2020-12-02, 21:25
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Haha men är du eb eller, hela poängen är ju exakt att det blir hyckleri från Malcom när han använder det för att trycka till invandrare men det lika gärna passar honom själv. Du fattar väl att haveristerna inte faktiskt tycker att Malcom ska steriliseras? Dom vänder bara det resonemanget mot han själv.
Fast de gör ju ingen poäng när Malcom inte på något sätt liknar en bidragstagande invandrare som inte kan göra sig förstådd på något annat språk än sitt modersmål. Att han fick en kavaj i present av sin mamma räknas liksom inte och det vet både du och gänget i podden. Jag är inte ens ett fan av Malcom, jag tycker tvärtom att han är ganska störig och pretentiös, men det betyder inte att jag blint går på så enkla manövrar som denna trojka försöker sig på. Det blir sällan någonting annat än pannkaka när anti-intellektuella nobodies försöker dra ner en faktiskt intellektuell person i gyttjan, det ser vi ju exempel på i den här fadäsen. Försök nu räkna fort till tio innan något annat simpande pucko kommer och försöker nedskriva Malcom från intellektuell till en livsoduglig amöba som råkat landa på ett tangentbord, för det brukar ju komma som på beställning.
Citera
2020-12-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Fast de gör ju ingen poäng när Malcom inte på något sätt liknar en bidragstagande invandrare som inte kan göra sig förstådd på något annat språk än sitt modersmål. Att han fick en kavaj i present av sin mamma räknas liksom inte och det vet både du och gänget i podden.
Ja, dom och du och jag och alla andra tråden vet också att detta inte är deras kritik eller poäng, utan bara en elakhet dom slänger in pga det är en podd vars underhållningsvärde i stora delar består i att sitta och skrika om att folk är efterblivna och har dåliga gener osv.
Är man fin i kanten och tycker det är ett för lågt påhopp eller whatever får man väl hålla sig till att läsa inlägg på DN debatt, men det är ju inte heller så M&M jobbar, inte direkt typiskt för flashback heller.
Citat:
Jag är inte ens ett fan av Malcom, jag tycker tvärtom att han är ganska störig och pretentiös, men det betyder inte att jag blint går på så enkla manövrar som denna trojka försöker sig på. Det blir sällan någonting annat än pannkaka när anti-intellektuella nobodies försöker dra ner en faktiskt intellektuell person i gyttjan, det ser vi ju exempel på i den här fadäsen. Försök nu räkna fort till tio innan något annat simpande pucko kommer och försöker nedskriva Malcom från intellektuell till en livsoduglig amöba som råkat landa på ett tangentbord, för det brukar ju komma som på beställning.
Han är ju en amöba. Lyssna på deras samanställning av hans halgubbsargumenterande i slutet av avsnittet. Finns ingen intellektuell hederlighet i det där. Det enda Malcom gör som får släthjärnor att missta honom för en intellektuell är att han använder mycket referenser i sina resonemang. Har man inte läst något själv kanske man tycker det verkar smart, har man lite koll på sakerna han pratar om vet man ju att han förvränger allt han hänvisar till.

Haveristerna prickar ju helt rätt mot honom, sen lägger dom till extra elakheter också, ni får ju bara lära er sålla i det.
Citera
2020-12-02, 21:48
Avslutad
Men nu får du ge dig. M&M diskuterar om framtiden kan bli att teoretiskt begränsa barnbidrag när man redan har barn för människor som går på på soc som ett incitament för att spara på samhällets resurser. Malcom har inte barn ens och får han i framtiden är det lite svårt att sia om han kommer gå på socialbidrag eller ej så den jämförelsen får i så fall vänta innan man gör den. Nu tog Haveristerna sig vatten över huvudet med sitt töntiga drevförsök. Haveristerna tycker inte om Malcom det handlar inte om att de på något sätt vill försvara utsatta grupper mot läskiga Malcom vilket visar sig i att de får in en sopigt skriven debattartikel i GT och Henrik Johansson har åsikter om världspolitik och försöker verka seriös på twitter samtidigt som han pratar om Malcoms brist på pengar, micropenis och kläder från mamma, allt detta samtidigt som han försöker tagga in Cwejman 1000 gånger som ett freak. Le trolle

En verkligt dum podd av och för fårskallar.
Citera
2020-12-02, 23:43
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ja, dom och du och jag och alla andra tråden vet också att detta inte är deras kritik eller poäng, utan bara en elakhet dom slänger in pga det är en podd vars underhållningsvärde i stora delar består i att sitta och skrika om att folk är efterblivna och har dåliga gener osv.

