2021-01-31, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Faktum är att jag inte ens visste innehållet i domen och att det var genant för honom när jag beställde den, det var inte förrän några veckor senare jag insåg att den innehöll uppgifter som inte direkt talade till hans fördel.

Smart. För annars är det väldigt ofta domar talar till den dömdes fördel?
Citera
2021-01-31, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Skvallerblaskor lever på skvaller, det är därför de heter så. Att du skrivit en egen ordbok gör inte att du har rätt.

Ja och förtalspoddar lever på förtal. Det är inte en slump att Haveristerna mest lajkade Patreon-avsnitt handlar om en person som Henko påstår ligger bakom 50 konton som stalkat honom och vid en närmre granskning av den handfull konton som pekas ut kommer ett efter ett ut och säger att det där är fel. Förutom då att de kontona alla ligger på Flashback så exakt hur har Henko blivit stalkad? Det tar knappt två minuter in i det avsnittet innan Axel överdriver brottsrubiceringen till grovt. Det påstås att personen ligger bakom en orosanmälan vilket Tim själv är förvånad över då de inte interagerat. Att Axel varit övervakare utlämnas helt, att personen är gift sen lång tid med en kvinna och har andra barn utlämnas helt. Vad vi däremot vet är att den personen berättade att Henko knullade Myra bakom ryggen på hans sambo. Apropå att köra upp saker i röven kan man ju vända på Henkos bravur och fråga om han verkligen är lämplig att granska den personen. Det finns ingenting med det avsnittet som tål att synas och tragiskt nog så utgör det avsnittet hela Henko och Axels försvar när de får lite press på sig. Men det är deras val att dra det där in i kaklet oavsett om det ter sig mer och mer verklighetsfrämmande att en person skulle ha det inflytande de ger henne cred för. Det är popcorntime oavsett. Nu har de ögonen på sig och några skärmdumpar eller domstolsprotokoll hjälper inte.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-01-31 kl. 16:22.
Citera
2021-01-31, 16:23
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Smart. För annars är det väldigt ofta domar talar till den dömdes fördel?
Jag menade givetvis att Henko nog struntar lika mycket som jag och många andra om att han är dömd för olaga hot eller inte. Han har ju trots allt själv nämnt domen flera gånger, men hans version har bekvämt nog aldrig innehållit skälet till varför han fick sina tänder inslagna av snubben han senare hotade. Varför han inte bara nitade snubben där och då utan ska ringa och berätta att han skall göra det är ju också en bra fråga. Men att ge folk skäl att klappa till en för att därefter gola verkar ju vara lite deras modus operandi.

Att domen delvis bekräftar vilken bock han är kan omöjligt jag, registratorn som lämnat ut domen, den som skrivit själva domen eller någon annan än just Henko faktiskt lastas för.

Och nog fan kan domar tala till den tilltalades fördel, ett exempel är lustigt nog Jonas Hålléns dom. Den skulle kunna sägas tala för hans fördel för den får honom inte att framstå som just en feg liten hycklare. Lägg märke till hur han först gav varning om stryk efter mannens trakasserier mot kvinnan, sedan utdelade stryket. Inte tvärtom som de där Haveristerna tror det går till.

https://ibb.co/J33cj2J

Förresten! För att spetsa till saker ytterligare: gissa var domen mot Jonas kommer ifrån?
Citera
2021-01-31, 16:30
Medlem
saltazars avatar
Citat:

Det finns skärmdumpar på detta både här och på Twitter som jag har postat, såvida inte de har tagits bort av någon anledning. Konflikten började med att Henko blev sårad över en GIF jag gjorde om hans hund. Eller, tja, inte ens det. Jag hade gjort den första GIF:en en vecka tidigare att splittringen skedde och det var inte en käft som sade något då skall tilläggas. Det var när en person i gruppen startade en insamling till Myra som jag sade att mot Swish på en viss summa skulle jag göra en till GIF om Henkos hund. Kan man kalla folk för psykfall, hota med spräckta skallar, mejslar i tinningen och annat trams tycker man ju de skall vara hårdhudade nog att tåla en uppenbart överdriven GIF. Jag och alla som gillat inlägget om insamlingen till GIF:en blev senare samma dag kickade från deras grupp.

