2018-01-29, 15:48
Medlem
Enligt mnga brjar varningsklockorna med Tether ka. Man misstnker att den inte alls backas av dollarn, utan det r bara ngot som psts. I en artikel har Vitalik beskrivit ett scenario som r likartat det som pgr med Tether:
https://bitcoinmagazine.com/articles...in-1383603310/

Kolla den bl linjen hr (mc):
https://coinmarketcap.com/currencies/tether/#charts
Den r helt galet vad den tagit av bara den senaste dagarna.
Mnga videos har gjorts om att "Bitconnect och Tether kommer krasha". Vi vet vad som hnde Bitconnect, men Tether r s mycket strre. S hur kommer det sluta tror ni?
http://www.news.com.au/finance/money...92847a0b59a23b
Citera
2018-01-29, 16:00
Medlem
kebbe1666s avatar
Det finns noll bevis att Tether r backat med dollar.
Tnk sjlv vad som hnder nr folk vill ta ut pengar och de inte har tillrckligt med kapital.
Citera
2018-01-29, 17:13
Medlem
Ja helt klart. Det r uppenbart att de inte har uppbackning av alla tethers som de printat, hade de haft det skulle de inte avbrutit den audit som pbrjades. Frgan r bara nr krashen sker, jag har vntat ett tag nu men de verkar ju stndigt printa nya och sedan pumpa upp priserna p marknaden. Hur lnge hller det egentligen?

Vad som sker nr krashen kommer blir inte kul. Alla kryptovalutor kommer g ner enormt mycket. Bitcoin kan ltt g ner till 2000, ethereum skulle kunna g ner till 100$ eller t om mindre. Mnga, mnga mnniskor kommer frlora pengar. Frhoppningsvis har de inte gtt in med s mycket, men det lr alltid finns ngra som har satsat mer n vad de har rd att frlora och kommer drfr bli i princip ruinerade.
Alla anti-kryptovalutor folk kommer fira och sga "vad var det vi sa, Bitcoin etc r helt vrdelst" ven fast det givetvis inte stmmer och att detta event var ndvndigt. Mnga vrdelsa valutor lr frsvinna, hoppas jag iaf, likas kommer nog vissa exchanges packa ihop sitt och stnga fr gott.
Citera
2018-01-29, 17:23
Medlem
sulan9910s avatar
Men kryptovalutor r ju inga valutor alls. Bara bluff och pyramidspel alltihop. Unifr som tulpanlkarna i Holland p 1600 talet.. det blir ett totalfall utan dess like. Kul s lnge det varade iaf.
Citera
2018-01-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja helt klart. Det r uppenbart att de inte har uppbackning av alla tethers som de printat, hade de haft det skulle de inte avbrutit den audit som pbrjades. Frgan r bara nr krashen sker, jag har vntat ett tag nu men de verkar ju stndigt printa nya och sedan pumpa upp priserna p marknaden. Hur lnge hller det egentligen?

Vad som sker nr krashen kommer blir inte kul. Alla kryptovalutor kommer g ner enormt mycket. Bitcoin kan ltt g ner till 2000, ethereum skulle kunna g ner till 100$ eller t om mindre. Mnga, mnga mnniskor kommer frlora pengar. Frhoppningsvis har de inte gtt in med s mycket, men det lr alltid finns ngra som har satsat mer n vad de har rd att frlora och kommer drfr bli i princip ruinerade.
Alla anti-kryptovalutor folk kommer fira och sga "vad var det vi sa, Bitcoin etc r helt vrdelst" ven fast det givetvis inte stmmer och att detta event var ndvndigt. Mnga vrdelsa valutor lr frsvinna, hoppas jag iaf, likas kommer nog vissa exchanges packa ihop sitt och stnga fr gott.
Bitfinex knns som given att den kommer ryka men Kraken och Coinbase r vl mer safe?
Citera
2018-01-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Bitfinex knns som given att den kommer ryka men Kraken och Coinbase r vl mer safe?

Coinbase skulle jag sga r safe, men det finns ju mnga exchanges som anvnder tethers och dr skulle jag vara frsiktig. Stor risk fr marknadsmanipulation.
Citera
2018-01-29, 20:55
Medlem
Revelationss avatar
Jag sitter hr och funderar och undrar vad spelar det fr roll?

