2021-04-27, 05:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Du tog upp missbruksproblematik och psykisk ohälsa, vad har det med funktionsnedsättningar att göra?
För övrigt har jag och flertalet andra uttryckt kritik mot de funkofobiska uttrycken i podden.

Töntiga tonpolisande lättkränkta snöflingor.
Citera
2021-04-27, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Huvudanledningen till att jag är här i dag är hur Haveristerna hånade och förtalade Magnus, som är en nära vän, med betydligt större moralisk resning än både Axel och Henko. .

Okej hördu. Men nu har en av dina små gula minioner t o m uttalat ett ganska explicit våldshot mot mig. Vad ska du göra för att lösa det och kompensera mig? Eller har du bara selektiv moralisk resning när det är det är t ex Tim som gjort nåt dumt? Eller ska jag skriva en sexnovell om din familj och en flock hästar? You tell me, moralföreläsaren, för nu har vi ett problem.
Citera
2021-04-27, 07:17
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Okej hördu. Men nu har en av dina små gula minioner t o m uttalat ett ganska explicit våldshot mot mig. Vad ska du göra för att lösa det och kompensera mig? Eller har du bara selektiv moralisk resning när det är det är t ex Tim som gjort nåt dumt? Eller ska jag skriva en sexnovell om din familj och en flock hästar? You tell me, moralföreläsaren, för nu har vi ett problem.

”Du göra för att kompensera mig”. Vem har hotat TranåsByNight?
Citera
2021-04-27, 07:18
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Berätta mer, vem är det som fått mottaga hot?
Citera
2021-04-27, 07:37
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Det finns inga hot mot Malcom, däremot finns det flera exempel där de använder Malcoms egna åsikter och politiska förslag mot honom själv.

Det är lustigt det där med att du låtsas att du förespråkar god ton varje gång någon idiot du gillar eller håller med får kritik eller ifrågasätts, medans de du inte håller med tydligen ska tåla vilket skit som helst.
Exempel: klossen Uvell ljuger om Greta Thunberg, då ska du direkt rida ut till kärringens försvar när hon ljuger för att attackera och rikta sin hatsvans mot ett barn.
Hyckleri kallas det.
Du har noll trovärdighet.

Helt klart kan man uppfatta snacket om att slå Malcom på käften som ett hot. Men naturligtvis inlindat på ett sådant sätt att det kan försvaras som en ”take” på hans egen politiska retorik. Dessutom följs det upp med hans gamla ansökan om god man, som enbart är till för att håna och kränka honom.

Och det var precis det här jag kritiserade Haveristerna för när det gällde Uvell; att de samlar människor som dig i sina trådar för att håna och hata meningsmotståndare. Samtidigt var jag tydlig att det var fritt fram att kritisera hennes åsikter.

På samma sätt är det anledningen till att jag försvarar Magnus. Han gjorde fel, vilket han erkänt och bett om ursäkt för. Men det räckte inte för Henko och Axel, han skulle hånas och hotas också.

På annat håll säger du att du inte är så insatt ”i alla vändor”. Du har fått konflikten förklarad för dig, du har hängt i de här trådarna och på Twitter. Sluta leka oförstående.
Citera
2021-04-27, 07:39
Medlem
Citat:
”Du göra för att kompensera mig”. Vem har hotat TranåsByNight?
Har redan skrivit det en gång. Din Flashback-polare Extrapris. Du kan scrolla tillbaka och kolla själv. Eller om du vill ha skärmdumpar från min inbox. Och om Haveristerna är ansvariga för Tim är du ansvarig för Extrapris, och då handlar det inte om några elaka formuleringar om "dement gubbe" utan ett hot om våld, vilket är betydligt värre.

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Berätta mer, vem är det som fått mottaga hot?
Jag.
Senast redigerad av TranasByNight 2021-04-27 kl. 07:43.
Citera
2021-04-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ni som krigar här inne får börja leda saker i bevis.
Tänk, det tyckte jag också för typ 150 sidor sen.
Citera
2021-04-27, 07:49
Medlem
Citat:
Helt klart kan man uppfatta snacket om att slå Malcom på käften som ett hot. Men naturligtvis inlindat på ett sådant sätt att det kan försvaras som en ”take” på hans egen politiska retorik. Dessutom följs det upp med hans gamla ansökan om god man, som enbart är till för att håna och kränka honom.
En extrem vantolkning. Detta gjordes direkt efter att han pratat om utomeuropeiska invandrare som parasiter på samhället som inte bidrog ekonomiskt. Detta uttalade han på sitt sedvanligt överlastade svamliga sätt i podcasten Markus och Malcom. Skulle tro att det var avsnittet ""Angående apologeter och demografisk komposition".

Om en person omtalar andra människor eller en hel grupp som parasitära på samhället i offentligheten är det helt i sin ordning att kolla upp hur mycket denne själv bidragit till samhället. Det var detta Haveristerna gjorde. Sen kan man så klart diskutera hur de formulerade sig eller hur granskningen utfördes.

Lite som vårt nuvarande mellanhavande, där ditt hjärta tydligen ömmar något enormt för en dörrvakt, och nu råkar en av dina kompisar ha hotat mig. Nu får vi se vad du verkligen går för.
Citera
2021-04-27, 07:50
Medlem
Citat:
Tänk, det tyckte jag också för typ 150 sidor sen.

Då kan du föregå med gott exempel och visa oss var Hållén outat Henkos adress.
Citera
2021-04-27, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Då kan du föregå med gott exempel och visa oss var Hållén outat Henkos adress.
Nej, det var längesedan och jag har redan gjort just det flera ggr utan effekt. Nu har jag sedan ett bra tag tillbaka inordnat mig i den allmänna trådstandarden där "jag hörde det av en kompis" duger gott som källa för att etablera något som absolut och evig sanning. Don't hate the player, hate the game.
Citera
2021-04-27, 08:01
Medlem
Citat:
Nej, det var längesedan och jag har redan gjort just det flera ggr utan effekt. Nu har jag sedan ett bra tag tillbaka inordnat mig i den allmänna trådstandarden där "jag hörde det av en kompis" duger gott som källa för att etablera något som absolut och evig sanning. Don't hate the player, hate the game.

Nä, du har aldrig postat några som helst bevis på det, så då vet vi nu att det är lögn. Det räcker bra det.

ETA: eller är det nåt gammalt hot du snackar om?
Citera
2021-04-27, 08:02
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Har redan skrivit det en gång. Din Flashback-polare Extrapris. Du kan scrolla tillbaka och kolla själv. Eller om du vill ha skärmdumpar från min inbox. Och om Haveristerna är ansvariga för Tim är du ansvarig för Extrapris, och då handlar det inte om några elaka formuleringar om "dement gubbe" utan ett hot om våld, vilket är betydligt värre.

Jag.

Jag har inte sett hoten och jag känner inte Extrapris - kan du visa hoten så man förstår vad du pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in