Under samma tid sålde jag av material jag samlat under många år i form av domar till Acta Publica som användes i olika former av granskningar. Vi hade aldrig något skriftligt kontrakt men jag fakturerade dem som någon slags frilans. De tider jag inte gjorde granskningar åt dem hade jag av en av delägarna muntligt fått tillåtelse vid ett möte på deras redaktion att "leka runt i databasen".

I och med allt som senare kom att ske mellan de två lägren som splittrats och Henko blev allt mer taktlös, mindes jag och en person jag pratade med vid tiden att han ju ibland nämnt en dom för olaga hot från 2001 som han hade på sig. Jag slog då på hans personnummer i Acta Publica, vilket väl ändå får sägas vara vad skiten är till för, och hittade domen. Jag beställde domen men fick fel dom och då jag inte fann någopt större intresse för domen droppade jag det. Däremot tog jag fram målnumret vid ett senare tillfälle och gav till personen jag pratade med på dennes begäran. Precis som jag gjorde med domen mot transkvinnan som Henko sprider, skall tilläggas. Även där saknades något uppsåt att göra den till något vapen i det här, något som tydligen bara gäller gamla domar mot Henko numera verkar det som.

Därefter beställde denna person domen och hade samtidigt också skickat vidare den till Cissi Wallin av någon anledning. Detta var jag helt omedveten om och jag kommer ju aldrig kunna bevisa det inser jag, men Henko tror att jag av någon anledning skulle ha anstiftat spridandet av domen. Faktum är att jag inte ens visste innehållet i domen och att det var genant för honom när jag beställde den, det var inte förrän några veckor senare jag insåg att den innehöll uppgifter som inte direkt talade till hans fördel.

Några veckor går och sedan får jag ett samtal mitt i natten helt oanmält av Axel efter att de livepoddat uppe i Dalarna. Jag svarar inte och Axel skriver då "svara nästa gång, horunge". Jag kontaktar därefter Henko som är online på Messenger och han anklagar mig för att ljuga, att "hora åt NN" (transkvinnan) och nazister. Jag hade vid det här laget inte heller sett att den hamnat på den där Avmaskerat-sidan och var först oförstående inför vad han pratade om. I denna första konversation erkänner jag dock rätt omgående att jag tog fram målnumret men bedyrar att jag givetvis inte suttit och spridit den till några nazister. Han köper inte detta och frågar i samma veva om Martin vet hur jag använder hans tjänst.

Jag kontaktar givetvis Martin inte minst för jag själv vill reda ut hur mitt målnummer kunde komma att användas av nazister. Vi pratar ett par gånger och jag får mitt konto stängt med hänvisning till "missbruk av tjänsten". En vecka senare har min före detta arbetsgivare den goda smaken att delta i just det avsnitt de ringde mig efter mitt i natten, där jag kallas tjackpundare och dylikt, och lustigt nog prata om "missbruk av Acta Publica" och hur man åtgärdar detta. Innan dess hade jag respekterat deras interna utredning de hänvisade till och gjorde ingen sak av det hela, det gjorde däremot Henko i chattar med mig.

Allt eftersom nystas hela skiten upp och personen som spred målnumret till Cissi Wallin, erkänner det inför både mig och Henko och bekräftar det jag hela tiden också sagt har varit min del i denna härva. Då skiftar fokusen från missbruk av tjänsten till att jag ska ha pratat skit om Henko bakom hans rygg och därför "jobbar som nazisterna gör" eller vad det nu var idioten sade. Det har han varit tydlig med hela tiden menar han.

Varför Martin läcker interna slagningar av deras frilansare i sin databas är inte minst en rimlig fråga i allt detta dessutom. Henko har inte ett skit med företaget Acta Publica att göra mer än som användare. Axel däremot satt Axel, iallafall förut, i styrelsen för Martins andra företag BeInformed vill jag väl minnas.

Nu blev det ett sånt där jättelångt inlägg som jag vet att Haveristerna älskar när jag producerar.

ha ha vad då skickade till cissi wallin? vad skulle hon med den till? vet du om hon la upp den?

om jag förstår rätt så var du team myra vid splittringen som du tidigare skrev. var det pga splittringen som denna person ville gräva på henko? låter ju som att du blivit lurad av denna person. vad hände med den personen då? var det myra?
Citera
2021-01-31, 16:31
Medlem
Materwelons avatar
Citat:
Jag fick för övrigt påminnelse om min löneskuld till Acta Publica idag, givetvis helt frikopplat till att jag kallat Martin för den kuksugare han också är, typ samma dag ...

