2021-04-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Mer blaj

Pallade inte läsa den där skiten men det man kan konstatera är att haveristerna nog faktiskt gör exakt det dom har sagt att dom ska göra. På så vis är dom pålitliga och hederliga. Säger dom att dom lämnar in en polisanmälan, så gör dom antagligen det. Säger dom att dom ska spela in ett avsnitt, så kommer det efter 48 timmar. Antagligen är det därför folk betalar dem, och de har riktiga jobb osv - för att man kan lita på dem.

Hållén och hans kompisar säger "Vi ses och snackar och löser konflikter", sen när man synar det heter det "tufft nu, måste ta hand om gamla mamma, har inte tid" och nästa dag postar nån ett foto på Hållén när han festar lite. Ursäkta, men Hållén och hans kompisar verkar ju inte alls vara såna där ärliga gangstas med tjuvheder och Omerta, utan ett gäng ljugande fega nollor och posörer? Vilket lustigt nog är exakt det de beskyller andra för att vara. "Projicering" är nog den psykologiska termen.
Senast redigerad av TranasByNight 2021-04-30 kl. 22:00.
Citera
2021-04-30, 22:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Pallade inte läsa den där skiten men det man kan konstatera är att haveristerna nog faktiskt gör exakt det dom har sagt att dom ska göra. På så vis är dom pålitliga och hederliga. Säger dom att dom lämnar in en polisanmälan, så gör dom antagligen det. Säger dom att dom ska spela in ett avsnitt, så kommer det efter 48 timmar. Antagligen är det därför folk betalar dem, och de har riktiga jobb osv - för att man kan lita på dem.

Hållén och hans kompisar säger "Vi ses och snackar och löser konflikter", sen när man synar det heter det "tufft nu, måste ta hand om gamla mamma, har inte tid" och nästa dag postar nån ett foto på Hållén när han festar lite. Ursäkta, men Hållén och hans kompisar verkar ju inte alls vara såna där ärliga gangstas med tjuvheder och Omerta, utan ett gäng ljugande fega nollor och posörer? Vilket lustigt nog är exakt det de beskyller andra för att vara. "Projicering" är nog den psykologiska termen.
Vad har du för koppling till Haveristerna? Att påstå att du är en random lyssnare är ju helt uppenbart inte sant.

En fråga: Vad tycker du om Henkos helomvändning? Han erkände ju att han ”sagt fel” angående att Jonas outat honom. Istället hade han gjort det lätt för andra att ta reda på var han bor. Eftersom du trots upprepade önskemål inte heller kunnat presentera att så har skett... Är det inte en smula klandervärt?
Citera
2021-04-30, 22:04
Avslutad
Citat:

Hållén och hans kompisar nu säger "Vi ses och snackar och löser konflikter", sen när man synar det heter det "tufft nu, måste ta hand om gamla mamma, har inte tid" och nästa dag postar nån ett foto på Hållén när han festar lite. Ursäkta, men Hållén och hans kompisar verkar ju inte alls vara såna där ärliga gangstas med tjuvheder och Omerta, utan ett gäng ljugande fega nollor och posörer? Vilket lustigt nog är exakt det de beskyller andra för att vara. "Projicering" är nog den juridiska termen.

LOL. Roligt tillrättalagt narrativ, ungefär som avsnitt 110 och Henkos twittrande om Jonas den senaste tiden. Klart Henko polisanmäler allt, han är en rättshaverist. Polisen bara suckar, och Henko börjar gapa på dem.

Projicering är en term från den psykoanalytiska psykologin, en disciplin som bekant dissades hårt i avsnitt 110.

Verkar som att några av dina synapser bränt ut sig.

Edit: Förresten, slå vad 5000 spänn om att podden kommer ut i Juli? Vad är det för konstigt bet? Varför skulle den inte göra det, det är väl bara att spela i Henkos bil och lägga upp ljudfilerna på Soundcloud i värsta fall? Jag kan slå vad 20000 om att den kommer ut!?
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-04-30 kl. 22:09.
Citera
2021-04-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad har du för koppling till Haveristerna? Att påstå att du är en random lyssnare är ju helt uppenbart inte sant.

Jag är Mahakala, Nak Po Chen Po, den kolsvarte, som vid Kalpas slut ska utsläcka världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Edit: Förresten, slå vad 5000 spänn om att podden kommer ut i Juli? Vad är det för konstigt bet? Varför skulle den inte göra det, det är väl bara att spela i Henkos bil och lägga upp ljudfilerna på Soundcloud i värsta fall?