Tethers r inget mer n ett stt att behlla vrde p dina coins nr allt gr ner.

Tethers USDT - USD har vldigt lg 24tim volym. Det mesta ligger hos Bitfinex och nu snackar vi $70milj.
Det enda som kan trigga krash av Tethers (om det nu stmmer att Tethers inte backas av USD) r om sjvla marknaden krashar totalt att folk brjar f panik och vill f ut sina pengar genom att vxla Tethers mot USD. Och om det hnder, s vad spelar det fr roll om det inte finns tillrckligt mycket $ jmfrt med Tethers? Marknaden har redan krashat

De flesta vxlar Tethers mot BTC och ETH.
Citera
2018-01-29, 22:13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Jag sitter hr och funderar och undrar vad spelar det fr roll?

Tethers r inget mer n ett stt att behlla vrde p dina coins nr allt gr ner.

Tethers USDT - USD har vldigt lg 24tim volym. Det mesta ligger hos Bitfinex och nu snackar vi $70milj.
Det enda som kan trigga krash av Tethers (om det nu stmmer att Tethers inte backas av USD) r om sjvla marknaden krashar totalt att folk brjar f panik och vill f ut sina pengar genom att vxla Tethers mot USD. Och om det hnder, s vad spelar det fr roll om det inte finns tillrckligt mycket $ jmfrt med Tethers? Marknaden har redan krashat

De flesta vxlar Tethers mot BTC och ETH.

Ungefr s jag ocks tnker, har jag missat ngot? Mjligen pverkas frtroendet fr kryptovalutor hos personer som investerat utan att satt sig in i systemet vilket kan leda till stora frsljningar men det r vl knappast en lngsiktig katastrof?
Citera
2018-01-30, 19:47
Medlem
DigiFlaxs avatar
Nu hnder det:
https://www.bloomberg.com/news/artic...oenaed-by-cftc
Citera
2018-01-30, 20:18
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Nu hnder det:
https://www.bloomberg.com/news/artic...oenaed-by-cftc

Vi fr vl se.

Bitconnect hade mer i market cap n Tether.
Mt.Gox och Coinone bde blev hackade fr flera hundra miljonbelopp. Mt.Gox tog hand om 70% av all Bitcoin trade.
Men vi r fortfarande hr.
Tether r bara en till coin bland hundratals andra och Bitfinex r bara en exchange.

Trolls dock frsvinner och kommer tillbaka d och d fr att sprida skrck.
Senast redigerad av Revelations 2018-01-30 kl. 20:20.
Citera
2018-01-30, 20:56
Medlem
Vilka kryptos kommer pverkas av det hr? r det skert att hlla i VEN och XMR tills det hr r ver? Hade en del i REQ ocks, kommer den g upp igen tror ni?
Citera
2018-01-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Vi fr vl se.

Bitconnect hade mer i market cap n Tether.
Mt.Gox och Coinone bde blev hackade fr flera hundra miljonbelopp. Mt.Gox tog hand om 70% av all Bitcoin trade.
Men vi r fortfarande hr.
Tether r bara en till coin bland hundratals andra och Bitfinex r bara en exchange.

Trolls dock frsvinner och kommer tillbaka d och d fr att sprida skrck.

Jo men det handlar ju om att tether har anvnts till att pumpa upp priset p bitcoin, vilket har dragit upp priset p hela kryptomarknaden. Det finns starka samband mellan att det slpps nya tethers och en kning i bitcoins pris. Ls mer p http://www.tetherreport.com/ . Underskatta inte mngden fuffens som kan ske p en sdan ny och oregulerad marknad som cryptovalutor r.

Citat:
Ursprungligen postat av densnallakillen
Vilka kryptos kommer pverkas av det hr? r det skert att hlla i VEN och XMR tills det hr r ver? Hade en del i REQ ocks, kommer den g upp igen tror ni?

Alla. Minskar priset p bitcoin kommer alla andra valutor flja efter. Allra oskrast r givetvis sm, icke-etablerade valutor utan ett riktig produkt, vilket det finns ganska mnga av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in