2021-01-18, 08:50
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel

Det mest ironiska r att bitcoin har blivit vad det avsg att motverka. Det gr ocks att se hur Tether och Bitcoins priskurvor korrelerar.
P vilket stt korrelerar dom menar du annat n att folk kper tether fr att anvnda dessa att kpa bitcoin? Tether korrelerar mot dollarn, det r tydligt och det r ocks pongen.

Citat:
Om alla valutor r backade av rent skit, r marketcap verkligen s hgt som det psts?
Ja?
Och om dollarn rasar i vrde och frtroende s kommer Bitcoins marketcap att ka n mer mot dollarn?
Vad pratar du om?

Citat:
Eftersom priset drivs av luft, s kan det i praktiken vrderas ondligt hgt. Hll dina positioner ett tag men snart kommer priset falla enormt.

150k ner till 40k kommer bli en tung dipp fr folk (som inte varit med vid vriga korrelationer dvs) att hantera.
Citera
2021-01-18, 09:02
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
P vilket stt korrelerar dom menar du annat n att folk kper tether fr att anvnda dessa att kpa bitcoin? Tether korrelerar mot dollarn, det r tydligt och det r ocks pongen.

Ja?
Och om dollarn rasar i vrde och frtroende s kommer Bitcoins marketcap att ka n mer mot dollarn?
Vad pratar du om?

150k ner till 40k kommer bli en tung dipp fr folk (som inte varit med vid vriga korrelationer dvs) att hantera.

Du menar att du som kryptogare kan kolla p detta och knna dig lugn, allt r som det ska et c? Ponera att USDT som dominerar transaktionerna rejlt r vrd 0. Att det r bara en cashgrab, en bluff fr att komma t giriga mnniskors och frblindade mnniskors kapital.

Tether Ind. har under 2 rs tid varit under utredning och hade en deadline frn myndigheter i NY i fredags. Snart blir det ka av.
Citera
2021-01-18, 09:12
Citat:
Du menar att du som kryptogare kan kolla p detta och knna dig lugn, allt r som det ska et c? Ponera att USDT som dominerar transaktionerna rejlt r vrd 0. Att det r bara en cashgrab, en bluff fr att komma t giriga mnniskors och frblindade mnniskors kapital.

Tether Ind. har under 2 rs tid varit under utredning och hade en deadline frn myndigheter i NY i fredags. Snart blir det ka av.

Jag argumenterar emot att du redan kommit med din dom, att det handlar om en cashgrab, nr s inte r bevisat. Du lter som Trump anhngarna som skriker om valfusk, trots att inget bevisats.

Du fr det dessutom att lta som att detta r en nyhet vilket det inte alls r om man varit med sedan tidigare.

Huruvida tether fr bitcoin att implodera terstr ju att se, men tills det r bevisat s r det inget nytt p bordet jmfrt med tidigare r.
Citera
2021-01-18, 09:17
r man ny i crypto och inte knner till den gamla tether konspirationen, s br man kolla upp det.

Men det skall pongteras att marknaden knner till den sedan lnge, och risken r redan inprisad. Att slja nu fr att man tror man upptckt ngot ingen annan knner till r bara dumt.
Citera
2021-01-18, 09:41
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Jag argumenterar emot att du redan kommit med din dom, att det handlar om en cashgrab, nr s inte r bevisat. Du lter som Trump anhngarna som skriker om valfusk, trots att inget bevisats.

Du fr det dessutom att lta som att detta r en nyhet vilket det inte alls r om man varit med sedan tidigare.

Huruvida tether fr bitcoin att implodera terstr ju att se, men tills det r bevisat s r det inget nytt p bordet jmfrt med tidigare r.

Hur kan du 1) erknna att det r en sedan lnge erknd bluff, 2) vara okej med att i princip hela kryptomarknaden domineras av USDT och 3) sga att det r oklart om det kommer pverka priset?

Och folk undrar hur kraschen 2006-2008 kunde hnda...
Citera
2021-01-18, 10:02
Citat:
Hur kan du 1) erknna att det r en sedan lnge erknd bluff
Halmdocka av dig.
Sger inte att tether konspirationen inte r en bluff. Jag sger bara att den funnits lnge och det har inte kommit fram ngot bevis fr att den stmmer. Det r inte samma sak som att sga att den r en bluff.

Citat:
, 2) vara okej med att i princip hela kryptomarknaden domineras av USDT
En till Halmdocka.
Jag har inte sagt ngot om vad jag tycker om att USDT finns.
Jag frstr dremot att den hjlper exchanges ngot enormt. Men det mste ju regleras och hanteras p ett stt s att alla risker detta innebr frsvinner.
Jag vlkomnar denna utredning, och hoppas att den visar att det inte r ngon fara p taket, och att det kommer regleringar som omjliggr fusk med stabelcoins i framtiden

Citat:
3) och sga att det r oklart om det kommer pverka priset?
3 halmdockor i ett och samma inlgg. Rekord i orlig argumentation?
Jag har inte sagt att det r oklart OM det kommer pverka priset.

