2020-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todome
Jag får väl hälsa att hon ska intala sig det så det känns bättre.

Har du visat din avsky nu så du kan återgå till trådeämnet?
Du är en sopa som sitter och hatar på Flashback, ta inte ditt liv är du snäll.

Du menar "ämnet" som i gamla dansbaneslagsmål från 2001? Ja, för all del, låt inte mig vara ivägen för de desperata försöken.
Citera
2020-08-28, 06:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Aron vann enkelt debatten som faktiskt ägde rum, den om huruvida man verkligen kan kalla sig för antirasist om man fokuserar till hundra procent på att svartmåla ett enda politiskt parti. Ni som lever i villfarelsen om att Haveristerna har en nettopositiv inverkan på samhället verkar inbilla er att det handlade om huruvida LO finansierade IRM, det var ett sidospår i sammanhanget som togs upp av IRM-nissarna, inte av Aron. Magnus började ju nästan gråta av "nervositet" när han bemötte den frågan. Jag kan rekommendera att du återbesöker avsnittet och påminner dig själv om vad som diskuterades.

Med det sagt är det så klart en omöjlig situation när Bard förväntas dyka upp till ett samtal på bortaplan med tre psykiskt labila motståndare som "bjuder in" för att ställa en mot väggen trots att de inte ens ha läst en enda av hans böcker. Det är som att bli "inbjuden" till att möta upp tre mobbare vid stora eken efter att skoldagen är slut för att "prata lite". Självklart ställer ingen vettig människa upp på dessa villkor, det fattar alla normalt tänkande människor. Fixa en moderator och en neutral arena istället, vad är det som är så skrämmande med den tanken? Det känns inte som någon omöjlig rider direkt, att det skall vara på lika villkor?

Det vore roligt att höra Henkos ursäkter om han hade blivit inbjuden till inspelat samtal hemma hos Bard, med Arga Blatten och Aron Flam i soffan mittemot. För du verkar vara av uppfattningen att han måste ställa upp, annars är han en fegis som inte vågar ta debatten?

Varför skulle han skräda orden när det gäller Haveristernas podcast? Det, om något, vore att sätta sig på höga hästar, eftersom han bara kan säga vad han faktiskt tycker. Det är väl självklart att han ser ner på dem, du vet väl hur podcasten brukar låta? De sitter och kastar bajs på alla de har irriterat sig på den senaste veckan likt apor på zoo, de skräder ju inte orden själva, minst sagt. Sen somnar Henko och Axel får på något sätt varje diskussion att handla om honom själv, "jag skiter i vilket, om du vill äta bajs, fucking do it!" Henko vaknar till och de kör ett gemensamt trettio sekunder långt tillgjort väsgarv över någonting som inte är roligt ens när man är bäng. Man kunde nästan höra Myra himla med ögonen men till slut bjuda på lite tillgjort fniss för att inte störa stämningen.

Arons argument är skrattretande. Han är inte heller en konsekvent liberal eftersom han tycker omskärelse av religiösa skäl är okej. Aron är alltså inte konsekvent liberal. Vad är han då? :-)

det är klart som fan att en hemsida kan följa ett visst parti och vara konsekventa antirasister. Det är jävligt lågt hängande frukt du och Aron kommer med.
Citera
2020-08-28, 07:38
Avslutad
Kul att Haveristernas tråd är ett stort haveri ändå
Citera
2020-08-28, 10:02
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Arons argument är skrattretande. Han är inte heller en konsekvent liberal eftersom han tycker omskärelse av religiösa skäl är okej. Aron är alltså inte konsekvent liberal. Vad är han då? :-)

det är klart som fan att en hemsida kan följa ett visst parti och vara konsekventa antirasister. Det är jävligt lågt hängande frukt du och Aron kommer med.
Jag håller med om att Aron är fruktansvärt inkonsekvent förutom att han konsekvent tar på sig alldeles för stora skor, särskilt i omskärelsefrågan, vilket kan ha varit hans sämsta anförande hittills, när han försökte försvara det med att kalla det för religionsfrihet. Men att han är inkonsekvent betyder inte att IRM är konsekventa.

