Citat:
Ursprungligen postat av
Asbestansiktet
Vi förstår vad du menar även utan analogierna. De hjälper dig inte, snarare blir du bara mer och mer vilse. Du retar dig på att de blandar rent ideologiska diskussioner med råa personangrepp. Personangrepp kan i högsta grad vara politik (se striderna i första internationalen eller mellan bosjevikerna och de tyska Socialdemokraterna. Eller Trump vs Alla andra. Eller vilka exempel som helst under i princip alla epoker där falangstrider förekommer).
Haveristerna har varit vänliga nog att lista avsnittets ämnen i varje avsnittsbeskrivning, med länkar och allt. Jag har gått igenom och tittat och hör och häpna - det mesta kretsar kring i deras ögon klandervärda politiska åsikter som uttryckts i tal eller skrift. Någon enstaka instagramkändis förekommer med till 85/90 procent handlar det om olika högerpersoners göromål och utsagor.
Så det blir väldigt krystat att hävda att de inte skulle vara politiska. Att du inte gillar politik som innehåller personangrepp är något helt annat.
Det handlar om politik, ytligt, men de har ingen lust att fördjupa sig. Istället för att gå på Malcom Kyeyunes eventuella handikapp, hade de ju kunnat förklara varför de överhuvud taget tycker att det är oproblematiskt med invandrargruppen somalier, som år efter år ligger på en ca 20-procentig sysselsättningsnivå och dito godkännandenivå i den svenska grundskolan. Nyktert betraktat är det ju onekligen en problemgrupp som vi dras med. Och gruppen är i högsta grad fertil och får barnbidrag i en accellererande omfattning som motsvarar avkomman.
Varför berättar de inte om fördelarna med den här gruppen, de som vet? Någon har bjudit in den - länge och ihållande efter att den bekänt färg - vem och varför?
Jag vill inte generalisera, men jag måste. Varför ska den här gruppen gynnas så synnerligen mycket på majoritetens bekostnad? Jag bjöd då inte in den. Gjorde du?
Visst, det är, eller var (?), lättare att glida ovanpå som sossepamp (småskalig sådan - Henrik) eller med spucken, uppjagad stämma hävda att man "skiter i det" (Axel, vad det än gäller när det hettar till), än att befatta sig med själva problemet.
Förresten, konceptet "'edgy' organiserad sosse, dels förment rebelliskt oförskämd, dels ivrigt PK", går det att uppnå värre töntighet?