Haveristerna prickar ju helt rätt mot honom, sen lägger dom till extra elakheter också, ni får ju bara lära er sålla i det.

Jovisst, att Malcom är tärande på skattkistan och därför enligt sin egen logik borde bli knipsad hade ju varit en fin liten krydda om han själv förespråkade det för andra som parasiterar på välfärden.

Det faller ju dock fullkomligt platt eftersom han aldrig påstått något sådant. M&M påstår att så lär det bli om den demografiska utvecklingen inte vänds på annat sätt (vilket de för övrigt nog har fel i).

Haveristerna påstår att de välkomnar den utvecklingen vilket helt enkelt är skitsnack. Det blir ju bara fånigt att försöka dribbla bort det med annan kritik eftersom det är den egentliga angreppsvinkeln.

Ni kan ju fortfarande tycka att Haveristerna är skitbra även om de råkade vantolka en studentikos "konservativ" kommunist och sen hade lite för mycket prestige för att släppa den bollen. Jag tycker fortfarande det är underhållande och ofta intressant iallafall och kommer fortsätta lyssna.
Citera
2020-12-03, 08:24
Medlem
Fred Friendlys avatar
Att gnälla på Malcolm är funkofobi. Han är väl diagnostiserad inom spektrat och uppenbarligen varit oförmögen att pröjsa skatt. Däremot är det kul. Och särskilt kul att alt-högern nu rider ut till försvar. Hade Malcolm varit kvinna och anhängare till F! hade samma personer inte gjort det.

Med det sagt, onödigt att sparka på folk med funktionsvariation
Citera
2020-12-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Men nu får du ge dig. M&M diskuterar om framtiden kan bli att teoretiskt begränsa barnbidrag när man redan har barn för människor som går på på soc som ett incitament för att spara på samhällets resurser. Malcom har inte barn ens och får han i framtiden är det lite svårt att sia om han kommer gå på socialbidrag eller ej så den jämförelsen får i så fall vänta innan man gör den. Nu tog Haveristerna sig vatten över huvudet med sitt töntiga drevförsök. Haveristerna tycker inte om Malcom det handlar inte om att de på något sätt vill försvara utsatta grupper mot läskiga Malcom vilket visar sig i att de får in en sopigt skriven debattartikel i GT och Henrik Johansson har åsikter om världspolitik och försöker verka seriös på twitter samtidigt som han pratar om Malcoms brist på pengar, micropenis och kläder från mamma, allt detta samtidigt som han försöker tagga in Cwejman 1000 gånger som ett freak. Le trolle

En verkligt dum podd av och för fårskallar.

Jag tycker att de gjorde en alltför vidlyftig tolkning av Malcoms (och Markus) spekulationer i podden. Men den som lyssnat mycket på M&M vet att det där är deras modus operandi, oavsett om det gäller det framtida ”etniska inbördeskriget” eller abort som krav för socbidrag: de gömmer sig bakom en ”framtidsspaning” när det är pinsamt uppenbart för alla som lyssnar att de sitter där med våta ögon och drömmer om hur svennar på dataspelsvis ska rycka ut i ett medborgargarde och piska skiten ur babbarna.

Malcom kan endast, som någon påpekade, endast framstå som intellektuell för den som inte läst något själv. Har du den minsta bildning inser du att han är en skojare som håller sig med otroliga ordsallader som är totalt näringsfattiga. Men jag förstår att den ömkliga stendumma konservativa högern älskar honom.

Haveristernas granskning var inte bara rimlig i förhållande till M&M:s senaste avsnitt. Hela M&M:s ”klassanalys” bygger ju på idén om ”transferiatet”, bidragstagarna. Snyltarna. Parasiterna på välfärden vars sugsnablar in i den offentliga skattkistan ska ryckas ut. Då är det väl ändå rimligt att undersöka om den som driver denna idé själv är just en sådan person som de säger sig vilja bekämpa?
Citera
2020-12-03, 12:01
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Är man fin i kanten och tycker det är ett för lågt påhopp eller whatever får man väl hålla sig till att läsa inlägg på DN debatt, men det är ju inte heller så M&M jobbar, inte direkt typiskt för flashback heller.
Han är ju en amöba. Lyssna på deras samanställning av hans halgubbsargumenterande i slutet av avsnittet. Finns ingen intellektuell hederlighet i det där. Det enda Malcom gör som får släthjärnor att missta honom för en intellektuell är att han använder mycket referenser i sina resonemang. Har man inte läst något själv kanske man tycker det verkar smart, har man lite koll på sakerna han pratar om vet man ju att han förvränger allt han hänvisar till.

