2021-01-18, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Båda du och jag vet att 95% av människor som köper bitcoin gör det för att bli ekonomiskt oberoende. Men jag håller med dig, utopin om Bitcoin förblir intakt. Precis som utopin om kommunismen

Fast 95% av alla bitcoins är inte köpta av blinda möss utan den större delen som drivit uppgången de senaste halvåret, är köpt som ett resultat av noggranna riskanalyser av miljardföretag. Tether risken lär vara synad i sömmarna av dessa.

Se så, skriv ett sista inlägg nu för att få känna att du fick sista ordet. Jag är iaf klar för nu.
Citera
2021-01-18, 10:50
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fast 95% av alla bitcoins är inte köpta av blinda möss utan den större delen som drivit uppgången de senaste halvåret, är köpt som ett resultat av noggranna riskanalyser av miljardföretag. Tether risken lär vara synad i sömmarna av dessa.

Se så, skriv ett sista inlägg nu för att få känna att du fick sista ordet. Jag är iaf klar för nu.

Om priset fallet hittar du mig i din inkorg
Citera
2021-01-18, 11:26
Medlem
Här har ni ett anti-tether FUD toolkit:

https://twitter.com/krugermacro/stat...56457713725440

Perfekt för att hantera fud bottar som kaerakel.
Det är en specifik medium artikel som de älskar att posta hejvilt på nätet som består av svammel.
Citera
2021-01-18, 11:28
Medlem
Vad som egentligen är intressant att diskutera här är motivet till detta fud?

Vad driver dig kaerakel att komma in och spy galla i flera trådar och försöka sprida fud?
Det finns ingen dom - det är bara konspirationsteorier och lösa rykten. Som du gillar uppenbarligen!
Varför tycker du om det? Har du shortat marknaden och håller på att skita på dig för du är rädd att det inte är som du tror?
Var du "för sen" att hoppa på bitcoin, och nu söker du med ljus och lykta efter nåt som kan dra ner priset så du kan gå in?
Citera
2021-01-18, 15:46
Medlem
Slår vad att "se_där..." och "Richard-Heart" INTE läst artikeln jag länkade tidigare.

Det finns INGET som ni kan hänvisa till som bevisar klart och tydligt att Tether är uppbackad av USD 1:1. Varför? För dom vägrar att presentera denna information för allmänheten. Varför tror ni myndigheterna tvingar Tether att lämna in dokument den 15:e januari? Dom har redan försökt fördröja hela processen, men förra året sa domstolen ifrån. Därför blev dom tvungna att tillslut lämna in dokument den 15:e januari. Vad hände efter att domstolen bestämde detta förra året? Tether börjar trycka EXTREMT MYCKET MER TETHER. Vad kallas detta för? Exit scam.

Läs artikeln jag länkade oavsett om ni tror det bara en konspirationsteori eller inte. Det är klart det fortfarande är en konspirationsteori för dom är inte dömda än. Men ni kan ändå inte bevisa att Tether är legit för det enda ni har att gå på är vad Tether själva påstår.

Det är bara troll som svarar på inlägg och skriver bajs utan att försöka fördjupa sig mer.

https://crypto-anonymous-2021.medium...e-f8dcf78a64d3

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Vad som egentligen är intressant att diskutera här är motivet till detta fud?

Vad driver dig kaerakel att komma in och spy galla i flera trådar och försöka sprida fud?
Det finns ingen dom - det är bara konspirationsteorier och lösa rykten. Som du gillar uppenbarligen!
Varför tycker du om det? Har du shortat marknaden och håller på att skita på dig för du är rädd att det inte är som du tror?
Var du "för sen" att hoppa på bitcoin, och nu söker du med ljus och lykta efter nåt som kan dra ner priset så du kan gå in?

Tror du att vi ska få veta vad som händer samma dag som dom lämnar i dokumenten? Är du efterbliven? Klart som fan detta kommer ta sin tid. Sitt inte och tro att du vet allt. För det är aldrig något jag skulle påstå själv. Försök ta in ny information och var öppen till att du själv kan ha fel. Jag sprider inte FUD. Jag länkade en artikel jag tycker verkar intressant. Kanske Tether är legit. Problemet är att det finns mycket märkliga saker som gör att det inte går att helt ignorera påståendet att Tether är en scam.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-18 kl. 15:49.
Citera
2021-01-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Kanske Tether är legit. Problemet är att det finns mycket märkliga saker som gör att det inte går att helt ignorera påståendet att Tether är en scam.

Otroligt! Bästa du skrivit här.
Den där artikeln du länkar till spammas sönder av gamla tether FUDare på twitter och ja - överallt. Men varför inte spamma vidare om den stödjer er inre önskan ang tether? (Jag förstår fortfarande inte varför ni är så sjukt intresserade av att sänka tether)

Jag tror att både du och skibenten har dålig koll på hur stablecoins i generella termer funkar och varför de upfyller sitt syfte. Ta ett kik själv vettja.

