2021-01-18, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Bda du och jag vet att 95% av mnniskor som kper bitcoin gr det fr att bli ekonomiskt oberoende. Men jag hller med dig, utopin om Bitcoin frblir intakt. Precis som utopin om kommunismen

Fast 95% av alla bitcoins r inte kpta av blinda mss utan den strre delen som drivit uppgngen de senaste halvret, r kpt som ett resultat av noggranna riskanalyser av miljardfretag. Tether risken lr vara synad i smmarna av dessa.

Se s, skriv ett sista inlgg nu fr att f knna att du fick sista ordet. Jag r iaf klar fr nu.
Citera
2021-01-18, 10:50
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fast 95% av alla bitcoins r inte kpta av blinda mss utan den strre delen som drivit uppgngen de senaste halvret, r kpt som ett resultat av noggranna riskanalyser av miljardfretag. Tether risken lr vara synad i smmarna av dessa.

Se s, skriv ett sista inlgg nu fr att f knna att du fick sista ordet. Jag r iaf klar fr nu.

Om priset fallet hittar du mig i din inkorg
Citera
2021-01-18, 11:26
Medlem
Hr har ni ett anti-tether FUD toolkit:

https://twitter.com/krugermacro/stat...56457713725440

Perfekt fr att hantera fud bottar som kaerakel.
Det r en specifik medium artikel som de lskar att posta hejvilt p ntet som bestr av svammel.
Citera
2021-01-18, 11:28
Medlem
Vad som egentligen r intressant att diskutera hr r motivet till detta fud?

Vad driver dig kaerakel att komma in och spy galla i flera trdar och frska sprida fud?
Det finns ingen dom - det r bara konspirationsteorier och lsa rykten. Som du gillar uppenbarligen!
Varfr tycker du om det? Har du shortat marknaden och hller p att skita p dig fr du r rdd att det inte r som du tror?
Var du "fr sen" att hoppa p bitcoin, och nu sker du med ljus och lykta efter nt som kan dra ner priset s du kan g in?
Citera
2021-01-18, 15:46
Medlem
Slr vad att "se_dr..." och "Richard-Heart" INTE lst artikeln jag lnkade tidigare.

Det finns INGET som ni kan hnvisa till som bevisar klart och tydligt att Tether r uppbackad av USD 1:1. Varfr? Fr dom vgrar att presentera denna information fr allmnheten. Varfr tror ni myndigheterna tvingar Tether att lmna in dokument den 15:e januari? Dom har redan frskt frdrja hela processen, men frra ret sa domstolen ifrn. Drfr blev dom tvungna att tillslut lmna in dokument den 15:e januari. Vad hnde efter att domstolen bestmde detta frra ret? Tether brjar trycka EXTREMT MYCKET MER TETHER. Vad kallas detta fr? Exit scam.

Ls artikeln jag lnkade oavsett om ni tror det bara en konspirationsteori eller inte. Det r klart det fortfarande r en konspirationsteori fr dom r inte dmda n. Men ni kan nd inte bevisa att Tether r legit fr det enda ni har att g p r vad Tether sjlva pstr.

Det r bara troll som svarar p inlgg och skriver bajs utan att frska frdjupa sig mer.

https://crypto-anonymous-2021.medium...e-f8dcf78a64d3

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Vad som egentligen r intressant att diskutera hr r motivet till detta fud?

Vad driver dig kaerakel att komma in och spy galla i flera trdar och frska sprida fud?
Det finns ingen dom - det r bara konspirationsteorier och lsa rykten. Som du gillar uppenbarligen!
Varfr tycker du om det? Har du shortat marknaden och hller p att skita p dig fr du r rdd att det inte r som du tror?
Var du "fr sen" att hoppa p bitcoin, och nu sker du med ljus och lykta efter nt som kan dra ner priset s du kan g in?

Tror du att vi ska f veta vad som hnder samma dag som dom lmnar i dokumenten? r du efterbliven? Klart som fan detta kommer ta sin tid. Sitt inte och tro att du vet allt. Fr det r aldrig ngot jag skulle pst sjlv. Frsk ta in ny information och var ppen till att du sjlv kan ha fel. Jag sprider inte FUD. Jag lnkade en artikel jag tycker verkar intressant. Kanske Tether r legit. Problemet r att det finns mycket mrkliga saker som gr att det inte gr att helt ignorera pstendet att Tether r en scam.
Senast redigerad av david-taxi 2021-01-18 kl. 15:49.
Citera
2021-01-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Kanske Tether r legit. Problemet r att det finns mycket mrkliga saker som gr att det inte gr att helt ignorera pstendet att Tether r en scam.

Otroligt! Bsta du skrivit hr.
Den dr artikeln du lnkar till spammas snder av gamla tether FUDare p twitter och ja - verallt. Men varfr inte spamma vidare om den stdjer er inre nskan ang tether? (Jag frstr fortfarande inte varfr ni r s sjukt intresserade av att snka tether)

Jag tror att bde du och skibenten har dlig koll p hur stablecoins i generella termer funkar och varfr de upfyller sitt syfte. Ta ett kik sjlv vettja.