Om man nu inte ska ta det här "knullandet" på allvar, så undrar man ju: om de kan fortsätta podda i goda ro (se senaste avsnittet 1:25 ca, t ex), hur "knullade" är de då? Inte särskilt va? Och jag tror inte de kommer bli särskilt knullade framöver heller. Därav vadet.
Citera
2021-04-30, 22:26
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Pallade inte läsa den där skiten men det man kan konstatera är att haveristerna nog faktiskt gör exakt det dom har sagt att dom ska göra. På så vis är dom pålitliga och hederliga.

Tycker du att det är pålitligt och hederligt av Henrik att använda InteRasistMen-kontot att påstå att en Discord som Axel, Myra, m.m. var en rasistkonspiratorisk chatt?
Citera
2021-04-30, 22:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag är Mahakala, Nak Po Chen Po, den kolsvarte, som vid Kalpas slut ska utsläcka världen.

Om man nu inte ska ta det här "knullandet" på allvar, så undrar man ju: om de kan fortsätta podda i goda ro (se senaste avsnittet 1:25 ca, t ex), hur "knullade" är de då? Inte särskilt va? Och jag tror inte de kommer bli särskilt knullade framöver heller. Därav vadet.
Hur tolkar du det som Jonas säger om att knulla Henko?
Citera
2021-04-30, 22:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Tjänar inte ett öre på detta. Jag gör det som en hobby.
För uppmärksamheten alltså. Inget att skämmas för.
Citera
2021-04-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur tolkar du det som Jonas säger om att knulla Henko?
Som att Jonas är en slemmig 58-årig incelgubbe som njuter lite för mycket av att säga fula ord högt.
Citera
2021-04-30, 22:33
Medlem
KomTillGullmarss avatar
För övrigt återges det från främst Henkos sida på mycket dramatiskt vis hur jag ringt till någons moder, vars son enda brott var att "ha råkat swisha en krona" till min vän med ett litet meddelande vilket Henko, som vanligt när det passar hans agenda, bekvämt glömde att nämna.

Precis så här dramatiskt var det samtalet. Enda redigeringen som skett är att jag tagit bort det som man kan identifiera den här oskyldiga mannen utifrån, som tydligen lyckades "råka" Swisha en krona med ett Swish-meddelande som berörde något kring ett åtal gällande förtal till min vän. Vilken osis att ha sån nedrans otur att sådant bara sker från ingenstans, tänker givetvis ingen! Jag tror med det sagt att modern inte kände sig ett dugg hotad, men det lät däremot som om hon var van vid att folk söker upp hennes råtta till son. Jag sympatiserar med henne och beklagar att jag störde henne med mitt samtal. Samtalet skedde 21.04, bara så det är sagt också. Alltså inte mitt i natten, som med den andra göken som är rakt av insyltad i den här soppan av skit på ett sätt jag ämnar återkomma till.

Henko som själv inte är främmande inför metoden "ring upp de du har problem med när det passar dig" förutsätter jag har full förståelse för mitt handlande här med andra ord.

Jag tar på mig att jag olyckligtvis ringde personens moder i tron om att det var hans partner, eftersom han verkar ha blockerat mitt nummer i förebyggande syfte men samtidigt tycks ha ett behov av att kommunicera med "oss". "Det är svårt att komma fram nu", säger hon på andra änden, när jag försöker ringa det nummer som swishade min vän.

Symboliskt nästan, kan jag känna.

På tal om att kontakta folk omkring den man inte tycker om, så har Jonas arbetsgivare fått lite intressanta mail från någon som givetvis på intet sätt kan knytas till vare sig Vega (han vågade inte bo kvar på Gullmars verkar det som) eller Knutsbo.

Men kom ihåg att Haveristerna principiellt är emot deplatforming. På samma sätt är de, principellt, feminister. Och svansar är man bara ansvarig för om man inte är omtyckt av Haveristerna. Mycket lite görs å andra sidan för att stävja förtalskampanjer i sina egna led.

Nu ska jag leka Gullmarsdamus och se in i framtiden: Henko kommer dra i sig en stärkande sup av "brukswhiskyn", klia sig i sin korkade jävla skalle för att därefter givetvis helt enligt rutinerna peka på hur han omöjligt kan klandras för det som står i dessa meddelanden.

Precis så Henko, och på samma sätt bör då problem jag och mina vänner ställer till för Haveristerna rimligtvis också lösas genom att kontakta exempelvis mig, istället för att sitta på Twitter och ha de parter man uppenbarligen önskar kommunicera med blockade samtidigt som man tillvitar Jonas skuld för något som andra gör.

