Citat:
Ursprungligen postat av
lilali
Det finns inga hot mot Malcom, däremot finns det flera exempel där de använder Malcoms egna åsikter och politiska förslag mot honom själv.
Det är lustigt det där med att du låtsas att du förespråkar god ton varje gång någon idiot du gillar eller håller med får kritik eller ifrågasätts, medans de du inte håller med tydligen ska tåla vilket skit som helst.
Exempel: klossen Uvell ljuger om Greta Thunberg, då ska du direkt rida ut till kärringens försvar när hon ljuger för att attackera och rikta sin hatsvans mot ett barn.
Hyckleri kallas det.
Du har noll trovärdighet.
Helt klart kan man uppfatta snacket om att slå Malcom på käften som ett hot. Men naturligtvis inlindat på ett sådant sätt att det kan försvaras som en ”take” på hans egen politiska retorik. Dessutom följs det upp med hans gamla ansökan om god man, som enbart är till för att håna och kränka honom.
Och det var precis det här jag kritiserade Haveristerna för när det gällde Uvell; att de samlar människor som dig i sina trådar för att håna och hata meningsmotståndare. Samtidigt var jag tydlig att det var fritt fram att kritisera hennes åsikter.
På samma sätt är det anledningen till att jag försvarar Magnus. Han gjorde fel, vilket han erkänt och bett om ursäkt för. Men det räckte inte för Henko och Axel, han skulle hånas och hotas också.
På annat håll säger du att du inte är så insatt ”i alla vändor”. Du har fått konflikten förklarad för dig, du har hängt i de här trådarna och på Twitter. Sluta leka oförstående.