Citat:
Ursprungligen postat av
NoelBaba
Fast de gör ju ingen poäng när Malcom inte på något sätt liknar en bidragstagande invandrare som inte kan göra sig förstådd på något annat språk än sitt modersmål. Att han fick en kavaj i present av sin mamma räknas liksom inte och det vet både du och gänget i podden.
Ja, dom och du och jag och alla andra tråden vet också att detta inte är deras kritik eller poäng, utan bara en elakhet dom slänger in pga det är en podd vars underhållningsvärde i stora delar består i att sitta och skrika om att folk är efterblivna och har dåliga gener osv.
Är man fin i kanten och tycker det är ett för lågt påhopp eller whatever får man väl hålla sig till att läsa inlägg på DN debatt, men det är ju inte heller så M&M jobbar, inte direkt typiskt för flashback heller.
Citat:
Jag är inte ens ett fan av Malcom, jag tycker tvärtom att han är ganska störig och pretentiös, men det betyder inte att jag blint går på så enkla manövrar som denna trojka försöker sig på. Det blir sällan någonting annat än pannkaka när anti-intellektuella nobodies försöker dra ner en faktiskt intellektuell person i gyttjan, det ser vi ju exempel på i den här fadäsen. Försök nu räkna fort till tio innan något annat simpande pucko kommer och försöker nedskriva Malcom från intellektuell till en livsoduglig amöba som råkat landa på ett tangentbord, för det brukar ju komma som på beställning.
Han är ju en amöba. Lyssna på deras samanställning av hans halgubbsargumenterande i slutet av avsnittet. Finns ingen intellektuell hederlighet i det där. Det enda Malcom gör som får släthjärnor att missta honom för en intellektuell är att han använder mycket referenser i sina resonemang. Har man inte läst något själv kanske man tycker det verkar smart, har man lite koll på sakerna han pratar om vet man ju att han förvränger allt han hänvisar till.
Haveristerna prickar ju helt rätt mot honom, sen lägger dom till extra elakheter
också, ni får ju bara lära er sålla i det.