2021-01-29, 20:31
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Hur viktigt det är att visa upp framgång. Hur lätt de har för att ljuga och förvränga.

Vad har de ljugit om?
Citera
2021-01-29, 21:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Jag tror att det är djupare än så. Den mörka triaden är väldigt tydlig både hos Henko och Axel. Det här är människor som mår fruktansvärt dåligt. Splittringen med Myra och hur det hanterades. Hur människor anser sig trakasserade till tystnad och deras känslor bagatelliseras och förlöjligas. Hur de förbrukar människor och bristande empati inför det. Hur viktigt det är att visa upp framgång. Hur lätt de har för att ljuga och förvränga. Hur de ser konspirationer och fiender bakom anonym kritik och en besatthet av vem som sagt vad istället för vad som faktiskt sägs. Henkos otrohet är inte direkt ett bra tecken heller. Det är för många bockar på checklistan. Så det är visserligen självförvållat men samtidigt saknar de normal verklighetsförankring. Självklart är det bra underhållning men det är ingenting en ansvarsfull person stöttar.

Det kan vara intressant och man vill poppa popcorn ibland när de ger sig på någon. Men man kan bara tänka på sitt eget liv utanför internet.. det är inte särskilt roligt med konflikt konstant. Det är inte konstruktivt med tjafs och bråk, och absolut inte för en summa om "30 lax" per vecka (räcker det till en krogkväll i månaden per man i slutändan?) och en Rolex man vill hänga upp på väggen i pojkrummet.

Det måste finnas en brytgräns för det här gänget. Avmattning på uppmärksamhet kommer förr eller senare, och hur mår de då? Jag känner varken Henrik, Axel, Myra eller Sanna men när kommer allt ikapp? När kommer gamla hjärnspöken som tryckts undan komma tillbaka?

Jag kan stänga av datorn om jag tycker internet blir för mycket, men det här gänget lever online och får energi av konflikt. Det kommer inte sluta bra om de själva tror de gör något väldigt rätt just nu.
Citera
2021-01-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det var inte en jämförelse med Haveristerna, det var en medvetet överdriven analogi för att understryka poängen i mitt resonemang om att politik inte smittar av sig, i alla riktningar, på allt som drabbar politiker eller blir drabbade av politiker. Om jag kör på en hund med min bil så blir jag inte mer katt av det - Om man kritiserar en vänsterpolitiker så betyder det inte att man själv är högerpolitiker.

Nåväl, jag har redan varit inne på det där med att de hittar nån ursäkt för att bråka med folk. Haveristerna bråkar inte om sakfrågor eller åsikter, de bråkar med personen bakom den uttryckta åsikten. De är inte intresserad av att förstå vad den andra personen faktiskt menade, de gör sin egen tolkning och sedan använder de sin egen tolkning som ursäkt för att tönta sig mot andra personer. Det finns politiker som ibland gör likadant, fast på en rimligare nivå, men bara för att politiker också gör så så betyder det inte att det är politik. Personangrepp är inte politik. Det är två helt olika saker. Politik handlar inte om enskilda personer, inte heller om enskilda personers uttryckta åsikter och formuleringar.

Vi förstår vad du menar även utan analogierna. De hjälper dig inte, snarare blir du bara mer och mer vilse. Du retar dig på att de blandar rent ideologiska diskussioner med råa personangrepp. Personangrepp kan i högsta grad vara politik (se striderna i första internationalen eller mellan bosjevikerna och de tyska Socialdemokraterna. Eller Trump vs Alla andra. Eller vilka exempel som helst under i princip alla epoker där falangstrider förekommer).

Haveristerna har varit vänliga nog att lista avsnittets ämnen i varje avsnittsbeskrivning, med länkar och allt. Jag har gått igenom och tittat och hör och häpna - det mesta kretsar kring i deras ögon klandervärda politiska åsikter som uttryckts i tal eller skrift. Någon enstaka instagramkändis förekommer med till 85/90 procent handlar det om olika högerpersoners göromål och utsagor.

Så det blir väldigt krystat att hävda att de inte skulle vara politiska. Att du inte gillar politik som innehåller personangrepp är något helt annat.
Citera
2021-01-29, 22:41
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Vi förstår vad du menar även utan analogierna. De hjälper dig inte, snarare blir du bara mer och mer vilse. Du retar dig på att de blandar rent ideologiska diskussioner med råa personangrepp. Personangrepp kan i högsta grad vara politik (se striderna i första internationalen eller mellan bosjevikerna och de tyska Socialdemokraterna. Eller Trump vs Alla andra. Eller vilka exempel som helst under i princip alla epoker där falangstrider förekommer).

