2021-01-25, 21:27
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Men lägg av, artikeln är helt inom ramen för vad som är pressetiskt plus att du som lyssnare på en förtalspodd där folk vrålar skällsord om människor de inte gillar och gräver upp medicinalhistoria för att förnedra har synpunkter på nivå är bra korkat men inte oväntat.
I beg to differ. Men sen var frågan hur seriös Nilsson är som journalist i det här fallet. Känner inte till att Haveristerna skulle hålla på med förtal, men ja, de är oseriösa. Hela poängen är att det ska vara låg nivå. Men jag tycker de gick över gränsen med "granskningen" av Malcom. Där har du inget på mig.
Citera
2021-01-25, 21:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallhytta
En hel del snack om ”såsseriet.” Är det egentligen det som här handlar om ? Som är förklaringen till fixeringen vid Henrik? Han är trots allt bara en 1/3 av Haveristerna.

Chang ville nog bara passa på att klaga på sossarna, har nog inte med hans kritik av Henrik att göra egentligen. Han poängterar ju att Henrik är svinig också mot vänsterpersoner.

Bra vinkling att Henrik helst ger sig på unga tjejer. Då poängteras ännu tydligare att han är en riktig mobbartyp.
Citera
2021-01-26, 10:40
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Det här är väl helt offentliga uppgifter? Vad folk tjänar och vad dom är dömda för t ex kan man ju få fram över internet nuförtiden? Spännande att Malcoms fanclub var ett gäng gruppkramande funkisaktivister, det trodde man inte! Torka tårarna, borsta bort psoriasisflagorna från kragen, det var ju IAF inte känsligare än att NI kunde återupprepa exakt samma uppgifter i sin artikel trots att alla bedyrar att dom minsann följt pressetiken?

Beslut om tvångsvård som går via förvaltningsrätten är också offentliga uppgifter, men jag tror väldigt få hade försvarat en publicering av sådana uppgifter. Bara för att något är offentligt så betyder det inte att det är lämpligt att dra upp det på sin stora plattform, speciellt om personen i fråga aldrig i sig pratat om det.
Citera
2021-01-26, 10:55
Medlem
Citat:
Det här är väl helt offentliga uppgifter? Vad folk tjänar och vad dom är dömda för t ex kan man ju få fram över internet nuförtiden? Spännande att Malcoms fanclub var ett gäng gruppkramande funkisaktivister, det trodde man inte! Torka tårarna, borsta bort psoriasisflagorna från kragen, det var ju IAF inte känsligare än att NI kunde återupprepa exakt samma uppgifter i sin artikel trots att alla bedyrar att dom minsann följt pressetiken?

Du menar offentliga uppgifter som tex den att Henko dömdes för olaga hot 2001, som ju är orsaken till att han river upp himmel och jord och skiter i hur mycket han förstör folks liv? Ja, bara att konstatera att somliga dalmasar är mer jämlika än andra. Trevligt pöbelvälde, detta, verkligen. Så oerhört jävla roligt att Henkos fyllemobbande nu omtalas som synonymt med vänstern och antirasism. Jag har sagt det länge, Henko med hejdukar är ett problem för både vänstern ovh antirasism. Det blir bara tydligare med tiden, ju mer de fokuserar på personliga vendettor och trakasserier med hjälp av den tekniskt ansvarige på Acta Publica.

Man gör nog klokt i att som vänster och antirasistiskt engagerad distansera sig från det här gänget. Det KOMMER att slå tillbaka på en annars.
Citera
2021-01-26, 11:10
Avslutad
Citat:
En hel del snack om ”såsseriet.” Är det egentligen det som här handlar om ? Som är förklaringen till fixeringen vid Henrik? Han är trots allt bara en 1/3 av Haveristerna.

Citat:
I beg to differ. Men sen var frågan hur seriös Nilsson är som journalist i det här fallet. Känner inte till att Haveristerna skulle hålla på med förtal, men ja, de är oseriösa. Hela poängen är att det ska vara låg nivå. Men jag tycker de gick över gränsen med "granskningen" av Malcom. Där har du inget på mig.