Hahahaha det är faktiskt så JÄVLA roligt att just Flashback skulle grina över invektiv! Gudars, kan inte sluta skratta åt det
Citera
2020-12-03, 12:34
Medlem
Smutzs avatar
Om vi skiter i Malcom för en stund.
Henko har postat en bild på brevet som morfar Dousa skickade till Sjöbo kommun. Det kan väl inte bara vara jag som tycker att texten i kombination med hans små illustrationer tyder på att det inte bara är sprunget ur gammeldags antisemitism utan även en hel del psykisk obalans? Sådär kan man förfan inte rita varken hakkors eller hammaren & skäran utan att vara antingen ett litet barn eller riktigt gaggig.

Har det nämnts hur gammal morfarn var vid tillfället? Finns det någon som har erfarenhet och kunskap av gamla människors psykiska förfall som orkar ta sig en titt?

Bara så ingen "missförstår". Jag anklagar inte haveristerna för något övertramp, jag misstänker bara att det finns fler pusselbitar i den här historien.
Citera
2020-12-03, 12:48
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Om vi skiter i Malcom för en stund.
Henko har postat en bild på brevet som morfar Dousa skickade till Sjöbo kommun. Det kan väl inte bara vara jag som tycker att texten i kombination med hans små illustrationer tyder på att det inte bara är sprunget ur gammeldags antisemitism utan även en hel del psykisk obalans? Sådär kan man förfan inte rita varken hakkors eller hammaren & skäran utan att vara antingen ett litet barn eller riktigt gaggig.

Har det nämnts hur gammal morfarn var vid tillfället? Finns det någon som har erfarenhet och kunskap av gamla människors psykiska förfall som orkar ta sig en titt?

Bara så ingen "missförstår". Jag anklagar inte haveristerna för något övertramp, jag misstänker bara att det finns fler pusselbitar i den här historien.

Poängen är såklart inte huruvida han är psyksjuk eller inte, eller när han blev det, utan att Dousa postat cirka tusen gånger om sin tappra morfar som inte var "kåmmenist" och han kan omöjligen ha missat det här, när var det, typ 87?
Citera
2020-12-03, 14:13
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Poängen är såklart inte huruvida han är psyksjuk eller inte, eller när han blev det, utan att Dousa postat cirka tusen gånger om sin tappra morfar som inte var "kåmmenist" och han kan omöjligen ha missat det här, när var det, typ 87?

Ja, det förstår vi nog alla att det är Dousas ältande av krypmorfar som gör det pikant.
Men även du har väl sett brevet? Misstänker inte du att morfar verkar riktigt virrig i bollen utöver nazisteriet?
Citera
2020-12-03, 14:15
Medlem
Efter att ha lyssnat på avsnitt 94: herregud vilken huvudvärk det måste gett att lyssna igenom M&Ms podd. Ljudklippen med Malcolm är för mig fullt tillräckligt för att jag behöver öppna fönstret för djupa andetag.

När det gäller hånandet av honom för autism, utseende etc. - det är ju så jargongen är i Haveristerna och har väl så alltid varit?
Mycket kan man kritisera podden för men om man störs av sådant så gör man nog bäst i att välja något helt annat som underhållning.
Citera
2020-12-03, 14:34
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Ja, det förstår vi nog alla att det är Dousas ältande av krypmorfar som gör det pikant.
Men även du har väl sett brevet? Misstänker inte du att morfar verkar riktigt virrig i bollen utöver nazisteriet?
Ja herregud om vi pratar haverister så här är det ju en HAVERIST av rang, helt bäng.

Poängen är ju att Dousa kan ju inte ha missat det om det nu är hans absolut största förebild. Antingen det eller så har han aldrig träffat morfar, men hört någon släkthistoria om krypandet ur landet och bara använt den som ett as för egna syften. Så antingen "min älskade nassemorfar" eller "allt jag säger är okej för min okända morfar kröp under en taggtråd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in