Nr tether utredningen fr sin upplsning s kan priset stiga eller sjunka eller ligga kvar. Allt r beroende p VAD domen blir.

Det jag motstter mig r alla pstenden om att priset kommer sjunka nr domen kommer, fr det frutstter ju att det varit ngon typ av scam bakom tether, och det vet vi inget om i dagslget.

Hell, vad vet jag men om det brjar rda oskerhet i tether s kanske folk lmnar den fr Bitcoin vilket fr bitcoin priset att stiga. Vad vet jag?
Senast redigerad av se_dr... 2021-01-18 kl. 10:10.
Citera
2021-01-18, 10:13
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Halmdocka av dig.
Sger inte att tether konspirationen inte r en bluff. Jag sger bara att den funnits lnge och det har inte kommit fram ngot bevis fr att den stmmer. Det r inte samma sak som att sga att den r en bluff.

En till Halmdocka.
Jag har inte sagt ngot om vad jag tycker om att USDT finns.
Jag frstr dremot att den hjlper exchanges ngot enormt. Men det mste ju regleras och hanteras p ett stt s att alla risker detta innebr frsvinner.
Jag vlkomnar denna utredning, och hoppas att den visar att det inte r ngon fara p taket, och att det kommer regleringar som omjliggr fusk med stabelcoins i framtiden

3 halmdockor i ett och samma inlgg. Rekord i orlig argumentation?
Jag har inte sagt att det r oklart OM det kommer pverka priset.

Nr tether utredningen fr sin upplsning s kan priset stiga eller sjunka eller ligga kvar. Allt r beroende p VAD domen blir.

Det jag motstter mig r alla pstenden om att priset kommer sjunka nr domen kommer, fr det frutstter ju att det varit ngon typ av scam bakom tether, och det vet vi inget om i dagslget.

Hell, vad vet jag men om det brjar rda oskerhet i tether s kanske folk lmnar den fr Bitcoin vilket fr bitcoin priset att stiga. Vad vet jag?

Haha, halmdockkillen! Kul hller inte med dig, jag tycker verkligen du inte ska vifta bort detta som FUD ifall du har en stark BTC/ETH position.

Det r drfr man slnger sig med ord som hgst sannolikt osv. Allt r kalkylerad risk p finansmarknaden, och detta triggar _varenda_ varningsklocka.
Citera
2021-01-18, 10:16
Citat:
Det r drfr man slnger sig med ord som hgst sannolikt osv. Allt r kalkylerad risk p finansmarknaden, och detta triggar _varenda_ varningsklocka.
Nej "hgs sannolikt" slnger man sig med nr man har bra argument fr att tether r en scam.

Tills dess kommer jag anvnda "det r mjligt att tether r en scam" utan att lgga ngon strre vikt vid pstendet.
Citera
2021-01-18, 10:18
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Nej "hgs sannolikt" slnger man sig med nr man har bra argument fr att tether r en scam.

Tills dess kommer jag anvnda "det r mjligt att tether r en scam" utan att lgga ngon strre vikt vid pstendet.

Du argumenterar som en fanatiker.
Ta ett kliv tillbaka och kolla p bevisen.
Citera
2021-01-18, 10:24
Citat:
Du argumenterar som en fanatiker.
Ta ett kliv tillbaka och kolla p bevisen.

Det finns inga bevis som marknaden inte redan prisat in.

Skulle det komma nya bevis som strker tesen om att tedther r en scam, s kommer marknaden justera sig utifrn dessa s fort att man nd inte hinner positionera sig.
Alternativet r att UTG ifrn att dessa bevis kommer och positionera sig innan, men d blir man istllet frloraren om dessa bevis aldrig kommer.

S hur man en gr, s har man rven bakt, s att sga.

Det r ingen skillnad med Bitcoin och vilken investeringstyp som helst. Alla r medvetna om att Bitcoin snarare r en hgrisk placering n en lgrisk placering, oavsett FUD och FOMO.
Citera
2021-01-18, 10:33
Sedan skall det tillggas att tether konspirationens sanningshalt inte har ngon som helst inverkan p Bitcoin som koncept. Bitcoin r Bitcoin oavsett yttre faktorer.

Skulle scamen vara ett faktum s r det intressanta att diskutera snarare hur mycket eller lite som Bitcoins dollar kurs skulle pverkas.
Citera
2021-01-18, 10:37
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Sedan skall det tillggas att tether konspirationens sanningshalt inte har ngon som helst inverkan p Bitcoin som koncept. Bitcoin r Bitcoin oavsett yttre faktorer.

Skulle scamen vara ett faktum s r det intressanta att diskutera snarare hur mycket eller lite som Bitcoins dollar kurs skulle pverkas.

Bda du och jag vet att 95% av mnniskor som kper bitcoin gr det fr att bli ekonomiskt oberoende. Men jag hller med dig, utopin om Bitcoin frblir intakt. Precis som utopin om kommunismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in