Henko satt och ojade sig i SVT för 10 år sen över att nån SDare drog ett judeskämt för mycket och kallade det han pysslade med för "seriös granskning". Det är klart att hans tidigare tonpolisande uppfattas som höjden av hycklande. Inget konstigt med att fokus hamnar på honom. Nu har han slutat förställa sig och han har visat sig så oseriös som många alltid misstänkt. Hans nuvarade låga nivå är den verkliga Henko. Men att hata SD säljer inte längre så nu ägnar sig Henko åt att mobba kvinnor och NPF personer och annat lowlevel scumbaggery. Man får ju ändå titta på vilka de drar likes av. Deras patreons och alla kring Haveristerna är vilsna mobbade nonames som söker mening i tillvaron och missbrukar parasociala relationer på nätet. Osunt.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-01-26 kl. 11:13.
Citera
2021-01-26, 11:14
Moderator
Carlboms avatar
I avsnitt 100 hörde jag igår att Henrik drog en gammal story om hur fattigt det var i slutet av månaden som barn. De fick käka det som fanns i skafferiet, typ knäckebröd med några överblivna köttbullar på.

Då glider Sanna in och vill också vara med. Hon tar då upp hur föräldrarna kämpade med sitt företag för att få det att gå runt, och att hennes farsa aldrig blev klar med renoveringen på villan.. Axel och Henrik tystnar. Man kan riktigt ta på skämskudden innan de snabbt går vidare som om de inte hörde henne.

Sanna har aldrig någonsin känt av fattigdom, men det är ju en merit i vänsterkretsar att ha gjort det så även övre medelklassbarn som Sanna låtsas gärna att det var sååå tufft att växa upp.

En form av "The four Yorkshiremen" som havererade direkt. Bättre att bara vara ärlig med sin uppväxt. Varken det ena eller andra är fel, men hon ska inte sitta och låtsas som de var fattiga för att plocka poäng hos vänstergänget.
Citera
2021-01-26, 11:15
Medlem
En annan sak. Axel upprepar gärna att de som sitter i gamla Hatklubbschatten inte lämnat 2016 bakom sig osv. Ursäkta nu, men VEM lever kvar i HK? Folk som chattar med varann i en konstellation från gruppen eller de som KAPITALISERAR på HKs kultur sedan snart 4 år tillbaka? Skärp er, för fan.
Citera
2021-01-26, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av media876
En annan sak. Axel upprepar gärna att de som sitter i gamla Hatklubbschatten inte lämnat 2016 bakom sig osv. Ursäkta nu, men VEM lever kvar i HK? Folk som chattar med varann i en konstellation från gruppen eller de som KAPITALISERAR på HKs kultur sedan snart 4 år tillbaka? Skärp er, för fan.

"Haveristerna 2.0 Klandervärda
Om den här gruppen
Den här gruppen är till för diskussion kring den satir- och samhällsanalytiska podden Haveristerna.
I Haveristerna avhandlas allt från vänster till höger på den politiska skalan och inget klandervärt beteende undgår kritik. Oavsett om du heter Linnéa Claeson och påstår dig blivit sexuellt trakasserad 25 gånger på tre timmar en vardag i centrala Stockholm eller om du heter Lamotte och skriker ordsallader i en bil.
Det är ditt klandervärda beteende som väcker vårt hat!
Mvh Henko, Axel och Sanna "

Det är samma trasiga människor som postar i den gruppen som var tongivande i HK med (inte minst Henko och Axel själva) så Axel projicerar nog en hel del. Han mår väl inte så bra.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-01-26 kl. 11:43.
Citera
2021-01-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Beslut om tvångsvård som går via förvaltningsrätten är också offentliga uppgifter, men jag tror väldigt få hade försvarat en publicering av sådana uppgifter. Bara för att något är offentligt så betyder det inte att det är lämpligt att dra upp det på sin stora plattform, speciellt om personen i fråga aldrig i sig pratat om det.
Du befinner dig just nu på Flashback där sådana publiceringar sker varje dag. Antar att du avslutar ditt konto, nu när jag förklarat det för dig? Om inte, förklara då för mig varför Nyheter Idag återupprepar och sprider samma "känsliga" uppgifter? De ska ju tillhöra det pressetiska systemet? Hur kan de då återpublicera samma information om det är oetiskt att publicera den?

