bisarrt guilt-by-association-resonemang som vi gått igenom 20 gånger i tråden redan. Den enda kopplingen du har kunnat visa är att en av poddarna är styrelsesuppleant i bolaget och därmed inte har den typen av inflytande att han kan bestämma vem som anlitas eller inte.

Som sagt, det handlar om att fabricera en konflikt för att man väldigt gärna vill ha en konflikt med poddarna, och det futtiga "han sa tjackis i radio och nån helt annan som inte har med podden att göra slutade betala mina fakturor" håller liksom inte. Inte heller håller det att hålla på och ranta som en galning kl 04 på morgonen på Twitter, så därför tvingas man sitta på Flashback och upprepa samma lögner om och om igen.

Nu är du för autistisk och ägnar dig lite för mycket åt internt grupprunk för att jag ska kunna ta dig på allvar. Jag har redan läst exakt de där formuleringarna på discord. Sen ska du sluta med härskartekniken att använda vi-form när det bara är du som skriver nåt om du vill bli seriöst bemött.

Citat:
Möjligt, bevakar inte den. Det är det nog ytterst få som gör.

[X]DOUBT

Har inte sett det på Haveristernas FB, Instan ligger ju öppen, kan ha missat det där men det låter inte rimligt och Discord har nog en ganska liten följarskara. Säger inte att du har fel men det låter skumt.

Det är bara att leta, om du vill så hittar du. Funnits mer än en dedikerad tråd till och med, borde gå att hitta om de inte tagits bort. Annars får du väl fråga Henko.

Kan hända att jag har dump på storyn från Haveristernas insta sparad, men du kan gärna räkna bort den om du vill.

Citat:
Om man tror att det är på allvar så är det klart att man blir arg. Dörris hade uppenbara problem med hur man interagerar med människor då han var med i gruppen. Om man tar "Svara nästa gång, horunge" som hotfullt så kan man nog dra slutsatsen att personen ifråga antingen är sugen på att skapa beef eller helt enkelt inte är särskilt bra på att tolka sin omvärld. Den skulden ska dock knappast läggas på poddarna.

Även om sms:et inte var fullt så otrevligt som våldshotet så eskalerades det ännu mer sen i livesändningen. I den livesändningen förtalas för övrigt farfar och outas med för- och efternamn. Efter det har du själv deltagit i trakasserier av den personen.

Axel förtjänar all skit han kan få, och jag gläds åt att han fått en riktigt envis jävel efter sig som stör honom i hans vardag.
Senast redigerad av basistensbas 2021-03-19 kl. 12:16.
Citera
2021-03-19, 12:20
Medlem
Citat:
Nu är du för autistisk och ägnar dig lite för mycket åt internt grupprunk för att jag ska kunna ta dig på allvar. Jag har redan läst exakt de där formuleringarna på discord. Sen ska du sluta med härskartekniken att använda vi-form när det bara är du som skriver nåt. "Vi" har inte rett ut någonting med dig. Du är en hopplös jävla haverist, och skulle antagligen ge Dörris en tuff match i Haverist-SM.

Nä, det är bara tröttsamt att diskutera samma sak om och om igen, som knappt har med podden att göra. Men, eftersom du vill hålla en konflikt igång vill du gärna dra upp samma sak om och om igen även om den avfärdats några sidor tidigare. Det säger väl kanske nåt om vem av oss som har ett autistbeteende, den som blir klar med diskussionen och går vidare eller den som idisslar den för alltid.

Citat:
Det är bara att leta, om du vill så hittar du. Funnits mer än en dedikerad tråd till och med, borde gå att hitta om de inte tagits bort. Annars får du väl fråga Henko.
Testade söka, hittade inget, de är väl borttagna då.

Citat:
Kan hända att jag har dump på storyn från Haveristernas insta sparad, men du kan gärna räkna bort den om du vill.
OK

Citat:
Även om sms:et inte var fullt så otrevligt så eskalerades det ännu mer sen i livesändningen. I den livesändningen förtalas för övrigt farfar och outas med för- och efternamn. I dessa trakasserier av den person har du själv sen deltagit i.
Nyss var ju SMS:et ett hot? Nu är det bara lite otrevligt?

Ja, jag borde kanske målat en Hitlermustasch på bilden, så hade det varit helt Ok. Skulle det dyka upp fler bilder på privatpersoner med Hitlermustasch kanske jag hoppar på det tåget då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in