Dessutom tror jag du inte förstår att usdt är arbitrage drivet. Enorma mängder dollars tradeas mellan usdt-usd och andra stablecoins som usdc. En dipp på dollars här och ett överpris på ett annat ställe ger möjlighet för valar att tjäna stora pengar.
Källa 1: https://twitter.com/john_j_brown/sta...42585214164992
Källa 2: https://twitter.com/AlamedaTrabucco/...73027639562241
(läs hela tråden. Små plebs som du och jag kan inte beställa usdt från tether, vi tradear krypto mot usdt på en exchange. Detta kan vid tillfällen av högt säljtryck/köptryck öka/minska tethers pegg lite under eller över dollarn. Då kan valar beställa usdt av tether och använda dessa för att återställa peggen till 0 och tjäna lite av en hacka själva på det.)

--------

OAVSETT hur mycket DU (& andra) ogillar att tether inte lägger ut publika audits så är dem inte dömda för något. Så "innocent until proven guilty". Punkt.
Sen vad du och kaerakel tycker själva är upp till er och det stannar så. Om den dagen kommer att tether blir dömda och de inte kan förlika så kan vi snacka om vad det innebär.
Citera
2021-01-18, 17:16
Medlem
Tror de kommande 2 åren kommer påvisa om ryktet är sant eller ej. Började ju med OneCoin, sedan BitConnect, nu TenX...

Korthusen faller ett efter ett vilket så klart kommer få påverkan på hela marknaden (kanske inte TenX, de flesta drog sig nog ur för 2 år sedan). Nästa smäll är kanske Ripple? Och efter det?

Tror tyvärr vi får se en hel del smällar innan man på "riktigt" erkänner kryptovalutor. Märker ju en enorm skillnad bara i år mot för 3 år sedan när jag investerade och flytta in/ut kapital.

EXTREMT svårt att föra in/ut något större kapital i kryptovalutor idag. Minsta lilla transaktioner ifrågsätts.

Fortsätter man så här så blir det tuffa år framöver. Många lär dra sig ur vid nästa krasch och om det fortsatt är svårt (eller svårare?) att komma tillbaks in så kommer det få stor påverkan på marknaden. BTC & ETH känns väl tämligen säkra dock med tanke på att ganska många "mainstream" börser tillåter folk att investera i ETFer osv. Även Revolut finns som är tämligen smidigt.
Citera
2021-01-18, 22:41
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Om priset fallet hittar du mig i din inkorg

FUD, finns i dina pm när btc når 70k+
Citera
2021-01-18, 23:17
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Otroligt! Bästa du skrivit här.
Den där artikeln du länkar till spammas sönder av gamla tether FUDare på twitter och ja - överallt. Men varför inte spamma vidare om den stödjer er inre önskan ang tether? (Jag förstår fortfarande inte varför ni är så sjukt intresserade av att sänka tether)

Jag tror att både du och skibenten har dålig koll på hur stablecoins i generella termer funkar och varför de upfyller sitt syfte. Ta ett kik själv vettja.

Dessutom tror jag du inte förstår att usdt är arbitrage drivet. Enorma mängder dollars tradeas mellan usdt-usd och andra stablecoins som usdc. En dipp på dollars här och ett överpris på ett annat ställe ger möjlighet för valar att tjäna stora pengar.
Källa 1: https://twitter.com/john_j_brown/sta...42585214164992
Källa 2: https://twitter.com/AlamedaTrabucco/...73027639562241
(läs hela tråden. Små plebs som du och jag kan inte beställa usdt från tether, vi tradear krypto mot usdt på en exchange. Detta kan vid tillfällen av högt säljtryck/köptryck öka/minska tethers pegg lite under eller över dollarn. Då kan valar beställa usdt av tether och använda dessa för att återställa peggen till 0 och tjäna lite av en hacka själva på det.)

--------

OAVSETT hur mycket DU (& andra) ogillar att tether inte lägger ut publika audits så är dem inte dömda för något. Så "innocent until proven guilty". Punkt.
Sen vad du och kaerakel tycker själva är upp till er och det stannar så. Om den dagen kommer att tether blir dömda och de inte kan förlika så kan vi snacka om vad det innebär.

Ja, enligt lag är du oskyldig tills motsatsen är bevisad, men du har väl fortfarande en magkänsla och ett sunt förnuft? Mycket pekar på att de är skurkar och banditer bakom spakarna.
Blir nyfiken, använder du själv Tether när och om du trejdar?
Citera
2021-01-18, 23:20
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
FUD, finns i dina pm när btc når 70k+

Allt är FUD, Bitcoin har aldrig varit utsatt för prismanipulering eller haft med bedrägerier att göra. Eller hur?
Citera
2021-01-18, 23:27
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Allt är FUD, Bitcoin har aldrig varit utsatt för prismanipulering eller haft med bedrägerier att göra. Eller hur?
Föregående talar verkar varit rätt ute ang halmdocka referensen, när påstod jag någonting utav det du sa?
Citera
2021-01-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ja, enligt lag är du oskyldig tills motsatsen är bevisad, men du har väl fortfarande en magkänsla och ett sunt förnuft? Mycket pekar på att de är skurkar och banditer bakom spakarna.
Blir nyfiken, använder du själv Tether när och om du trejdar?

Min magkänsla undrar vilken agenda folk har som pushar på det här tether fudet som bara den. Vad har ni att tjäna på att tether försvinner personligen?

Ja, bland annat. Det beror på vilken exchange jag använder, och vilken altcoin jag vill köpa.
Vilken trading pair som har bäst likviditet. Ibland USDC. Men oftast är det just USDT. Så då blir det så. Inget konstigare med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in