Citat:
Ursprungligen postat av media876
Du menar offentliga uppgifter som tex den att Henko dömdes för olaga hot 2001, som ju är orsaken till att han river upp himmel och jord och skiter i hur mycket han förstör folks liv?
River han upp himmel och jord för detta? Var kan jag läsa/höra mer om det du påstår? Det låter ganska påhittat.
Citera
2021-01-26, 12:48
Avslutad
Citat:
River han upp himmel och jord för detta? Var kan jag läsa/höra mer om det du påstår? Det låter ganska påhittat.

Ja han verkar göra det då nån tydligen har fått sitt liv förstört.

https://twitter.com/nejtacktilldet/status/1353616893144403968
Citat:
Chairman Mittens
@nejtacktilldet
·
Andra kan vara känsliga för att få sitt eget liv sabbat av butthurt intrigerande skvallerkärringar på nätet. Fick inte du även en ursäkt per röst, eller minns jag fel? Jag har haft mina synpunkter på M, men rätt ska vara rätt, han bad om ursäkt - mer än en gång.
·
https://twitter.com/mrhenko123/status/1353624811461865472
Citat:
Henrik Johansson
@mrhenko123
Du tänker på nån som springer till Cissi Wallin med 20 år gamla domar - som sedermera landar på nazzesajter - för att de hört skvaller på nätet?

https://twitter.com/nejtacktilldet/status/1353625579644481539
Citat:
Chairman Mittens
@nejtacktilldet
Nej. Jag lämnade ett målnr till Cissi Wallin så ni två kunde fortsätta er skitslängarmatch. Det har jag stått för, bett om ursäkt för och ångrar jävligt mycket, för allas skull. Jag ser dock inte hur det öht har med aktuell diskussion att göra: du har fått 2 ursäkter från M.

https://twitter.com/nejtacktilldet/status/1353626414730379265
Citat:
Chairman Mittens
@nejtacktilldet
Och DU har inte fått ditt liv förstört. Att du ens har mage att hävda jämförelsen är fascinerande i sin totala fräckhet.

( https://twitter.com/geniet/status/1352359066941718534 Chairman Mittens är alltså J*nny G*stavsson, K*m Fr*drikssons tjej om jag förstår saken rätt. )

En rakt igenom verkligt intressant tråd.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-01-26 kl. 13:16.
Citera
2021-01-26, 13:00
Avslutad
Citat:
Det låter intressant, jag antar att du inte bara pratar utan har en dom du kan ladda upp?

Enligt Henrik ligger hans dom ute på nazzesajter https://twitter.com/mrhenko123/status/1353624811461865472
Citera
2021-01-26, 13:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej, då är det så klart helt ok att ge sig på minderåriga
Alltså.. Hur är det nu? Antingen är Greta ett barn och ska således på alla sätt och vis behandlas som ett barn, och då bör man helt enkelt inte ta henne på allvar eftersom barn saknar perspektiv, konsekvenstänk och massa andra saker som gör att dom helt enkelt inte vet vad dom pratar om och ska definitivt inte åka på världsturnéer och predika shit för både folk och länders ledare.

Eller så ska man ta henne på allvar som en vuxen och tyvärr är det så att en del av att vara vuxen att man måste stå ut med att människor säger osmickrande saker om en. Och det gäller ju så klart extra mycket om man ställer sig i offentlighetens ljus.

Givetvis tycker inte jag att det är okej att ge sig på en minderårig som inte verkar i den myndiga sfären i någon större utsträckning. Men nu pratade Malcolm inte om en sådan person, utan om Greta som just tar plats i den vuxna sfären och kräver att man ska ta henne på lika stort allvar som en vuxen människa. Kort sagt så den som ger sig in i leken, får leken tåla.

Komma här och lägga ord i munnen på mig och komma med halmgubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in