Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-18, 23:51
  #121
Medlem
pulverhonungs avatar
Grayscale köper 16000 BTC under en dag, andrar oroar sig över en tre år gammal FUD.
Citera
2021-01-19, 02:39
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
OAVSETT hur mycket DU (& andra) ogillar att tether inte lägger ut publika audits så är dem inte dömda för något. Så "innocent until proven guilty". Punkt.
Sen vad du och kaerakel tycker själva är upp till er och det stannar så. Om den dagen kommer att tether blir dömda och de inte kan förlika så kan vi snacka om vad det innebär.

Men håll käften din hycklare. Du försvarar Tether och avfärdar allt som FUD för dom inte är dömda. Sen går du och kallar Ripple/XRP för scam när dom INTE HELLER ÄR DÖMDA ÄN. Så gå och sug kuk istället.

Du kan inte erkänna att du själv kan ha fel så sluta säg grattis för att jag visar lite ödmjukhet.

Och istället för att kolla Twitter, kanske du faktiskt ska läsa artikeln? Eller är din engelska för dålig?

Och återigen, SLUTA använd Twitter som källa. Går du på högstadiet eller?
__________________
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-19 kl. 02:45.
Citera
2021-01-19, 07:15
  #123
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Men håll käften din hycklare. Du försvarar Tether och avfärdar allt som FUD för dom inte är dömda. Sen går du och kallar Ripple/XRP för scam när dom INTE HELLER ÄR DÖMDA ÄN. Så gå och sug kuk istället.

Du kan inte erkänna att du själv kan ha fel så sluta säg grattis för att jag visar lite ödmjukhet.

Och istället för att kolla Twitter, kanske du faktiskt ska läsa artikeln? Eller är din engelska för dålig?

Och återigen, SLUTA använd Twitter som källa. Går du på högstadiet eller?

Tonen...?
Citera
2021-01-19, 07:21
  #124
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
FUD, finns i dina pm när btc når 70k+
Ge mig fan på att jag kommer ha ett PM "vad var det jag sa" när Bitcoin rasar 40% från 100k til 60k...
Citera
2021-01-19, 07:24
  #125
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Ja, enligt lag är du oskyldig tills motsatsen är bevisad, men du har väl fortfarande en magkänsla och ett sunt förnuft? Mycket pekar på att de är skurkar och banditer bakom spakarna.

Blir nyfiken, tillhör du dem som anser att Trump blev bestulen från 4 nya år av en stor konspiration också?
Citera
2021-01-19, 10:31
  #126
Medlem
Citat:
Kan Tether orsaka en stor cryptocrash snart?

Nej

Sluta tro på all tether FUD, dom som sprider sånt har sagt samma sak i snart 5 år nu. Hade marknaden hållt med hade inte Tether fortfarande varit värt $1
Citera
2021-01-19, 10:55
  #127
Medlem
se_där...s avatar
Om utredningen stänger med slutsatsen att det aldrig var någon fara på taket, så skulle Bitcoin kunna ta sig ett ordentligt skutt uppåt.
Kan ju vara så att flera nya valar avvaktar utgången av denna process innan dom går all in.
Citera
2021-01-19, 11:10
  #128
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Tether FUD is a good thing. We need to shake out weak hands that came in recently, mainly FOMO buyers not knowing what they bought. It was starting to get a bit warm on the over-heat-o-meter. This consolidation is SUPER healthy.

https://twitter.com/woonomic/status/1351467107049869314


Om några veckor, månader så står vi i $55k. Alla "tether fud" nissar har sålt. Hajpen kan fortsätta och folk blir helt upptagna med prisruset och glömmer Tether.
Citera
2021-01-19, 12:05
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksugerkuk
Nej

Sluta tro på all tether FUD, dom som sprider sånt har sagt samma sak i snart 5 år nu. Hade marknaden hållt med hade inte Tether fortfarande varit värt $1
Helt korrekt, hade systemet inte funkat så hade $1 peggen blivit skev på börserna. Börserna som använder sig av usdt som huvudpar för trading borde ju ha dubbelkollat och trippelkollat detta eftersom de har sitt rykte på spel dessutom.