Haveristerna har varit vänliga nog att lista avsnittets ämnen i varje avsnittsbeskrivning, med länkar och allt. Jag har gått igenom och tittat och hör och häpna - det mesta kretsar kring i deras ögon klandervärda politiska åsikter som uttryckts i tal eller skrift. Någon enstaka instagramkändis förekommer med till 85/90 procent handlar det om olika högerpersoners göromål och utsagor.

Så det blir väldigt krystat att hävda att de inte skulle vara politiska. Att du inte gillar politik som innehåller personangrepp är något helt annat.
Det handlar om politik, ytligt, men de har ingen lust att fördjupa sig. Istället för att gå på Malcom Kyeyunes eventuella handikapp, hade de ju kunnat förklara varför de överhuvud taget tycker att det är oproblematiskt med invandrargruppen somalier, som år efter år ligger på en ca 20-procentig sysselsättningsnivå och dito godkännandenivå i den svenska grundskolan. Nyktert betraktat är det ju onekligen en problemgrupp som vi dras med. Och gruppen är i högsta grad fertil och får barnbidrag i en accellererande omfattning som motsvarar avkomman.

Varför berättar de inte om fördelarna med den här gruppen, de som vet? Någon har bjudit in den - länge och ihållande efter att den bekänt färg - vem och varför?

Jag vill inte generalisera, men jag måste. Varför ska den här gruppen gynnas så synnerligen mycket på majoritetens bekostnad? Jag bjöd då inte in den. Gjorde du?

Visst, det är, eller var (?), lättare att glida ovanpå som sossepamp (småskalig sådan - Henrik) eller med spucken, uppjagad stämma hävda att man "skiter i det" (Axel, vad det än gäller när det hettar till), än att befatta sig med själva problemet.

Förresten, konceptet "'edgy' organiserad sosse, dels förment rebelliskt oförskämd, dels ivrigt PK", går det att uppnå värre töntighet?
Citera
2021-01-30, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det handlar om politik, ytligt, men de har ingen lust att fördjupa sig. Istället för att gå på Malcom Kyeyunes eventuella handikapp, hade de ju kunnat förklara varför de överhuvud taget tycker att det är oproblematiskt med invandrargruppen somalier, som år efter år ligger på en ca 20-procentig sysselsättningsnivå och dito godkännandenivå i den svenska grundskolan. Nyktert betraktat är det ju onekligen en problemgrupp som vi dras med. Och gruppen är i högsta grad fertil och får barnbidrag i en accellererande omfattning som motsvarar avkomman.

Varför berättar de inte om fördelarna med den här gruppen, de som vet? Någon har bjudit in den - länge och ihållande efter att den bekänt färg - vem och varför?

Jag vill inte generalisera, men jag måste. Varför ska den här gruppen gynnas så synnerligen mycket på majoritetens bekostnad? Jag bjöd då inte in den. Gjorde du?

Visst, det är, eller var (?), lättare att glida ovanpå som sossepamp (småskalig sådan - Henrik) eller med spucken, uppjagad stämma hävda att man "skiter i det" (Axel, vad det än gäller när det hettar till), än att befatta sig med själva problemet.

Förresten, konceptet "'edgy' organiserad sosse, dels förment rebelliskt oförskämd, dels ivrigt PK", går det att uppnå värre töntighet?

Jag har verkligen inte bjudit in någon någonstans. Jag antar att du misstänker att jag är vänster eller Reinfeldt-liberal. Det kan du glömma. Jag retar mig på vänstern för att de är sådana mesar. Men snäppet mer på delar av högern (ungefär samma höger som Haveristerna ofta hånar) för att de är så omåttligt stöddiga och töntiga med sina tomma provokationer (som den erbarmligt fåniga vänster så ofta går på) trots att de i påfallande många fall är så underbegåvade.

Men apropå Malcom så har jag inga problem med att de går på om hans parasitära leverne. Det var ju det som var deras poäng, han sitter där och är så jävla kaxig och edge-lordig mot invandrare som lever på bidrag trots att han bidragit med NOLL till det här samhället. Det måste du väl hålla med om är äckligt? Man ska inte behöva var klanderfri för att få driva politisk kritik. Men är man en person som skiter på golvet på offentliga toaletter så ska man nog ändå ligga lågt just när det gäller att kritisera andras toaletthygien.