Dessutom tror jag du inte frstr att usdt r arbitrage drivet. Enorma mngder dollars tradeas mellan usdt-usd och andra stablecoins som usdc. En dipp p dollars hr och ett verpris p ett annat stlle ger mjlighet fr valar att tjna stora pengar.
Klla 1: https://twitter.com/john_j_brown/sta...42585214164992
Klla 2: https://twitter.com/AlamedaTrabucco/...73027639562241
(ls hela trden. Sm plebs som du och jag kan inte bestlla usdt frn tether, vi tradear krypto mot usdt p en exchange. Detta kan vid tillfllen av hgt sljtryck/kptryck ka/minska tethers pegg lite under eller ver dollarn. D kan valar bestlla usdt av tether och anvnda dessa fr att terstlla peggen till 0 och tjna lite av en hacka sjlva p det.)

--------

OAVSETT hur mycket DU (& andra) ogillar att tether inte lgger ut publika audits s r dem inte dmda fr ngot. S "innocent until proven guilty". Punkt.
Sen vad du och kaerakel tycker sjlva r upp till er och det stannar s. Om den dagen kommer att tether blir dmda och de inte kan frlika s kan vi snacka om vad det innebr.
Citera
2021-01-18, 17:16
Medlem
Tror de kommande 2 ren kommer pvisa om ryktet r sant eller ej. Brjade ju med OneCoin, sedan BitConnect, nu TenX...

Korthusen faller ett efter ett vilket s klart kommer f pverkan p hela marknaden (kanske inte TenX, de flesta drog sig nog ur fr 2 r sedan). Nsta smll r kanske Ripple? Och efter det?

Tror tyvrr vi fr se en hel del smllar innan man p "riktigt" erknner kryptovalutor. Mrker ju en enorm skillnad bara i r mot fr 3 r sedan nr jag investerade och flytta in/ut kapital.

EXTREMT svrt att fra in/ut ngot strre kapital i kryptovalutor idag. Minsta lilla transaktioner ifrgstts.

Fortstter man s hr s blir det tuffa r framver. Mnga lr dra sig ur vid nsta krasch och om det fortsatt r svrt (eller svrare?) att komma tillbaks in s kommer det f stor pverkan p marknaden. BTC & ETH knns vl tmligen skra dock med tanke p att ganska mnga "mainstream" brser tillter folk att investera i ETFer osv. ven Revolut finns som r tmligen smidigt.
Citera
2021-01-18, 22:41
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Om priset fallet hittar du mig i din inkorg

FUD, finns i dina pm nr btc nr 70k+
Citera
2021-01-18, 23:17
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Otroligt! Bsta du skrivit hr.
Den dr artikeln du lnkar till spammas snder av gamla tether FUDare p twitter och ja - verallt. Men varfr inte spamma vidare om den stdjer er inre nskan ang tether? (Jag frstr fortfarande inte varfr ni r s sjukt intresserade av att snka tether)

Jag tror att bde du och skibenten har dlig koll p hur stablecoins i generella termer funkar och varfr de upfyller sitt syfte. Ta ett kik sjlv vettja.

Dessutom tror jag du inte frstr att usdt r arbitrage drivet. Enorma mngder dollars tradeas mellan usdt-usd och andra stablecoins som usdc. En dipp p dollars hr och ett verpris p ett annat stlle ger mjlighet fr valar att tjna stora pengar.
Klla 1: https://twitter.com/john_j_brown/sta...42585214164992
Klla 2: https://twitter.com/AlamedaTrabucco/...73027639562241
(ls hela trden. Sm plebs som du och jag kan inte bestlla usdt frn tether, vi tradear krypto mot usdt p en exchange. Detta kan vid tillfllen av hgt sljtryck/kptryck ka/minska tethers pegg lite under eller ver dollarn. D kan valar bestlla usdt av tether och anvnda dessa fr att terstlla peggen till 0 och tjna lite av en hacka sjlva p det.)

--------

OAVSETT hur mycket DU (& andra) ogillar att tether inte lgger ut publika audits s r dem inte dmda fr ngot. S "innocent until proven guilty". Punkt.
Sen vad du och kaerakel tycker sjlva r upp till er och det stannar s. Om den dagen kommer att tether blir dmda och de inte kan frlika s kan vi snacka om vad det innebr.

Ja, enligt lag r du oskyldig tills motsatsen r bevisad, men du har vl fortfarande en magknsla och ett sunt frnuft? Mycket pekar p att de r skurkar och banditer bakom spakarna.
Blir nyfiken, anvnder du sjlv Tether nr och om du trejdar?
Citera
2021-01-18, 23:20
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
FUD, finns i dina pm nr btc nr 70k+

Allt r FUD, Bitcoin har aldrig varit utsatt fr prismanipulering eller haft med bedrgerier att gra. Eller hur?
Citera
2021-01-18, 23:27
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Allt r FUD, Bitcoin har aldrig varit utsatt fr prismanipulering eller haft med bedrgerier att gra. Eller hur?
Fregende talar verkar varit rtt ute ang halmdocka referensen, nr pstod jag ngonting utav det du sa?
Citera
2021-01-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ja, enligt lag r du oskyldig tills motsatsen r bevisad, men du har vl fortfarande en magknsla och ett sunt frnuft? Mycket pekar p att de r skurkar och banditer bakom spakarna.
Blir nyfiken, anvnder du sjlv Tether nr och om du trejdar?

Min magknsla undrar vilken agenda folk har som pushar p det hr tether fudet som bara den. Vad har ni att tjna p att tether frsvinner personligen?

Ja, bland annat. Det beror p vilken exchange jag anvnder, och vilken altcoin jag vill kpa.
Vilken trading pair som har bst likviditet. Ibland USDC. Men oftast r det just USDT. S d blir det s. Inget konstigare med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in