Sen har vi ju den där lilla detaljen Henko tycks ha glömt om hur han sökte kontaktförbud mot oss och hur det därför också kan vara olagligt att överhuvudtaget adressera honom, men i hans värld spelar ju sådant mindre roll när man förutsätter att omgivningen har glömt bort skiten. Bara Henko vinner!

Vem jag är är ingen hemlighet och ingenting jag försöker dölja. Och jag har aldrig varit den som slår förutom när jag slår tillbaks. Sånt folk är jobbiga i Haveristernas värld.
Citera
2021-04-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
.
Precis så Henko, och på samma sätt bör då problem jag och mina vänner ställer till för Haveristerna rimligtvis också lösas genom att kontakta exempelvis mig, istället för att sitta på Twitter och ha de parter man uppenbarligen önskar kommunicera med blockade samtidigt som man tillvitar Jonas skuld för något som andra gör.

Det här är alltså den kriminella mastermind du har anlitat? Är det för grov misshandel av svenska språket han har suttit inne, kanske? Eller är det här nåt annat kreatur som så att säga spontant anslutit sig till ditt korståg? Och vad var det egentligen som hände hans "bög vän" på Gullmars? Var det en pangad ruta, den internationella maffiasignalen för blodshämnd, som han syftade på? Eller nåt annat bögande? Har det med Jonas latin lovers att göra?
Citera
2021-04-30, 23:08
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:

Det är lustigt att just yrkeskriminella, enprocentare och mexikanska gängmedlemmar inte delar den uppfattningen då. Stackars Jonas som brukar sova över hos sina bekanta i South Central sedan 20 år när de inser att han egentligen är ... vad det nu är han är tänkt att vara för att det skall passa Haveristerna.

Det handlar som sagt inte om att Jonas försöker göra anspråk på att vara något annat än den han är. Han är inte kriminell och försöker inte lajva ett skit, men däremot är han på samma sätt inte den usla snubben Haveristerna nu måste få honom till för att kunna förklara sin del i denna bittra fejd. Bilden jag lade upp var ett sätt att illustrera hur han inte har problem att smälta in i miljöer som styrs av ideal som är främmande för de flesta eftersom de är extrema och där minsta lilla provokation kan eskalera i påföljder som proportionerligt är orimliga. Detta då han faktiskt kan visa respekt, vara ödmjuk och sympatisera med andras livsöden.

Det här vägrar man till och med att i vissa fall tro på. För man förstår helt enkelt inte hur det finns ett mellanting mellan att gå in och massakrera stället eller bara kapitulera och erkänna sig som en förlorare för all framtid.

Med det i åtanke blir Axel, som låser in sig på sin toalett när jag är utanför hans hem, eller Henko som har hemlig identitet och gråter på Twitter om sin sambo och hennes barn som ingen någonsin nämnt förutom när han först dragit in dem i sitt förbannade skit inte särskilt trovärdiga karaktärsvittnen här, så att säga.

Att du inte begrep den poängen är uppenbart, men förstår du ens skillnaden nu när jag beskriver den för dig?

Andra gör det i alla fall, så tack för att du blottar din extremt verklighetsfrånvända världsbild så jag får chansen att besvara på just detta sätt. Eftersom du tog upp det, kan jag inte enligt Haveristernas regelbok klandras för att ha varit kränkt och först dragit upp det heller. Se första stycket i andra paragrafen, "Vad som gör dig kLaNdErVärD".

Hur var det med det här att dra in andras morsor förresten? Har du, liksom Henko brukar göra, redan glömt bort den "principen"?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-30 kl. 23:13.
Citera
2021-04-30, 23:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Det här är alltså den kriminella mastermind du har anlitat? Är det för grov misshandel av svenska språket han har suttit inne, kanske? Eller är det här nåt annat kreatur som så att säga spontant anslutit sig till ditt korståg? Och vad var det egentligen som hände hans "bög vän" på Gullmars? Var det en pangad ruta, den internationella maffiasignalen för blodshämnd, som han syftade på? Eller nåt annat bögande? Har det med Jonas latin lovers att göra?
För någon som inte har med Haveristerna att göra låter det som att du investerar för mycket tid för ditt egna bästa, min vän. Jag föreslår att du återgår till det du gjorde innan du råkade snubbla in såsom åskådare till denna bilolycka, för det är uppenbart att synen av offren i bilvraket du inte tycks kunna sluta titta på påverkar dig på ett högst negativt sätt.

Trevlig kväll! <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in