Är det då ett handikapp han inte kan rå för? Absolut. Men jag vet inte, hur är det att komma från ett efterblivet klansamhälle (Somalia eftersom du förde det på tal), utan rimlig utbildning, uppfostrad i ett land sönderslitet av krig och konflikt? Det är nog fan också att betrakta som ett handikapp. Eller du kanske föreställde dig att alls somalier som kommer till Sverige skulle hamna i arbete och bli självförsörjande från dag 1? Det tror jag du var rätt ensam om i så fall.
Citera
2021-01-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Nej, jag tror inte det. Att försöka vara edgy och sosse i Sverige är skrattretande. Då blir man bara en lydig liten shi-tzu som Daniel Suhonen - den skäller som satan men när någon hotar att trampa ihjäl den så springer den omedelbart till husse.
Citera
2021-01-30, 00:48
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Jag har verkligen inte bjudit in någon någonstans. Jag antar att du misstänker att jag är vänster eller Reinfeldt-liberal. Det kan du glömma. Jag retar mig på vänstern för att de är sådana mesar. Men snäppet mer på delar av högern (ungefär samma höger som Haveristerna ofta hånar) för att de är så omåttligt stöddiga och töntiga med sina tomma provokationer (som den erbarmligt fåniga vänster så ofta går på) trots att de i påfallande många fall är så underbegåvade.
Nej, jag misstänker ingenting särskilt rörande dig. Jo, det finns riktigt löjliga figurer i de flesta läger, tyvärr beundrade av många. Sociala medier, politiskt nyttjade, är outhärdliga när man sett mönstret: en narcissist för dagbok kommenterande dagshändelserna, en dumklick lajkar utan eftertanke varje inlägg. I större eller mindre skala.

Citat:
Men apropå Malcom så har jag inga problem med att de går på om hans parasitära leverne. Det var ju det som var deras poäng, han sitter där och är så jävla kaxig och edge-lordig mot invandrare som lever på bidrag trots att han bidragit med NOLL till det här samhället. Det måste du väl hålla med om är äckligt? Man ska inte behöva var klanderfri för att få driva politisk kritik. Men är man en person som skiter på golvet på offentliga toaletter så ska man nog ändå ligga lågt just när det gäller att kritisera andras toaletthygien.
Han är lite barnslig och dramatisk, men jag skulle påstå att han talar om verkliga problem. Därför är det löjligt med haveristerna, som angriper honom för att han uttrycker cyniska (och sakliga) tankegångar, samtidigt som problemet jäser och accellererar. Visst, det kan de ju roa sig (och SSU?) med för all del, men det gör varken till eller från när det gäller problemet eller den som påtalar det.

Citat:
Är det då ett handikapp han inte kan rå för? Absolut. Men jag vet inte, hur är det att komma från ett efterblivet klansamhälle (Somalia eftersom du förde det på tal), utan rimlig utbildning, uppfostrad i ett land sönderslitet av krig och konflikt? Det är nog fan också att betrakta som ett handikapp. Eller du kanske föreställde dig att alls somalier som kommer till Sverige skulle hamna i arbete och bli självförsörjande från dag 1? Det tror jag du var rätt ensam om i så fall.
Skojar du i det sista? Jag förväntar mig ingenting av främmande folkstammar, varför skulle jag det? De nackdelar de dras med behöver strängt taget inte vara Sveriges problem. Det är ingen självklarhet att ge åtta barnbidrag till en familj från Afrika. Den åsikten är varken originell eller udda och kan naturligtvis uttryckas av vilken svensk som helst, handikappad eller rentav fullkomlig.
Citera
2021-01-30, 03:30
Avslutad
Konflikten med privatpersonen J*nas H*llen hettar nu till på Twitter och de gamla vanliga jyckarna kring Henko lägger sig i. J*nas provocerar kring Sannas sexliv, Sanna svarar med att misstänkliggöra J*nas för att ha våldtäktsfantasier https://twitter.com/SannaFielding/status/1355160616248467457
Citat:
"Sanna Fielding
@SannaFielding
Tror du inte att jag har något att säga till om gällande vem jag har sex med och inte? Vidrigt att projicera dina våldtäktsfantasier på andra."

Haveristernas tidigare klippare Er*k St*nhammar svarar med att anklaga J*nas för att vara pedofil. https://twitter.com/hoverboardist/status/1355277065147265028
Citat:
"Er*k St*nhammar
@hoverboardist
Jag är inte narkoman, men du är tydligen pedofil enligt mina källor. Att du kallar mig för pundare bleknar inför att du tydligen vill ha sex med små pojkar."

