2021-01-18, 23:51
Medlem
pulverhonungs avatar
Grayscale kper 16000 BTC under en dag, andrar oroar sig ver en tre r gammal FUD.
Citera
2021-01-19, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
OAVSETT hur mycket DU (& andra) ogillar att tether inte lgger ut publika audits s r dem inte dmda fr ngot. S "innocent until proven guilty". Punkt.
Sen vad du och kaerakel tycker sjlva r upp till er och det stannar s. Om den dagen kommer att tether blir dmda och de inte kan frlika s kan vi snacka om vad det innebr.

Men hll kften din hycklare. Du frsvarar Tether och avfrdar allt som FUD fr dom inte r dmda. Sen gr du och kallar Ripple/XRP fr scam nr dom INTE HELLER R DMDA N. S g och sug kuk istllet.

Du kan inte erknna att du sjlv kan ha fel s sluta sg grattis fr att jag visar lite dmjukhet.

Och istllet fr att kolla Twitter, kanske du faktiskt ska lsa artikeln? Eller r din engelska fr dlig?

Och terigen, SLUTA anvnd Twitter som klla. Gr du p hgstadiet eller?
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-19 kl. 02:45.
Citera
2021-01-19, 07:15
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Men hll kften din hycklare. Du frsvarar Tether och avfrdar allt som FUD fr dom inte r dmda. Sen gr du och kallar Ripple/XRP fr scam nr dom INTE HELLER R DMDA N. S g och sug kuk istllet.

Du kan inte erknna att du sjlv kan ha fel s sluta sg grattis fr att jag visar lite dmjukhet.

Och istllet fr att kolla Twitter, kanske du faktiskt ska lsa artikeln? Eller r din engelska fr dlig?

Och terigen, SLUTA anvnd Twitter som klla. Gr du p hgstadiet eller?

Tonen...?
Citera
2021-01-19, 07:21
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
FUD, finns i dina pm nr btc nr 70k+
Ge mig fan p att jag kommer ha ett PM "vad var det jag sa" nr Bitcoin rasar 40% frn 100k til 60k...
Citera
2021-01-19, 07:24
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Ja, enligt lag r du oskyldig tills motsatsen r bevisad, men du har vl fortfarande en magknsla och ett sunt frnuft? Mycket pekar p att de r skurkar och banditer bakom spakarna.

Blir nyfiken, tillhr du dem som anser att Trump blev bestulen frn 4 nya r av en stor konspiration ocks?
Citera
2021-01-19, 10:31
Medlem
Citat:
Kan Tether orsaka en stor cryptocrash snart?

Nej

Sluta tro p all tether FUD, dom som sprider snt har sagt samma sak i snart 5 r nu. Hade marknaden hllt med hade inte Tether fortfarande varit vrt $1
Citera
2021-01-19, 10:55
Om utredningen stnger med slutsatsen att det aldrig var ngon fara p taket, s skulle Bitcoin kunna ta sig ett ordentligt skutt uppt.
Kan ju vara s att flera nya valar avvaktar utgngen av denna process innan dom gr all in.
Citera
2021-01-19, 11:10
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Tether FUD is a good thing. We need to shake out weak hands that came in recently, mainly FOMO buyers not knowing what they bought. It was starting to get a bit warm on the over-heat-o-meter. This consolidation is SUPER healthy.

https://twitter.com/woonomic/status/1351467107049869314

Om ngra veckor, mnader s str vi i $55k. Alla "tether fud" nissar har slt. Hajpen kan fortstta och folk blir helt upptagna med prisruset och glmmer Tether.
Citera
2021-01-19, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksugerkuk
Nej

Sluta tro p all tether FUD, dom som sprider snt har sagt samma sak i snart 5 r nu. Hade marknaden hllt med hade inte Tether fortfarande varit vrt $1
Helt korrekt, hade systemet inte funkat s hade $1 peggen blivit skev p brserna. Brserna som anvnder sig av usdt som huvudpar fr trading borde ju ha dubbelkollat och trippelkollat detta eftersom de har sitt rykte p spel dessutom.