Det är klart att Aron blir irriterad när IRM inte publicerar muslimers öppna rasism mot judar i Sverige och samtidigt kallar sig för politiskt obundna och "inte vänster" och "jag vet inte var Myra står politiskt" och liknande skitsnack. Henkos försvar var ju passande nog att han inte kunde publicera det baserat på Arons förklaring, ty Henko tala icke arabiska och känna ej heller en enda människa som gör det och kan översätta åt honom. Sveriges kanske mest profilerade antirasist känner inga arabisktalande människor alltså. Skräll? Hur som helst fattar vilken haschtomte som helst att de är politiskt vänster allihopa, det är väl i så fall bara de själva som tror något annat.

Jag planerar inte ha samma diskussion med dig som Aron hade med IRM, jag kan bara rekommendera att du kritiskt lyssnar på avsnittet igen för att färska upp minnet. Jag såg att någon Fred Friendly hade kommenterat där för två år sedan och det är ju faktiskt ett tag sedan nu.
Citera
2020-08-28, 10:31
Medlem
Citat:
Jag håller med om att Aron är fruktansvärt inkonsekvent förutom att han konsekvent tar på sig alldeles för stora skor, särskilt i omskärelsefrågan, vilket kan ha varit hans sämsta anförande hittills, när han försökte försvara det med att kalla det för religionsfrihet. Men att han är inkonsekvent betyder inte att IRM är konsekventa.

Det är klart att Aron blir irriterad när IRM inte publicerar muslimers öppna rasism mot judar i Sverige och samtidigt kallar sig för politiskt obundna och "inte vänster" och "jag vet inte var Myra står politiskt" och liknande skitsnack. Henkos försvar var ju passande nog att han inte kunde publicera det baserat på Arons förklaring, ty Henko tala icke arabiska och känna ej heller en enda människa som gör det och kan översätta åt honom. Sveriges kanske mest profilerade antirasist känner inga arabisktalande människor alltså. Skräll? Hur som helst fattar vilken haschtomte som helst att de är politiskt vänster allihopa, det är väl i så fall bara de själva som tror något annat.

Jag planerar inte ha samma diskussion med dig som Aron hade med IRM, jag kan bara rekommendera att du kritiskt lyssnar på avsnittet igen för att färska upp minnet. Jag såg att någon Fred Friendly hade kommenterat där för två år sedan och det är ju faktiskt ett tag sedan nu.
Aron måste ha missat deras vässande mot Rashid Musa och SUM. Musa är väl den karaktär som efter CW och LC får mest skit i podden. Men visst är det uppenbart att Henko är sosse-vänster, Myra är vänster (eller queerfeminist-liberal-vänster) och att Axel är någon slags liberal-sossevänster-mishmash. Sanna har jag sämre koll på men man får väl förmoda att hon är ungefär i samma tankebanor och rör sig.
Citera
2020-08-28, 11:30
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Aron måste ha missat deras vässande mot Rashid Musa och SUM. Musa är väl den karaktär som efter CW och LC får mest skit i podden. Men visst är det uppenbart att Henko är sosse-vänster, Myra är vänster (eller queerfeminist-liberal-vänster) och att Axel är någon slags liberal-sossevänster-mishmash. Sanna har jag sämre koll på men man får väl förmoda att hon är ungefär i samma tankebanor och rör sig.
Deras relativt svaga svingar mot Rashid Musa och SUM har skett på Twitter, inte på deras blogg. Deras Twitter-konto har alltid varit att anses som mer eller mindre Henkos egna tankar och åsikter om allt möjligt, inte bara saker som rör SD eller ens rasism, vilket man kan se genom att kolla alla deras retweets av hans privata Twitter-konto. Sök själv på bloggen så ser du att de aldrig tagit upp vare sig Rashid eller SUM.