Tidigare i veckan råkade Myra försäga sig så uppgiften om att Er*k St*nhammar och hans fru El*n H*lm ligger bakom sidan "allting handlar om Cissi Wallin" kom ut varpå Er*k kallade Myra för quisling och blev kickad från hennes discord av "translobbyn" som modererar kanalen. Konflikten med dörrvakten från Tranås börjar nu bli begriplig. Den rör dörrvaktens slagningar i Acta Publica på Henko som Henko som hämnd sett till att dörrvakten blivit avstängd från tjänsten för och fått sparken. Henko verkar inte vilja att dörrvakten eller J*nas besöker honom i hans hem och den tidigare så kaxiga attityden är som bortblåst. https://twitter.com/mrhenko123/status/1355230229971820544
Citat:
"Henrik Johansson
@mrhenko123
Du eller din polare är varken önskvärda eller välkommna hemma hos mig och min familj."

Popcornfesten fortsätter.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-01-30 kl. 03:50.
Citera
2021-01-30, 06:23
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Konflikten med privatpersonen J*nas H*llen hettar nu till på Twitter och de gamla vanliga jyckarna kring Henko lägger sig i. J*nas provocerar kring Sannas sexliv, Sanna svarar med att misstänkliggöra J*nas för att ha våldtäktsfantasier https://twitter.com/SannaFielding/status/1355160616248467457

Det roliga är att när jag tittar i diverse trådar så säger Jonas rakt ut att Haveristernas egen största fiende är dom själva, vilket såklart är sant. Ingen behöver söka efter a "krossa" dom eftersom de förr eller senare kommer att gå över någon gräns då dom uppfattar allt annat som att "backa". Jag skulle kunna höja varningens finger åt dom att i till exempel Patreons ToS står det specifikt att "As a result, we also look at what you do with your membership off our platform". I community guidelines så finns en hel sektion angående doxxing - "We take a strong stance against doxing, which is sharing an individual’s private information or aggregating their public information for the purpose of intimidating them through harassment".

Nu vet jag att det är meningslöst att försöka informera dom om detta då ingen av dom har vettet att förstå att ibland måste man backa och vara lite ödmjuk. Det är bara att poppa popcorn och sätta sig ner och se på röran.
Senast redigerad av moralhora 2021-01-30 kl. 06:29.
Citera
2021-01-30, 09:08
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Vid en snabb koll på Booli så är Henkos kåk ute i hotahejti värd hälften av Myras 70 kvadrat i Nacka och Axel bor på c/o hyresrätt.

det tas ju upp i den här tråden att mygla bor hos sin bror och inte betalar hyra. hon äger ingenting utom skulder
Citera
2021-01-30, 09:12
Medlem
saltazars avatar
Citat:

Haveristernas tidigare klippare Er*k St*nhammar svarar med att anklaga J*nas för att vara pedofil. https://twitter.com/hoverboardist/status/1355277065147265028

Tidigare i veckan råkade Myra försäga sig så uppgiften om att Er*k St*nhammar och hans fru El*n H*lm ligger bakom sidan "allting handlar om Cissi Wallin" kom ut varpå Er*k kallade Myra för quisling och blev kickad från hennes discord av "translobbyn" som modererar kanalen. Konflikten med dörrvakten från Tranås börjar nu bli begriplig. Den rör dörrvaktens slagningar i Acta Publica på Henko som Henko som hämnd sett till att dörrvakten blivit avstängd från tjänsten för och fått sparken. Henko verkar inte vilja att dörrvakten eller J*nas besöker honom i hans hem och den tidigare så kaxiga attityden är som bortblåst. https://twitter.com/mrhenko123/status/1355230229971820544

Popcornfesten fortsätter.

menar du at translobbyn är samma person som h & a gjorde ett avsnitt om eller är det någon annan?
Citera
2021-01-30, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
det tas ju upp i den här tråden att mygla bor hos sin bror och inte betalar hyra. hon äger ingenting utom skulder

De bitarna känner jag inte till men med stockholmska mått mätt är ingen av dom speciellt well-to-do.

Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
menar du at translobbyn är samma person som h & a gjorde ett avsnitt om eller är det någon annan?

Translobbyn är samlingsnamnet på diverse transpersoner som modererar Myras kanal, någon annan således. Det är väldigt mycket genderbenders runt de här människorna. Tydligen modererar en transperson i Haveristerna 2.0-gruppen med.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-01-30 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in