Alla som har ett gott rykte om sig inom krypto har senaste veckan kommenterat fudet p twitter. Skulle kunna posta en lng lista med respekterade personer som ger sin kommentar, men david tycker ju inte om twitter. Kan summera:
Vissa r neutrala och kanske inte gillar stablecoins i sig men ser inget hot alls mot btc (riktiga kryptovalutor). Men majoriteten avfrdar det fr det fud det r. Ngra f insatta frsker t.om frklara fr plebsen hur vinklad artikeln r och att mycket bara r konspirationer.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
https://twitter.com/woonomic/status/1351467107049869314

Om ngra veckor, mnader s str vi i $55k. Alla "tether fud" nissar har slt. Hajpen kan fortstta och folk blir helt upptagna med prisruset och glmmer Tether.

Yepp, tror det med. Denna konsoliderinsperiod behvs fr att terstlla mnga av indikatorerna. Inte frrn vi hade en lugnare period som vi kan ta fart uppt.

Eftersom detta rs tether fud kampanj varit s riktad och ngorlunda sofistikerad undrar man ju inte om valar/wall street betalat folk fr en fud kampanj p ntet. I syfte att sprida fud s de kan ackumulera btc s billigt som mjligt. Hade inte frvnat mig ven om det r en long shot.

--
Ang Willy Woo kommentaren, och det jag lnkade till tidigare i trden. Pleti och Kreti p ntet fattar inte hur usdt och stablecoins anvnds. Vad brser rknar som volym. Vad arbitrage r och hur valar tjnar stora summor p det.
r man lagd fr konspirationsteorier eller r en saltig NoCoiner s r det ltt att frst att man faller fr fudet.
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-01-19 kl. 12:12.
Citera
2021-01-19, 12:07
Medlem
Jag vet inte vad som r sant eller ej kring Tether och det tycks vara vldigt spridda sikter och polariserat. Jag fattar inte varfr man inte gr en enkel audit som alla andra serisa fretag. Att marknaden inte tycks bry sig eller att inget hnt n trots flera rs diskussion kring tether r heller inget argument fr egentligen. Madoff kunde kra ponzi i decennier med storbanker och andra instutitioner som investerare, detta trots flera varningar under ren som gick.

Jag ger sjlv bitcoin och har egentligen ingen sikt d jag helt enkelt tycker det r svrt att ta reda p hur det egentligen frhller sig vilket tycks verka vara genomgende frn flera hll i frgan. Ngot som hade kunnat lsas ganska enkelt frn bolagen bakom tethers sida
Citera
2021-01-19, 18:09
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Blir nyfiken, tillhr du dem som anser att Trump blev bestulen frn 4 nya r av en stor konspiration ocks?

Dlig jmfrelse, du vet att domstolarna i princip hnat alla Trumps stmningar? S de gr magknslan inte mycket nytta.
Citera
2021-01-19, 22:55
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Jag vet inte vad som r sant eller ej kring Tether och det tycks vara vldigt spridda sikter och polariserat. Jag fattar inte varfr man inte gr en enkel audit som alla andra serisa fretag. Att marknaden inte tycks bry sig eller att inget hnt n trots flera rs diskussion kring tether r heller inget argument fr egentligen. Madoff kunde kra ponzi i decennier med storbanker och andra instutitioner som investerare, detta trots flera varningar under ren som gick.

Jag ger sjlv bitcoin och har egentligen ingen sikt d jag helt enkelt tycker det r svrt att ta reda p hur det egentligen frhller sig vilket tycks verka vara genomgende frn flera hll i frgan. Ngot som hade kunnat lsas ganska enkelt frn bolagen bakom tethers sida

Det hr r ett klokt inlgg.

G in hr och kolla volymerna, och lek med den svindlande (om du s vill konspiratoriska) tanken att USDT inte str 1:1 mot dollarn, utan snarare nrmare 1:0.
Vad kan ett eventuellt domslut mot Tether ha fr effekt p detta mnne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in