Alla som har ett gott rykte om sig inom krypto har senaste veckan kommenterat fudet på twitter. Skulle kunna posta en lång lista med respekterade personer som ger sin kommentar, men david tycker ju inte om twitter. Kan summera:
Vissa är neutrala och kanske inte gillar stablecoins i sig men ser inget hot alls mot btc (riktiga kryptovalutor). Men majoriteten avfärdar det för det fud det är. Några få insatta försöker t.om förklara för plebsen hur vinklad artikeln är och att mycket bara är konspirationer.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
https://twitter.com/woonomic/status/1351467107049869314


Om några veckor, månader så står vi i $55k. Alla "tether fud" nissar har sålt. Hajpen kan fortsätta och folk blir helt upptagna med prisruset och glömmer Tether.

Yepp, tror det med. Denna konsoliderinsperiod behövs för att återställa många av indikatorerna. Inte förrän vi hade en lugnare period som vi kan ta fart uppåt.

Eftersom detta års tether fud kampanj varit så riktad och någorlunda sofistikerad undrar man ju inte om valar/wall street betalat folk för en fud kampanj på nätet. I syfte att sprida fud så de kan ackumulera btc så billigt som möjligt. Hade inte förvånat mig även om det är en long shot.

--
Ang Willy Woo kommentaren, och det jag länkade till tidigare i tråden. Pleti och Kreti på nätet fattar inte hur usdt och stablecoins används. Vad börser räknar som volym. Vad arbitrage är och hur valar tjänar stora summor på det.
Är man lagd för konspirationsteorier eller är en saltig NoCoiner så är det lätt att förstå att man faller för fudet.
__________________
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-01-19 kl. 12:12.
Citera
2021-01-19, 12:07
  #130
Medlem
Jag vet inte vad som är sant eller ej kring Tether och det tycks vara väldigt spridda åsikter och polariserat. Jag fattar inte varför man inte gör en enkel audit som alla andra seriösa företag. Att marknaden inte tycks bry sig eller att inget hänt än trots flera års diskussion kring tether är heller inget argument för egentligen. Madoff kunde köra ponzi i decennier med storbanker och andra instutitioner som investerare, detta trots flera varningar under åren som gick.

Jag äger själv bitcoin och har egentligen ingen åsikt då jag helt enkelt tycker det är svårt att ta reda på hur det egentligen förhåller sig vilket tycks verka vara genomgående från flera håll i frågan. Något som hade kunnat lösas ganska enkelt från bolagen bakom tethers sida
Citera
2021-01-19, 18:09
  #131
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Blir nyfiken, tillhör du dem som anser att Trump blev bestulen från 4 nya år av en stor konspiration också?

Dålig jämförelse, du vet att domstolarna i princip hånat alla Trumps stämningar? Så de gör magkänslan inte mycket nytta.
Citera
2021-01-19, 22:55
  #132
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Jag vet inte vad som är sant eller ej kring Tether och det tycks vara väldigt spridda åsikter och polariserat. Jag fattar inte varför man inte gör en enkel audit som alla andra seriösa företag. Att marknaden inte tycks bry sig eller att inget hänt än trots flera års diskussion kring tether är heller inget argument för egentligen. Madoff kunde köra ponzi i decennier med storbanker och andra instutitioner som investerare, detta trots flera varningar under åren som gick.

Jag äger själv bitcoin och har egentligen ingen åsikt då jag helt enkelt tycker det är svårt att ta reda på hur det egentligen förhåller sig vilket tycks verka vara genomgående från flera håll i frågan. Något som hade kunnat lösas ganska enkelt från bolagen bakom tethers sida

Det här är ett klokt inlägg.

Gå in här och kolla volymerna, och lek med den svindlande (om du så vill konspiratoriska) tanken att USDT inte står 1:1 mot dollarn, utan snarare närmare 1:0.
Vad kan ett eventuellt domslut mot Tether ha för effekt på detta månne?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback