Citat:
Ursprungligen postat av
Materwelon
Det där avslöjar väl dig som lögnare i allt det här du snackar om gällande haveristerna? Du har ju redan tidigare sagt att du fick sparken från acta publica. Då kan du ju väl inte ha någon löneskuld?

Jo det kan jag, för fakturor för utlägg bland annat i efterhand som de inte ville betala. Jag gissade dock på att de skulle vägra betala de fakturorna jag fick utbetalade i förskott av Frilans Finans, och jag står för att den delen är självförvållad och att det var helt värt det. De kan som bekant efter hur de hanterade skiten suga min kuk.
De har dock inte förlorat några pengar och det är inte Acta Publica som kräver mig på pengar, jag påpekade dock detta av det enkla skälet att det är sannolikt att Martin nu sitter och vill förstöra i vanligt Haverist-manér. Sparken är nog inte korrekt uttryckt eftersom jag frilansade och fakturerade för de gånger jag sålde av material och använda databasen för att komplettera det. Jag blev dock avstängd från tjänsten med hänvisning till missbruk av den och givetvis användes den ju till andra researchjobb. Det var ju en del av "dealen", att jag just skulle få använda den de månader jag inte hade uppdrag för dem.
Jag är med det sagt glad över att en av delägarna gnällde till Frilans Finans över att det tydligen skapat jobb för dem. Det värmer lika mycket som informationen om Henkos tryck över bröstet och hans sömnproblem. Vi är fler än Haveristerna som kan vara småaktiga som fan, serru.
Men rätt skall vara rätt, jag skrev fel. Det skall vara Frilans Finans och inte Acta Publica i det gällande vem som kräver tillbaks lön. Acta Publica får gärna kräva den själva dock, de vet vart jag finns. Jag har lite kvar av det i handen som finns att hämta.
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Du hade inget kontrakt men fakturerade för nedlagd tid och har nu en löneskuld trots att det aldrig fanns papper och du jobbade på faktura? Låter inte alls orimligt.
Nej vi hade inget skrivet kontrakt men de betalade ju flera fakturor. Låter som ett problem för arbetsgivaren, inte arbetstagaren. Vi kanske kan fråga Henko, han kan väl såna där frågor?
Jag är ju, får du inte heller glömma, blott en idiot till autist. Jag kan omöjligt förstå såna där svåra saker under mina tjackpsykoser och allt vad jag nu skall lida av tydligen.