Utöver det håller jag inte med om att Haveristerna ens har varit så hårda mot Musa, där hamnar nog karaktärer som Kyeyune, Bali, Ingrid, naturligtvis Bard, med flera, på högre pallplatser.
Citera
2020-08-28, 11:38
Medlem
Citat:
Deras relativt svaga svingar mot Rashid Musa och SUM har skett på Twitter, inte på deras blogg. Deras Twitter-konto har alltid varit att anses som mer eller mindre Henkos egna tankar och åsikter om allt möjligt, inte bara saker som rör SD eller ens rasism, vilket man kan se genom att kolla alla deras retweets av hans privata Twitter-konto. Sök själv på bloggen så ser du att de aldrig tagit upp vare sig Rashid eller SUM.

Utöver det håller jag inte med om att Haveristerna ens har varit så hårda mot Musa, där hamnar nog karaktärer som Kyeyune, Bali, Ingrid, naturligtvis Bard, med flera, på högre pallplatser.
My bad: jag förutsatte att du menade Haveristerna. Det stämmer nog att IRM knappt pratat om något annat än SD och definitivt inte muslimsk antisemitism.

Musa har definitivt fått mer utrymme än både Bard och I & K. Kyeyune... osäker. Kanske har MK fått mer skit än RM. Tror iofs att det beror på att de ägnar sågningarna av MK mer tid medan RM avfärdas som en idiot kort och gott och då blir det inte lika mycket att prata om.
Citera
2020-08-29, 18:13
Medlem
moralhoras avatar
Yaaaassss!

https://twitter.com/FlashBakStalker/status/1299740380871749634

https://archive.vn/wip/nanP6

https://imgur.com/a/BNbBnma

Henko ska tvingas mötas på Spånga station 15:00

VEM FEGAR UR?
Senast redigerad av moralhora 2020-08-29 kl. 18:15.
Citera
2020-08-29, 18:46
Medlem
moralhoras avatar
Aaah, nu försöker ärendet trixa med platsen:
https://twitter.com/FlashBakStalker/status/1299748589862825985

https://archive.vn/wip/QrQ0X

https://imgur.com/a/v7UyXZ3

Så, numera Mjölbyplan Rinkeby 15:00.
Varför ändring skedde är bortom mig. Rinkeby är tomt 15:00 på en Söndag.4

Blir inget möte:

https://archive.md/wip/XIICI

((((
Senast redigerad av moralhora 2020-08-29 kl. 18:53.
Citera
2020-08-29, 19:28
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Aaah, nu försöker ärendet trixa med platsen:
https://twitter.com/FlashBakStalker/status/1299748589862825985

https://archive.vn/wip/QrQ0X

https://imgur.com/a/v7UyXZ3

Så, numera Mjölbyplan Rinkeby 15:00.
Varför ändring skedde är bortom mig. Rinkeby är tomt 15:00 på en Söndag.4

Blir inget möte:

https://archive.md/wip/XIICI

((((

Vad är grejen med ”våldtäktstransan”? Kan nån briefa mig? Är det samma person som ville slåss med Henko? Vem är det? Vad är relationen till haveristerna? Har personen trakasserat Henko?
Citera
2020-08-29, 19:37
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Vad är grejen med ”våldtäktstransan”? Kan nån briefa mig? Är det samma person som ville slåss med Henko? Vem är det? Vad är relationen till haveristerna? Har personen trakasserat Henko?

Det finns saker du vill veta.
Det finns saker du inte vill veta.

Det är mest trams och jidder. Vill någon reda ut det då.
Citera
2020-08-29, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid

Ja MMA-Henrik är förföljd av en GALNING!

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Men jag vill ha allt! Skrik, spy och panik!

Nån gillar din profilbild och levererade.

Edit: OBS no homo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in