Det där avslöjar väl dig som lögnare i allt det här du snackar om gällande haveristerna? Du har ju redan tidigare sagt att du fick sparken från acta publica. Då kan du ju väl inte ha någon löneskuld?
Citera
2021-01-31, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Ja och förtalspoddar lever på förtal. Det är inte en slump att Haveristerna mest lajkade Patreon-avsnitt handlar om en person som Henko påstår ligger bakom 50 konton som stalkat honom och vid en närmre granskning av den handfull konton som pekas ut kommer ett efter ett ut och säger att det där är fel. Förutom då att de kontona alla ligger på Flashback så exakt hur har Henko blivit stalkad? Det tar knappt två minuter in i det avsnittet innan Axel överdriver brottsrubiceringen till grovt. Det påstås att personen ligger bakom en orosanmälan vilket Tim själv är förvånad över då de inte interagerat. Att Axel varit övervakare utlämnas helt, att personen är gift sen lång tid med en kvinna och har andra barn utlämnas helt. Vad vi däremot vet är att den personen berättade att Henko knullade Myra bakom ryggen på hans sambo. Apropå att köra upp saker i röven kan man ju vända på Henkos bravur och fråga om han verkligen är lämplig att granska den personen. Det finns ingenting med det avsnittet som tål att synas och tragiskt nog så utgör det avsnittet hela Henko och Axels försvar när de får lite press på sig. Men det är deras val att dra det där in i kaklet oavsett om det ter sig mer och mer verklighetsfrämmande att en person skulle ha det inflytande de ger henne cred för. Det är popcorntime oavsett. Nu har de ögonen på sig och några skärmdumpar eller domstolsprotokoll hjälper inte.
Inget av det du räknar upp är dock förtal eftersom ingen av de man pratar om kan identifieras. Förtal av anonyma flashbackkonton
Citera
2021-01-31, 16:36
Medlem
Citat:
Under samma tid sålde jag av material jag samlat under många år i form av domar till Acta Publica som användes i olika former av granskningar. Vi hade aldrig något skriftligt kontrakt men jag fakturerade dem som någon slags frilans.

Du hade inget kontrakt men fakturerade för nedlagd tid och har nu en löneskuld trots att det aldrig fanns papper och du jobbade på faktura? Låter inte alls orimligt.
Citera
2021-01-31, 16:48
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
Det där avslöjar väl dig som lögnare i allt det här du snackar om gällande haveristerna? Du har ju redan tidigare sagt att du fick sparken från acta publica. Då kan du ju väl inte ha någon löneskuld?
Jo det kan jag, för fakturor för utlägg bland annat i efterhand som de inte ville betala. Jag gissade dock på att de skulle vägra betala de fakturorna jag fick utbetalade i förskott av Frilans Finans, och jag står för att den delen är självförvållad och att det var helt värt det. De kan som bekant efter hur de hanterade skiten suga min kuk.

De har dock inte förlorat några pengar och det är inte Acta Publica som kräver mig på pengar, jag påpekade dock detta av det enkla skälet att det är sannolikt att Martin nu sitter och vill förstöra i vanligt Haverist-manér. Sparken är nog inte korrekt uttryckt eftersom jag frilansade och fakturerade för de gånger jag sålde av material och använda databasen för att komplettera det. Jag blev dock avstängd från tjänsten med hänvisning till missbruk av den och givetvis användes den ju till andra researchjobb. Det var ju en del av "dealen", att jag just skulle få använda den de månader jag inte hade uppdrag för dem.

Jag är med det sagt glad över att en av delägarna gnällde till Frilans Finans över att det tydligen skapat jobb för dem. Det värmer lika mycket som informationen om Henkos tryck över bröstet och hans sömnproblem. Vi är fler än Haveristerna som kan vara småaktiga som fan, serru.

Men rätt skall vara rätt, jag skrev fel. Det skall vara Frilans Finans och inte Acta Publica i det gällande vem som kräver tillbaks lön. Acta Publica får gärna kräva den själva dock, de vet vart jag finns. Jag har lite kvar av det i handen som finns att hämta.

Citat:
Du hade inget kontrakt men fakturerade för nedlagd tid och har nu en löneskuld trots att det aldrig fanns papper och du jobbade på faktura? Låter inte alls orimligt.
Nej vi hade inget skrivet kontrakt men de betalade ju flera fakturor. Låter som ett problem för arbetsgivaren, inte arbetstagaren. Vi kanske kan fråga Henko, han kan väl såna där frågor?

