2021-01-25, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Lika lite som dina egna ord o personliga sikter.

Vad r min sikt menar du?
Citera
2021-01-25, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag pstr inte att Tether r en scam. Jag ifrgastter bristen p insyn i deras verksamhet. Det verkar lite fishy. Jag lter domstolen avgra saken.
D verkar det som att vi p samma vglngd d.
Citera
2021-01-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Precis som du inte skulle ga XRP skulle jag aldrig ga Tether.
Citera
2021-01-25, 19:51
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Glm inte att vi tnker p ditt bsta. Ta hand om dig.
Citera
2021-01-25, 23:46
Medlem
Citat:
Precis som du inte skulle ga XRP skulle jag aldrig ga Tether.

Hellre en stabil dollar p fickan n xrp som kan sjunka lgre i vrde imo.

Nu sitter jag inte p usdt, anvnder det mest nr jag vill handla altcoins.
Men senare i r vill man kanske ta ut sina vinster i usdt, sen anvnder man nn av alla brserna fr att vxla till Fiat usd om man ska plocka ut. Typ Kraken, FTX, crypto.com, Bitfinex mm

Som nmns ovan kan man i annat fall g usdt-btc-usd p typ Binance om man har sitt innehav dr eftersom de r en s poppis altcoin brs.
Citera
2021-01-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Glm inte att vi tnker p ditt bsta. Ta hand om dig.

Ligger stabilt p en dollar fortfarande ser jag
https://ftx.com/trade/USDT/USD

15 januari frbi och det tuffar p. Snart kan vi lgga detta bakom oss. Gtt va?
Citera
2021-01-26, 01:00
Medlem
Att USDT handlas fr 1 dollar r sjlvklart inget bevis p att Tether har 100% backning p alla sina tokens. Bernie Madoff krde p utan backning i mnga mnga r utan att investerarna hade insyn i det bakomliggande vrdet.

D det nstan aldrig tas ngra USDT ur blockkedjan s r det omjligt fr oss utan insyn att ha en uppfattning om backning. USDT frstrs sllan eftersom f frsker sig p att redeema dem. Jag menar allts inte att det r f som vxlar USDT mot andra valutor p brser utan att det r f som skickar sina USDT till Tether fr att ta dem ur cirkulation och f ngra av deras pstdda dollar till sitt bankkonto.
Ponera att mngden USDT i framtiden minskar med 50% och USDT d fortfarande handlas fr 1 dollar, ja d kan vi veta att iallafall dessa 50% fanns i reserver.

Inget av vad jag skrev r FUD s frsk att svara ngot annat r ni snlla.
Citera
2021-01-26, 03:15
Medlem
Citat:
Hellre en stabil dollar p fickan n xrp som kan sjunka lgre i vrde imo.

Nu sitter jag inte p usdt, anvnder det mest nr jag vill handla altcoins.
Men senare i r vill man kanske ta ut sina vinster i usdt, sen anvnder man nn av alla brserna fr att vxla till Fiat usd om man ska plocka ut. Typ Kraken, FTX, crypto.com, Bitfinex mm

Som nmns ovan kan man i annat fall g usdt-btc-usd p typ Binance om man har sitt innehav dr eftersom de r en s poppis altcoin brs.

Hellre XRP som har en liten chans att stiga kraftigt.

Varfr ta ut vinster i USDT? Om du ska casha ut s varfr inte vxla direkt till fiat?

Om USDT blir vrt 0 s kommer folk inte kunna f tillbaka sina pengar. Precis om XRP blir vrt 0.

Citat:

Chilla, dom fick 30 dagar extra till att skicka in dokumenten. Det har redan nmnts tidigare. Och jag frvntar mig inte att detta r ver snart. Lawsuits tar tid.

Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Inget av vad jag skrev r FUD s frsk att svara ngot annat r ni snlla.

Snygg rddning! Du snkte din risk att bli phoppad.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-26 kl. 03:23.
Citera
2021-01-26, 07:31
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Att USDT handlas fr 1 dollar r sjlvklart inget bevis p att Tether har 100% backning p alla sina tokens. Bernie Madoff krde p utan backning i mnga mnga r utan att investerarna hade insyn i det bakomliggande vrdet.

Och det r heller inte ngon som sagt att 1 tether r 1 dollar r BEVISET p att det r 100% backning.

Men man brukar sga att "marknaden alltid har rtt" (ska inte tolkas bokstavligt). Oddsttning fungerar ungefr utifrn dessa premisser och r drfr flytande beroende p hur marknaden spelar.
Senast redigerad av se_dr... 2021-01-26 kl. 07:33.
Citera
2021-01-26, 10:58
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

De skt ju upp det en mnad. Du kommer f en hrlig kalldusch ifall du har mycket i krypto, men vi fr hoppas inte.

En tankent:
Hur kommer det sig att priset str hyfsat still trots alla goda nyheter fr BTC, har det slagit dig? Tether moneyprinter goes BRRRRRRT
Citera
2021-01-26, 10:59
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Och det r heller inte ngon som sagt att 1 tether r 1 dollar r BEVISET p att det r 100% backning.

Men man brukar sga att "marknaden alltid har rtt" (ska inte tolkas bokstavligt). Oddsttning fungerar ungefr utifrn dessa premisser och r drfr flytande beroende p hur marknaden spelar.

Ah den kanske r backad av andra kryptovalutor som i sin tur r backade av Tether? Inception.
Citera
2021-01-26, 12:26
Medlem
Citat:
Hellre XRP som har en liten chans att stiga kraftigt.

Varfr ta ut vinster i USDT? Om du ska casha ut s varfr inte vxla direkt till fiat?

Om USDT blir vrt 0 s kommer folk inte kunna f tillbaka sina pengar. Precis om XRP blir vrt 0.
Agree to disagree.
Jag sitter inte p ngra stablecoins alls nu. Det r enbart nr jag tradear mellan altcoins, eller om jag vill plocka ut vinster och avvakta p sidan ett tag som jag (o alla andra) gr det.

Varfr usdt? Fr att det r -by far- det populraste stablecoinet. Om en ny altcoin lggs till p valfri brs (frutom Coinbase) s brukar usdt va standard. Inte jag som bestmmer snt tyvrr.

Ibland anvnder jag usdc nr det finns. Det beror helt enkelt p vilket pair som har bst likviditet och lgst spread. Oftast r det usdt i dagslget p altcoin pairs.

Med det sagt anvnder jag min ln fr att kpa BTC ibland och d handlar jag ju sklart direkt med eur.

Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
De skt ju upp det en mnad. Du kommer f en hrlig kalldusch ifall du har mycket i krypto, men vi fr hoppas inte.

En tankent:
Hur kommer det sig att priset str hyfsat still trots alla goda nyheter fr BTC, har det slagit dig? Tether moneyprinter goes BRRRRRRT

Jag r inte s konspiratoriskt lagd som du.
Jag gr hellre p on chain analytiker och TA. Rekord niver av miners sljer sedan vi slog 40k och det pgr nnu.

https://mobile.twitter.com/iamjoseph...08997511086080
https://mobile.twitter.com/ki_young_...00251435147265
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in