Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Arons argument är skrattretande. Han är inte heller en konsekvent liberal eftersom han tycker omskärelse av religiösa skäl är okej. Aron är alltså inte konsekvent liberal. Vad är han då? :-)
det är klart som fan att en hemsida kan följa ett visst parti och vara konsekventa antirasister. Det är jävligt lågt hängande frukt du och Aron kommer med.
Jag håller med om att Aron är fruktansvärt inkonsekvent förutom att han konsekvent tar på sig alldeles för stora skor, särskilt i omskärelsefrågan, vilket kan ha varit hans sämsta anförande hittills, när han försökte försvara det med att kalla det för religionsfrihet. Men att han är inkonsekvent betyder inte att IRM är konsekventa.
Det är klart att Aron blir irriterad när IRM inte publicerar muslimers öppna rasism mot judar i Sverige och samtidigt kallar sig för politiskt obundna och "inte vänster" och "jag vet inte var Myra står politiskt" och liknande skitsnack. Henkos försvar var ju passande nog att han inte kunde publicera det baserat på Arons förklaring, ty Henko tala icke arabiska och känna ej heller en enda människa som gör det och kan översätta åt honom. Sveriges kanske mest profilerade antirasist känner inga arabisktalande människor alltså. Skräll? Hur som helst fattar vilken haschtomte som helst att de är politiskt vänster allihopa, det är väl i så fall bara de själva som tror något annat.
Jag planerar inte ha samma diskussion med dig som Aron hade med IRM, jag kan bara rekommendera att du kritiskt lyssnar på avsnittet igen för att färska upp minnet. Jag såg att någon Fred Friendly hade kommenterat där för två år sedan och det är ju faktiskt ett tag sedan nu.