Jag är ju, får du inte heller glömma, blott en idiot till autist. Jag kan omöjligt förstå såna där svåra saker under mina tjackpsykoser och allt vad jag nu skall lida av tydligen.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-31 kl. 17:14.
Citera
2021-01-31, 16:51
Avslutad
Citat:
Inget av det du räknar upp är dock förtal eftersom ingen av de man pratar om kan identifieras. Förtal av anonyma flashbackkonton

Ja en saga kallade de va? Det låter verkligen som en trovärdigt när man hänvisar till den sagan när media ringer. Cissi Wallin sabbar en killes hela liv med sitt snackande och blir dömd för förtal och ylar över att hon får en smäll på fingrarna. Rätt många tycker att det inte räcker. Jag tror att du ska glöma domstolarna.
Citera
2021-01-31, 16:53
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
ha ha vad då skickade till cissi wallin? vad skulle hon med den till? vet du om hon la upp den?

om jag förstår rätt så var du team myra vid splittringen som du tidigare skrev. var det pga splittringen som denna person ville gräva på henko? låter ju som att du blivit lurad av denna person. vad hände med den personen då? var det myra?
Ja, och Cissi Wallin skickade tydligen till den här transkvinnan eller något. Jag har inte fått se den här interna utredningen Martin hänvisade till även om jag bad om att få göra det, men det känns mindre viktigt så länge jag ändå vet att det iallafall inte var jag som av illvilja spred skiten till några nazister. Offentlighetsprincipen i sig är nämligen både jag och Henko okej med vad jag förstår det som, så det bör så att säga heller då inte vara några problem tänker jag.

Nej, det var nog snarare för att Henko mer och mer började spåra och gå mot det vi ser honom vara idag -- ett fegt kräk som ger sig på folk han har personliga problem med under förespeglingen att han skulle vara någon jävla satirisk journalist.

Det var inte Myra, personens erkännande finns på Twitter dock i en av Henkos undertrådar där hon än en gång tar på sig det nu när Henko vill göra det till något annat än vad det var för att inte se ut som det svin han visat sig vara.

Angående personen så är vi idag vänner efter ett kort uppehåll så att säga. Hon har städat upp efter sig och det är inget ont blod där mellan oss. Jag har ingen aning om huruvida personen visste att den efter Wallin skulle hamna på nazistsiten. Det kan endast personen själv svara på.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-01-31 kl. 16:57.
Citera
2021-01-31, 17:47
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ja, och Cissi Wallin skickade tydligen till den här transkvinnan eller något. Jag har inte fått se den här interna utredningen Martin hänvisade till även om jag bad om att få göra det, men det känns mindre viktigt så länge jag ändå vet att det iallafall inte var jag som av illvilja spred skiten till några nazister. Offentlighetsprincipen i sig är nämligen både jag och Henko okej med vad jag förstår det som, så det bör så att säga heller då inte vara några problem tänker jag.

Nej, det var nog snarare för att Henko mer och mer började spåra och gå mot det vi ser honom vara idag -- ett fegt kräk som ger sig på folk han har personliga problem med under förespeglingen att han skulle vara någon jävla satirisk journalist.

Det var inte Myra, personens erkännande finns på Twitter dock i en av Henkos undertrådar där hon än en gång tar på sig det nu när Henko vill göra det till något annat än vad det var för att inte se ut som det svin han visat sig vara.

Angående personen så är vi idag vänner efter ett kort uppehåll så att säga. Hon har städat upp efter sig och det är inget ont blod där mellan oss. Jag har ingen aning om huruvida personen visste att den efter Wallin skulle hamna på nazistsiten. Det kan endast personen själv svara på.

vad hade den personen för personliga problem med h då? eller vad var orsaken? detta låter ju helt rörigt. hittar inte tråden du pratar om. kan du länka?
Citera
2021-01-31, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
I politikerdebatter på TV så kanske de debatterar mot varandra på det sättet, och det finns väl förmodligen journalister som avbryter den de intervjuar också men det jag reagerade mest på var känslan att det var när personen blev arg och irriterad som Henko ”gick igång”.

Hört Janne Josefsson intervjua någon gång? När intervjupersonen blir irriterad och arg, eller bara börjar visa känslor, så går den typen av granskande journalister som Janne alltid ”igång”, för att de vet att de börjar närma sig någonting som ömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in